Tak jsem to nakonec vyřešil sám. Zde můj postup jako tip pro ty, kdo by měli podobný problém a chtěli si také poradit sami. Snaha byla o co nejjednodušší postup s co nejméně přípravky kvůli úspoře.
- Vše jsem sbrousil smirkem pod vodou 1200 do roviny. Odřeniny a škrábance okolo nebyly hluboké, tak jsem nemusel použít ani tmel, ani plnič.
- Blízké okolí (cca 10cm pruh) jsem zmatovatěl, myslím smirkem 2000 pod vodou.
- Od konce tohoto pruhu jsem vše zakryl (celé auto).
- Jedna vrstva základu na plasty a 4 vrstvy akrylové barvy ve spreji. Mezi každou vrstvou a na konci jsem nechal vysušit halogenovým světlem.
- Sbroušení povrchu a přechodu s okolím smirkem 2500 pod vodou. Snažil jsem se co nejméně brousit původní lak. Bez broušení povrchu by to nešlo, protože se mi bohužel ještě nikdy nepodařilo nastříkat bez vzniku pomeranče.
- Vyleštěno leštičkou, pastou Menzerna MEDIUM 2500 a středním oranžovým kotoučem do lesku. Oboje krátce po stříkání a vypálení. Řekl bych tak 30 minut.
Není to metalická barva, tak jsem vynechal bezbarvý lak. 2K lak by byl samozřejmě odolnější, ale nestříkal jsem celý nárazník, pouze plochu na boku cca 30x30cm. Profíci budou mít určitě ještě lepší postup a tenhle možná zdrbou
, ale já jsem s výsledkem spokojen. Oprava běžně nelze poznat, pouze při detailním pohledu je znát nepatrně odlišný odstín a přechod. S metalickou a perleťovou barvou by to bylo samozřejmě složitější.
V Praze můžu doporučit namíchání barvy v Autolaky-eshop.com ve Kbelích. Naopak celkem špatný odstín mi namíchal pán v Autolaky AREV ve strašnicích. Určitě si namíchaný odstín vyzkoušejte předem.
Ty černé matné sloupky jsem jednoduše vyleštil ručně taky tou pastou 2500 od Menzerny s mikroutěrkou a bylo po problému.
Zobrazit přílohu 29441 Zobrazit přílohu 29442 Zobrazit přílohu 29443