• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

M6 GG 2.3i 122 Kw s AT ..0W-30 Castrol Edge od nova do 160 tkm na konci spotreba 0,5 na cely cyklus. Meneno po 8-10tkm dle provoznich podminek.

M3 BN 2.0i 88 Kw s AT z fabriky vodicka 0W-20, prvni vymena po 3tkm prechod na 0W-30 pri 11tkm zkouska 0W-40 vse Castrol Egde FST, ted pri 18tkm zpet na finalni spec 0W-30 (tissi a lehce uspornejsi) zase Castrol Edge FST. Menit jiz nebudu, pokud nebude treba.
 
Ahoj,

Po kolika km doporucujete vymenu oleje u GJ 2.0 121kw? Jezdim hodne dalnice. Na moji stare GH jsem menil po 10-15tkm. U GJ to asi bude stejne ze?
 
U benzínu a při dálničním provozu do rychlostních limitů bych to klidně nechal na 20. Benzín se z oleje stačí vypařit.
 
U benzínu a při dálničním provozu do rychlostních limitů bych to klidně nechal na 20. Benzín se z oleje stačí vypařit.
Diky za pripominku.. ja jsembdosud zil v prave domneni, ze dalnicni provoz stalou rychlosti treba 140km/hod .. zatezujeme olej vice (diky otackam)

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Vždyť to nic při těch 140 netočí. Jako kdybys to tavil pořád po Německu, tak neřeknu, tam asi jednak něco vezme a také olej bude rychleji degradovat. Když to není turbobenzín, tak se to ani tak nepřehřívá.
 
Vždyť to nic při těch 140 netočí. Jako kdybys to tavil pořád po Německu, tak neřeknu, tam asi jednak něco vezme a také olej bude rychleji degradovat. Když to není turbobenzín, tak se to ani tak nepřehřívá.
Me to prave v tom Nemecku vzdy neco vice zralo olej, kdyz jsem jel tech 140+..Na druhou je pravdou, ze u Sky Activu jsem zadny ubytek zatim nepozoroval ani pri jizdach delsich ( vic nez 1300km ) za ty dva dny co jezdime z Londyna do Phy.

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
V nasich podminkach je 0W 30 i 5W 30 vhodnejsi..tvori tlustejsi film mezi valcem a stenou bloku.

Sent from my STF-L09 using Tapatalk


Oky a ted mi povez co mam lit do me mazdy když vsude rikaji neco jineho a take leji neco jiného. Ani zde se nikdo neshodne.

Viz: https://www.mazdaklan.cz/threads/pr...oru-skyactiv-g-mazda-original-oil.1374/page-2

Preco to riesis na novom aute?? Nechaj to na Mazda servis, pokial je auto v zaruke...Ak tam das nejaky iny svoj vymysel z inej znacky (aj ked by bol s rovnakymi parametrami), zbytocne budes musiet vysvetlovat, riesit a dokazovat pripadny problem s motorom, ze to neni olejom. Zbytocne zasievas zrnko starosti ;) Tiez som dnes preventivne menil olej pri 5000km a kedze Mazda v tech.specifikaciach a pokynoch predpisuje nejaky konkretny svoj olej (u mna som zistuil ze je to 0W-30), neriesil by som to zatial iny olej inej znacky, ako to tu riesia ti, co maju 10r auta... Po 5 rokoch davaj co chces ;) Moj nazor... ;) Jazdi a vychutnavaj si nove auto. Aj tak ho asi za 3r vymenis, ci nie? ;)

Asi jsi neprosel celý odkaz protože v Německu dávají do CX-5/G 5W30
Mně dali do nové CX-5/G olej 0w20 , což je ten samej olej jako dávali do předešlé verze!
Proc se o to zajimam?
Protože nová CX-5 ma nejen "novej" motor ale má nově i kurvítko - vypínaní prvého a čtvrtého válce , což podle mne nebude úspora zadarmo a bez změny nezůstane ani náročnost mazání něčeho co nemaká (olej zteče) a pak se to má rozběhnout ... predstav si to v počtu miliónů .... za rok - nechce se mi věřit ze tam nebude vhodnejší olej ktery zanechá víc filmu na stěně kvůli opětovnému rozjezdu až elektronika usoudí že první a čtvrtý válec už nemají lenošit

Chci si nejen užít klidné 3 až 4 roky ježdění, ale chci auto i po těch letech dobře prodat s klidem na duši že bude i kupec ještě dlouho spokojený.

Ps. Víš jak je to když se podělá něco drahého- všichni se snaží dát od všeho ruce pryč a pak začne kolotoc dokazovani nervů a cela záruka je na pikaču , motor vylagrovanej nebo nacatej uz nikdy nebude zanovni a dnešní mechanici už také nejsou staří fachmani - dobrého mechanika aby jsi hledal jako jehlu v kupce sena.

Hmmm, takže ty to všetko chceš vyriešiť tým olejom? A aký olej dávajú v origo MAzde v CZ?

Je to potom veľmi zvláštne, ak v DE dávajú podľa predpisov Mazda olej 0W20 a v CZ napr. 5W30... Niekto z nich potom nedodržuje Mazda štandardy, ináč si to neviem vysvetliť. Ja som tiež protestoval, keď som videl ako mechanik berie bandasku 0Wxx a nie 5W30 čo som očakával. Po mojej výhrade že ho nechcem ma ubezpečili, že do motorov 2017-2018 musia dávať 0W30, čo ma upokojilo (mal som obavy že dajú 0W20).
Aj tak by ma veľmi zaujímalo, aký olej dávajú priamo v Hirošime do nových áut na linke, no to asi nezistíme tak ľahko...

Mazda Kolin dexelia 5w30 tyka se to moji cx3 2017 !

Ne, tím se vše nevyřeší, ale je to jedna z věcí na kterou by se neměl házet bobek protože je auto v záruce.
v české Mazdě (aspekta) dávají do nové cx5ky stejný olej jako do starší cx5ky je to olej 0w20.
V jiné české Mazdě dávají zase něco jiného
v německé Mazdě dávají do cx5 pro změnu 5w30

PROČ AUTORIZOVANÉ SERVISY NELIJÍ VŠICHNI STEJNÝ OLEJ DO BENZÍNOVÉ MAZDY r.v. od 2017 CX 5 2,5 L ?
 
Mám CX-5 KF a menili mi olej keď vymieňali olejové čerpadlo pri tom mojom probléme (je tu na fóre o tom iné vlákno) pri ~1800km. Teraz som pozeral faktúru a dali olej 0w20. Autorizovaný servis Mazda, Autogrand v Bratislave.
 
Hmmm, nie je teda riešenie s použitím oleja 0W30 vlastne konečným vyriešením problému, či použiť 0W20 alebo 5W30? Obidve viskozity (spodná aj horná) sú vlastne dodržané a v pohode, mýlim sa? Mazda má tiež origo olej 0W30.
 
Do 2.5i se dává 5W-30 nebo 5W-40?

Odesláno z mého Lenovo Z90a40 pomocí Tapatalk

//Vitus: přesunuto
 
Já dávám 5w-40... 5w-30 tam byl po koupi, přešel jsem na w40, spotřeba skoro nula.
5w-30 je taková řídká mrd*a...
 
Oukej, díky ;) V autě jsem nenašel nikde žádný štítek s informacemi o oleji. Preferuješ nějakou značku/y? Nechci tam lít nějakou mrd*u :D. Radši pár korun přihodím.
 
Skus pozriet https://www.oleje.cz/forum/automobilova-maziva-f1.html. Strucne pokial nemusis, nie olej ACEA C3 (ak musis tak C3-10 alebo novsi), uprednostni ACEA A3. Urcite nie cokolvek co ma znizenu HTHS viskozitu (C2 bez C3, A1, A5). Vymena podla toho ako jazdis, ideal ak nejazdis iba dialnicu tak kazdych 10 tisic km. Ja by som si vyberal z inych znaciek ako tych, co sa najviac pancuju, pripadne s poriadne overeneho zdroja. API SM by som skor nebral, bud novsie SN alebo starsie SL. SM je uz ekologicke, ale este aditiva nedosahuju kvalit SL.
 
Nenapisal si, ake trasy jazdis, ci skor mesto alebo dialnica, aky rocny najazd, ci mas vela zimnych startov. Optimum je 0w30 s ACEA A3 (alebo novsie C3 ak budes menit max po 10k km), ak vela dialnic, 0w40 by nevadila. Iba ak vela dialnic a tepla garaz (moj pripad), dala by sa aj 5w40.

Ak mas auto v zaruke, vlastny olej moze byt pre servis problem.
 
Pravidelný týdenní provoz pondělí až pátek, trasy dlouhé kolem 20km, léto i zima, no a občas nákupy, couračky po městě. Nevytápěnou garáž mám, ale ne vždy tam auto na noc stojí. Takže i přes zimu bude stát někdy venku. Roční nájezd okolo 10k.
 
Back
Top