• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Odhlučnění vozidel

  • Vlákno založil Vlákno založil Krabat
  • Datum založení Datum založení
Ta akce je v ahifi a multi už mám doma.Budu dělat jen podběhy a kufr
 
Já uvažuji i o dveřích - ty by měli udělat hodně i se zvukem repro, jen se mě do toho hrozně nechce :-D
 
Tak jsem si včera pohrál s odhlučněním zadní části vozu(kufr,podběhy,blatníky),dělal jsem to dle fotek ahifi a mohu říct,že mě to zklamalo.Použil jsem 9 plátů aero multi.Rozdíl je skoro neznatelný,na hrubém asfaltu to pořád zezadu hučí..Myslím,že asi největší význam má výběr tišších pneu,aspon u bývalého GH to tak bylo.Uvidím,až nazuji nové zimáky.
 
No ale největší vliv mají přední podběhy a dveře .... a samozřejmě podlaha, zadek tlumit je prakticky skoro zbytečný ...
 
Mne to zbytecne neprijde, tlumi se tam zaroven i zadni podbehy, ktere jinak vytlumit neni mozne. Ja osobne jsem rozdil poznal. Nicmene nejvetsi smysl mi dava vytlumit to vcetne cele podlahy, jako celek, coz, az budou podminky, realizuji. Naopak mi smysl nedava vytlumit podlahu a na kufr se vyprdnout. Pochopitelne a to chapu, je to odvysle od financi, ktere je clovek ochotny za to dat...nebudeme si nic namlouvat, levne to proste neni.

Ad.nadrz - mam takto vytlumene jiz 5. auto. Nektere znacky maji problem se splouchanim paliva v nadrzi a troufam si rici, ze timto se vnimane zvukove projevy hodne omezily. Netvrdim, ze je to problem Mazdy.
 
Schválně jsem si sedl dozadu,abych lokalizoval hluk,jde to fakt zezadu,na hladkém asfaltu je to možná poznat,ale na kostkách nebo na hrubém asfaltu nic moc.Myslím,že hlavním problémem je 3 mm vysoký vzorek Bridgestonů.Ale aspoň mě těší,že nemusím řešit aerodynamický hluk při vyšších rychlostech,na což si tady hodně lidí stěžuje.Můj soused mi půjčil 3 roky starého Passata CC a ten je více hlučnější co se týká obtékání kolem karoserie.Od kol je tišší.
 
Schválně jsem si sedl dozadu,abych lokalizoval hluk,jde to fakt zezadu,na hladkém asfaltu je to možná poznat,ale na kostkách nebo na hrubém asfaltu nic moc.Myslím,že hlavním problémem je 3 mm vysoký vzorek Bridgestonů.Ale aspoň mě těší,že nemusím řešit aerodynamický hluk při vyšších rychlostech,na což si tady hodně lidí stěžuje.Můj soused mi půjčil 3 roky starého Passata CC a ten je více hlučnější co se týká obtékání kolem karoserie.Od kol je tišší.
Takže po přezutí pneu měním předešlý názor.Nynější zimní pneu+zadní odhlučnění =ideální kombinace.Zdrojem hluku jsou opravdu ty Bridgestone.Ted je ve voze krásné ticho i při 130 km na D1.Už je nechci ani vidět,kupuji (prý) ultratiché Nexeny(68 db).Recenze je velice chválí.
 
Cau borci, dival jsem se, ze na ahifi ted maji veskery tlumici material s hodne slusnou slevou. Kdo chcete tlumit, nevahal bych ;)
 
Super :) Dveře už mám, ještě to docela huči od kol.
Kolik je potřeba Gladen Aero Multi a Neoprene na podběhy? :D
 
Dreadurn: na podbehy dej Multi. Neopren tam nedavej, odlepuje se a rozhodne neni tak ucinny jako Multi! Uz presne nevim, kolik toho padlo , ale na BN jsem tusim daval 1.5, ale nechci kecat...
 
Dreadurn: na podbehy dej Multi. Neopren tam nedavej, odlepuje se a rozhodne neni tak ucinny jako Multi! Uz presne nevim, kolik toho padlo , ale na BN jsem tusim daval 1.5, ale nechci kecat...

Dám i Neopren, jak píšou na ahifi. Neopren na plast a Multi dam na plech. Zkusím objednat 3+3 na nápravu a snad to vyjde. Díky.
 
Dám i Neopren, jak píšou na ahifi. Neopren na plast a Multi dam na plech. Zkusím objednat 3+3 na nápravu a snad to vyjde. Díky.

Mě to vyšlo 3 kusy multi na oba přední podběhy u M3 BN a myslím, že by to sneslo i víc. Když @M3grey tvrdí, že neoprene drží hůř tak na plast bych se mu vyhnul, protože zrovna plasty jsou hodně nepravidelné a hůř se to na ně lepí. Plech je v pohodě.
 
Jako takový "hack" by se dala zvážit příští vyměna pneu za něco tichého. Jestli dobře vidím na fotkách, máš nejspíš Nexen N'Fera Su1 a nejspíš (vařím trochu z vody) rozměr 225/45/18? Mají 72 dB, přičemž v tom rozměru najdeš skvěle sedící Dunlop SP Sport Maxx RT 2 225/45 R18 s ratingem 68 dB... rozdíl 4 dB je propastný rozdíl v hluku, akustický tlak není lineární stupnice. Měl jsem onehdá na Mazdě 3 takto hlučné letní Nokiany (73 dB), na které jsem přišel z Bridgestonů s 69 dB, a z pohledu komfortu na palubě to byl velký přešlap. Na celé sadě je potom rozdíl mezi prémií a Nexenem jen 4 litry, což částečně zkompenzuje práci a materiál na tlumení; minimálně kdybys ty Nexeny měl už dojeté a výměna se blížila, zvážil bych to jako variantu :)
 
Mě to vyšlo 3 kusy multi na oba přední podběhy u M3 BN a myslím, že by to sneslo i víc. Když @M3grey tvrdí, že neoprene drží hůř tak na plast bych se mu vyhnul, protože zrovna plasty jsou hodně nepravidelné a hůř se to na ně lepí. Plech je v pohodě.

Ano, jak pise Stativ! Ja si to necucam z prstu, cerpam z osobnich zkusenosti. Ten podbeh je ze strany k autu velice clenity a ten neopren se 100% bude v prohlubnich odlepovat. Sam jsem to, kdyz jsem videl, jak se "neoprene" odlepuje, ztrhal dolu, znovu dukladne ocistil/odmastil a nalepil jsem tam "multi". Navic "neoprene" tvori horni vrstvu "multi". "Neoprene" se hodi jen na rovne, neclenite, plochy.

Jinak ja, jako spravny perfekcionalista, jsem zvolil kombinaci tlumeni + tiche pneu. :D
 
Ano, jak pise Stativ! Ja si to necucam z prstu, cerpam z osobnich zkusenosti. Ten podbeh je ze strany k autu velice clenity a ten neopren se 100% bude v prohlubnich odlepovat. Sam jsem to, kdyz jsem videl, jak se "neoprene" odlepuje, ztrhal dolu, znovu dukladne ocistil/odmastil a nalepil jsem tam "multi". Navic "neoprene" tvori horni vrstvu "multi". "Neoprene" se hodi jen na rovne, neclenite, plochy.

Jinak ja, jako spravny perfekcionalista, jsem zvolil kombinaci tlumeni + tiche pneu. :D
Tak porad,jaké tiché pneu máš?Prý ta hlučnost na štítku značí venkovní hluk a prý nemá souvislost s vnitřní hlučností.
 
Tak zpet, "tissi" pneu jsem bral na druhe auto (tez vytlumene) - GY Assymetric 3 v rozmeru 235/50/18 XL. Oproti prechozim Conti v hluku rozdil veliky.

Na M3 mam Micheliny nejake, na kterych to vyjelo z fabriky...
 
Tak porad,jaké tiché pneu máš?Prý ta hlučnost na štítku značí venkovní hluk a prý nemá souvislost s vnitřní hlučností.

A jak by s tím nemohla mít souvislost? Neumím si představit, jak by to výrobce zařídil, pneumatika je přeci v podběhu, do auta se hluk přenáší z jejího vnějšku. Už jsme tady taky o tom debatovali, moje opakovaná zkušenost docela dokonale kopíruje výsledky v testech a hodnocení na štítkách, aspoň nakolik jsem byl schopný porovnat.

Jinak řešení volit tiché pneu + odhlučnit dveře a podběhy je určitě nejlepší. U svojí bývalé 3 jsem o tom odhlučnení taky uvažoval, na té jsem pro změnu měl z výroby sice trakcí fantastické, ale hlučné Michelin PilotSporty, a měl jsem půjčenou jednou na Dunlopkách, jejichž mnoho modelů patří dle štítků k nejtišším, a byl to fakt rozdíl. To samé zimní, WinterSport 5 vs. Nokian WR D4.
 
Back
Top