• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Já do svého dávám na doporučení od @Max6 Castrol EDGE 0W-30 Titanium FST
 
mňo na to dolití by to chtělo stejnou šarži, ne...? Samo, že na další výměnu už je to celkem fuk .....
Já myslím, že se s tím dělá zbytečná alchymie, hlavní je, aby tam olej byl a byl stejné výkonnostní specifikace a viskozity.
 
Tak já se v olejích absolutně vůbec nevyznám, prostě tam chci dolít to co tam už mám.
Co tam dám při další výměně, to vůbec netuším.
Co je lepší co ne, nemám šajn, ale pokud to tam dávají mazda servisy a mazda jako taková to doporučuje ty oleje, tak to tak špatný nebude ne?
Jak říkám, nevím, v tomto si nechám poradit.
Jediný na čem mi záleží aby to jezdilo a co nejméně se to sralo.
 
Co je lepší co ne, nemám šajn, ale pokud to tam dávají mazda servisy a mazda jako taková to doporučuje ty oleje, tak to tak špatný nebude ne?
Některé Mazda servisy používají pro benzíny sudové Original, jiné tam lijí Castrol, Shell. Samozřejmě podle specifikací. Viz poněkud promazané téma https://www.mazdaklan.cz/threads/vymena-oleje-v-motoru-a-filtru-a-cena.487/ Kdysi před lety byl třeba problém sehnat nízkopopelný olej do RF motoru s DPF, dělala se prakticky jen Dexelia, ale dnes už je výběr lepší.
 
Edit Doofer: původní dotaz od @Cimmi přesunuto z jiného topicu do olejů

A druhá otázečka, olej má být 5W30, řešilo se tu, že 5W40 je asi lepší náhrada, ale nikde jsem nenašel specifikaci.
Doporučovaný je např.: Mobil Super 3000 Formula FE 5W-30 Specifikace: API SL/CF, ACEA A5/B5, Ford WSS-M2C913-C, Ford WSS-M2C913-D, ale já bych šel raději do Mobil Super 3000 X1 5W-40 zde už je však Specifikace: API SM/CF, ACEA A3/B3, ACEA A3/B4.
Co doporučíte?
No a co se týká převodovýho tak tam je asi nutný jen dodržet, aby to byl 75W-90 a nebo je nutné taky dodržet přesnou specifikaci a značku?

odpověď:

Ahoj,
presne tuhle otazku jsem resil pred par dnama s @Max6 co se tyce motorovyho oleje, popsal mi pomerne detailne jak to je, dulezite je podle jeho slov divat se na specifikace kde je API SN (aktualne nejlepsi) pripadne SM. Ja zakoupil (dnes mi ma prijit) tento Castrol https://maziva.heureka.cz/castrol-edge-titanium-fst-c3-5w-30_5-l/ takze uvidim. Dale zminoval napriklad Shell, Mobil1.
 
Poslední úprava moderátorem:
Cimmi : Lepší bude ten Mobil 5W-40 kvůli normě A3/B3. A5/B5 jsou lehkoběžné oleje, které výrobce doporučuje kvůli ,,snížení spotřeby" a z důvodu emisí. Každopádně olej po 10tis. km ven nebo po roce.



dJn3o Nevidím jediný důvod proč si lét do motoru olej s nižším obsahem sulfátových popelů, síry a foforu ( SAPS) kvůli filtru pevných částic, když tvoje auto filtr nemá. Až ho vyjezdíš, tak bych šel do oleje bez C3.

 
dJn3o Nevidím jediný důvod proč si lét do motoru olej s nižším obsahem sulfátových popelů, síry a foforu ( SAPS) kvůli filtru pevných částic, když tvoje auto filtr nemá. Až ho vyjezdíš, tak bych šel do oleje bez C3

Tak ja bral to co mi odsouhlasil @Max6 jelikoz se v tom nevyznam. Takze mam koupit jinej nebo jak?
Nebo ho muzu zkusit vymenit. Zavolam do obchodu jestli mi ho vymeni kdtz jim ho poslu zabalenej zpatky.

Jinak receno, do ted jsem tam mel olej od Mazdy, pojedu ted na pravidelnou vymenu a zaroven s tim jsem koupil BG109 na vycisteni, takze chci tam ted dat rekneme vysoce kvalitni olej. Chci totiz zjistit pricinu ubyvani oleje (dolivam 1l po 4000km cca.).
 
Poslední úprava:
Cimmi :To je na delší debatu, ohledně vhodnosti a nevhodnosti lehkoběžných olejů. Obsahů SAPS atd. atd. Pokud plánuješ zatápět pod kotlem a sem tam se prohánět s autem ostřejším tempem, tak doporučuju olej A3 s letním číslem 40. Pro mě osobně by to byla větší jistota.

dJn3o : Motoru tím olejem neuškodíš, klidně si ho tam dej, ale podle mě to není úplně vhodná volba viz. důvody výše. Můj názor se kterým nemusí každý souhlasit. V Butchiho topicu ses volbou oleje mohl inspirovat. Vhodných olejů je na trhu spousta. Já mám dlouhodobě dobré zkušenosti s Mobilem, ať už ve dvoulitru nebo teď když používám vyšší řady Mobilu do motorů MPS.
 
Já chtěl vzít Miller Oils 5w-40, ale byl za dardu oproti tomu Mobilu, co jsem bral...

@dJn3o mě bralo tehdy Mondeo, kde jsem měl 2.0 Duratec 107 kw, což je defacto motor co v první generaci, zhruba 2 litry mezi výměnami. Kolem 12 000 km.
Přešel jsem na 5w-40 od Castrolu a spotřeba byla takřka nula. I motor z toho měl rozhodně lepší projev. Na tu w30 to byla taková "hrkalka".

Zkus přejít na w40 taky a uvidíš. A osobně bych se na Castrol už vyprdl.
 
Castrol má IMO cenu jen když není falšovaný a když ta aditiva nebo specifikace nejsou dostupná u jiných výrobců. Jako třeba 0W-40 C2/C3, co dávám do motoru SH.
 
To je právě to. Pokud máš ověřený zdroj, nebo bereš od oficiálního dodavatele, tak je to fajn. Ale takhle někde z eshopu atd tomu prostě nevěřím. To je jak Bilstein tlumiče, u kterých se objevilo dost falzifikátů atp... Dnes je to boj
 
Mobil leju do všech aut co jsem měl. Každý rok měním a v pohodě.
 
Fajn, vemu teda ten Mobil, teďka přemýšlím jestli zajet na výměnu někam bokem do servisu, nebo do autorizáku, aby když jim to tam dovezu, tak aby mi ho tam opravdu nalili a nedali tam ten jejich mazďáckej.

@Butchi kam jezdíš na výměnu?
 
Autorizak jen nejdůležitější věci.
Bud sám vyměnit nebo jakýkoliv servis za pár stovek a můžeš jim koukat přes rameno.
 
Back
Top