• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Nefunkční sklápění vnějších zrcátek a jejich mechanismus

Měli jste už problém s nesklápějícím se zrcátkem?


  • Celkem voličů
    161
Lidi vy mě děsíte. Na wapce myju jednou, dvakrát, měsíčně. Zrcátka sklápím vždy, i když mrzne. Zatím je to bez problému, ale konec záruky se pomalu blíží…
No tak by jsi měl reklamovat tu WAPKU, je evidentní, že to není asi WAPKA :-) bo jinak to není možné, že by ti to tak dlouho vydrželo a nebo jsi ještě WAKU ani jednou nenamířil v panické hrůze za zrcátko :-)
 
No tak by jsi měl reklamovat tu WAPKU, je evidentní, že to není asi WAPKA :) bo jinak to není možné, že by ti to tak dlouho vydrželo a nebo jsi ještě WAKU ani jednou nenamířil v panické hrůze za zrcátko :)

Jezdím na veřejné WAPky, takže tlak je různý, ale některé mají víc než slušný – jednou rukou udržíš jen tak tak, ale zase já sem bábovka… :). Zatim jsem zrcátka nešetřil, hlavně v létě kdy je na nich plno hmyzáků. Ale teď se toho začínam bát. Fakt je, že je nikdy nemeju sklopená ani nestříkám přímo ze strany skla, jenom zepředu a zboku, takže možná je to tím. Sklo meju vždy ručně.
 
A neexistuje náhodou na Mazdu 3 nějaký náhradní díl na to "soukolí" co se ulomí uvnitř zrcátka? Pak by stačilo jen vyndat sklíčko zrcátka a vyměnit si to. Jinak jestli někdo ví, jaký díl to je. Pošlete mi link :D předzásobil bych se než se mi přestanou taky sklápět zrcátka. Jinak co jsem se koukal tak Mazda je r.v 2014 (Japonsko) a do dnešního dne (klep klep) má zrcátka stále originální.
 
Jo jde to, mám modré návleky (standardní barva) a auto je taky modré, tak si toho nikdo moc nevšímá :)
no to byla jen tak legrace ... Podívej jako nezavidim nikomu tyto problemy, to fakt není přeci možný, to je jako kdyby sis koupil televizi a zvuk ti šel jen přes sluchátka ... totální blbost vím, ale kdyby se to stalo jednou tak to ještě lze pochopit, ale když tady píšou lidi že to měnili už víckrát během záruky tak je něco špatně ... výrobce by měl udělat svolávačku a vyměnit to za funkční věc a nebo prostě tohle elektrický nepoužívat prostě do aut, když to neumějí

no to kovový by už vydržet mělo víc, ale záleží jestli zas ta další část kterou se to hýbá taky není z plastu aby toto kovové neochodilo tu jinou část ... plastový ozubka stojí za houby, mají to i autíčka v autodráze, jsem ho rozebral a zjistil že je tam podobné takovéto plastové ozubené kolečka a totálně ohoblované proto to nejede ... :(
 
Poslední úprava moderátorem:
Ma poznamka k tomuto tematu, nikdy jsem nevidel mechanismus sklapeni zrcatek zevnitr, ale (mozna proto) stale nechapu, co se tam vlastne kazi. Bavime se tady o tom v souvislosti s wapkou, OK, jak ale voda/vlhkost muze poskodit to plastove soukoli? To bych spis cekal u kovovoveho kolecka, a to tady svorne rikame, ze tam neni. Rozumim tomu, ze se plastove kolecko proste obrousi, OK, ale tenhle proces s wapkou nesouvisi, to pak casem proste odejde wapka newapka, to by bylo dano ciste poctem cyklu sklopeni/odklopeni. Pak take dokazi pochopit to, ze to v zime proste zamrzne a pak se tam pri pohybu neco plastoveho "na silu" ulomi. Dobra, v zime tedy pro jistotu nesklapejme. Ale jen tomu mrazu bych to za vinu take nedaval. Mne to na 6ce odeslo na zacatku leta, urcite uz nemrzlo. A hlavne, auto v mem pripade stoji z 85% pripadu v garazi (doma i v praci), navic doma v garazi jej ani nezamykam (tedy nesklapim zrcatka), takze vlastne cely ten mechanismus docela setrim. A stejne po tri ctvrte roce bum a zacalo to lupat. Tak nevim, jen jsem si ted vlastne uvedomil, ze jsme si tady nikde v tech prispevcich nevsim popisu presne priciny toho, co se tam vlastne kazi a hlavne, jak se tehle neprijemnosti vlastne zarucene vilene vyhnout. Nebo mi to tady nekde zapadlo?
 
Osička se zadrhne, kolečko se rozlomí. Prostě koroze je problém, v mazdě reznou i repráky, však víme.
 
Takže když tam nastříkám HODNĚ oleje, tak mi to nezrezne a bude mi to fungovat na furt, tedy pokud vždy v cyklu zase naolejuji (Júlii)?
 
to by mě zajímalo jakou osičku jsi myslel, když ta osička je taky plastová C ... :) originálně co jsem viděl tam je to B a C z plastu, jediný co je kovový, je ta osička toho motůrku D
H1624dfe5ebd14d94bbdccd33ec54c2e5P.jpg
 
E?

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
pardon za mistifikaci E tam je originalne ... a to je asi ten problem koroze ... C je nejspis nasunuty na D a je v té díře vlevo u ozubeneho placateho kolecka

takže podle mě to funguje takto, na č. 1 je nasazený ten motůrek je ten plastový šnek, ten otáčí číslo 2, to otáčí číslo 3 a to otáčí v konečné fázi č. 4 tím tojde ke sklopení ... to č. 4 není vidno z jakýho je matroše ... pokud je to č. 4 tak by nemusel být problém v korozi ale v tom že ten kovový šnek ten plast ochodí, většinou jsem ale viděl že dochází k rozlomení č. 2 což je spíš asi způsobeno tím zatuhnutím č. 3 ... kdyby č. 3 bylo z plastu koroze nehrozí, otázkou jak dlouho by to vydrželo než se to ohobluje

zrk.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
V příspěvku 28 tohoto tématu je citace ze servisní informace k tomu...
 
takže to znamená že o žádnou korozi nejde ... tam se píše o problému elektriky s vodou, a ne mechaniky (koroze)... tam jen to plastové kolečko ozubené že praská, to se dá tedy koupit kovové a problém by byl vyřešen plus to těsnění ...
 
Je na tom něco nejasného: "V důsledku průniku vody může dojít v jednotce elektrického sklápění ke korozi. Z tohoto důvodu se zvýší kluzný odpor a sklopení se zastaví uprostřed nebo je elektrický obvod poškozen a funkce je úplně znemožněna." ?
 
Back
Top