• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Problémy s navigací v MZD Connect (ztráty signálu, pozice mimo, kompas nefunguje)

Používám navigaci v M6 GL 2017 a funguje naprosto spolehlivě. Takže jsem dosud ani nezkoumal bargrafy GPS. Viděl jsem je jenom jednou s asi 9 satelity se zelenými sloupci a krátkodobě tam naskakovaly 1 až 3 satelity se sloupci červenými, ale nízkými. Zkusím zkoumat častěji. Jinak bych si tipoval, že cesta @shr3k je ta správná, mělo by to být anténním přívodem. Ale ten kompas by neměl být obklopen elektronikou, jsem přesvědčen, že by byl rušen.
 
Já dneska koukal na stav těch SATELITŮ a nějak jsem nikde zatím nehledal proč je sloupec signalizace (bargraf) daného satelitu červený i když je třeba větší než jiný zelený. Ty jsi měl všechny červené, to já nikdy. Měl jsem dnes 6 až 7 zelených a třeba 1 až 3 červené a přitom byly velikosti bargrafu někdy i větší než u zelených. Jinak je evidentní že ty červené je špatně.
Jinak jsem měl půjčenou 6 GL FCL3 a myslím si že měla navigaci a myslím že jsem ji schválně zkoušel, ale nedám za to ruku do ohně. Ale 20.1. budu mít opět náhradní vozidlo na minimálně týden a má to být zase 6 a dle mě to bude ta samá, tak si to vyzkouším. Já právě testoval hlavně ten adaptivní tempomat jak se chová a úplně mi vypadla na NAVI z paměti :(
K tomu aktivními tempomatu: zažil jsem cca 3x, že auto letělo na pomaleji jedoucí auto přede mnou a moje auto nereagovalo. Na poslední chvíli jsem na to musel razantně dupnout. Bylo to vždy za pěkného počasí na dálnici, nebo v Praze na Jižní spojce. V servise nic nezjištěno. V GJ sice fungoval tempomat až od 30 km do..., ale tohle jsme nikdy nezažil. Tady je ale jiná kamera. Beru to tak, že je to dobrá věc, ale slepě na ni nespoléhám. Jinak mi u obou verzí vadil velký odstup od předchozího auta, kde mi to co chvíli nějaký iniciativa strčí.
 
Používám navigaci v M6 GL 2017 a funguje naprosto spolehlivě. Takže jsem dosud ani nezkoumal bargrafy GPS. Viděl jsem je jenom jednou s asi 9 satelity se zelenými sloupci a krátkodobě tam naskakovaly 1 až 3 satelity se sloupci červenými, ale nízkými. Zkusím zkoumat častěji. Jinak bych si tipoval, že cesta @shr3k je ta správná, mělo by to být anténním přívodem. Ale ten kompas by neměl být obklopen elektronikou, jsem přesvědčen, že by byl rušen.
Měl jsem GJ 3,5 roku a to co zažíváme GL jsem ani jednou nezažil! Občas se stalo, že navigace skočila na vedlejší souběžnou cestu, ale to mě nějak neiritovalo.

Pročítám různá světová fóra a stejný problém nalézám napříč modely s tímto infotainmentem od jeho prvopočátku. Ale nikde jsem nenašel nikoho, že by to vyřešil. Satelity jsme snad zlepšili, ale v počátku je auto dezorientované. Někdy kratší dobu, někdy delší. Normální je, že po nastartování se po načtení systému srovná mapa a kurzor. U některých aut až po krátkém pohybu. Bohužel u mého auta to nedělá, proto přemýšlím nad tím elektronickým kompasem? Potvrzuje to i to, že když vyndám SD kartu s mapami, je kurzor nadále přimrzly k severu. A i bez map trvá autu stejnou dobu, než se chytí kompas!
 
Jinak KOMPAS nikdy nebyl třeba k NAVI (i ve starších, kdy byl ještě slabší příjem signálů), takže nevím proč by ho teď NAVI potřebovala, dle mě tam je jen proto, že musel být vždy v Americe a tak ho dávají do všech modelů a neřeší.
 
Jinak KOMPAS nikdy nebyl třeba k NAVI (i ve starších, kdy byl ještě slabší příjem signálů), takže nevím proč by ho teď NAVI potřebovala, dle mě tam je jen proto, že musel být vždy v Americe a tak ho dávají do všech modelů a neřeší.
Nevím, co tím chce autor sdělit. Z videa jízdy pod navigací, které zveřejnil @Sikyl , je naprosto zřejmé, že auto za jízdy mění orientaci. To je podle mého na 95 % způsobeno dezorientací navigace vlivem kompasu. U mé GL je přitom zřejmé, že auto po nastartování a spuštění navigace zná svoji orientaci a ví, kterým směrem vyjedu, což může poskytnout pouze kompas. Takže navigace prostě funguje společně s interním kompasem. Nemám o tom nejmenších pochyb.
 
Presne, kdyz rano jedu pofzemni garazi, navigace spravne ukazuje orientaci na mape a to nema ani signal GPS. A kdyz vyjedu z garaze, i kdyz jsou satelity cerveny, ukazuje navigace v mape cca dobre!
 
No to ano, kompas je pro nějakou pomocnou funkci, když není GPS signál (v tunelu nebo garáži podzemní), ale samotná GPS kompas nepotřebuje! Takže i kdyby tam @Sikyl kompas vůbec neměl, tak mu musí navigace začít fungovat po zapnutí vždy cca do 30 sekund až 1 minuty na funkční navigování (samo že pokud není v tunelu nebo podzemní garáži). Jinak už i starý TomTom 930 měl nějaký snímač, který tam byl proto, aby se mohlo pomocně navigovat i v tunelu.
 
No to ano, kompas je pro nějakou pomocnou funkci, když není GPS signál (v tunelu nebo garáži podzemní), ale samotná GPS kompas nepotřebuje! Takže i kdyby tam @Sikyl kompas vůbec neměl, tak mu musí navigace začít fungovat po zapnutí vždy cca do 30 sekund až 1 minuty na funkční navigování (samo že pokud není v tunelu nebo podzemní garáži). Jinak už i starý TomTom 930 měl nějaký snímač, který tam byl proto, aby se mohlo pomocně navigovat i v tunelu.

To jsem netvrdil,ze tam kompas musi byt! Ano,navigace se musi chytnout a pak srovnat smer,dle dat. Ja jen popsal, jak se mi to chovalo ted v sobotu.
 
Ano však to já nerozporuji a je to správně @RosDuci a správně jsi to napsal .... spíše jsem chtěl zdůraznit, že bez kompasu musí GPS fungovat a že @Sikyl má problém s GPS signálem, páč to měl na fotkách ty stavové bargrafy od satelitů červené všechny.
 
Jde o to, že sice samozřejmě principiálně navigace kompas nepotřebuje, ale pokud se mu GPS lokalizace aspoň trochu chytí, tak mu nefunkční kompas způsobí vyšilování navigace. Což bylo vidět ve videozáznamu, který @Sikyl zveřejnil někdy před pár týdny. Tato navigace prostě neumí ignorovat neplatný signál z kompasu. Takže potřebuje spravit obojí. Kompas nelze ignorovat.
Ale je dost možné, že kompas je součástí antény GPS, nevím. Mělo by to logiku, protože kompas by měl být také trochu "vystrčený" z elektroniky GPS přijímače. Pokud ano, tak rozchození antény může pomoct obojímu.
 
To, co říká @MichalP mi dává smysl. Pokud by navigace vymýšlela pozici na základě pozice z GPS a zároveň na základě dat z kompasu a řídící jednotky, třeba by to nějak průměrovala, tak by mě vůbec nepřekvapilo, kdyby výsledek byl, že zrovna jedeš uprostřed řeky. I když nemyslím, že by to bylo jen kompasem, protože ty resety času, které @Sikyl myslím zmiňoval ukazují i na problém jinde.

Ale to by se podle mě dalo snadno ověřit. Jestli kompas ukazuje pořád sever, vybrat místo, kde se po rozjetí pojede pořád na sever. Pokud se navigace chytne rychleji, tak to asi bude mást ten kompas.
 
Pokud se navigace chytne, tak v 95% funguje správně (těch 5% anomálií bych přežil). Když vjedu do tunelu, podzemních garáží a jiných míst, kde nevidí navigace na satelity, tak si vypočítává trasu správně (až na vyjímky). Bohužel po nastartování je úplně mimo. Je jedno, jestli je v podzemí, nebo v dosahu satelitů. Celý víkend jsem hledal na netu po světových fórech umístění toho el. kompasu. Bohužel jsem jen našel nespočet majitelů vozů zn. Mazda na všech kontinentech a u všech modelů Mazdy (obzvláště 3 a 6) se stejnými problémy od začátku prudce tohoto infotainmentu až dodnes. Musí to mít nějakou logiku, že to někomu funguje (jako moje bývalá M6 GJ) a někomu ne. Kdyby to bylo jen u jednoho modelu, nebo roku, typu karosérie, motoru... Nikde jsem ale nenašel, že by to někdo vyřešil.

Zvláštní je, že po nastartování, načtení všech systémů a i přesto, že mapa je vždy otočena o 90 st. a šipka taky (což není správně), tak pár prvních metů po rozjezdu nakreslí do mapy správně červeně trasu a správně řekne, kde mám jet. Po ujeti cca 20 m jako by jí něco přerušilo, spadne a začne se točit mapa, někdy stojí na místě, někdy uhání na druhou stranu, nebo bokem a pak po ujetí nějaké vzdálenosti se chytí (asi naváže opravdové spojení se satelity), srovná mapu i šipku a už naviguje. V podzemí se nechytí vůbec. Co jí nedovolí se hned po startu zorientovat: srovnat šipku a mapu? Co jí shodí po rozjezdu? Proč se nechytne výpočtem v podzemí? U GJ se po nastartování orientovala i v podzemí (vypočítávala si trasu od poslední jí známé pozice až ven, kde pak chytila satelity).
 
Po odstínění GPS antény se její příjem podstatně zlepšil a má předtucha proč vestavěná navigace nenaviguje po nastartování a naběhnutí systému, nějakou chvíli po rozjezdu, v podzemních garážích atd. byla správná. Je nefunkční elektronický kompas. Když vyndám SD kartu, tak je kompas připíchnutý na sever a mohu popojíždět dopředu, dozadu a kompas se ani nehne! Všimněte si, že navigace zná svou polohu i nadmořskou výšku. Jelikož předpokládám, že elektronický kompas je v CMU, na který je přišroubovaný LCD displej (CMU mám už třetí!), tak bude problém v něčem jiném. Alespoň dle diskuzí ohledně telefonů s Androidem, je nutné tento kompas kalibrovat. Ale jak? Pročítám fóra a jak píši výše mnoho majitelů vozů zn. Mazda po celém světě má stejný problém, ale nikdo nepíše, jak to vyřešit.
IMG_1388.jpeg
 
V GL 2017 je kompas (jeho orientace) zobrazen také v menu palubního počítače, po Trip A, B, nastavené vzdálenosti adapt. tempomatu se zobrazí. Nepamatuji si to přesně, ale někde tam je. Tak bych čekal, že ve 2019 je taky, byť asi začleněn jinak. Co tam ukazuje?
 
A naše servisy si s tím neví rady :(. Za 8 měsíců nikdo nenapsal do továrny... Proč? Alespoň já o tom nevím.
 
V GL 2017 je kompas (jeho orientace) zobrazen také v menu palubního počítače, po Trip A, B, nastavené vzdálenosti adapt. tempomatu se zobrazí. Nepamatuji si to přesně, ale někde tam je. Tak bych čekal, že ve 2019 je taky, byť asi začleněn jinak. Co tam ukazuje?
V GL 2018- v menu palubního počítače před volantem není, jen v infotainmentu viz. obrázek výše po vytažení SD karty. Jinde o něm nevím, ale vím, že nefunguje po nastartování, ani po rozjezdu! Auto se chytne až po nějaké chvíli viz. vlákno. Po nastartování auta mu něco nedovolí se rozjet. Zvláštní je, že když vjedu do tunelu, nebo někde do podzemí tak se orientuje. Vypnu auto a zase nefunguje. Možná je to i softwar, ale proč někomu auto funguje a někomu ne se stejným softwarem a mapami?
 
A naše servisy si s tím neví rady :(. Za 8 měsíců nikdo nenapsal do továrny... Proč? Alespoň já o tom nevím.
To může být dost nadlouho ... Mazda ČR -> Mazda EU -> Mazda JPN -> Visteon Global -> Visteon local kdovíkde... (teda aspoň myslím,že je dodavatelem navigace Visteon). Než doběhne FMEA, to jsou věky :sorry:
 
.... Ale jak? Pročítám fóra a jak píši výše mnoho majitelů vozů zn. Mazda po celém světě má stejný problém, ale nikdo nepíše, jak to vyřešit.
Zobrazit přílohu 25815
No kompas na zrcátkách se kalibruje tím že se po připojení napájení dá téměř plný rejd a na místě se udělá pár koleček. :) Jinak hodně lidí vyřešilo problém s kompasem trojhmatovým resetem, odpojením baterie alespoň na 2 minuty nebo přehráním softu v mzd. Ale ty měly čistě problém kompasu. Mám takový strach že jestli pomohlo odstínění vestavěný GPS antény, tak jestli něco neruší i kompas.
 
Poslední úprava:
Back
Top