• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

karosérie Opravy karoserie / laku / zakapávání

Já se předem velice omlouvám, ale tohle teda za oděrku nepovažuji. A pokud takto velké poškození laku, dle tvých slov, je už po několikáté, tak opravdu nemá cenu vyhazovat peníze za opravu. To počkej, a nech opravit až to auto budeš prodávat.
Asi jsem ten svůj text už moc zhustil. Ty předchozí případy byly na předešlých třech autech v průběhu skoro 20 let za provozu mého a manželky. Nicméně beru to tedy tak, že toto je poškození které lze opravit pouze kompletním přelakováním dílu.
 
tak snad nedostanu taky kour :cool:
Ja neco podobneho teda ve vetsim meritku resil na jinem aute. Bylo to ve vetsim rozsahu po odreni jinym autem. Havarijko jsem nemel...
Sehnal jsem si stejny odstin barvy...co se tyce mazdy tak jsem ted nedavno preventivne objednal svoji barvu podle kodu a sedi to.
Pak bych lehce zakytoval a setrne zabrousil a pak prestrikal. Kdyz se to udela citlive tak by to pri zbeznem zkouknuti nemelo byt poznat. Dat jen pozor at se to nestrikne moc. Idealne pouzit i maskovaci pasky
 
Nastříkal bych jen část nárazníku. Jde to udělat i na autě (ušetří se za odstrojení a nastrojení). Je to 46V? Tak to bude dražší, ale troufnu si říct, po dnešní zkušenosti, že se u nás do té spoluúčasti vejdeme. Je potřeba auto vidět.
 
Nastříkal bych jen část nárazníku. Jde to udělat i na autě (ušetří se za odstrojení a nastrojení). Je to 46V? Tak to bude dražší, ale troufnu si říct, po dnešní zkušenosti, že se u nás do té spoluúčasti vejdeme. Je potřeba auto vidět.
Jo je to M3 BP sedan, soul red Crystal. Akorát je to k vám daleko, jsem jižně od Brna.
 
tak snad nedostanu taky kour :cool:
Ja neco podobneho teda ve vetsim meritku resil na jinem aute. Bylo to ve vetsim rozsahu po odreni jinym autem. Havarijko jsem nemel...
Sehnal jsem si stejny odstin barvy...co se tyce mazdy tak jsem ted nedavno preventivne objednal svoji barvu podle kodu a sedi to.
Pak bych lehce zakytoval a setrne zabrousil a pak prestrikal. Kdyz se to udela citlive tak by to pri zbeznem zkouknuti nemelo byt poznat. Dat jen pozor at se to nestrikne moc. Idealne pouzit i maskovaci pasky
To by som ovšem nerobil na novom/zanovnom aute ale na 10r+ aute, ak s tým nemá skúsenosti dopadne to naprd a dá to prelakovat celé ajtak.
 
Bohužel další fresh adept na opravu :confused: oděrka není kdo ví jak katastrofální, ale na ani ne rok starém autě bez jiné vady je to jak pěst na oko (aspoň že na pravé straně, tak to nemám pořád na očích)

IMG_0669.jpg

Měl bych takové dvě otázky - jednak zda to půjde nějak zapravit, a nebo je to na přelakování celého dílu?
A potom, na kolik taková oprava může (orientačně) přijít v autorizovaném servisu? (zvažuju nechat to udělat s garanční prohlídkou)
Díky!
 
Oblej to vodou, ak to po obliati na chvíľu zmizne je poškodený len povrchový lak a dá sa to rozlestit za pár minút do pôvodného stavu.
 
No, moc to bohužel nemizí (foto je po umyti), na tom obloukovém "zlomu" by to možná šlo, ale na hraně u kola je to už asi příliš sedřený
 
Tak jsem to nakonec vyřešil sám. Zde můj postup jako tip pro ty, kdo by měli podobný problém a chtěli si také poradit sami. Snaha byla o co nejjednodušší postup s co nejméně přípravky kvůli úspoře.

- Vše jsem sbrousil smirkem pod vodou 1200 do roviny. Odřeniny a škrábance okolo nebyly hluboké, tak jsem nemusel použít ani tmel, ani plnič.
- Blízké okolí (cca 10cm pruh) jsem zmatovatěl, myslím smirkem 2000 pod vodou.
- Od konce tohoto pruhu jsem vše zakryl (celé auto).
- Jedna vrstva základu na plasty a 4 vrstvy akrylové barvy ve spreji. Mezi každou vrstvou a na konci jsem nechal vysušit halogenovým světlem.
- Sbroušení povrchu a přechodu s okolím smirkem 2500 pod vodou. Snažil jsem se co nejméně brousit původní lak. Bez broušení povrchu by to nešlo, protože se mi bohužel ještě nikdy nepodařilo nastříkat bez vzniku pomeranče.
- Vyleštěno leštičkou, pastou Menzerna MEDIUM 2500 a středním oranžovým kotoučem do lesku. Oboje krátce po stříkání a vypálení. Řekl bych tak 30 minut.
Není to metalická barva, tak jsem vynechal bezbarvý lak. 2K lak by byl samozřejmě odolnější, ale nestříkal jsem celý nárazník, pouze plochu na boku cca 30x30cm. Profíci budou mít určitě ještě lepší postup a tenhle možná zdrbou :), ale já jsem s výsledkem spokojen. Oprava běžně nelze poznat, pouze při detailním pohledu je znát nepatrně odlišný odstín a přechod. S metalickou a perleťovou barvou by to bylo samozřejmě složitější.

V Praze můžu doporučit namíchání barvy v Autolaky-eshop.com ve Kbelích. Naopak celkem špatný odstín mi namíchal pán v Autolaky AREV ve strašnicích. Určitě si namíchaný odstín vyzkoušejte předem.

Ty černé matné sloupky jsem jednoduše vyleštil ručně taky tou pastou 2500 od Menzerny s mikroutěrkou a bylo po problému.
20200601_193532.jpg 20200601_193544.jpg 20200530_123159.jpg
 
Zdravím v zimě se mi stala nehoda a tahlo mě to z kopce a zadkem jsem dřel o plot, nejsem moc zkušený řidič a proto se ptám na to jak škrabance odstranit? mám to někde zavest kde vyplátnu zbytečné penize, nebo je nějaky produkt nebo něco co by mě pomohlo, je to docela stupidni dotaz, ale budu velice rad pokud me někdo da nejakou radu.

A4D5CA6A-9281-4010-A831-196E4C607148.jpeg B9CD4602-F93D-4621-BDF1-B6F4C1435C13.jpeg
 
Tak jsem to nakonec vyřešil sám. Zde můj postup jako tip pro ty, kdo by měli podobný problém a chtěli si také poradit sami. Snaha byla o co nejjednodušší postup s co nejméně přípravky kvůli úspoře.

- Vše jsem sbrousil smirkem pod vodou 1200 do roviny. Odřeniny a škrábance okolo nebyly hluboké, tak jsem nemusel použít ani tmel, ani plnič.
- Blízké okolí (cca 10cm pruh) jsem zmatovatěl, myslím smirkem 2000 pod vodou.
- Od konce tohoto pruhu jsem vše zakryl (celé auto).
- Jedna vrstva základu na plasty a 4 vrstvy akrylové barvy ve spreji. Mezi každou vrstvou a na konci jsem nechal vysušit halogenovým světlem.
- Sbroušení povrchu a přechodu s okolím smirkem 2500 pod vodou. Snažil jsem se co nejméně brousit původní lak. Bez broušení povrchu by to nešlo, protože se mi bohužel ještě nikdy nepodařilo nastříkat bez vzniku pomeranče.
- Vyleštěno leštičkou, pastou Menzerna MEDIUM 2500 a středním oranžovým kotoučem do lesku. Oboje krátce po stříkání a vypálení. Řekl bych tak 30 minut.
Není to metalická barva, tak jsem vynechal bezbarvý lak. 2K lak by byl samozřejmě odolnější, ale nestříkal jsem celý nárazník, pouze plochu na boku cca 30x30cm. Profíci budou mít určitě ještě lepší postup a tenhle možná zdrbou :), ale já jsem s výsledkem spokojen. Oprava běžně nelze poznat, pouze při detailním pohledu je znát nepatrně odlišný odstín a přechod. S metalickou a perleťovou barvou by to bylo samozřejmě složitější.

V Praze můžu doporučit namíchání barvy v Autolaky-eshop.com ve Kbelích. Naopak celkem špatný odstín mi namíchal pán v Autolaky AREV ve strašnicích. Určitě si namíchaný odstín vyzkoušejte předem.

Ty černé matné sloupky jsem jednoduše vyleštil ručně taky tou pastou 2500 od Menzerny s mikroutěrkou a bylo po problému.
Zobrazit přílohu 29441 Zobrazit přílohu 29442 Zobrazit přílohu 29443

moc pěkná práce za mě, jaký máš odstín barvy?
 
Na autě jsem se zbavil dvou nepatrnych ďůlku a zbývá pouze tato prasarna po původním majiteli. Lze to nějak šetrně opravit nebo to hold už nechat.? Tuhle mi míchali barvu do kapatka s hrotem a umí i spreje. Celý díl samozřejmě lakovat nehodlám. 22acd4ddfe8409276e9d8d947837d350.jpg87382f82ab34f6a1abee3cb89b9212dd.jpg

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
No ačkoli mě @Natural ujistil že všechny značky mají u nových aut měkčí lak v tenčí vrstvě tak dnes jsem byl překvapen. Umyl jsem důkladně naší kiu ceed 2017 co má o 10 tisíc km více najeto ve stejném provozu a téměř žádné pozkozeni laku ani na dveřích a ani na kapotě. To při pohledu na moji mazdu tam těch bolistek od kamenů najdu rozhodně více. Nebýt toho laku tak je to úžasná značka ale tohle dělá horší dojem.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Na autě jsem se zbavil dvou nepatrnych ďůlku a zbývá pouze tato prasarna po původním majiteli. Lze to nějak šetrně opravit nebo to hold už nechat.? Tuhle mi míchali barvu do kapatka s hrotem a umí i spreje. Celý díl samozřejmě lakovat nehodlám. 22acd4ddfe8409276e9d8d947837d350.jpg87382f82ab34f6a1abee3cb89b9212dd.jpg

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
..muzes pouzit: shorturl.at/tCU16 :))) Jinak to chce redidlo sundat to opatlani. doplnit vrstvu , prebroust a pak vzit origo lakem ve spreji, ciru vrstvu rozlestit a je to...
 
Netušíte někdo čím nejlépe odstranit smůlu z borovice? Parkuju pod ní a jde to dolu blbě. Zkoušel jsem to technickým benzínem a jde to, ale žádná hitparáda to není. V jedné diskusi jsem četl, že by to mělo jít třeba máslem (tím prý smůlu rozpustí), ale nezkoušel jsem to.
Nějaké osvedčené postupy?
...a ano, musím pod tím stromem parkovat, pokud s autem nechci neustále popojíždět...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Netušíte někdo čím nejlépe odstranit smůlu z borovice? Parkuju pod ní a jde to dolu blbě. Zkoušel jsem to technickým benzínem a jde to, ale žádná hitparáda to není. V jedné diskusi jsem četl, že by to mělo jít třeba máslem (tím prý smůlu rozpustí), ale nezkoušel jsem to.
Nějaké osvedčené postupy?
...a ano, musím pod tím stromem parkovat, pokud s autem nechci neustále popojíždět...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
Mám pocit, že na to funguje Isopropylalkohol.
 
Ten jsem zkoušel taky a oproti benzínu to zas tak velký rozdíl není...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Back
Top