No vsak to jen potvrzuje moje slova.
Modely s dlouhou pritomnosti na trhu se propadaji temer vzdy, pokud se jim behem lifecycle vyznamne nesnizuje cena, coz se u Mazdy nedeje. Mala a nizka auta jdou dolu snad vsude na svete. Nova trojka je malickata, s kvalitou infotainmentu nebo problemy s navigaci v Sestce jeji neuspech podle me nic nesouvisi.
Pracuju v uzkem tymu s sesti americkymi kolegy, a tri uz od nas odesli, a v podstate co jsem se s nima bavil, vsichni Mazdu zvazovali (jeden vlastnil starsi 3 a pak 5), ale nikdo si ji nekoupil prave kvuli prostornosti (mistopisne jsou to lidi ze San Francisca, Seattle a Chicaga). Sice je to maly vzorek, ale docela dobre to odpovida i tomu, co jsem vzdy slychal jako nejcastejsi argument v CR, a co je mimochodem i duvod, proc si ji nekoupi nikdo dalsi v nasem ceskem tymu — dalsi tri clenove tymu povazuji Mazdy za nejhezci nepremiovku, obcas se vozi v moji a obdivuji ji, ale ac vsichni zrovna obmenuji auto, svorne maji problem s prostorem a nove i cenami. Zvlast trojka je opravdu uz prakticky nastejno s premii, kde jsou zvykem (tady i v USA) vyssi slevy z cenikove ceny, cimz se to uplne vyrovna - premiovka bude mit jen o neco nizsi vybavu, pripadne jen spolehat na setrvacnost trhu. Az bude mit Mazda treti naprosto nespolehlive auto v rade, tak pokud nebude mit uzasny marketing a image, uz to bude znat. Ale driv ne.
Nebyl bych tak paranoidni ohledne vlivu nejakych jednotlivosti na chovani trhu
. Brand marketing, brand image a zvyky lidi jsou silne... Leica vydava jeden problematicky fotak nebo objektiv za druhym (osobni zkusenost, fora, zkusenosti se servisem primo v tovarne) a stoupa, Apple to samy (pisu casto a rad, ze v tymu se nam vsechny Macbooky s porizovaci cenou 120 tis doslova rozpadaji pred ocima, doma mam od nich 18 ruznych zarizeni a je to take _hodne_ sestupna tendence), BMW uz cca 10 let taky nema uplne nejlepsi povest a minula 3 byla katastrofa. Trh reaguje velmi pomalu a opravdu se da mnoho problemu zakryvat skvelym marketingem a silou brandu.