• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Oleje, intervaly výměn atd.

Dělá to tak většina lidí, včetně servisáků. Ale ano, k zamyšlení je, jaký cit kdo má :p :joy: myslím, že tohle není úplně kritické místo, kde by ten moment byl tak podstatný (jako u motoru aj. kritických částí, kde je opravdu důležité tyto hodnoty dodržet). A nedotáhnout vypouštěcí šroub oleje "rozumně" tak aby netekl a zas nebyl servaný asi nikoho úplně nenapadne ...
 
Mám za sebou druhú výmenu(8000km) oleja, 2.5 2017 116k km a zdá sa mi že je motor hlučnejší ako by som si predstavoval, hlavne keď som bol pod autom, zvonka to nieje tak počuť. Čo by ste na mojom mieste naliali na jeseň pri výmene miesto ravenol sso?
 
Já včera zjistil že už mám 9tkm na SSO, takže zítra když zbyde čas, tak ho vyměním za nový SSO našel jsem na petrolio za 1340kč.
 
Mám v fuelio upozornenie na km, a auto ukazovalo kvalitu oleja 40%, veľa štartov a krátkych jazd cez zimu.
Čo si myslíš o nápade cez zimu sso a v lete nejaký 5w30? Po zohriati ide motor často naplno.
 
Já včera zjistil že už mám 9tkm na SSO, takže zítra když zbyde čas, tak ho vyměním za nový SSO našel jsem na petrolio za 1340kč.
Já kupoval SSO na sotaoil v půli února za 1254kč.
 
@Nibiru ono není moc z čeho vybírat v 5W-30 takže spíš čekám až bude SSO mizet a pak přejdu na 5W-40 VST
 
Aké sú výhody a nevýhody prechodu na vst? Okrem toho čo je napísané na prvej stránke, len tak v skratke? Môže klesnúť hlučnosť? GH sa mi zdala tichšia s týmto olejom.
 
Plusy: (diky aditivaci)
- Hlučnost by měla klesnout
- lepší ochrana motoru
- snížení spotřeby oleje

Mínusy: (díky vyšší viskozitě o cca 25-30%)
- zvýší se provozní teplota oleje
- horší startovatelnost za hodně nízkých teplot
- vyšší spotřeba paliva
- vyšší tlak oleje
- menší průtok oleje (za studena)

Jak moc záleží na konkrétním motoru.
Obecně je ideální mít co nejnižší viskozitu oleje tak, aby olej nemizel.
Skvělej na hluk je Mobil 1 FS (European Car Formula) - je ACEA A3/B4 + API SP, bohužel viskozity 5W-30 a 5W-40 se do evropy nedováží, máme tu jen 0W-40 a 5W-50
 
0w40 by mohol byť? Podľa tabuľky má dobré rozpätie teplôt, a písal si že ako náhrada ak nebude 0w30
 
No ale výměna max po 8tkm díky velkýmu rozpětí dlouho nevydrží aditiva. Poznat je to podle hlučnějšího motoru před výměnou oleje, kdy po výměně za nový FS zas dost utichne, proto jsem ho v minulosti přestal používat
 
Back
Top