• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Předělání blinkrů do LED technologie

  • Vlákno založil Vlákno založil Vitus
  • Datum založení Datum založení
je zajímavý, že majitelé starších modelů se vždycky děsně báli tuhle jednoduchou úpravu udělat a majitelé nových aut nebojí ....
Možná proto že majitele starších aut jsou už více zvyklí ..technologie led se až tak nevyužívala.V dnešní době by člověka kleplo,když má hlavní plnohodnotná,mlhová,koncová,brzdová světla led a v blinkrech obyčejné vláknovky.Já už to taky nevydžel a včera mi přišly od mistra Natural sada led žárovek.Tímto mu ještě jednou díky:)
 
@boa mě to nepovídej, to bylo první co jsem řešil už na GH... skomírající vláknovka mezi LEDkama je hnus hnusů ....
 
@boa mě to nepovídej, to bylo první co jsem řešil už na GH... skomírající vláknovka mezi LEDkama je hnus hnusů ....
Jasně,myslel jsem to všeobecně.Však jsi byl mezi prvníma kdo tuto předělávku tady prezentoval i s návodem jak na to;) Taky jsem se nechal tim inspirovat a je fajn, že to jde takhle vcelku jednoduše pořešit:)
 
Žiarovky v smerovkách vymenené za ledky od @Natural a sú super. Akurát som musel nainštalovať odpory aj k predným smerovkám, keď som tam mal odpory iba na zadných, tak to lietalo rýchlo. Mám aj video, ale neviem to sem nahrať.
 
Žiarovky v smerovkách vymenené za ledky od @Natural a sú super. Akurát som musel nainštalovať odpory aj k predným smerovkám, keď som tam mal odpory iba na zadných, tak to lietalo rýchlo. Mám aj video, ale neviem to sem nahrať.
a jaké jsi dal odpory..?
 
K zadným som dal tie od @Natural , k predným som dokúpil asi 25 ohmové. V predajni ich nazývali eliminátor chybových hlásení. Zadné som nalepil na karosériu pomocou obojstrannej pásky a predné sa iba napojili na originálne káble pomocou nejakej svorky. Robil to elektrikár, takže nepoznám presný spôsob uchytenia. Ešte by som dodal, že montážou lediek do smeroviek som dosiahol stavu full led auta (interiér+exteriér). Chýba ešte ledka do hmlovky!!! :D Poradíte???
 
25 ohm asi nee, bych to odhadoval.. :cool:

Neboj @Vitus už to s pár CX-3 -kařama řešíme ;) Z nějakého důvodu to zatím vypadá, že naměřené odpory z jiných modelů 3,6,CX-5 (jemné odchylky dané různými LED aby byl výsledek v každém modelu 100% nevyjímaje) na CX-3 nějak nefungují a tak je potřeba vše ověřit a naměřit. Jak bude vše funkční a ověřené, tak bude brána pro další CX-3 otevřená dokořán ;)
 
Já zapojil došlé odpory od Natural do zadní části za světly,vyměnil vláknovky za LED a vše funguje v pohodě,jak má.Žádné dodatečné odpory do přední části nebyly potřeba.;)
 
ahoj , skusali ste nikto ziarovky zo zabudovanim rezistorom?
Bohužel ano :D :cool:
Designově hrůza navíc odejde jeden chip a je po srandě.. co to udělá po delším stání na blikačkách radši nemluvit..
Proto zatím jedeme ve staré dobré klasice s odporama s pasivním chlazením ;)
Napisu objedname a nacpem to tam
Do nedávna jsem tu měl odložené pro tebe ty, co si chtěl už minulý rok.. :D :cool:
 
Bohužel ano :D :cool:
Designově hrůza navíc odejde jeden chip a je po srandě.. co to udělá po delším stání na blikačkách radši nemluvit..
Proto zatím jedeme ve staré dobré klasice s odporama s pasivním chlazením ;)
Tak snad bohudík... :)
 
Hm 21W LED do blinkru, tak to asi bude nějaká finta právě kvůli tomu aby se nemusely dávat odpory, jinak si tedy nedokážu představit jak by klasická LED 21W musela svítit (zářit jako malé slunce). V každém případě, pokud bude to nějaká finta, tak ten odpor musí být v té LED žárovce a tím pádem bude muset mít i větší chladič (nepřiložil LIBOR odkaz na typ). VITUSovy LED mají 4W přední a 6W zadní .... Odběr je tedy 0,33A a 0,5A při 12V, no a odpor 4 Ohm udělá proud 3A, takže každý blinkr VITUSův bere cca 3.5A. Jedna 21W LED by měla mít tedy odběr 1,75A což je polovina to co má VITUS, takže uvidíme zda to fungovat LIBORovi bude, jistá šance tu je.

Jo a ještě si myslím, že dle stylu blikání (rychlý náběh a hlavně rychlé zhasnutí, kdy nechladne vlákno) mám v zrcátku v GL už LED žárovku originál na 99%.
 
Poslední úprava moderátorem:
Jo a ještě si myslím, že dle stylu blikání (rychlý náběh a hlavně rychlé zhasnutí, kdy nechladne vlákno) mám v zrcátku v GL už LED žárovku originál na 99%.
Myslíš správně, skyactiv už mají všechny v zrcátkách diodový blinkry od roku 2012..
uvidíme zda to fungovat LIBORovi bude, jistá šance tu je.
Libor nejspíš přišel na to že papír toho snese hodně a nakonec zjistil, že naše funkční řešení funguje a už se od té doby (3 roky) neozval..
Nicméně za tyhle roky došlo k jistému progresu a na každý model (dle zprávy boa už i na CX-3 :) )už máme vše napočítáno včetně odporů a ledek, které designově ladí ke vzhledu a fungují podle představ.
 
D65AE29E-3289-49C8-93C7-633E2CD53E5C.jpeg
Dnes som nafotil dokúpené a domontované odpory na Mazda CX3 Emotion, r.v2016. Označenie, že koľko majú ohmov tam chýba, ale je na nich iba 25W. Dodám, že som ich musel domontovať k predným smerovkám, lebo tie vzadu nestačili.
 
25R = 25 Ohmu :D

jinak k tem teoriim, ten odpor je tam zapojeny paralelne nebo seriove?
 
Poslední úprava:
@Radfire - som rád, že ťa moja neznalosť pobavila! Ja som v elektrike úplne vedľa :D:D:D
Sériovo, paralelne??? To je urážka??? :D
 
image030.jpg
podle toho se pak pocitaji i proudy dost rozdilne
* u serioveho je proud v celym obvodu stejny (U/(R1+R2))
* kdezto u paralelniho ma kazda vetev svuj proud (U/R)
 
Back
Top