• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Opravy karoserie / laku / zakapávání

Tak mě prosím aspoň řekni, jakou fólii tam budeš mít. Vlastnosti fólie, síla fólie (tloušťka), značka.
 
Ja jsem, zr argument "hezky o tom mluvil" neobstoji :) Ale stal tam Maybach za 7.5 a vypadal vyborne. A kdyz jsem se pokusil smlouvat, rekl mi, ze bohuzel. Takze svoji cenu zna.

To je fajn, chlápek taky dělal McLaren ale je fakt ze většinou má na webu tuctovky jako Lamborghini a mraky různých Ferrari.
Jak píše kolega, tyhle auta dělají všude, aby byla reklama.

Jako tvoje věc jen pokud za to jsi ochoten dat cca 50 tisíc s DPH tak za to je opravdu celopolep jak víno a to má výhody - a to ne jen v tom že to ochrání větší část karoserie, ale i to že lak stárne stejně, to že nemáš ,,otevřené hrany” které se nešetrným mytím časem ošoupou a folie se bude odlupovat - celopolep budeš mít vždy zahnutý za hranu plechu což ty částečné pakety nikdy nejsou.
 
Zdar hoši, jak nejlépe ošetřit malou rezavou dírku (tak 2 mm). Když to vezmu smirglem, tak vezmu i větší plochu okolo, tak jestli není nějaký lepší způsob opravy nebo spíš jak se zbavit rzi? Barvu na zakápnutí mám. Popř. jaká jemnost smirglu? Dík
 
Kápnout přes stříkačku a jehlu bezoplachový odrezovák, ten to zakonzervuje a pak korekčkou zapravit. Ale bacha, opravdu jen velmi malé množství, ten odrezovák je strašně agresivní (ať to nevyžere i lak okolo), spíš je lepší dávat několikrát po sobě po mikrokapkách a vždycky nechat uschnout. Smirkem bych na to vůbec nesahal a mikrobruskama taky ne.
 
Zdar hoši, jak nejlépe ošetřit malou rezavou dírku (tak 2 mm). Když to vezmu smirglem, tak vezmu i větší plochu okolo, tak jestli není nějaký lepší způsob opravy nebo spíš jak se zbavit rzi? Barvu na zakápnutí mám. Popř. jaká jemnost smirglu? Dík
Ahoj, řeším teď stejný problém na své Mazdě 6 (2015) na které mám taktéž asi 2x narezlé tečky ve velikosti špendlíku. Byla mi podána rada že rez mám "vydlabat" klasickou jehlou, poté odmastit a zakápnout přeměňovačem koroze a rzi (Rust Remover), po 24h od zaschnutí zakápnout lakem 42S Titanium Flash a zase 24h nechat schnout. Nejsem zkušený tak přijmu jakoukoliv radu.
 
Poslední úprava:
Zdravíčko, měl bych takový dotaz. Jsem novým majitelem vozu Mazda 6 GJ 2015, 2.0 107kW. Chtěl bych aby mi auto vydrželo

Ahoj, řeším teď stejný problém na své Mazdě 6 (2015) na které mám taktéž asi 2x narezlé tečky ve velikosti špendlíku. Byla mi podána rada že rez mám "vydlabat" klasickou jehlou, poté odmastit a zakápnout přeměňovačem koroze a rzi (Rust Remover), po 24h od zaschnutí zakápnout lakem 42S Titanium Flash a zase 24h nechat schnout. Nejsem zkušený tak přijmu jakoukoliv radu.
Asi bych zkusil najít bezoplachový odrezovák, kde se nemusí čekat na zakápnutí lakem 24h, tím spíš, jestli bude stát auto venku (napadá tam bordel), jinak postup více méně správný.
 
Ahoj, řeším teď stejný problém na své Mazdě 6 (2015) na které mám taktéž asi 2x narezlé tečky ve velikosti špendlíku. Byla mi podána rada že rez mám "vydlabat" klasickou jehlou, poté odmastit a zakápnout přeměňovačem koroze a rzi (Rust Remover), po 24h od zaschnutí zakápnout lakem 42S Titanium Flash a zase 24h nechat schnout. Nejsem zkušený tak přijmu jakoukoliv radu.
Já to dělal tak že jsem to okolo oblepil maskovací páskou, pak jsem to přebrousil jemným smirgl papírem, a ještě jemě prošťáral hodinářským šroubovákem. Nakonec jsem to jen omyl benzinovým odmašťovačem, nechal vyschnout a zatřel dvěma vrstvama barvy a laku.
 
Chtěl bych se zeptat, jestli máte nějaký nápad, jak schovat tyto škrábance na předním nárazníku.
5c090387-a59c-4cc7-b5d6-1cf7d120b6a3.jpg
 
Poslední úprava moderátorem:
Do toho bych se s opravnou tužkou asi nepouštěl. Je to poměrně velká plocha. Ty tužky na to padnou 2-3 a výsledek nebude nic moc. Navíc tam všude trčí plastové špony. Za mě odřená místa opatrně obrousit do hladka a
1. kašlat na to a jezdit
2. kašlat na to, jezdit a časem, až toho bude více, nechat nalakovat celý nárazník, kdy to při troše štěstí zaplatí pojišťovna
3. lokálně stříknout a dále dle 1., nebo 2.
 
Do toho bych se s opravnou tužkou asi nepouštěl. Je to poměrně velká plocha. Ty tužky na to padnou 2-3 a výsledek nebude nic moc. Navíc tam všude trčí plastové špony. Za mě odřená místa opatrně obrousit do hladka a
1. kašlat na to a jezdit
2. kašlat na to, jezdit a časem, až toho bude více, nechat nalakovat celý nárazník, kdy to při troše štěstí zaplatí pojišťovna
3. lokálně stříknout a dále dle 1., nebo 2.
Už jsem zatíral taky škráblotiny od psa sice to je trochu vidět ale lepší než to nechat jak to bylo a ta tužka už mi vydržela 3 roky a mám ji 3/4 😁 chce to opatrně zbrousit do hladká a pak nanést buď štětečkem nebo detaily jehlou

IMG_20230418_162055.jpg IMG_20230419_173904.jpg

Děkuji! Je nějaký návod jak to aplikovat?
Mají tam návod na jejich stránce co jsem ti posílal mají tam i video v popisu.
 
Děkuji! Je nějaký návod jak to aplikovat?
Když si koupíš origo lak v Mazdě, tak je u toho podrobný návod, se kterým to zvládneš v pohodě. Bych zkusil zatřít tím přiloženým štětečkem a pak nejjemnějším šmirglem obrousit.Nebo jenom zatřít,ať to není bílý.
 
Případně, šikovný detailer si s tím poradí. Problémová místa zatře, rozleští, aby to nebylo tolik poznat.
Mám na autě taky pár slušných zářezů a budu to řešit touto cestou. Po korekční tužce to jde stejně vidět, protože ona občas pustí víc laku, než člověk zrovna chce, a je ta vrstva pak tmavší, než zbytek auta.. Takže jsem s tím vyřešila jen nejkritičtější místa a pak to dám klučinovi, ať si s tím pohraje celkově na autě.
 
Ahoj, rád bych vyřešil tuhle povrchovou korozi v kufru. Bývalýmu majiteli tam natekla v zimě voda/sních při zvedlých dveří a přes zimu se neodpařila,protože molitany + gumová vložka v kufru.
Vás tedy prosím o radu,jak to ideálně udělat.
Mě napadlo toto:
1. jemnější smirgl z nejhoršího
2. bezoplachový odrezovač
3. Základovka
4. Nějaký random lak
5. Stříknout něčím jako bitumen,aby ten lak nevypadal úplně debilně (dokreslím to tlumící ,,kolečko" :D ) - tady nevím co použít, aby to bylo suchý?

Alternativa je naházet přes to tlumící pláty, který tu nějaký mám, ale ještě nevím,zda je nedám spíš do dveří.
Přes ně bych ale neviděl,jestli to nezačně zase pracovat po nějaký době a jestli jsem to udělal pořádně...

Děkuju za tipy :)

kufr.jpg
 
Kápnout přes stříkačku a jehlu bezoplachový odrezovák, ten to zakonzervuje a pak korekčkou zapravit. Ale bacha, opravdu jen velmi malé množství, ten odrezovák je strašně agresivní (ať to nevyžere i lak okolo), spíš je lepší dávat několikrát po sobě po mikrokapkách a vždycky nechat uschnout. Smirkem bych na to vůbec nesahal a mikrobruskama taky ne.
Tak jsem to takhle udělal a vásledek super. Dík
 
Zdravím, asi se nikdo nevyhneme sem tam nějakým škrábancům - když jdou rozleštit, tak je to v pohodě, ale co když už jsou hlubší? Jak opravujete lak na vašich autech?

Viděl jsem tohle video, co mi dodalo kuráž, že na tom nemůže být nic těžkýho.
Našel jsem tu vlákno o opravných fixách, ale bylo spíš o tom, že nefungují: https://www.mazdaklan.cz/threads/fixa-na-skrabance.367/ no stejně jsem to zkusil a objednal si tohle, nejsem extra spokojený - je to trochu tmavší a úplně jsem nepochopil ty dvě lahvičky - jedna je označena jako "base coat" a je mnohem světlejší než lak na autě, druhá je označena jako "tinted clearcoat" a je zase trochu tmavší, ale už s metalízou.

No rozhodl jsem se to přecejen vyzkoušet:
Jednak na boku nárazníku - trochu jsem to vybrousil, pak napatlal v několika vrstvách tím lakem a po vyschnutí znovu zabrousil a rozleštil. Co mi přijde blbý je, že i když to vypadá, že tam toho mám napatlaného hodně, tak to všechno vyschne a na výsledku je vidět hodně chybějícího materiálu, ale z dálky dobrý :)
bok_pred.jpgbok_behem.jpgbok_po.jpg

Pak další pokus na už rezivějící tečce na střeše - tady jevidět ta světlá základovka a pak jsem patlal vrstvy tak dlouho, až to bylo skoro zaplněný (aspoň 8 vrstev tam je). A tady je zas vidět o kolik je ten opravný lak tmavší, takže s tímto spokojen spíš nejsem, ale snad to aspoň nebude dál reznout...
vrch_pred.jpgvrch_behem.jpgvrch_zaklad.jpgvrch_po.jpg

No a teď k mým dvoum otázkám:
1. Dělal to už někdo podobně a má pro mě nějaké tipy? Mám ještě několik takových drobných nedostatků, co bych rád podobně opravil.

2. Opravoval někdo metalickej lak (konkrétně mám Velocity red) doma sprejem nebo lakýrnickou pistolí? Mám totiž dvě místa, kde tužka asi stačit nebude :grinning: :
zadni_naraznik.jpgpredni_naraznik.jpg
Včera jsem byl v obchodě s autolaky, že si koupím kit, plnič a nechám si namíchat barvu (viděl jsem pár YT videí a vypadlo to, že to není žádná věda), no pán prodejce mě vyvedl z omylu - že mám jakousi třísložkovou barvu a že i když si s tím dám hodně práce, bude to vždy vypadat špatně, že takové metalízy se podomácku moc lakovat nedají a že ani on, i když má dost zkušeností, by si na to netroufl. Doporučil mi zapatlat tou tužkou co půjde, zbytek zkusit rozleštit a nechat to tak :confused:

Tak mě napadlo, že se ještě zeptám tady, jestli jste někdo neřešili něco podobného a jestli byste mi doporučili něco jiného než pán z autolaků?
 
Poslední úprava:
Zdravím. Myslím si, že
base coat je barevný podklad, který odstínem neodpovída barvě auta
tinted clearcoat je tonovaný (lehce obarvený) lak, takže čím víc vrstev tím tmavší/výraznější odstín. Počtem vrstev ladíš odstín.
To jen k opravným tužkám. Ani u dvouvrstvých metalíz se zakápnutím nedá udělat stejný odstín. Aplikace štětcem, nebo sříkací pistolí není odstínově totožná. Jde o položení/postavení zrna a tedy lom, nebo odraz světla. V kapce se zrno utopí v barvě, ale v nástřiku se rozptýlí, položí, a proto je ten rozdíl.
 
Ako takmer každý, tiež opravujem občas lak, mám obe "sady" A aj B (bielu perleť 25D) / odkazy sú samozrejme iba "ilustračné"
A (=sada A)
- používam to bez vrchného laku a vydrží to aj WAPku na samoobslužnej umývačke. Niektoré opravy už mám na aute roky (auto mám 7. rok)
- aj keď použijem farbu presne podľa návodu, tak po "uprave" namočeným koncom sa to nakoniec pokazí...
- hlavne na plaste (čiernom) to neprekrýva dobre. Otázka znie, či by nepomohol aktivátor na plast?
- oprava nie je dokonalá, ale je to funkčné a po chvíli človek aj zabudne, že to opravoval a už to nevníma ako chybu auta :)

B (=sada B)
- na začiatku to celkom fungovalo
- po prvom použití sa časom upchal hrot (keď som na to prišiel, bolo už neskoro)
- zdá sa mi, že to kryje úplne slabo - teraz som skúšal (nie na aute) sadu A aj B a výsledok bol taký, že 1 pretretie farbou od Mazdy =A bolo oveľa lepšie ako 3 pretretia tužkou =B. Asi to prestalo fungovať? Aj som to pretrepal, premiešal a nič... Ale pekne sa to zlieva, takže keby som opravoval niečo väčšie, asi by som to opravil nejakou bielou farbou a potom pretrel sadou B
- prázdna fľaštička na tužku je celkom drahá... Navyše ako som písal vyššie - farba tak nejako nefunguje podľa očakávania.

Čo sa prípadnej korózie týka... Väčšinou stihnem poškodenie opraviť včas. Akurát minule som ale opravoval fliačik, kde už bola minimálna korózia. Tak som to vyškriabal, vyčistil liehom a zatrel. Rovnako som to robil aj na predošlom aute a nikdy nebol problém. Ale na budúce zvážim použitie odhrdzovača + striekačky s ihlou 👍
 
Back
Top