• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Pneumatiky

  • Vlákno založil Vlákno založil r6d3k
  • Datum založení Datum založení

Jaké letní pneu 225/45 R18 pro lehce sportovní jízdu ? (každý 2 hlasy)


  • Celkem voličů
    50
Já mám absolutní spokojenost se Sava Eskimo S3 (konkrétně R14? asi), ségra s nima lítá i teď přes léto a neřek bych, že jích tolik zmyzlo, má taky slabej nájezd, hlavně město :-)
 
Přesně tyto pneu v 17" máme na GH a mohu 100% doporučit. Drží neskutečně a vzorek hlavně na hranách má obrovskou výdrž. Například oproti Nokianům a Hankookům, které jsem schopný za sezonu na hranách zgumovat.

Ještě uvidíme, jak Dunlopy dopadnou po testování v Alpách. Už se tam moc těším :)
Tak podzimní testování v Alpských průsmycích dopadlo na výbornou. Gumy drží, jako přibité a vzorek stále bez problémů. A to několikrát při vystoupení z auta bylo cítit pálící se gumu (z kopce samozřejmě i pálící se brzdy), takže opravdu testování za extrémních podmínek. Za mě rozhodně doporučuji Dunlop SportMaxx RT, minimálně v rozměru 225/45 R17 91W :cool:
 
Ma u zimnich pneumatik nejaky vliv prumer disku? Vzdy mi prislo, ze se tvrdi u alu disku s vetsimi prumery, ze to zlepsuje jizdni vlastnosti (na ukor pohodli). Pak jsem ale videl jeden test, kde to docela rozporovali (delsi brzna draha, vetsi hluk atd.). Tezko rict, cemu verit, ale co ty zimni? Nebo je to jen otazka estetiky a penez?
 
Osobne si myslim, ze při dnesni kvalite pneumatik je to jedno. Já osobne na leto nechám 19'' a na zimu jsem koupil disky 17'' a pneumatiky Nokian.Duvod je ciste pragmaticky. ......díky + pneumatiky 17'' vyjdou o dost levneji :). A Já preferuji mit dve komplet sady.
 
Tak se blizi zima, lepe receno jeji obdobi :) a potrebuju koupit new zimaky a nevim ktery :-/
Nejaky nazor tu probehl, ale zaver jsem si z toho neudelal :(
Predstavoval bych si samozrejmne neco za rozumnou cenu (nejlepe zadarmo) :-D s nejlepsi kvalitou :-D


Odesláno z mého HTC EVO 3D X515m pomocí Tapatalk
 
Ja jsem se rozhodl pro Nokian WR A3 a dnes by mely dorazit. Nastesti jsem nemel moc na vyber, protoze jsem se rozhodl, ze i v zime budu jezdit na 225/45 R19. Kdybych si vybral mensi rozmer, tak si snad asi nikdy nevyberu :D.
 
Tak se blizi zima, lepe receno jeji obdobi :) a potrebuju koupit new zimaky a nevim ktery :-/
Nejaky nazor tu probehl, ale zaver jsem si z toho neudelal :(
Můj názor, kterým bych shrnul moje příspěvky je takovej. Záleží na tom, kde budeš a jak budeš jezdit. Je to popsáno i na tom videu na předchozí straně.
Pokud spíše pomaleji a někde, kde je více sněhu, tak bych volil Nokian WR D3, respektive nástupce který kombinuje více vlastností WR D4. Pokud spíše na upravených silnicích, rychleji a například více po dálnici, volil bych Nokian WR A3. Dle mého nic lepšího v poměru cena/výkon momentálně není.
Takže takto bych viděl moje shrnutí. Samozřejmě se jedná o můj názor a ve výsledku je stejně na tobě, co si na auto obuješ :)
 
Peníze až na prvním místě... Ale trochu vážně. Především to je otázka TP - co je na daný automobil v TP schváleno. Jde také o to, že v případě dopravní nehody a plnění ze strany pojišťovny, se i ona snaží plnění minimalizovat a hledá vše, co lze využít... V TP jsou jednak schváleny parametry disků a k tomu rozměry pneumatik včetně jejich indexů nosnosti a rychlosti, mnohdy i rozdělení na letní a zimní. V případě "experimentování" bych se snažil alespoň dodržet obvod kola (pneumatiky) s ohledem na světlost podvozku.
Zimní pneu obecně se oproti letním spíše používají užší, je-li v TP alternativa, ale není to pravidlo. ...
Ja jsem ani nemel v umyslu pidit se po tom, zda a jak je mozne pouzit neco jineho, nez je v TP. Kazdopadne pokud jde o sirku pneumatiky, tak si clovek zrovna dvakrat nevybere. V TP je pro GJ u letnich pneumatik 225/45 R19 nebo 225/55 R17 a u zimnich je k predesle dvojci jeste moznost 215/65 R16. A na 16" jsem urcite jezdit nechtel, to by se mi auticko nelibilo :cool:. A kdyz mi nikdo nerozmluvil jezdit na malem profilu i v zime, tak jsem proste volil 225/45 R19 a cas snad ukaze na kolik to bylo spatne rozhodnuti. Kazdopadne v tomto rozmeru si clovek muze vybrat tak zhruba mezi sesti modelama.
 
Já jsem na léto pořídil Nexen N8000 205/45 R16, je to už starší model, ale stály 2/3 toho, co bych dal za Barumky v tomhle rozměru, nehledě na to, že s Barumem mám jen opravdu špatné zkušenosti. Jsem spokojen,v zatáčce to drží jak přibité, nejsou hlučné a opotřebení není po létu nijak velké. Na mokru taky v pohodě, ale je pravda, že na mokré cestě jezdím opatrně, takže v extrému jsem to nezkoušel. Jediné, co mi na nich vadí je subjektivně trochu tupější pocit ve volantu. Na druhou stranu většina těch činských pneumatik propadá v brzdné dráze na mokru. To v jarním testu propadly i Kleber Dynaxer HP3, což jsou gumy které pořizuje hodně lidí. Dokonce skončily i za některýma čínama.
 
V tom rozměru snad ani nejsou v prodeji špatné gumy. Jezdit se dá v podstatě na čemkoliv, jen se člověk musí umět přizpůsobit momentálním jízdním podmínkám, nepřeceňovat sebe i auto a v neposlední řadě naučit se předvídat a včas třeba i uhnout.... V dobách dávno minulých jsem si mockrát říkával: "Vyhrát může jen ten, kdo dojede až do cíle, byť pomalu!" Dnešní provoz na silnicích a agresivita některých jedinců... No, není co říci! Dobré zimní gumy je jeden z kamínků té mozaiky, která tvoří jistý základ přežití. Jistě mi rozumíte.
Přeji Vám mnoho pohodových kilometrů v zimě i v létě!

A čo si myslíte o celoročných pneumatikách Michelin CrossClimate, ktoré sú novovyvinuté. Mám objednanú Mazdu CX3 - 2,0 Skyactive - G120 A/T, 88 kW a ročne najazdím maximálne 10 000 km. Jazdím väčšinou v meste a stredných až nižších polohách.
 
Poslední úprava:
Kdo jezdí hodně ve sněhu, pak by měl volit disky, které mají částečně "samočistící" schopnost, aby v nich nenamrzal sníh/led, čímž se stávají kola nevyváženými se všemi důsledky pro jízdu.
Jak se pozná ta "samočistící" schopnost? Co nejmenší členitost? Tvar paprsků? Mohl bys to, prosím, nějak blíž specifikovat pro úplnýho začátečníka? Moc díky!
 
Především to je otázka TP - co je na daný automobil v TP schváleno. Jde také o to, že v případě dopravní nehody a plnění ze strany pojišťovny, se i ona snaží plnění minimalizovat a hledá vše, co lze využít... V TP jsou jednak schváleny parametry disků a k tomu rozměry pneumatik včetně jejich indexů nosnosti a rychlosti, mnohdy i rozdělení na letní a zimní. V případě "experimentování" bych se snažil alespoň dodržet obvod kola (pneumatiky) s ohledem na světlost podvozku.
Vzhledem k tomu, že 6 GJ nemá v TP 18" rozměr a nechtěl jsem v zimě jezdit na 17" balónech, nechal jsem si zapsat 18" kola.
3-a8df0359d1c8e0492d08615f4a6f4207.jpg
Jinak co se týče plnění pojišťovny v případě neschváleného rozměru - musí existovat příčinná souvislost a důkazní břemeno je na ní, jinak nemá u případného soudu šanci.
 
Kdyz nam ted tak krasne dva dny snezi a nikdo to neuklizi, tak musim uznat, ze se na tech Nokian WR A3 225/45 R19 jezdi opravdu nadherne. Druhym dechem musim jen znovu rict, ze nejsem kdo vi jaky automobilovy expert a zkuseny ridic (precejen je mi malo pres 30 a najeto mam tak zhruba 200 000 km). Ale jezdeni na snehu mam hodne rad a ted jsem spokojen.
 
2 sézóny mám letné gumy Dunlop BlueResponce. Pre mňa je podstatná pri rozhodovaní cena/výkon, hlučnosť a spotreba, čo papierovo Dunlop spĺňal. Predtym som mal nejake Matador MP55 a prišlo mi, že tie Matadorky mali nižšiu spotrebu, no na ceste tak nedržali.
Do ledna 2016 som mal zimné BFGoodrich G-Force. Hlučnosť rovnaká ako u Dunlop, spotreba o 0,3-0,5L vyššia a na snehu nič moc, sem-tam som sa bál :(. Pár dní dozadu som zrazil už zrazenú srnu na diaľnici a bol som nútený meniť 2 gumy. Výber padol na Nokian WRD4: najlepšia cena/výkon a tiež aj ďalšie atribúty celkom výboren a to spotreba a hlučnosť. Tak uvidíme. Osadil som ich na hnaciu nápravu, očakávam veľa muziky :D

2 Natural: Nokian WRD3 zlyhávali v testoch na vode, tak pridali ďalšie drážky a vznikol ich nástupca WRD4, ktorý si zachoval všetky dobré vlastnosti predchodcu. Aj preto sa neoplatí kupovať WDR3, lebo u neho nie je istota, že je vyrobená v 2015
 
2 Natural: Nokian WRD3 zlyhávali v testoch na vode, tak pridali ďalšie drážky a vznikol ich nástupca WRD4, ktorý si zachoval všetky dobré vlastnosti predchodcu. Aj preto sa neoplatí kupovať WDR3, lebo u neho nie je istota, že je vyrobená v 2015
O těch testech na vodě popravdě nevím, ale nikdo z majitelů, který je jezdí si nestěžoval. Já každopádně preferuji, jak je psáno v tomto tématu WRA3. Vzorek pro sportovnější vyžití do oblastí, kde není tolik sněhu a hlavně tišší oproti D3.
D4 jsou každopádně pecka a všichni jsou s touto novou generací také moc spokojení. O tom, že budou lepší než D3 není pochyb.
 
Nemate nekdo zkusenost s letni pneu zn. SAVA ? Konkretne Sava Intensa UHP. Muzu je mit za slusnou cenu... Dik
 
Pouze se zimníma, ale absolutní spokojenost... :-)
 
Dovolím si tu malou reklamu, i když z ní nic nemám. Známý nakoupil před rokem kontejner čínských gum, tak pokud byste někdo chtěl, zbavuje se toho za minimální ceny, protože už na to nemá nervy... :D http://pneushop.mercia.cz/letni-pneumatiky Samozřejmě to není na vysokorychlostní ježdění, ale tyhle gumy vycházejí z Číňanů asi nejlépe. Třeba by to zajímalo @proton .
 
Poslední úprava:
Chlapi,jeden tajný tip na gumy.Kdo nemá moc peněz,tak si kupte letní Atlasy Green,jsou to sice Číny,ale umístily se na 7.,respektivě 12.místě(Bild,ADAC).Bylo to velké překvapení,že se tato guma dostala mezi přední hráče.V 18-kách stojí přes 1400 Kč.Mám je celkově přes 3 roky a jsem s nimi nadmíru spokojen.Jsou tiché a drží na mokru jako čert.Mají zesílené bočnice(XL-proti boulím).Vydrží kolem 50 000km(pokud se přehazují přední vers zadní)Mají je i moji kolegové a každý je chválí.Poměr cena -výkon-perfektní.Ted jsem koupil další sadu .
 
Back
Top