• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

No pokud jsem četl dobře, tak 0W-30 není možné v EU použít.
.

To jako nějaké oficiální vyjádření?
No většina tady mi doporučila právě 0w-30tku. :eek:
A pak se v tom vyznej.
 
Myslím že 0w-30 v manuálu nemám uveden. Pouze 5W-30. Proto se ptám na tu třídu A3/C3 páč 5W-30 od millers má pouze C3 a já bych rád olej A3.
 
Když si přečteš zbytek tohodle vlákna, tak ten Castrol Edge 0W-30 je tady hodně doporučovaný. I když já osobně bych při příští výměně zrovna chtěl zkusit Millerse, konkrétně Millers Oils EE LONGLIFE C3 5w30.

Tak mi tak napadá, když C3 má prodlužovat životnost DPF, neznamená to, že z něj bude míň karbonu?
 
No pokud jsem četl dobře, tak 0W-30 není možné v EU použít.
0W-30 pokrývá celý teplotní rozsah 0W-20 (doporučovaný) až 5W-30 (doporučovaný), není důvod, proč by neměl jít použít, pokud bude v požadované výkonové specifikaci.

Když si přečteš zbytek tohodle vlákna, tak ten Castrol Edge 0W-30 je tady hodně doporučovaný. I když já osobně bych při příští výměně zrovna chtěl zkusit Millerse, konkrétně Millers Oils EE LONGLIFE C3 5w30.

Tak mi tak napadá, když C3 má prodlužovat životnost DPF, neznamená to, že z něj bude míň karbonu?
IMO je nesmysl dávat do benzínu bez filtru pevných částic olej C3 s nižším obsahem popela, pokud ještě existuje ekvivalent v A3, notabene, když je tato výkonnostní třída požadovaná (A3 nebo A5, A3 je ta lepší).
https://www.oleje.cz/clanek/Vykonnostni-tridy-automobilovych-motorovych-oleju
 
Poslední úprava:
Ahoj , rád bych od někoho názor ,dělám pravidelný servis mezi 15 - 20 tis km po každé v mazde, ve 200 tis jsem udělal servis v jiné mazde nez jindy na CX 7 2.2 MZR 173 PS , po ujetých 2 tis kilometrů se to chytlo na klice dole u šal , teď mi to stojí v Mazdě v Rakousku a nelíbil se jim moc olej , oprava 7tis euro , nebo jiný motor , sehnal jsem motor ale můžu se někde dovolat ? Protože se o auto opravdu starám jak se má , díky
No muzes si nechat vytahnout ten olej z motoru( pokud tam jeste ted je) a nechat ho odeslat do laboratore..dnes dokazi dle zbytkovych primesi z rozboru rici presne jaky olej tam byl a samo v jakem byl stavu(vycteno od moudrejsich na webu). Pokud by jsi do toho sel a zjistilo se,ze olej nebyl pri predesle vymenen vubec..sel bych trvde po Mazda servismani,kde vuz byl. Za dva tisice km nemuze kvalitni olej degradovat.

Kazdopadne problem mohlo zpusobit I neco jineho...

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
Kvalitny olej moze zdegradovat aj za 200km, ak bude v motore 10 rokov. Vzdialenost je iba jednym z meritok, sposob jazdy (caste starty, jazda iba so studenym motorom) a mnozstvo km za rok (olej degraduje aj bez jazdenia kvoli vzdusnej vlhkosti) su dalsie.
 
Zdar borci, priznam se, ze se mi to nechce studovat cele - cili rychly dotaz - jaky doporucite ten NEJ olej (nehlede na cenu) pro G165, letosni r.v.? Chci udelat prvni vymenu mezi 2-3tkm. Pak v 10tkm a nasledne á 10tkm. Ssmozrejme dle predepsane specifikace a viskozity. Castrolu se rad vyhnu...
 
Kvalitny olej moze zdegradovat aj za 200km, ak bude v motore 10 rokov. Vzdialenost je iba jednym z meritok, sposob jazdy (caste starty, jazda iba so studenym motorom) a mnozstvo km za rok (olej degraduje aj bez jazdenia kvoli vzdusnej vlhkosti) su dalsie.
To mas samozrejme pravdu (ze po deseti letech jiste bude davno degradovan), ale to neni jiste tento pripad..o kterem tu vedeme diskuzi.

Sent from my STF-L09 using Tapatalk
 
2 roky pouzivani mobil1 0W40 naprosta spokojenost,potom jsem vymenil vacky za ostre a mam problem s hydrostely pri studenych startech...Zitra jdu menit za 0W30 a doufam ze se muj problem vyresi...Jinak Mobil1 doporucuju :cool:
 
V několika autech se po Mobil 1
Stišil motor. Hlavně za studena.
 
@Gryllz mi myslím říkal ze když přešel z mobil1 0W40 teď na nějaký 5W30 tak se auto zdá tišší.
 
Nevím jestli má vliv viskozita, ale krmím 5W40
 
@Gryllz mi myslím říkal ze když přešel z mobil1 0W40 teď na nějaký 5W30 tak se auto zdá tišší.
To je jasný, že se ztišil, když přešel z 0w na 5w, zvláště pokud už má něco nalítáno. Jinak co jsem teda studoval po netu, tak ta 40-ka by na to mít vliv neměla, ne zásadní. Prý po prvních 100 - 200 km zdegraduje na hodnoty přibližující se té 30-ce. ..., že ty vysoké hodnoty už tam jsou "dotlačeny" pro závodní použití (jako třeba 10w60 apod.). Věřím tomu, že po dobu závodu těch cca 100km tam ty hodnoty jsou, ale pak se z toho stane zase obyčejná 30-ka.
 
Asi takto...chci dodrzet vse predepsane. Az se mi rozpadne motor a prodejce/zastoupeni bude chtit testovat olej, rad bych se vyhnul zbytecnemu vysvetlovani a dokazovani...
 
V tom případě neřeš co je nejlepší ale dej tam to co tam je doporučeny od Mazdy kvůli reklamaci.
 
Mas pravdu. Len pravdepodobnost poskodenia motora je s tym odporucanym 0w20 dost vyssia. 5w30 A3 je dobry kompromis, ale servisy ho nemusia mat skladom a pri prineseni vlastneho je to opat poznamka do servisnej knizky.

Co sa straty viskozity 5w40 tyka, zalezi od kvality pouziteho zakladoveho oleja, su aj take, co nemaju viskozitu zvysenu iba polymernymi modifikatormi
http://performanceracingoils.com/content/PDF/longevity_case_study.pdf
 
Back
Top