• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

On board kamery a vše kolem nich

Máš autokameru?


  • Celkem voličů
    216
No ono to až tak zvláštní není, přecejen je taková kamera konzumní elektronikou, které z vlaku viděla automotive. Testy na emise se u nich nedělají. A na druhé straně ventilky jsou asi nejsnadněji zarušitelná část autoelektroniky, i některé CAN transceivery je v malé vzdálenosti mohou rušit. Viníkem je buď datová linka, nebo napájecí zdroj. Asi zkusit nacvakat ferity a třeba to pomůže.
 
UPSka pro dashcam? :D hůůůůstýýýýý :D
Uz jsem si vzpomnel, kdo to tu uvadel a nasel jsem to ...

...
Proto jsem pořídil externí baterku, která ale není obyčejná a stála 2x tolik, co ta kamera. Má kapacitu 9 Ah, takže při odběru kamery cca 0.3 A ji dokáže napájet teoreticky 30 hodin (prakticky ještě nemám vyzkoušeno). Kapacita se dá rozšířit zapojením přídavné baterky od stejného výrobce. Já ale nedal 8.500,- za baterku jen kvůli kapacitě. Baterka má 4 důležité funkce.
1. Nejdůležitější funcí je detekce, kdy je auto zapnuté nebo vypnuté. Když je auto zapnuté, baterka se dobíjí (předpokládám z alternátoru, protože tam teče přes 14 V). Když auto vypnu, baterka se přestane dobíjet, takže to nesosá elektriku z autobaterky a nijak to teda neovlivňuje její kapacitu ani životnost.
2. Umí to poslat kameře signál o tom, jestli je auto vypnuté nebo zapnuté. V podstatě vedou 3 dráty do toho zmíněnýho hardwire kitu.
3. Úplné dobití baterky za 45 minut, což je mazec.
4. Baterka má bluetooth, kde si můžu v mobilu zobrazit, jaké má ta baterka a autobaterka napětí, jaký je dobíjecí proud z autobaterky (resp. z alternátoru) do této baterky, jaký jde proud z baterky do kamery, jestli se baterka dobíjí, jaký je odhadovaný čas dobití, jaký je odhadovaný čas vybití.
5. Má teplotní pojistku.

Baterka je celkem velká, tak pro mě byla výzva jednak vymyslet, kam ji dám (většina lidí ji dává pod sedadlo, což je podme mě nebezpečný a ani se to tam pořádně nevleze), a také samotné protažení kabelů jako od baterky tak od kamer. Instalace mi zabrala celý den. Přikládám foto ukazují, jak jsem baterku umístil do kufru. Přikládám i schéma zapojení z manuálu. Dá se to připojit i přímo na autobaterku, ale do pojistkové skříně je do jednodušší. Dá se připojit i do té 12V zástrčky, jak nevím, jak se jmenuje.

Zobrazit přílohu 20428 Zobrazit přílohu 20429
...

Tak, @mellda, jak to po case hodnotis?
 
Uz jsem si vzpomnel, kdo to tu uvadel a nasel jsem to ...



Tak, @mellda, jak to po case hodnotis?
Baterka je skvela. Vydrz te dualni kamery A129 je cca 36 hodin. Funguje spolehlive. Rychle dobijeni,zadne vypadky ani jiny problem. Koupil bych znovu. Rozhodne doporucuju. Je drazsi a nejspis by to slo udelat s nejakou levnejsi powerbankou. Ten hardwire kit ma 3 draty. Napajeni,zem a pak signal,ktery rika,jestli zapnout/vypnout parkovaci rezim. Takze pri spravnym zapojeni do pojistkove skrine by asi poslouzila stejne i obyc. powerbanka. Ale toto ma to zminene BT,kde vidim,v jakym je to stavu, tepelnou pojistku, je to spolehlivy (zatim) a ma to myslim nejaky lepsi clanky. Muzes si tam i vybrat prepinacem,jak rychle se to ma z baterky dobijet. Tusim,ze tam je moznost 6 a 9 A (nebo mozna 9 a 12,uz nevim). Jo a predtim jsem nezminil,ze to je 9Ah s 12V, tj. pokud bys to chtel nahradit klasickou powerbankou na mobil, tak to je 21.6 Ah.

Denne jezdim cca 25 minut do prace a z prace. Nic vic. Kamera bezi nepretrzite cely tyden a ja mam klidne spani :D

A nenicim zbytecne autobaterku.

Odesláno z mého SM-G975U1 pomocí Tapatalk
 
Poslední úprava moderátorem:
Možno by problém vyriešilo aj toto lacnejšie riešenie .
Tu som ho našiel ešte na sklade. https://www.x-kom.pl/p/337625-ladow...tm_medium=comparison&utm_campaign=ceneo_click
Nastavení napětí, při kterým se má kamera vypnout, má i hardwire kit pro A129 kameru. Problém je, že to autobaterce prý moc nesvědčí. Proto jsem chtěl extra baterku. Ten kit z videa má možnost nastavit napětí nejvíc na 12.2 V, což je 50% baterky. Nastavení času už Viofo nemá a určitě je to užitečný. Když vím, že normálně parkuju v garáži, tak si tam nechám třeba těch 12 hodin na parkování přes den na parkovištích a pak když auto nechám přes víkend v garáži, nebude to oba dny nahrávat. Problém je, že když se rozhodnu někde venku parkovat dýl, jak to na tom HW kitu přepnu? Budu rozebírat plastový lišty, abych se k tomu dostal?
 
Nastavení napětí, při kterým se má kamera vypnout, má i hardwire kit pro A129 kameru. Problém je, že to autobaterce prý moc nesvědčí. Proto jsem chtěl extra baterku. Ten kit z videa má možnost nastavit napětí nejvíc na 12.2 V, což je 50% baterky. Nastavení času už Viofo nemá a určitě je to užitečný. Když vím, že normálně parkuju v garáži, tak si tam nechám třeba těch 12 hodin na parkování přes den na parkovištích a pak když auto nechám přes víkend v garáži, nebude to oba dny nahrávat. Problém je, že když se rozhodnu někde venku parkovat dýl, jak to na tom HW kitu přepnu? Budu rozebírat plastový lišty, abych se k tomu dostal?

Odkazy na Mio SmartBox som posielal, a ako riešenie navrhoval, pre Ter Leeloo II.
Pokiaľ viem Mio krabička s nastavovanim, môže byť umiestnená v schránke, pod, nad, prístrojovou doskou na prístupnom mieste a nie pod plast lištami.

Keď si spokojný so svojim riešením, budiž.

Ja, vo svojom aute parking mód dashcam-u nepoužívam, ak by som nechal kameru viditeľne v aute, asi by som riskoval,
že feťáci aj kameru z auta mi ukradnú, tobôž ešte aj záložný zdroj.
 
Ja ale "hardwire kit" mam jak ted pro Viofo, tak i v Mazde pro BlackVue. V Mazde mam nastaveno na 12.5V. U Viofo jde nejvic 12.4V. Na tu extra baterku jsem zacal pomyslet tim, kdyz mi auto s hardwirovanou kamerou zlobilo. Takhle by z pohledu auta s externi baterkou nemel byt problem.

Samozrejme jestli mi dalkove otevirani/zavirani auta rusi uz jen ten provoz treba te zadni kamery, tak mi to nepomuze ani tak, to je jasne.
 
Ok uz na tu svoji Truecam A5s nemam nervy :mad: Co mi doporucite jako stabilne nahravajici kameru do auta ? Staci mi jen predni kamera, ale s hezkym rozlisenim, ktere pujde pripadne pouzit proti prestupci :)
 
Taky hlasuju za Viofo. Renomovana znacka, spolehlive kamery, dobrej support, updaty pro firmware, atd.
 
Ok uz na tu svoji Truecam A5s nemam nervy :mad: Co mi doporucite jako stabilne nahravajici kameru do auta ? Staci mi jen predni kamera, ale s hezkym rozlisenim, ktere pujde pripadne pouzit proti prestupci :)
Cenový rozpětí?
do 1700Kč doporučuju základní Mio C540..
do 2600Kč - čínskou mini0806
a nad 2600 - bych se přikláněl k Viofo
kvalitu prvních 2 v jednom videu můžete porovnat tady:
U jakékoli recenze se zaměřte hlavně na čitelnost spz v noci v lese / na dálnici (tma) - tam ten záznam budete potřebovat nejvíc. Hezkej záběr ze dne umí úplně každá kamera.
 
FHD / 30FPS je už málo muziky za dost peněz u truecam, taky mě u toho štve jak furt při zapnutí kecá.

Za ty prachy vem radši Viofo A129 Pro Duo , ta je za stejný peníze lepší (1440p/60FPS - přední), pokud bys nakonec chtěl jen přední, tak vem Viofo A129 Pro na čr trhu má nejlepší obraz
 
70mai bude mít v září novou A800...

Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk
 
TrueCam je za me predrazeny shit! A5 zdechla, vyreklamovano, zdechla znova, vraceny penize. Bohuzel jsem mel soubezne i A7, zdechla taky. Za me "Truecam - simply never".
 
Back
Top