• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Ahoj, mam M6 GY 2.3 2005 po FL. Nechal sem menit olej a filtr a veslo se tam jen 3,5l. Nemelo by tam byt 4,4? Ted je na merce kousek nad max. Nevim jestli mam verit merce nebo kde muze byt vlastne problem?
PoFacelift by už určitě měl mít tu větší vanu takže těch cca 4,5 litrů oleje.
Menší vanu měly 2,3ky jen do začátku roku 2004.
Já když měnil na 2,3ce olej, tak obvykle sem nalil cca 4 litry a pak ještě po protočení půl litru dolil co si nasál filtr.

Vypouštěl ten kdo měnil olej opravdu olej vypoušťákem jak se správně má nebo si usnadňoval práci odsáváním oleje vrchem přes měrku?
V tu chvíli by se mohlo stát, vzhledem ke členitosti tvaru vany u tohohle motoru, že nevysál všechno, ale pokud se olej normálně vypouštěl spodem, tak by to mělo bejt těch 4,5litru.
 
PoFacelift by už určitě měl mít tu větší vanu takže těch cca 4,5 litrů oleje.
Menší vanu měly 2,3ky jen do začátku roku 2004.
Já když měnil na 2,3ce olej, tak obvykle sem nalil cca 4 litry a pak ještě po protočení půl litru dolil co si nasál filtr.

Vypouštěl ten kdo měnil olej opravdu olej vypoušťákem jak se správně má nebo si usnadňoval práci odsáváním oleje vrchem přes měrku?
V tu chvíli by se mohlo stát, vzhledem ke členitosti tvaru vany u tohohle motoru, že nevysál všechno, ale pokud se olej normálně vypouštěl spodem, tak by to mělo bejt těch 4,5litru.
Tak to vypada, ze je to sice pofacelift M6, ale je tam starsi motor. Urcite je to predfacelift (pozna se podle deklu motor), takze je mozny, ze tam je starsi motor s mensi olejovou vanou.
 
Tak jsem vcera vymenil na mazda 3 1.6 benzin olej po 13 000km a byl cernej jako prase.proste takovy sajrajt.Jinak davam castrol 5w 40.Mam vypousteci sroub s magnetem a vubec zadny necistoty na nem nebyli,coz je super.aktualne najeto 177 000km
že byl černej to tak nějak nevadí. Záleží i v jakym režimu se těch 13000km najelo. Hlavně musí bejt tekutej. Už jsem jednou někomu na MC měnil olej po 15000 (ale 3 letech) a vypouštěl jsem z toho máslo. Ten olej už měl totál degradovaný vlastnosti.
 
Spekulace je naprosto správná. Navíc oleje s extrémními parametry jsou celosvětově těžko dostupné a stály by s marží, s jakou se za doporučené ceny prodává Dexelia potažmo Mazda Original Oil, strašně strašně moc a navíc Total je ani IMO nedělá. Není proto v zájmu Mazda zákazníkům doporučovat něco jiného než to, co berou v obrovských objemech a nechávají si na to lepit od Totalu etikety. Do svého motoru také používám EDGE FST 0W40 ACEA C2/C3 (teda zásadně od ověřených prodejců - pozor na falza), který Mazda Original Oil v doporučované specifikaci deklasuje prakticky ve všech parametrech. IMO je to jediný komerčně dostupný olej pro diesely v této specifikaci.

A pokud to není tajné, tak kdo vyrábí olej pro Mazdu, když né Total. Castrol také oleje nevyrábí, jenom upravuje k obrazu svému.
 
Ahoj,

poprosím ještě o jednu radu. Moje "nová" Mazdička má za sebou oveřený pravidelný servis v Mazdě. Na začátku tam lili olej 5w30, pak třeba po třech letech 10w40, na rok se vrátili k 5w30 a teď je tam zas dle štítku 10w40. Poraďte prosím který tam mám dát. Mechanik mi tvrdí že 10w40 se bude mít ztrácet (trochu žere olej). Je to M6 2,0 benzín 108 Kw.

Díky moc za rady,

Tom
 
A pokud to není tajné, tak kdo vyrábí olej pro Mazdu, když né Total. Castrol také oleje nevyrábí, jenom upravuje k obrazu svému.
No přece Total, píšu přece, že nedělá oleje s extrémními parametry, ne že nedělá oleje pro Mazdu. :D
 
Řeknu vám tak dlouho sem si nezanadával jako dneska, když sem skoro 3 hodiny povoloval na MPS olejovej filtr ...:eek:

Jako že de obvykle to plastový víčko blbě povolit jsem si už zvyk z 2,3ky ale tohle utahoval v minulosti fakt nějakej magor.

Asi 3x sem přetrh takovej ten páskovej povolovák, zkoušel sem i všemožný jiný možnosti, dokonce jsem už přemejšlel, že sundám celej domek a vemu to do svěráku, ale nakonec pomohla až velmi hrubá síla v podobě tohohle:
P5221949.JPG
 
Poslední výměna oleje mě stála 1067 Kč: 484 olej (5l 5W40 Total Quartz 9000), 133 filtr (MANN W712/73) + 450 práce (pneuservis šafránek). Materiál jsem si koupil sám. Po výměně jsem ale při kontrole zjistil, že tam dali mírně přes horní rysku, tak jsem ještě musel něco odsát :mad:
 
Těm vašim počtům nerozumím, jestli si za litr oleje počítaj 300Kč, tak je to 1260 za olej, to chápu, plus filtr 200 a práce 200 = 1660 Kč.
 
Těm vašim počtům nerozumím, jestli si za litr oleje počítaj 300Kč, tak je to 1260 za olej, to chápu, plus filtr 200 a práce 200 = 1660 Kč.
to sedí, myslel jsem že chce dávat ještě vzduchovej za dvě kila. Upřímně nevím, co vůbec řešíte. Výměna oleje stojí jako jedna plná nádrž. Když si koupim auto, musim počítat s tím, že minimálně pravidelnej servis něco stojí ...
 
Jo aha, tys počítal oba filtry. Já si kupuju olej i filtr svůj, protože se nechci spoléhat na to, co tam daj v servisu. No a když už si to kupuju sám, vybírám eshop, kde to maj nejlevnější (Cardo).

Pětistovka ušetřená má stejnou hodnotu jako pětistovka vydělaná, tak proč dávat za to samé víc.
 
Rikal, ze ted nevi presne, kolik tam ma byt, pocital radeji 5,3L. Rikal jsem mu, ze je to 2.0DI 2004 bez DPF.
 
To už si můžeš výměnu udělat sám,kde máš jistotu že tam dají to cos jim dal.

Odesláno z mého GT-I9195 pomocí Tapatalk
 
Na filtr je vidět, kdyby tam dali jiný (ale proč by to dělali) a od oleje mi vrátili bandasku se zbytkem. Mohli si ho teoreticky odlejt jinam, ale opět, proč by to dělali, je to celkem obyčejný olej a žádná drahá značka. Taky je možnost se na ně koukat při práci.
 
Ok. Ale tady bylo psáno o nedůvěře servisu. Tak jaky je rozdíl mezi dodánym ode mne nebo od nich . možná nepatrny. Asi jako když přijde k manželce do kadeřnictví zákaznice a chce obarvit vlasi svoji barvou,tak to má smůlu. Česká povaha.

Odesláno z mého GT-I9195 pomocí Tapatalk
 
Chci se zeptat. Má cenu měnit olej třeba po 5000 km nebo to nechat až na garančku po 20k km? Ptám se proto, bo se v tom prd vyznám a co jsem četl, tak někdo píše že jo, jiný zase že není třeba. Tak by mě zajímalo, jak to tedy je. Nebo jaký na to máte názor.
 
Back
Top