• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Opravy karoserie / laku / zakapávání

Ahojte,

rád bych znal váš názor/rady.

Nějaký z*** mi nejspíše kamenem udělal na střeše tohle. Mám sice havarijko, ale nevím, jestli se mi chce platit 10K (spoluúčast) za takové "mikroškrábance" a dávat to přelakovat do servisu, zároveň mě to ale hrozně sere a nechci to tam mít.

IMG_20230309_114528.jpg

Myslíte si, že je vhodné nechat důlky vyrovnat/vytáhnout a poté zamáznout origo fixou Mazda?

Je to Mazda 6, 2019, barva soul red crystal.

Případně pokud víte o někom v okolí Prahy, co by mi s tímto dokázal pomoct, tak uvítám kontakt.

Díky moc za rady/doporučení/informace.

M.
 
No já teda důlky nevidím, ale podle toho, že to už chytá lišku, bych řekl ýe to moc čerstvé nebude, navíc si myslím že je to od odlétavajích kamínků za jízdy, měl jsem něco obdobného. Zkus servis, když se jim nebude chtít, je to na střeše a zas tak to není vidět, tzn. odrezit a zakápnout, nedoporučuju dle vlastní zkušenosti na to dávat ten bezbarvý lak po zakápnutí červenou. Tou origo tužkou to jde dle návodu co u toho je dobře.
 
No já teda důlky nevidím, ale podle toho, že to už chytá lišku, bych řekl ýe to moc čerstvé nebude, navíc si myslím že je to od odlétavajích kamínků za jízdy, měl jsem něco obdobného. Zkus servis, když se jim nebude chtít, je to na střeše a zas tak to není vidět, tzn. odrezit a zakápnout, nedoporučuju dle vlastní zkušenosti na to dávat ten bezbarvý lak po zakápnutí červenou. Tou origo tužkou to jde dle návodu co u toho je dobře.
Je to opravdu od vandala, jelikož jsem došel k autu a byl u tohoto místa položený kámen. Důlky tam opravdu jsou, sice malé, ale jsou, jen to asi nejde moc dobře vidět. Je to starší, cca půl roku. Odrezit čím? Zakapnout myslíš tou fixou? Když to zakapnu, nevznikne tam nerovnost oproti laku okolo?

I když auto neplánuji zatím prodávat, tak mě to sere taky trochu z toho důvodu, že tahle věc může při případném prodeji snížit prodejní cenu.
 
Aha, tak jestli jsou tam důlky, tak vytáhnout asi PDR metodou. Pak odrezit třeba tímhle https://www.colorshop.cz/spreje-c251/dinitrol-converust-rc-900-i828/ a zakápnout originální barvou kterou koupíš dle kodu barvy v autorizáku za cca 500. Mám takovou zkušenost,že ta sada na opravu laku obsahuje barvu a čirý vrchní lak. Když jsem to zakápnul dle přiloženého návodu, tak žádná nerovnost tam nebyla, ale když jsem ještě použil ten vrchní lak, tak tam zůstal kopeček a ten šel dost blbě a pracně rozleštit, takže nedoporučuji. Krom toho,můžeš to vyzkoušet na nějakém jiném místě, a když se to nepovede nebo se ti to nebude líbit tak to prostě hned utřeš. Anebo to můžeš zkusit jestli máš havarijko prohnat přes pojišťovnu jako vandalismus. Znehodnocení auta rozhodně nehrozí, protože PDR vytáhne důlky takže kastle bude rovná a drobné zakápnutí má téměř každé auto, furt lepší zakápnout než třeba přs pojišťovnu přestříkat, to už bys znehodnotil teda, tí že by vrstva laku byla silnější. Podívej, jak chceš, být tebou, pokud jsi trochu zručný, zkus to až si to necháš vytáhnout zakápnout a uvidíš, není v tom žádný problém, chce to pevnou ruku.
 
Důlky nechat vytáhnout PDR, jak píše @mastif. U Prahy třeba RenoveCars. Ale pokud řeknou, že je potřeba sundat stropnice, levné to nebude. Sám bych se do toho nepouštel, už jsem lecos zkoušel na starých autech a trochu se to dá, ale tak, aby to bylo pořádně, to chce opravdu někoho, kdo se tím živí. Určitě na to nejdřív kápnout odrezovak, ale bacha, nekapnout nikam jinam, je schopný celkem obstojně sežrat lak! Po odrezeni pořádně odmastit! Aby to nebylo vidět to nepůjde. Origo korekční tužka je asi nejlepší z nejrychlejších řešení, ale počítej s tím, že časem dost ztmavne. Případné nerovnosti se pak dají rozbrousit velmi opatrně pomocí velmi jemných smirku pod vodou (2000-3000 zrnitost) ale dobre je okolí olepit maskovací páskou, aby se zbytečně nebrousil okolní lak a až pak finále prebrousit profi karosarskyma pastama a leštičkou, ale z osobní zkušenosti je to práce na dlouho a o nervy a s "nejistým" výsledkem. Ten lak origo korekční tužky je totiž měkčí než origo lak a dost často se ti to strhne při broušení a leštění celé a můžeš začít znovu ?? Schovej si ten šutr a jestli někdy najdeš toho, kdo to udělal, narvi mu ho víš kam ??
 
Sám bych se do toho rozhodně nepouštěl. ? Na to vytáhnutí už jsem obepsal pár firem a zatím se mi nejvíc líbí asi DentMaster, cenu mi odhadl na cca 1500 (s tím, že dojede a nemusím nikam jezdit).

Já sám se odhodlám pustit max do toho odreznuti, odmaštění (nějaký konkrétní osvědčený výrobek prosím?) a zamaznuti a už tak z toho budu mít nervy. ? To s tím broušením/rozbrousenim už je na mě moc.

Byl bych nejradši, když by celý tento proces udělal někdo za mě, ale asi nikdo takový bohužel neexistuje. Na druhou stranu je asi fakt, že ta fixa + ty další přípravky se asi hodí mít doma a vyjde to určitě i levněji.

S tím, že dost ztmavne, jsi mě moc nepotěšil, ale předpokládám a sám říkáš, že je to asi nejlepší řešení. Jak jsem už psal, 10k a řešení s pojišťovnou se mně kvůli tomuhle asi nechce absolvovat.

Nevím, co může být pro případného kupce horší, jestli tento stav a nebo pár teček na střeše v "jiné" tmavší barvě.

Nejradši bych dal celé auto do PPF fólie a nebo aspoň keramiky, ale teď už je na to pozdě, protože na kapotě je klasicky nespočet bílých teček (+ teď ta střecha, kde i po opravě bude jiná, tmavší barva), takže to už by bylo nanic. Jedině zkusit uplatnit záruku (prodloužená mi končí příští rok) a pak to na to dát. Když bych ji měl, tak bych možná předešel i tomuhle na střeše, ah jo.
 
Na prodej určitě lepší to nelakovat a ošetřit tak, aby to nerezlo. Existuje ještě jedno řešení, kdy by to téměř vidět nebylo, ale o něco dražší a náročnější. Rozleštit ty jemnější škrábance, což by měl umět i člověk kolem PDR, lehce srazit ty ostré hrany (lokálně velmi jemně a opatrně obrousit hrany), pak olepit tak, že se do poškozených míst stříkne plnič, aby se lehce srovnala ta "velká" nerovnost a na to přes "šablonu" (karton s dírkou ?) aplikovat sprej 46V (bázi plus tónovaný lak) a vrchní čirý lak, lehce přestříknout rozstřikovým ředidlem a finálně rozleštit. Pak by to nemělo být téměř vidět a bude to opraveno jen lokálně. Ale je to hodinářská práce o nervy a nalakovat střechu bude tak stejně drahý ?
 
Tak se taky přidám. Koupili jsme Mazdu 3 BM s tím, že je tam líznutý zadní blatník. Na živo to do očí netluče a přítelkyně to snad ani nechce řešit, ale mne to rve srdce nechat to tak.

Je to lehce promáčklé cca od 1 do 2-3 mm
Lak je dle mne porušen jen vrchní - rozhodně to nejde na kov i když to tak na fotce vypadá.

První problém s čím jsem se setkal:
Údajně má ten blatník zdvojený plech a není možné to dělat zevnitř - to mi bylo řečeno po telefonu - když na to sáhnu tak mi ten blatník dvojitý nepřijde, ale neměl jsem sundané kolo a ten filc, takže neposoudím, ale lem blatníku mi přijde jak jeden plech.

Věděl by někdo jak to je?

Druhý problém, údajně je, že lak je poškozený a kdyby to vytahovali z venku nalepenými háčky tak by ten lak prý servali komplet dolů.

Jejich návrh je, vytáhnout to z venku a pak udělat nový lak na blatníku - což zásadně odmítám.

Má představa byla vytáhnout to a pak zaretušovat a nechat rozleštit.

Věděl by někdo poradit jestli je to prostě jedna vrstva plechu a po sundání kola a filcu se tam normálně člověk dostane a bude schopen to vytlačit z vnitřku, případně i kdyby se to dělalo z venku, zda opravdu hrozí strhnutí laku, nebo si prostě jen firma chce ,,VYDĚLAT" odhad jen tak mimo řečí byl 30 tisíc což mi přijde jako úlet.

Předem děkuji.

IMG_0882.jpeg
 
Tak se taky přidám. Koupili jsme Mazdu 3 BM s tím, že je tam líznutý zadní blatník. Na živo to do očí netluče a přítelkyně to snad ani nechce řešit, ale mne to rve srdce nechat to tak.

Je to lehce promáčklé cca od 1 do 2-3 mm
Lak je dle mne porušen jen vrchní - rozhodně to nejde na kov i když to tak na fotce vypadá.

První problém s čím jsem se setkal:
Údajně má ten blatník zdvojený plech a není možné to dělat zevnitř - to mi bylo řečeno po telefonu - když na to sáhnu tak mi ten blatník dvojitý nepřijde, ale neměl jsem sundané kolo a ten filc, takže neposoudím, ale lem blatníku mi přijde jak jeden plech.

Věděl by někdo jak to je?

Druhý problém, údajně je, že lak je poškozený a kdyby to vytahovali z venku nalepenými háčky tak by ten lak prý servali komplet dolů.

Jejich návrh je, vytáhnout to z venku a pak udělat nový lak na blatníku - což zásadně odmítám.

Má představa byla vytáhnout to a pak zaretušovat a nechat rozleštit.

Věděl by někdo poradit jestli je to prostě jedna vrstva plechu a po sundání kola a filcu se tam normálně člověk dostane a bude schopen to vytlačit z vnitřku, případně i kdyby se to dělalo z venku, zda opravdu hrozí strhnutí laku, nebo si prostě jen firma chce ,,VYDĚLAT" odhad jen tak mimo řečí byl 30 tisíc což mi přijde jako úlet.

Předem děkuji.

Lem je skutečně dvojitý. 30k je skutečně docela úlet, tohle je tak 1-2tis klempíř a 5tis lakýra. Jinak to riziko servání laku při vytahování tam skutečně je.
 
Poupravím, teď jsem se na to byl dívat a měřil.
Promáčknutí je v nejhorším místě 1mm.
Lak je poškozen jen povrchový tedy průhledný - barva ne.
 
Jak to nechat opravit - cena za vyrovnání je mi fuk pokud to nebude nějaký podobný úlet - chci tím říct jestli to bude 1 tisíc nebo 2-3 nehraje to roli. CO je pro mne hlavní nechci to dávat lakovat - celé auto má origo lak, nikdy nebouráno, až na toto, komplet servisní historie v Mazdě vždy 10-15 tisíc km, poslední servis před 10 tisíci, auto má najeto 120, velice pěkný interiér, jede skvěle (až na to, že se mu nechce přes 200km/h, ale bůh ví jak mladá šlapala na plyn) a dělat na tom lak mi přijde prostě jako prasečina, to už bych to snad raději nechal takto.

Do jaké míry hrozí to servání laku když by bylo potřeba vytáhnout tedy jen o 1mm? Pomohlo by třeba nechat to prvně rozleštit a pak až tahat?
 
Jak to nechat opravit - cena za vyrovnání je mi fuk pokud to nebude nějaký podobný úlet - chci tím říct jestli to bude 1 tisíc nebo 2-3 nehraje to roli. CO je pro mne hlavní nechci to dávat lakovat - celé auto má origo lak, nikdy nebouráno, až na toto, komplet servisní historie v Mazdě vždy 10-15 tisíc km, poslední servis před 10 tisíci, auto má najeto 120, velice pěkný interiér, jede skvěle (až na to, že se mu nechce přes 200km/h, ale bůh ví jak mladá šlapala na plyn) a dělat na tom lak mi přijde prostě jako prasečina, to už bych to snad raději nechal takto.

Do jaké míry hrozí to servání laku když by bylo potřeba vytáhnout tedy jen o 1mm? Pomohlo by třeba nechat to prvně rozleštit a pak až tahat?
Nepomohlo, jestli je to proškrábnutý skrz čirý lak, moc šance to zlepšit nebude, jedině to lokálně přelakovat a pak zkusit vytahat a pak sundat ten lak a přeleštit, ale dost pochybuji o tom, že se do toho někomu vůbec bude chtít. Už jsem viděl utržený čirý lak při vytahování na lepidlo (PDR) i přesto, že tam poškození ani nebylo, jen důlek. Nafotil bych to, nechal vytáhnout u někoho, kdo umí dobře PDR a pak k šikovnýmu lakýrovi a ten to vezme rozstřikem jen "lokálně" a hotovo. Za mě osobně lepší, než to nechat takto, myslím, že málokdo při případném prodeji "ocení" origo lak se škrábancem a lehkým promáčknutím.
 
Brrrr to jsi mne moc nepotěšil, ale i tak díky. Asi to nechám chvilku uzrát a budu hledat někoho kdo by se do toho pustil. Ono by to asi nemuselo být vytažené úplně 100%, ale ten lak se mi dělat prostě nechce, už proto, že je to vždy poznat.
 
V dnešní době se fakt už nedivím ničemu (v reakci na cenu 30tis u příspěvku výše). Tohle stálo (pojišťovnu) 35 tis.

IMG_20220812_180107416_HDR.jpg
 
Hustý :) to bych si zamáznul korekční tužkou - respektive na kapotě mám stejný u BP a udělám to zas opravnou barvičkou jako po minulé zimě.
 
Hm tak mi právě další pán odepsal, že toto údajně vůbec opravit nejde.
Jen taková věcná - v podstatě tam přilepí nějaký bot za který pak tahají - tedy to lepidlo logicky namáhá lak. To chápu. Z jakého důvodu se na to nepoužije třeba elektromagnet, který by nenamáhal lak ale tahal by přímo plech?
 
Hm tak mi právě další pán odepsal, že toto údajně vůbec opravit nejde.
Jen taková věcná - v podstatě tam přilepí nějaký bot za který pak tahají - tedy to lepidlo logicky namáhá lak. To chápu. Z jakého důvodu se na to nepoužije třeba elektromagnet, který by nenamáhal lak ale tahal by přímo plech?
V Mladém má dílnu maník, co pracuje metodou PDR. Mám s ním dobrou zkušenost, třeba by si s tím poradil. Kdyžtak dám kontakt.
 
Ok pošli mi to prosím, zatím všichni co dělají PDR od toho dávají ruce pryč s výjimkou jedné firmy kde mi řekli, že to vytáhnou a pak udělají nový lak a bude to cca za 30 papírů - v ten moment jsem nepochopil jestli je to vtip nebo to myslí vážně.
 
Back
Top