• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Opravy karoserie / laku / zakapávání

Ahoj, teď jsem řešil něco podobného. Podle servisu musí nárazník dolů a zkontrolovat, jestli není poškozená výztuha.
A vime aj cca odhad cenovy kdyz je/neni poskodena? Nevyznam se v tom moc, nevim aji, co je vyztuha...

Nahodou nejaky typ na servis Ostrava a okoli?
 
A vime aj cca odhad cenovy kdyz je/neni poskodena? Nevyznam se v tom moc, nevim aji, co je vyztuha...

Nahodou nejaky typ na servis Ostrava a okoli?
Výztuha je deformační prvek uvnitř. Cenu neznám, ale jde o to, jestli se bude měnit díl nebo jen lakovat.
 
Pro představu, v roce 2019 jsem měl vyfakturováno 19tis za nový zadní nárazník + lakování na Mazdě3, autorizák v Kolíně.
 
Tak já dával za nový zadní nárazník u trojky BM a dva senzory kolem 25 tisíc v autorizáku. Teda spíš pojišťovna, já jen 5 tisíc.
 
2019 CX-5, ceny z roku 2022 z autorizaku v Praze: novy naraznik, plechovy dil vika (vetsina je plast, okno se prendava) - 73 tis Kc. Samotny naraznik, lak, lakovani, montaz/demontaz cca 26 vc DPH, kdyz si to na fakture rozlozim. Pritom nemetalicka barva Arctic White. Jenze pak tam je milion ruznych uchytek, prichytek, nytu... otazka co z toho vseho slo na viko, a co kvuli narazniku; kazdopadne takove kovove pasky, co naraznik drzi, i vnitrni plasty v rozich, byly v poradku, parkovaci senzory taky.
 
Ahoj kluci, netyka se to mazdyale sousedovi nekdo venku odrel auto a ptal se me jak by to slo opravit ... tim ze je to plast tak nevim jestli by to slo rozlestit tak jsem mi rikal ze mozna tema opravnyma fixama ...

napada vas neco? foto v priloze a auto je peugeot 206 myslim kdyby to pomohlo

diky za tipy

BABD2BB9-7D32-474D-91F1-963291FB7EBB.jpeg
 
Jestli leštíš plast nebo kov je úplně jedno, když je horni vrstva čirý lak. Ta odřenina vypadá jen povrchově takže to půjde úplně v klidu vyleštit a většina zmizne, ty hluboké rýhy do plastu samozřejmě zůstanou, ale řešit to do perfektního stavu u tak starého auta je docela zbytečné bych řekl
 
A vime aj cca odhad cenovy kdyz je/neni poskodena? Nevyznam se v tom moc, nevim aji, co je vyztuha...

Nahodou nejaky typ na servis Ostrava a okoli?
MT Auto Palkovice, případně v Bolaticích Sněhota, záleží co máš blíž
 
Ahoj.

Já to zrovna nedávno dělal. Koupil jsem si starší auto na parádu, tak jsem chtěl oživit i lak. Na předním nárazníku jsem tam měl taky podobnej šmíkanec (ale ne tak hlubokej) a pár dalších na blatníku. Koupil jsem nejlevnější eliptickou leštičku ani ne za 2t, kotouče, pastu + spousty kosmetiky k tomu (ono to chce před leštěním auto dokonale umýt, včetně mechanického odstranění zažraných nečistot clay barem atd.) a auto sem si přeleštil sám. Skoro všechno zmizelo. Ale je to práce na pár večerů, když se dělá celé auto.

Podmínka pro rozleštění samozřejmě je, že je to jen ve vrchní vrstvě bezbarvého laku. Pokud to jde do barvy, nebo až na plast, tak s tím samozřejmě nic neuděláš, ale rozleštit samozřejmě můžeš aspoň to kolo co tak hluboký není.

Být to mazda, tak rovnou řeknu ať na to zapomeneš. Maj děsně tenký lak. Normální vrstva laku na autech je tak 0,15-0,25 mm, ale třeba na mojí M6 jsem naměřil maximálně 0,09 a nejmíň jsem viděl asi 0,06mm. Tam není co leštit.

Podle týhle fotky bych řekl, že je tam několik míst, kde je to až do plastu. Pokud to chce mít hezký, imho nejlepší sundat nárazník (nebývá to nic složitého) a nechat to někoho přestříkat. Jestli si za to nějaký lakýrník řekne 2-3 tisíce a bude to jak nový, tak lepší než se patlat s leštěním a mít to pak stejně hnusný.

BTW ještě k laku Mazdy6. Mám to už na několika místech poškrábaný. Nejde to vůbec do hloubky, ale zato se to poškrábalo jen o pitomou větvičku při parkování. Ten lak krom toho že je tenoučkej musí být navíc měkej jak bláto. Budu to muset zkusit opatrně vzít jen rukou, jestli se s tím nebude dát něco udělat, protože leštičku bych se na to fakt bál.

Druhá věc co mě překvapila a ještě se mě to u žádného auta nestalo je, že jsem byl po zimě mýt auto a wapkou jsem si na několika místech strhal lak. Jsou to takový 1-2mm velký odloupaný šupinky laku. Mám to asi na 2-3 dílech (než jsem si toho všiml a přestal). Nejvíc asi u řidiče na dveřích, kde mám těch ďubek asi 5-10. Koupil jsem si už lak na korekci, ale jak je ten lak neskutečně tenký, tak je docela problém tu dirku zakápnout. I kdy se snažím tam pustit co nejmenší kapičku, tak je to stejně moc.
 
Koupil jsem si už lak na korekci, ale jak je ten lak neskutečně tenký, tak je docela problém tu dirku zakápnout. I kdy se snažím tam pustit co nejmenší kapičku, tak je to stejně moc.
Jj, potvrdím... a u mě se po cca jinak velmi spokojených 40kkm dostavila osvobozující rezignace :innocent:
 
Tak po půl roce vlastnictví Mazdy mi taky jakýsi vocas omlátil blatník dveřmi. Naštěstí jsem ho u toho chytil a půjde to z jeho pojistky. Otázka zní: má někdo reference na lakování v autorizácích v Liberci nebo Praze? Jsem z MB, tady nic nemáme. Partnerskými servisy pojišťovny viníka jsou (autorizované servisy Mazda): Auto Palace Spořilov (Praha), Louda auto (Praha) a Federal Cars (Liberec)
 
Super, díky za doporučení, já ještě v žádném mazda autorizáku nebyl, první mi udělali v Německu odkud to auto je, takže ještě nemám preference.
Existuje nějaká oprava, kdy jen lokálně opraví to poškození? Nebo je lepší nalakovat celý blatník? Nerad bych, aby pak potenciálně u prodeje v budoucnu někdo s lakoměrkou držkoval, že auto je bourané, když bude mít lakovaný blatník.
IMG_20220714_134212249.jpg
 
Ak by si to chcel/musel lakovat celé, tak si k tomu sprav fotodokumentáciu a vieš to prip. záujemcovi s meracom laku ukázať.
 
Super, díky za doporučení, já ještě v žádném mazda autorizáku nebyl, první mi udělali v Německu odkud to auto je, takže ještě nemám preference.
Existuje nějaká oprava, kdy jen lokálně opraví to poškození? Nebo je lepší nalakovat celý blatník? Nerad bych, aby pak potenciálně u prodeje v budoucnu někdo s lakoměrkou držkoval, že auto je bourané, když bude mít lakovaný blatník.
Zobrazit přílohu 41783
Obávám se, že lokálně to nebudou chtít udělat. Co ti brání tam zajet a zeptat se jich na názor?
 
Super, díky za doporučení, já ještě v žádném mazda autorizáku nebyl, první mi udělali v Německu odkud to auto je, takže ještě nemám preference.
Existuje nějaká oprava, kdy jen lokálně opraví to poškození? Nebo je lepší nalakovat celý blatník? Nerad bych, aby pak potenciálně u prodeje v budoucnu někdo s lakoměrkou držkoval, že auto je bourané, když bude mít lakovaný blatník.
Zobrazit přílohu 41783
Je ten lak vyloženě vystipnutý/odražený? Zkus to vyfotit z jiného úhlu... Jestli by to nešlo jen rozleštit

Z fotky mi to skoro přijde, jak když je to jen ve vrchní čiré vrstvě laku
 
Na tvé doporučení jsem ji pořídila.. Hned jsem použila a super.. a teď po 2 měsících jsem potřebovala zadelat další dírku po kamínku a v té tenké aplikační jehličce mi ten lak zaschnul ? a teď nevím, co s tím ? kvůli tomu jsem to kupovala, štěteček ani tak nepotřebuju.. Ten tenký aplikátor je na tom top ?
 
Nejlíp asi koupit jednu prázdnou, dát do ní ředidlo a vždycky ten aplikátor po použití přehodit na lahvičku s ředidlem a proplachnout.
 
Back
Top