• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Opravy karoserie / laku / zakapávání

No já mám taky od začátku po prvním majiteli takový zamalovany hnus na zadním nárazníku. Auto je komplet jako nové až na tohle. Bohužel za celý čas řešení jsem se dostal pouze k variantě nechat celý nárazník prelakovat a do toho se mi taky moc nechce a za dobu 3 let vlastnictví jsem to stále nechal jak je. Mimochodem po této atmosfére nemůžeš chtít zázraky. To auto jede vážně pěkně a na 160 zrychluje výborně, od 160 do 200 je cítit že už více bojuje a nad 200 už je to dětské počítadlo. Já se dostal na 224 ale trvalo to věčnost. Tohle není auto na rychlosti nad 200

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
@Trawn pak nemáme mít tak drahé pojistky? Tohle stalo pojišťovnu 10tis tak těch Tvojich 35tis moc nechápu? a pardón jak vidíte není to Mazda☺️
IMG-20230323-WA0001.jpg
 
Poslední úprava:
No já mám taky od začátku po prvním majiteli takový zamalovany hnus na zadním nárazníku. Auto je komplet jako nové až na tohle. Bohužel za celý čas řešení jsem se dostal pouze k variantě nechat celý nárazník prelakovat a do toho se mi taky moc nechce a za dobu 3 let vlastnictví jsem to stále nechal jak je. Mimochodem po této atmosfére nemůžeš chtít zázraky. To auto jede vážně pěkně a na 160 zrychluje výborně, od 160 do 200 je cítit že už více bojuje a nad 200 už je to dětské počítadlo. Já se dostal na 224 ale trvalo to věčnost. Tohle není auto na rychlosti nad 200

Samsung S22 256GB Tapatalk
Mě to prostě vadí, šel jsem do toho s tím, že se to v klidu vytáhne. Němec nám to nafotil předem, přítelkyně ze ji to nevadí a auto jinak paráda, na místě pak ze ji to už vůbec nevadí a ani by to neřešila, ale já jsem puntickar a chtěl bych to opravit tím spis ze je jinak auto parádní.
Predtim měla Focuse bouraného jak prase motor v háji a td (ona sama nikdy nebourala) natočila na něm 120 tisíc za 3 roky - 4 rok pak už jen stal v servisu.
Tak když se rozhodla pro tohle chci aby to měla pěkný.

Podívej těch 88kW v BM jede lip jak mejch 90kW v BP já dal na dálnici v mírném stoupání 215 km/h a ona se dostala na 200 km/h což mi přijde zvláštní. Jinak v systému jsem žádné omezeni nenašel. Já si to zatím projel jen na okresce kde sem jel max 100 takže neposoudim proč to nejelo nad 200 ale přijde mi to zvláštní protože vím ze ona by jela co to dá a to auto v reálu nemá 88 ale tak 105kW a je lehčí jak moje BP takže když já na stejným úseku dam 215 ona by měla minimálně to samé ale prý se to ve 200 najednou seklo a dal nic.

Jo kde jsou ty časy co jsem po německé dálnici jezdil 250 ;)
Ale tak na ČR ty rychlosti stačí - jen mi vadí ten rychloměr že je cejchovanej tak vysoko u mne i když auto víc jak 220 asi nedá. Kdyby ho udělali na 200 a více roztáhli člověk by lip viděl kolik jede.
U ví se mi líbí ten otáčkoměr to měli u BP udělat taky a rychloměr jen malý nebo digi.
 
Tak leda jestli není zapnuta funkce omezení rychlosti, která je společná s tempomatem pro výběr. Jak říkám, já jel s BN 224km ale víc už to nevymačklo. I tak skvělý výsledek na atmosféru. Co jsem jezdil jiné atmosféry jiných značek, tak u Mazdy má každý druhý pocit, že tam je někde turbo Samozřejmě to tvé pozkozeni bych nechal opravit, proti mému je mnohonásobně horší. Já mám drobouckou retusi na plastovém dílů. Tebe ale čeká prelakovani té části aby to nějak dobře vypadalo..
Každé tvé mazde můžeš ještě oživit průběh výkonu u místního borce.
Obzvlášť ta 88kW má useknutou špičku, která je remapu patrná. Mě bylo i lehce posileno střední pásmo. Respektive dříve dosáhnou max kroutaku, jiný průběh křivky. To pomůže i té BP.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Jo nějak opravit to chci jen jak říkám lakovat ne. Vždy to na těch autech poznám a můžou si ty barvy lakýrníci měřit jak chtějí je to vždy poznat - jiný odstín jiné zrno v metalíze a td. Kvůli tomuhle nenechám zprasit celej blatník.
Rozeslal jsem další poptávky uvidím zda si na to někdo troufne.
Asi jediné s čím bych se smířil je to místo lokálně přelakovat bezbarvým lakem aby to zpevnilo a po vytažení nechat odbrousit a rozleštit.
Jako kdyby to bylo zarvané 3cm pochopim ze s tím musí hodně pracovat, ale je to 1mm tak to snad zas nebude potřeba rvát tolik a pokud si s tím někdo víc pohraje opatrně….

PS jak jsem psal z jakého důvodu se nepoužívá elektromagnet? Tady zrovna by to šlo docela slušně - je to rovná plocha není to žádný ďolík takže řekněme většinu toho by šlo chytit přes magnet a snížit tedy riziko poškození laku.
 
Tak to dej určitě pak sem vědět, jestli si někdo teoufne a jak dopadl výsledek. Možná někoho takového potřebuji i já na ten nárazník. Taky se mi nechce stříkat celý. Mám prostě obavy z výsledku.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 

Tak třeba tahle indukce vypadá hodně zajímavě, oni metody evidentně existují, jen opět narážíme na to, že se někomu nechce.
Přitom tu blbost prodává Číňan za 5000,-

 
Vždy to na těch autech poznám a můžou si ty barvy lakýrníci měřit jak chtějí je to vždy poznat - jiný odstín jiné zrno v metalíze a td. Kvůli tomuhle nenechám zprasit celej blatník.
Jde to vždy poznat, když je co poznat. Nevím s jakými lakýrníky jsi měl tu čest se potkat, já znám sice jenom dva ale ani u jednoho nejde poznat rozdíl po lakování (i přístřik). By se s takovou neuživil ?

Ono by to asi nemuselo být vytažené úplně 100%
A když se chceš vyhnout kitu a laku, tak to vem tužkou a aspoň další rejha tě nebude tolik štvát.
 
Jde to vždy poznat, když je co poznat. Nevím s jakými lakýrníky jsi měl tu čest se potkat, já znám sice jenom dva ale ani u jednoho nejde poznat rozdíl po lakování (i přístřik). By se s takovou neuživil ?


A když se chceš vyhnout kitu a laku, tak to vem tužkou a aspoň další rejha tě nebude tolik štvát.
Tužkou bych to právě vzal ten škrábanec. Ale rad bych aby to taky někdo srovnal. Skrabanec se zamazne a rozleští lokálně a pak časem by se možná rozleštilo celé auto ale až po tom co by bylo vše opravené.
Teď proste hledám někoho kdo to srovná do roviny.
 
Našel jsem pána který mi řekl, že tam nějaká šance je. Otázka asi na místní mechaniky.
Po odstrojení podběhu, případně z kufru - jsou tam nějaké otvory kudy by se tam dalo dostat háky - otvor do vnitřku blatníku?

Co mi říkal jak mi ostatní nabízeli, že to srovnají z venku, ale strhnou lak, prý by to stejně nešlo, jelikož ta rýha z venku nepůjde srovnat a stejně se musí najít otvor kudy jí vytlačit z vnitřní strany.

Věděl by tedy někdo zda a kde existuje otvor, kterým se dá dostat do vnitřního prostoru blatníku? Děkuji.
 
Když jsem kdysi řešil záseky na blatníku od dveří jiných aut (ze šikmého parkování), tak mi většina PDR opravářů tlačila možnost, že se ze spodku vrtne dírka, kterou se to poopravuje a pak se zašpuntuje, nakonec přetře přípravkem na podvozky.. to se mi nelíbilo, protože jsem se bál, že to časem začne reznout.. čímž jsem tedy došel k závěru, že tam není žádný motnážní prostup.. potom mi byl doporučen PDR opravář ze Zlína, který to jako jediný byl schopný opravit z venkovní strany.. nutno podotknout, že lak byl u naši Mazdy na většině důlků nepoškozen, takže k žádnému strhnutí laku při oprave nedošlo - dokonce jsme se ani nikdy o této variantě s opravářem nebavili, což ale asi usoudil z prvotní komunikace, kde jsem posílal fotky
 
Hm mě to nedalo a podíval jsem se na to - nesundaval jsem tedy tapec kufru (venku leje) ale podíval jsem se na druhou stranu kde je v tapecu prihradka pro uložení trojuhelníku. za ním se skrývá poměrně velký otvor do prostoru blatníku - předpokládám, že druhá strana bude stejná s výjimkou hrdla nádrže.
Strčil jsem tam ruku a v podstatě jsem se rukou dostal na vnější plech na cca úroveň spodní části hrdla nádrže - což je pak já nevím 20 cm k tomu poškození? Tedy předpokládám, že nějaký háček šperháček by tam měl dosáhnout. Eventuelně vyndat světlo a otvory pro světlo by se tam mělo jít také dostat.

Co by mě zajímalo nejvíc jestli je tam přístup po sejmutí toho filcu v podběhu.

Zde přikládám foto - neměl to někdo někdy odstrojené?

Foto nic moc no ale nešel mi tam líp narvat telefon aby tam nezapadl a byl sem schopen ještě mačkat spoust.
Ty dvě prostřední fotky jsou ta dutina. Pro ilustraci foto s poškozením na straně nádrže - když jsem byl tedy cca v místě jejího spodku pouhou rukou (A to jsem dost nešikovný) myslím, že pro zkušeného fachmana by to mohlo být přijatelné.

IMG_0898.jpeg IMG_0900.jpeg IMG_0903.jpeg IMG_0892.jpeg
 
Další drobný posun. Chtěl jsem sundat ten tapec kufru ale jak jsem odcvakal ty cvočky drželo to ještě nějak pod tím plastem jak je tam světýlko a to už jsem opravdu dělat nechtěl. takže nakonec jen foto tím malým otvorem pro výměnu žárovek. Jak je tam to hrdlo nádrže vypadá to hrozivě ale povedlo se mi tam pod nádrží prostrčit takovou tyčku/lištu až k tomu místu poškození.
Jistě to nebude snadné, rozhodně to nechci zlehčovat, ale zároveň ať mi nikdo netvrdí, že se tam nedá dostat :)

IMG_0906.jpeg
 
Další drobný posun. Chtěl jsem sundat ten tapec kufru ale jak jsem odcvakal ty cvočky drželo to ještě nějak pod tím plastem jak je tam světýlko a to už jsem opravdu dělat nechtěl. takže nakonec jen foto tím malým otvorem pro výměnu žárovek. Jak je tam to hrdlo nádrže vypadá to hrozivě ale povedlo se mi tam pod nádrží prostrčit takovou tyčku/lištu až k tomu místu poškození.
Jistě to nebude snadné, rozhodně to nechci zlehčovat, ale zároveň ať mi nikdo netvrdí, že se tam nedá dostat :)

Zobrazit přílohu 45574
Ahoj a sundal jsi podbeh? To skrabnuti je nizko a melo by se tam dat dostat z podbehu. Alespo na tu zadni cast. To co je u dveri je asi nedostupny zevnitr z kufru, je to moc daleko. To uz spise dirama v podbehu po sundani krytek. Ale asi je tam soubeh plechu podbehu a blatniku - tzn. tuhy a minimalni prostor pokud je to nad soubehem plechu.

lem BM.jpg

No a pokud to nepujde z podbehu tak asi nejlepe tudy:

1681903722608.png


Na sundani plastu potrebujes podebrat prichytky c.3. U nich hrozi, ze pokud je nepodeberes, tak v lepsim pripade je pretrhnes, v horsim ulomis domecek na plastu oblozeni. Pak c.1 a c2 je na nyty. Ostatni by meli byt jen na vytazeni.

1681903805609.png 1681903664899.png
 
Poslední úprava:
Děkuji, abych pravdu řekl teď se v té fotce vůbec neorientuji - je to zadní blatník? Z jakého pohledu?

Ne podběh jsem nesundaval - Nemám ani jak, žádný hever abych sundal kolo a hlavně teď budu řešit dovozovou STK a přihlášení. Tu opravu blatníku bych řešil třeba během měsíce až bude čas a klid.

Jde mi teď o to zjistit zda to tedy jde takto nějak vnitřkem no a pokud ano jsem spokojen, pak by se jen lokálně opravil škrábanec a nechalo by se to rozleštit.

Neměl bys více fotek jak to tam po sejmutí podběhu vypadá?
Čím více možností jak se tam dostat tím líp.

EDIT

Díky za rady, jen jak jsi dal do rámečku ten otvor - nebude to zrovna v ,,kolizi" s hrdlem nádrže? Nebo to je už za hrdlem nádrže?
 
Poslední úprava:
Děkuji, abych pravdu řekl teď se v té fotce vůbec neorientuji - je to zadní blatník? Z jakého pohledu?

Ne podběh jsem nesundaval - Nemám ani jak, žádný hever abych sundal kolo a hlavně teď budu řešit dovozovou STK a přihlášení. Tu opravu blatníku bych řešil třeba během měsíce až bude čas a klid.

Jde mi teď o to zjistit zda to tedy jde takto nějak vnitřkem no a pokud ano jsem spokojen, pak by se jen lokálně opravil škrábanec a nechalo by se to rozleštit.

Neměl bys více fotek jak to tam po sejmutí podběhu vypadá?
Čím více možností jak se tam dostat tím líp.

EDIT

Díky za rady, jen jak jsi dal do rámečku ten otvor - nebude to zrovna v ,,kolizi" s hrdlem nádrže? Nebo to je už za hrdlem nádrže?
Ne hrdlo je za otvorem. Ta krytka na prvnim obrazku z my prvni odpovedi (v krouzku nize) je dost nizko a za roh.

1681904703386.png obrázek_2023-04-19_134823363.png

Mam tu 3D data pro BO ale to bude stejny - zevnitr blatniku bude mozna cast videt ale je tam soubeh tech plechu, takze se tam tezko dostanes i tim otvorem z kufru zhora - malo prostoru.
1681906810648.png


1681906870107.png
 
Poslední úprava:
Super, Tim by se tedy asi v podstatě dalo dostat na toto ne?

IMG_0881.jpeg

Hm tyjo ty plechy tam jsou dost na tesno u sebe.
U BM je ten blatnik zakončen jinak je zahnutý dovnitř asi cca 2cm okraj.
Kde se daji taková data sehnat?
 
Díky moc aha tak jestli to stojí balík tak asi nic no.
Podívej je to cca 1mm do hloubky od roviny kterou by to mělo mít.
Kit určitě ne ;)
Nechci to nechat lakovat. To už bych to raději nechal jak to je zamaznul a nechal rozlestit.
Pán říkal, ze by to snad mělo jit pokud se tam dá dostat jen abych počítal s tím ze se s tím bude drbat celý den takže cca 5 tisíc (to bych klidně dal pokud to srovná bez lakovani).
Takže pak uvidíme.

Teď budu řešit dovozovou STK a registraci pak nezbytný servis olej filtry a jak bude trochu času zabavim to mladé a sjedu s tím ať se na to pán mrkne, odstrojí si to a řekne kam až je schopen se dostat a do jaké míry to půjde.

Mladá to třeba ani opravovat nechce už když z Německa posílal fotky a video řekla ze ji tohle nevadí pokud jezdí pěkně hlavně ze je to sport výbava v jinak peknem stavu a potvrzené km.
Ale tak víš jak - mě to sere ;)

Jako pokud se na to nesoustředíš tak to opravdu není nic hrozného.

IMG_0724.png IMG_0725.png image3.jpeg image6.jpeg image7.jpeg image8.jpeg image9.jpeg

Tady foto z venku

IMG_0869.jpeg a4dfbc3d-8585-45a0-a5ee-b1f996940a79.jpeg 1424158f-9fb2-41f5-b95d-476af9c93f98.jpeg 018af7a8-909e-486f-89c0-1772e075e1af.jpeg 4be28209-4186-4af6-92e7-27a7bf9b446e.jpeg

Ještě to musím hodit na origo R18 které k tomu jsou a tyhle R16 se prodají.
 
Back
Top