• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Opravy karoserie / laku / zakapávání

Přátelé, ještě než se oběsím, ukážu vám, jak jsem si včera poškrábal kolo, protože jsem se vyhýbal skupině cyklistů (ale je to samozřejmě moje chyba).
Už jsem to obrečel a zeptám se na rady, jak to opravit. Předpokládal bych nějaké lehké zabroušení, ať to není hrbolaté a pak nějaký černý lesklý lak.
Kdyby někde bylo za rozumnou cenu jedno kolo, snad bych ho i vzal...

20240605_182830.jpg
 
Tohle mě zaujalo
 
Tohle mě zaujalo
Vyzerá to zaujímavo...
Možno by som to najprv skúsil opraviť skôr zvažovaným štýlom: "...Předpokládal bych nějaké lehké zabroušení, ať to není hrbolaté a pak nějaký černý lesklý lak..."
Navyše značka QUIXX na mňa pôsobí ako "zázračný prostriedok" predávaný v "telešope" a potom aj v Tescu... :innocent:

Tak mi občas napadá, že najlepšie je niekedy kúpiť jazdené spoľahlivé auto (mechanicky a funkčne v super stave) so zanedbaným vzhľadom (+napr poškodením od krúpov)... To by človek už neriešil škrabance - len jazdil a užíval si auto :cool:
 
Ano, a takhle jsem to měl do svých skoro padesáti a teď jsem si dopřál :) A to auto prostě zůstane krásné!
 
Pokud není odřenina hluboká, stačí jen přebrousit pod vodou brusným papírem o zrnitosti 1000 a víc. Já ještě pro "dokonalé" vybroušení používám brusné pasty o zrnitosti 1000 a pak finální přebroušení pastou 3500. Je potřeba se s tím trochu pohrát, i malá nevyhlazená rýha nebo vryp se po nástřiku zvýrazní a jde vidět. Poté dobře odmastit, zakápnout plničem, po jeho proschnutí opět velmi lehce přebrousit a následně stříknout stejným odstínem barvy. S případným použitím finální vrstvy bezbarvého laku opatrně (může hodit jiný odlesk). Na závěr ještě ošetřené místo a jeho okolí zlehka "přebrousím" finální brusnou pastou 3500 pro splynutí ploch, přejedu celý ALU disk leštěnkou a je hotovo. Takto jsem opravil 3 černá ALU s výraznějším poškozením než máš ty a výsledek super. Prakticky nejde poznat, kde byla kola odřená. Na závěr ještě malá praktická zkušenost, pokud chci ošetřované místo při nástřiku oddělit od ostatních lakovaných ploch, osobně to nedělám nalepením pásky, kdy pak zůstane viditelný přechod mezi nově stříknutou a původní plochou, ale za ošetřovanou plochu s malým přesahem umístím "načechranou" hadru tak, aby se v místě přechodu nedotýkala povrchu a pak je po stříknutí přechod mezi původním a novým lakem téměř neznatelný.
 
Ano, a takhle jsem to měl do svých skoro padesáti a teď jsem si dopřál :) A to auto prostě zůstane krásné!
A ja to tak mám stále, len občas zvažujem, že človek na svoje auto dáva pozor a každý okolo ho "chce" zničiť :confused:... (ešte aj ľudia, ktorí robia vysoké obrubníky)
A potom vyrastú deti, začnú robiť vodičáky a túto etapu života auto NEZVLÁDNE bez "udalosti"... Človek sa môže starať, dávať pozor a nič nepomôže... Kedysi som čítal, že kto má rád svoje deti, kúpi im vlastné auto. Na naučenie do mesta sa dnes dá kúpiť kadečo (Fabia 1, Yaris...) za cenu opravy jedného "ťukanca" / škrabanca...

Ináč metódou "zabrúsenia" poškodeného miesta (+lakovanie) som minule opravoval hliníkový kufor na motorku. Stav pred a po je obrovský rozdiel. Ale kufor nie je disk :)

...ale za ošetřovanou plochu s malým přesahem umístím "načechranou" hadru tak, aby se v místě přechodu nedotýkala povrchu a pak je po stříknutí přechod mezi původním a novým lakem téměř neznatelný.
Skvelý postreh, to si musím zapamätať... Človek sa tu nakoniec vyučí za lakýrnika 👍
 
Ahoj, omlouvám se za OT, ale s lakem karoserie to souvisí :-)
Mám ma M6 GJ (2020) jiý delší dobu kápanec pryskyřice z nějaké sosny. Už je to zaschlé a ztvrdlé. Poradí mi někdo, jakou chemii na to použít. nechci experimentovat, lak jak známo je tenoučký a moderní akryláty jsou choulostivé.
díky za tipy.
Jamesson
 
Kdysi dávno jsem něco na ptačí trus dostal k vánocům jako legraci. Měl jsem ještě starou šunku, tak jsem to moc neřešil. Jednou jsem to ale použil na nějaké lejno velikosti kravského a k mému překvapení celé beze zbytku zmizelo. Doteď jsem to nepochopil - v tu chvíli přestal fungovat zákon zachování hmotnosti :)
 
ADBL Tar and glue remover. Super věc. Společně s K2 ROTON PRO se používá i jako chemická dekontaminace před leštěním.
 
Přátelé, ještě než se oběsím, ukážu vám, jak jsem si včera poškrábal kolo, protože jsem se vyhýbal skupině cyklistů (ale je to samozřejmě moje chyba).
Už jsem to obrečel a zeptám se na rady, jak to opravit. Předpokládal bych nějaké lehké zabroušení, ať to není hrbolaté a pak nějaký černý lesklý lak.
Kdyby někde bylo za rozumnou cenu jedno kolo, snad bych ho i vzal...

Zobrazit přílohu 51975
Vracím se ještě jednou - zklamal mě Mazda servis, nedokázali mi říct, jaký odstín laku na discích je (je to takový ten antracit). Dokážete mi s tím prosím někdo poradit? Chci se samozřejmě trefit co nejblíž...
 
Vracím se ještě jednou - zklamal mě Mazda servis, nedokázali mi říct, jaký odstín laku na discích je (je to takový ten antracit). Dokážete mi s tím prosím někdo poradit? Chci se samozřejmě trefit co nejblíž...
Tak to kazdy lepsi autolakyra urci/zmeri, ne?
 
Vracím se ještě jednou - zklamal mě Mazda servis, nedokázali mi říct, jaký odstín laku na discích je (je to takový ten antracit). Dokážete mi s tím prosím někdo poradit? Chci se samozřejmě trefit co nejblíž...
Protože jsem se také zajímal, před časem, jaký je to kód barvy, tak jsem našel tohle, snad by to mohlo pomoct v nějakém míchacím centru si nechat asi do spreje namíchat tento odstín, dle zahraničního fóra.Protože opravné tužka s touto barvou, nejdou asi v Evropě sehnat, jedině v USA a Kanadě. Ale myslím že by to mohli namíchat, zkusím zajít někdy v týdnu když bude čas tady u nás. Dám vědět.

Ten kód by měl být

GunMetal Metallic (87 WA9243)​


https://www.automobilovedily24.cz/motip/7784473 teoreticky podle kodu, který je na tom foru uveden by to měla být tahle barva.

nebo tady https://granex.cz/motip-951040-touch-up-stick-kompakt-seda-12ml
 
Máte, prosím, někdo tip, jak řešit opravu tohoto? V jednom případě se jedná o hranu mezi Z blatníkem a Z nárazníkem, už je to podebrané. V dalším případě se jedná o lem zadních blatníků, rozstřílený kamínky a už to začíná reznout. Barva je bílá pastelová. Dá se tohle řešit lokálně, nebo je to na přelakování celého dílu (což v případě zadního blatníku bude na prd)? Hlavně to chci kvalitně, ať to vydrží, auto si ještě chceme nechat. A také, jak to po případné opravě ošetřit do budoucna? Díky...

IMG_20241028_170045_edit_18812979799212.jpg IMG_20241028_170056_edit_18783794703383.jpg
 
Máte, prosím, někdo tip....
Tak rozstřik je možné udělat vždy, ale paradoxně u bílé bývají vidět dost rozdíly v odstínu, pokud se nejde do obou okolních dílů. Spíš bych primárně řešil komplet pečlivé odstranění koroze...ten lak to už se "nějak" udělá :-D ...i kdyby to měl někdo stříknout 3x sprejem :-D ... trochu přeháním samozřejmě. Jak je to staré?
 
Máte, prosím, někdo tip, jak řešit opravu tohoto? V jednom případě se jedná o hranu mezi Z blatníkem a Z nárazníkem, už je to podebrané. V dalším případě se jedná o lem zadních blatníků, rozstřílený kamínky a už to začíná reznout. Barva je bílá pastelová. Dá se tohle řešit lokálně, nebo je to na přelakování celého dílu (což v případě zadního blatníku bude na prd)? Hlavně to chci kvalitně, ať to vydrží, auto si ještě chceme nechat. A také, jak to po případné opravě ošetřit do budoucna? Díky...



Zobrazit přílohu 53839

Zobrazit přílohu 53840
Tak odrezit,to je jasný, možná zkusit ošmrglovat až na kov,pak nějakou bílou základovku (sprej) a pokud to chceš i mít odolnější, ne jenom lak, kterej se za chvíli oprýská znovu,bavím se o lemu u kola,tak bych to stříknul Plastidipem bílým, je to guma, tak by to mohlo odolat. Ten spoj mezi plechem a plastem, no asi jak píše kolega @HonzaZJapancars ,sundat asi nárazník, odrezit,zakápnout nějakou základovkou a pak zakápnout opravnou sadou,kterou asi máš. Lakovat celej díl, no pokud seženeš nějakýho machra lakýru co to udělá do rozstřiku ...
 
Protože jsem se také zajímal, před časem, jaký je to kód barvy, tak jsem našel tohle, snad by to mohlo pomoct v nějakém míchacím centru si nechat asi do spreje namíchat tento odstín, dle zahraničního fóra.Protože opravné tužka s touto barvou, nejdou asi v Evropě sehnat, jedině v USA a Kanadě. Ale myslím že by to mohli namíchat, zkusím zajít někdy v týdnu když bude čas tady u nás. Dám vědět.

Ten kód by měl být

GunMetal Metallic (87 WA9243)​


https://www.automobilovedily24.cz/motip/7784473 teoreticky podle kodu, který je na tom foru uveden by to měla být tahle barva.

nebo tady https://granex.cz/motip-951040-touch-up-stick-kompakt-seda-12ml
Nějak jsem přehlédnul tuhle i předchozí odpověď, děkuju.
V míchacím centru se jim to nepodařilo změřit, ale iterační zkoušecí metodou pán trefil odstín úplně dokola.
Opravu jsme zkusil udělat sám. Broušení se relativně povedlo, nanášení trochu slabší (struktura laku je vidět). Každopádně celá nepěknost je vidět jen když člověk opravdu ví, kde ji hledat. Nyní už nebudu parkovat půl metru od chodníku, ale metr :)
 
Tak rozstřik je možné udělat vždy, ale paradoxně u bílé bývají vidět dost rozdíly v odstínu, pokud se nejde do obou okolních dílů. Spíš bych primárně řešil komplet pečlivé odstranění koroze...ten lak to už se "nějak" udělá :D ...i kdyby to měl někdo stříknout 3x sprejem :D ... trochu přeháním samozřejmě. Jak je to staré?
8 let
 
Tak odrezit,to je jasný, možná zkusit ošmrglovat až na kov,pak nějakou bílou základovku (sprej) a pokud to chceš i mít odolnější, ne jenom lak, kterej se za chvíli oprýská znovu,bavím se o lemu u kola,tak bych to stříknul Plastidipem bílým, je to guma, tak by to mohlo odolat. Ten spoj mezi plechem a plastem, no asi jak píše kolega @HonzaZJapancars ,sundat asi nárazník, odrezit,zakápnout nějakou základovkou a pak zakápnout opravnou sadou,kterou asi máš. Lakovat celej díl, no pokud seženeš nějakýho machra lakýru co to udělá do rozstřiku ...
Určitě souhlas s tím, nedávat jen bázi/lak, napsal jsem to dost blbě, možná to vyznělo tak, že by stačilo jen to. Když se to má udělat "pořádně" i v domácích podmínkách, tak na odrbaný plech dát anti-koro, pak plnič, přebrousit (případně opakovat), pak 2x-3x bázi a nakonec 1-2x lak. Pak ideálně rozstřikové ředidlo a ve finále to celé rozbrousit a rozleštit 😂😂😂. A když si spočítáte ten čas, práci a peníze, je lepší to dát profi lakýrovi 😂
 
Nějak jsem přehlédnul tuhle i předchozí odpověď, děkuju.
V míchacím centru se jim to nepodařilo změřit, ale iterační zkoušecí metodou pán trefil odstín úplně dokola.
Opravu jsme zkusil udělat sám. Broušení se relativně povedlo, nanášení trochu slabší (struktura laku je vidět). Každopádně celá nepěknost je vidět jen když člověk opravdu ví, kde ji hledat. Nyní už nebudu parkovat půl metru od chodníku, ale metr :)
Můžeš dát nějaké foto před a po opravě,jestli máš ? pro inspiraci, protože se na to asi taky vrhnu někdy na jaře, manželka psala že zas přidala další šrám, tak to asi budou všecky kola pokřtěný :rolleyes:
 
Back
Top