• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Odhlučnění vozidel

  • Vlákno založil Vlákno založil Krabat
  • Datum založení Datum založení
Jj, tomu rozumím, že už to takovou roli na pružnost nehraje..;)
 
Co do dynamiky jsem zadnou zmenu nezaznamenal. I kdyz je pravda, ze to Shrek mezitim malinko ladil ?
 
@wigi
Bose v mazdě patří k tomu nejhoršímu co bose do aut dává např ve srovnání s audi. Výměna jen reproduktorů je možná pouze těch pod oknem - woofery ve dveřích mají impedanci okolo 1-1,5 ohm - neexistuje náhrada - když se dá 2ohm a vyšší, kanál nebo celý systém se vypne.
Pokud bys chtěl měnit vše, tak i se zesilovačem (nejlíp s DSP) a obejít Bose zesilovač. Varianty bez Bose jsou v tomto směru ve velké výhodě.

Odhlučnění - Levorg je pěkný auto, taky jsem o něm dřív uvažoval ale po tom co jsem na 3 dělal odhlučnění, bych to nechtěl, je to taková skládačka z kinderajíčka - zpracování interiéru fakt nic moc, to kde jaká kia nebo hyundai jsou na tom značně líp , odhlučnění žádný (mazda má aspoň něco).
Odhlučnění střechy má vliv hlavně proti dešti a je vhodný např pro dodávky ve kterých lidi i spí a nebo jako poslední díl odhlučnění když už nevíš co. U mazdy jsou základ dveře + přední podběhy + zadní podběhy s kufrem

@murgas.mario77 já bych ze své zkušenosti řekl že torpédo má větší vliv než kapota, jen se mu to nechtělo dělat
Možno aj keď ten chlapík bežné tlmí auta a ja som od neho bral len materiál takže mu to mohlo byt jedno a naopak mohol viac materiálu predat keď som sa ho nato pytal..

Odoslané z SM-A528B pomocou Tapatalku
 
Ahojte. Chci podělit o zkušenost s odstranění hluku u M6. Nejvíce vadil infrazvuk, tedy dunivý zvuk motoru 2.0 121kw, jeho rezonance (kolem 2000 ot/min) a hluk při vyšších otáčkách. Za mě to je velmi dobré auto, ale ve své kategorií patří k nejhlučnějším, zejména díky vysokému kompresnímu poměru a absencí turba (vs.konkurence z EU). Začal jsem kufrem, blatníky, podběhy a kapotou. Odhad byl tak -20 % dunění a trochu hluku motoru. Pak zadní sedadla, zde tak - 20 % dunění a 10% hluku motoru. Nakonec celá podlaha až pod palubní desku i vnitřní přední podběhy. Toto udělalo největší službu zejména- 50% hluku motoru a 30% dunění a 50% rezonancí. Celkem kolem 70% snížení hluku. Podle zkušeností patřím k asi 30% lidí, kterým vadí dunivé zvuky. A kterým to vadí, to jim pomůže. Aerodynamický hluk se snížil tak o 20%, ale to už mi tak moc nevadí. Další snížení by pomohly min. přední dveře a dále zejména bylo by-li možno vyměnit čelní sklo za vrstvené. Vše děláno s materiály podle konfigurátoru z ahifi v řadě expert.
 
No nevím. Za mě tedy projev motoru je až navykovy a často vypnu hudbu jen abych ho mohl poslouchat. Zní prostě úžasně. Jinak ano, na palubě je dost hluk od kol a podlaha dost pomůže. Ohledně dunění bych zmínil Proceed, skvělé auto ale ten neustálý dunivy rezonator který zněl z repro aby tvořil dojem sportovního vozu mě po chvíli už naprosto sral. Tam se to fakt nepovedlo a bolela z toho až hlava... hlavne na dálnici.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Za sebe, dokud se neodhluční podlaha tak to furt není ono. Pokud srovnám odhlučněnou M3 full včetně střechy a M6 2017 s továrním odhlučněním tak je furt M3 o třídu tišší.
 
Poslední úprava:
Hlavně dveře jsou to základní a první co se tlumí, moc tedy nerozumím tomu, že si to někdo nechá nakonec.
 
Základ jsou u mazdy tak dveře, pak kufr a zadní podběhy a potom asi přední podběhy a podlaha
 
Ahojte, chcel by som sem pridat moju skusenost s odhlucnenim mojej Mazdy 3 BN 2018 sedan, vsetok material mam z ahifi.cz a vyberam som zo skupiny expert, teda vzdy len to najucinnejsie. Mam odhlucnenu prednu kapotu, torpedo, predne podbehy, vsetky dvere, zadne podbehy a komplet kufor a teda musim povedat ze to nestalo za tie 2 plne vikendy roboty a cca 12000 CZK v materialoch. Rozdiel teda skoro ako nieje citit. Odhlucnenie dveri velmi pomohlo hudbe, uz to vobec nerezonuje ani vo vysokych hlasitostiach, podbehy trochu odhlucnili odlietavajuce kamienky, prechod cez nerovnosti ale celkovo necitim celkovo utlmenie hluku v aute. Pri rychlosti 140 km/h na dialnici necitim ziadny rozdiel, mozno sa proste neoplati odhlucnovat prakticky nove auto, taka je moje skusenost z odhlucnenia.
Ahoj, mám podobnou zkušenost s odhlučněním zadního prostoru kufru plus zadní podběhy na M6 2013 GJ a také nic moc. Nejvíce mi vadil ten hluk od kol při 110-130 kmh co má v sobě i takovou tu vysokofrekvenční složku, jakoby bylo něco mírně netěsného (okénko, těsnění). Slyšel jsem to hlavně v prostoru mezi B sloupkem a opěrkou hlavy - jakoby to přicházelo odzadu. Ono utlumit hluk od kol úplně samozřejmě nepůjde, ale aspoň ten vysokofrekvenční hluk, aby to nebylo tak rušivé a nepřirozené. Nakonec se mi to ale povedlo dost potlačit. Zkusil jsem jednou stočit 2 deky do tenšího podlouhlého válce a položit je od předu dozadu na prahové lišty na obou stranách a vysokofrekvenční hluk zmizel, jako bych naráz jel v luxusnějším voze. Objednal jsem pak tlumící rouno a nalepil v oblasti prahů i v B sloupku a jsem spokojen. Vzduch sice pořád sviští kolem zrcátka, ale už je to očekávatelná úroveň jako u ostatních značek.
Nevím, zda pomohlo zakrýt tím rounem plech prahů, který je opravdu tenký, anebo pomohlo dotěsnit těsnění kolem dveří - to co je obehnáno kolem otvoru na dveře přímo na karoserii - údajně jím může pronikat hluk kvůli důlkům svářecích bodů - tohle totiž vylepšovali na pozdějším faceliftu. Teď už ten rušivý hluk mezi b sloupkem a opěrkou moc nevnímám, byť se line tlumeně dál někde hodně odzadu. Možná těsnění víka kufru nebo c sloupek.
 
Je potřeba si uvědomit že Michal psal příspěvek před víc jak 2 rokama, za tu dobu se ty materiály dost posunuly. A je taky otazka jestli byly správně namontovány.
 
Já jsem si taky dělal sám odhlučnění předních podběhu,dveře a celý kufr,já to poznal dost,hlavně na dálnici nebo když je mokrá vozovka tak tu skoro neslyším,teď je víc slyšet to šusteni od předních dveří jak to pořádně netěsní na dálnici,chtělo by to silnější sklo a výsledek by byl ještě lepší,mám už třetí auto tak udělaný a ty materiály se za tu dobu posunuly dost
 
Poradí někdo, jak
Já mám komplet odhlučněno, vč. střechy a podlahy a je to znát hodně. Žena v autě měřila jen na mobilu hlučnost ve 130 km/h a hlučnost byla kolem 65 decibilu. Jenže záleží taky na typu asfaltu po kterém se jede, na gumách a čím je to měřené. Takže to beru orientačně ale je to znát a je to znát hodně a každý byl vždy překvapen... K tomu místu pro narozené dítě musím říct, že vajíčko ještě jde ale záleží jak moc vysokou máš ženu . Ta moje má 180 cm jako já + - a aby seděla vedle mě a měla za sebou vajíčko ještě je někdy peklo, neb má méně místa na nohy. V tomhle bych volil raději M6 nebo M3 v sedanu tam bude asi víc místa ale to je OT.
Zdravím. Máte odhlučněnou M6 komplet? Jak vnímáte dunění motoru okolo 1950 ot/min? Je tam takové rezonační spektrum.
Sedl jsem si na zadní sedačky a hodně to duní. Mám M6 2.0 121 kw. Odhlučněno tím nejlepším od Ahifi - kufr, motor, podlaha, kapota, podběhy.
Nemám ale střechu, nevím ale nejhorší je to poslechnout si to při zrychlování a v tom spektru otáček u střechy mezi sedačkami - jestli to nerezonuje ta střecha?
Děkuji Petr
 
Střecha má smysl hlavně proti dešti nebo u obytky aby držela teplo, případně u osobáku když je slyšet proudící vzduch. Rezonující zvuk je od výfuku + motor.
Tím že je auto odhlučněno se snížila celková úroveň hluku a vynikla rezonance výfuku. V podstatě to má 2 řešení, buď jiný tišší výfuk, nebo netrápit auto pod 2000ot, což je stejně oblast otáček, kde se ten benzín docela trápí a tím vzniká ta rezonance
 
Střecha má smysl hlavně proti dešti nebo u obytky aby držela teplo, případně u osobáku když je slyšet proudící vzduch. Rezonující zvuk je od výfuku + motor.
Tím že je auto odhlučněno se snížila celková úroveň hluku a vynikla rezonance výfuku. V podstatě to má 2 řešení, buď jiný tišší výfuk, nebo netrápit auto pod 2000ot, což je stejně oblast otáček, kde se ten benzín docela trápí a tím vzniká ta rezonance
Mazda má trochu jiný motor, než obyčejný benzin. Jeto takový vznětový benzín, proto zde neplatí tahat otáčky nad 2000, jak u běžného benzínu a taky manuál u Mazdy má jinak vyřešenou převodovku než automat. Mám AT a ta si řadí běžně ve městě na "5" 1300 ot. Mazda není zrovna automobilka jako VW, kde se při těchto otáčkách vše dusí, vibruje a duní a ví tedy, že to motor Mazdy zvládne. Při zrychlování řadí při 2000ot na vyšší stupeň a právě zde přechází to rezonanční spektrum. Jinak - když jedu 94km/h, motor jede na "6" a má otáčky 1950 a zde je to dunění. Pod je to dobrý, nad taky.
p.s. koupil jsem si automat, ať si řadí sám, proto např. pokud někdo navrhne řešení to dát do manuálu, tak to není řešení. Dát to do sportu není řešení.

Duneni motoru? Mas AT?
Ano, viz výše.
 
Mazda má trochu jiný motor, než obyčejný benzin. Jeto takový vznětový benzín, proto zde neplatí tahat otáčky nad 2000, jak u běžného benzínu a taky manuál u Mazdy má jinak vyřešenou převodovku než automat. Mám AT a ta si řadí běžně ve městě na "5" 1300 ot. Mazda není zrovna automobilka jako VW, kde se při těchto otáčkách vše dusí, vibruje a duní a ví tedy, že to motor Mazdy zvládne. Při zrychlování řadí při 2000ot na vyšší stupeň a právě zde přechází to rezonanční spektrum. Jinak - když jedu 94km/h, motor jede na "6" a má otáčky 1950 a zde je to dunění. Pod je to dobrý, nad taky.
p.s. koupil jsem si automat, ať si řadí sám, proto např. pokud někdo navrhne řešení to dát do manuálu, tak to není řešení. Dát to do sportu není řešení.
No nevím. S tímhle nelze úplně souhlasit. Skyactive má vysokou kompresi a podobné chování dieslu. Ano, umí lépe reagovat v nízkých otáčkách ale určitě mu nesvědčí jízda v nich. Trpí pak na karbonizaci. Ba naopak, tyhle motory si chrochtaji ve vyšším spektru otáček ale bohužel automaty jsou kvůli emisim a úspoře paliva utopeny v nízkých otáčkách vyjma režimu sport. U Sportage to máme velmi podobně. 2000 otáček považuji jako úplný základ, abych motor nedusil... V nižších už se mu nelíbí.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Nevidím v podpisu o jaký auto přesně jde, nicméně otáčky okolo 2000 jsou na vibrace problémové. Samozřejmě u AT to člověk moc neovlivní - je to přizpůsobeno spotřebě. Režim Sort kolikrát drží otáčky nesmyslně vysoko i když to není úplně potřeba. No a pak je tu fakt, že i kdyby člověk chtěl manuál tak u vyšší výbavy a motorizace už kolikrát není
 
Ahoj "mazďáci",

jako stále ještě čerstvý majitel lehce zajeté CX-30ky bych se potřeboval poradit ohledně odhlučnění.
Celkově mi nepřijde špatné, ale úplně spokojený nejsem. Nejvíc vnímám zvuky při rázech od nerovností, nebo třeba na kostkách, zvuk motoru nad 2.5tisíce by mi také nevadil, kdyby byl nižší a konečně plechový zvuk dveří při otvírání a zavírání. No, jsou to prkotiny, ale přesto zvažuji částečné vytlumení / odhlučnění. Konkrétně, všechny 4 dveře, všechny podběhy a ještě asi i kapotu.

Myslíte, že to bude mít kýžený efekt? Máte s odhlučněním někdo u tohoto modelu zkušenost? Předem díky za rady a postřehy.
 
p.s. koupil jsem si automat, ať si řadí sám, proto např. pokud někdo navrhne řešení to dát do manuálu, tak to není řešení. Dát to do sportu není řešení.
A tak na co si teda stěžuješ? Máš, co jsi chtěl ?
 
Back
Top