• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Opravy karoserie / laku / zakapávání

Aha. A jak my vysvětlis že i po 6ti letech provozu mám naprosté minimum poškození od kamínků? Aura. Invisible shield by Mazda special gift

Samsung S22 256GB Tapatalk
No tak právě proto jsem asi Aura výjimka. Auto má sice sotva 50t km ale vše převážně Praha a Středočeský kraj.

Samsung S22 256GB Tapatalk

Malej nájezd + místo kde se s autem jezdí + štěstí.

Já s BM za 2 roky najel přes 40000km, jezdil jsem od lesních cest po města, od Valencie po Košice a ten lak byl už po dvou letech na kapotě dost okamínkovanej a přední nárazník byl rozstřílenej napadrť (hlavně v okolí mlhovek). Pomohlo jen přelakování dílů a tím se zvedla i odolnost.
Když to porovnám třeba s 323BJ tak tu když jsem po 10 letech prodával tak měla lak v lepším stavu než BM po dvou letech používání a to ty auta jezdili úplně stejně a stejný trasy.
Vlastně co si teď vzpomínám i naše bývalý M6MPS po 16ti letech a 200000km mělo lak v lepší kondici než to BM.
Na druhou stranu starý Mazdy měli odolnější lak, ale zato víc hnily což beru jako exponenciálně větší problém než tečky v laku.

Kdyby mi v době vlastnění BMka někdo řekl, že to mám okamínkovaný proto, protože se lepim autům na prdel, tak za cca 2 vteřiny po vyřčení této věty by dostal heverem po hlavě :) Hlavně že za ten SoulRed a technologii lakování dostala Mazda cenu za ekologii.
 
Poslední úprava:
Celni sklo mi zatim vzdy rozbil sutr z protismeru, tak ja si teda nemyslim, ze by nelepeni se az tak pomahalo… (viz jak jsem psal, ze s MX5 dodrzuju oooobri rozestupy, a stejne uz je naraznik po 9 tis tupkaty)
 
Ta stejna zkusenost, na dalnici 2x sutr z protismeru. Vymena za lidovku - 45 tkc (ne Mazda).
 
Že je lak tenký, to je jasné. S protisměrem člověk nic neudělá. Ale netvrďte mi, že na vzdálenosti od auta před sebou nezáleží.
 
Samozrejme, ze zalezi. Kdo se lepi, ma teckovany naraznik, kdo se nelepi, casto meni sklo.
 
Záleží aj na nájazde - čím viac jazdím, tým viac času som vnútri auta a nepozerám na nárazník.
 
Že je lak tenký, to je jasné. S protisměrem člověk nic neudělá. Ale netvrďte mi, že na vzdálenosti od auta před sebou nezáleží.
Fakt minimalne. Dneska jsem si schvalne parkrat zkusil spocitat takovej svuj typickej odstup, kterej udrzuju s Miatou, a tri nebo ctyri vteriny. I proti jinejm autum vidim, ze je to pekne sere, ze nikdo takovy odstupy nedrzi :). A kdyz predjizdim, tak taky co nejdal od auta, specialne od nakladaku, to asi dela s kabriem kazdej - i na dalnici. A naraznik je presto posety dirkama...

A na Mazde 6 to asi nejvic zhorsily prujezdy kolem sekacu strunovkama (kdyz nebyla jina moznost). Jednou ja, jednou zena, a jednou nekde sekali vedle naseho zaparkovanyho auta, nastesti jen na rohu vepredu, ne podel... To pak proste pri prohlidce auta doma vidim, jak je v laku zasekana i ta trava, co od nich lita. Snazim se to obvykle hlasit, kdyz snadno najdu cislo na obec, snazim se vychovat nase sousedni obce a nasi obec, ale oni mi vzdycky rikaj, ze tem obecnim udrzbarum to rikaj a oni to stejne nedodrzuji (vypinat/zvedat, kdyz jedou okolo auta, nebo si tam dat nejakou plachtu). Nekteri to delaji, nekteri ne.

Pomalu taky dospivam do faze, co pise @HHBota... je to proste beznadej. Kvuli sobe bych to uz snad ani tolik neresil, uz mi na to dochazi energie, ale je to prvni vec, co vypichuje kazdej kupce auta, kdyz nejaky prodavam... a clovek musi porad opakovat, at se jdou podivat na libovolny jiny moderni auto. Stejny jako orezajici zadni kotouce — obchazeli jsme onehda s panem parkoviste a byl prekvapeny, ze orezly je mel kazdy Kodiaq mnohem vic, nez ta nase CX-5 — nikdy predtim si toho nevsiml.
 
Prosím pěkně shoduje se zdejší konsilium na tom, že tato
opravná věc je nejlepším řešením na pidi tečky v laku?
Pokud máš správný kód barvy, tak tímhle zakapávaám a celkem dobrý, nato že jsem to nikdy nedělal.Akorát bych ti nedoporučoval z vlastní zkušenosti ten vrchní bezbarvý lak, udělá kopeček a blbě se tom zahlazuje.
 
Prosím pěkně shoduje se zdejší konsilium na tom, že tato
opravná věc je nejlepším řešením na pidi tečky v laku?
Toto je mnohem přesnější, ze zkušenosti, díky tomu, že to má takový tenký hrot, ale chce to vzít náhradní prázdnou lahvičku, protože se se ten hrot rychle ucpává (zaschne v něm lak a je konec)

 
Já to mám x let a nikdy nezaschl. Ale určitě lepší než ten štěteček.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Já to mám x let a nikdy nezaschl. Ale určitě lepší než ten štěteček.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Já už za tu dobu měla 3 ty lahvičky, protože vždycky ten hrot do pár měsíců zaschl 😂 pak mi tu někdo poradil fígl s druhou prázdnou lahvičkou.. abych to kupovala furt dokola, to není levný špás..
 
Kupte si na to tenký štěteček ve výtvarných potřebách - dělají se i takové které mají špičku klidně v desetinách mm. Eventuelně to párátko.

Druhá věc je že ta barva nesedí.

Nesedí jak červená tak šedá - dělal jsem s oběmi - červená je víc fialová a šedá je víc modrá.

Kdybych to chtěl opravdu přesně tak nechat změřit lak a namíchat.
 
Ok paráda, moc děkuju. Musím to nastudovat, protože to vypadá, že to bude asi dost potřeba :/
Myslím si, že v lahvičce principiálně nemůže být "třívrstvý lak", takže stejný odstín asi v praxi docílit nelze. Když má dírka ale míň než milimetr, snad to nebude tak poznat.
Každopádně jsem se rozhodl folii nedávat, protože na to prostě nemám (skoro 40k za předek).
 
Back
Top