...
Proto jsem pořídil externí baterku, která ale není obyčejná a stála 2x tolik, co ta kamera. Má kapacitu 9 Ah, takže při odběru kamery cca 0.3 A ji dokáže napájet teoreticky 30 hodin (prakticky ještě nemám vyzkoušeno). Kapacita se dá rozšířit zapojením přídavné baterky od stejného výrobce. Já ale nedal 8.500,- za baterku jen kvůli kapacitě. Baterka má 4 důležité funkce.
1. Nejdůležitější funcí je detekce, kdy je auto zapnuté nebo vypnuté. Když je auto zapnuté, baterka se dobíjí (předpokládám z alternátoru, protože tam teče přes 14 V). Když auto vypnu, baterka se přestane dobíjet, takže to nesosá elektriku z autobaterky a nijak to teda neovlivňuje její kapacitu ani životnost.
2. Umí to poslat kameře signál o tom, jestli je auto vypnuté nebo zapnuté. V podstatě vedou 3 dráty do toho zmíněnýho hardwire kitu.
3. Úplné dobití baterky za 45 minut, což je mazec.
4. Baterka má bluetooth, kde si můžu v mobilu zobrazit, jaké má ta baterka a autobaterka napětí, jaký je dobíjecí proud z autobaterky (resp. z alternátoru) do této baterky, jaký jde proud z baterky do kamery, jestli se baterka dobíjí, jaký je odhadovaný čas dobití, jaký je odhadovaný čas vybití.
5. Má teplotní pojistku.
Baterka je celkem velká, tak pro mě byla výzva jednak vymyslet, kam ji dám (většina lidí ji dává pod sedadlo, což je podme mě nebezpečný a ani se to tam pořádně nevleze), a také samotné protažení kabelů jako od baterky tak od kamer. Instalace mi zabrala celý den. Přikládám foto ukazují, jak jsem baterku umístil do kufru. Přikládám i schéma zapojení z manuálu. Dá se to připojit i přímo na autobaterku, ale do pojistkové skříně je do jednodušší. Dá se připojit i do té 12V zástrčky, jak nevím, jak se jmenuje.
Zobrazit přílohu 20428 Zobrazit přílohu 20429
...