Žádná keramika nevydrží 2-3 roky (no vlastně, když auto stojí v garáži, tak ano) a domnívat se, že vrstva v řádu jednotek mikrometrů zadrží mechanické poškození odmrštěným kamínkem, je značně naivní. Ano, někdy se může stát, že to trefí kapotu z natolik šikmého úhlu, že po laku zahlazeném voskem nebo keramikou to sklouzne bez větších následků - viz Horst Fuchs a jeho střílení vzduchovkou našikmo po kapotě natřené jeho silikonovou leštěnkou. U 100 um tlusté PUR fólie se definitivně ale nestane, že bys pod "rozemletym flekem nasel dirku". Ano, i fólie se prosekne, obzvlášť běžný slabý PVC, ale to už se pohybujeme na hraně - to už jsou kamínky s tak ostrou hranou, které by na nezakrytém dílu udělaly velkou paseku, případně už i ďůlek.
Hypotetizovat o proudění vzduchu a tvaru nárazníku je IMO nesmysl, čím větší a kolmější čelní plocha, tím větší pravděpodobnost, že na ní něco přistane. Vliv na to má jen způsob a rychlost jízdy, pokud jezdí člověk defenzivně, udržuje velké rozestupy a všichni ho předjíždějí, chytne max. něco z protisměru (a tam zafunguje ta rychlost - on třeba může jet "defenzivně s velkými rozestupy" 200, ale je pak rozdíl ve výsledku, když z protisměru přiletí něco a srazí se to s autem ve 130). Stejně tak jízda po městě, obzvlášť s udržovanými ulicemi, je rozdíl.