• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

elektrika Problémy s navigací v MZD Connect (ztráty signálu, pozice mimo, kompas nefunguje)

Mám prosbu, mohu poprosit Vás, kterým navigace funguje správně v modelu Mazda 6 GL po faceliftu 2018, zda by mi jste mi napsali číslo verze softvéru systému ve Vašem voze a zda máte poslední aktualizaci map únor 2019? Viděl jsem dvě auta, která fungovala, tak jak mají, ale bohužel se k nim už nedostanu. Teď mám auto v servise 4 dny a jsou přesvědčení, že všechen hardvér je v pořádku a že všechny mé problémy způsobuje verze mapových podkladů. Je zvláštní, že jste mi tady na Mazdaklanu ve dvou vláknech někteří psali, že Vám auta fungují správně a mě ne. Teď mám jako náhradní vůz úplně novou Mazdu 6 (2.0 benzín) a má úplně stejné problémy s navigací, jako já. Předem všem MOC děkuji za pomoc.

https://infotainment.mazdahandsfree.com/navigation-updatemymaps?language=cs-EU

Zobrazit přílohu 24559
Sice nemam M6,ale CX-5, ale podle obr. nemas nejnovejsi verzi FW, ta je myslim 335 na konci, kazdopadne mam overenou funkcnost i na verzi 100. 200 jsem vubec nemel!...co se tyka verze map, ty mam Q4.2018
 
Sice nemam M6,ale CX-5, ale podle obr. nemas nejnovejsi verzi FW, ta je myslim 335 na konci, kazdopadne mam overenou funkcnost i na verzi 100. 200 jsem vubec nemel!...co se tyka verze map, ty mam Q4.2018
To je fotka ze zapůjčeného „úplně nového“ auta. Předpokládám, že mi zítra vrátí moje auto s poslední verzí softvéru, bohužel ale s nadále nefunkční navigací.:(
 
To je fotka ze zapůjčeného „úplně nového“ auta. Předpokládám, že mi zítra vrátí moje auto s poslední verzí softvéru, bohužel ale s nadále nefunkční navigací.:(

Tak pak jedine zkusit na kartu nahrat starsi mapy,nez co mas! Odkaz na stazeni se da najit na netu...nebo starsi verzi FW, treba tu 100vku.
 
Mám prosbu, mohu poprosit Vás, kterým navigace funguje správně v modelu Mazda 6 GL po faceliftu 2018, zda by mi jste mi napsali číslo verze softvéru systému ve Vašem voze a zda máte poslední aktualizaci map únor 2019? [/ATTACH]

Verze 70.00.100, mapy z února 2019
DSC_0930.JPG
 
20191017_204232.jpg

Mapy také nejnovější. Jinak vestavěnou navigaci, občas v mimořádných případech použiji a nalezení korektní polohy po startu je maximálně do půlminuty, ale spíše hned a že by se ztratila během navigování jsem ještě nezažil.

Pokud si to dobře pamatuji, předtím jsme měli verzi 100 a také bez jakýchkoliv problémů.
 
Takhle jsem ji koupil, vyrobená byla cca v druhé polovině května 2019. Poté jsem žádný update neprováděl. Ale jestli funguje integrovaná navigace spolehlivě, to nevím... neřeším. Čtení značek ale funguje bez problémů a k samovolnému restartu palubního systému došlo jen 1x během 4984 km.

m6_sys.jpg
 
Mám 20000km, robil som raz update máp 02/19 a teraz na jeseň mi v servise zaktualizovali aj MZD na najnovšiu verziu. Predtým a ani teraz som nemal žiadny problém s navigáciou, pričom na navigovanie využivam len ju. Dokonca mi ešte systém nestihol zamrznúť. ťuk ťuk...
 
Paneboze! Tak sem si precetl vlakno, a rikam ze tohle zazit s moji GL, tak ji snad poslu do stromu. Koukam ze i v Hirosime umi udelat "Montagsprodukt". Dat dohle do poradku (jestli se to vubec nekdy povede), to muze stat vic nez nove auto...
 
Moje verze SW u GL D184. Problémy s navi nejsou. Jen jednou zahaprovala. Následně zastavení, vypnutí motoru a následný start to vyřešil.44cc44506de6b73e030005c1c1eaf96e.jpg

Odesláno z mého motorola one zoom pomocí Tapatalk
 
V pátek 18.10.2019 jsem po dalších 4 dnech servisní péče přivezl auto domů ve stavu – navigace: NEOPRAVENO! Po téměř půl roce bude údajně kontaktována továrna...

Děkuji alespoň společnosti Apple, že jejich telefon s navigací funguje ;). A když bude nejhůře, opráším autoatlas a na frekventované křižovatce poprosím jako ve filmu „Na samotě u lesa“ Zdeněk Svěrák svoji manželku: „PROS"! :D
 
Ani po půl roce od koupě našeho vozu nejsou navigace, „zamrzající” systém infotainmentu ... v našem autě Mazdou opraveny. Jak budou opravovat elektromobily? Pokud se občas neozvu tak Mazda ČR a SR mlči a čeká, že to asi vyšumí .
 
Pár postřehů z tohoto týdne a dnešního dne z cesty z Německa. Přesně před měsícem mi řekli v servise po 4- denní servisní péči, že se mi ozvou za cca 3 týdny... Ano „slib nezarmoutí“. Před pár dny jsem se už ozval sám dokonce s doporučením od chlapů z vývoje jiné automobilky za cca. 400Kč, které jsem ochoten uhradit klidně ze svého. Dodnes se nikdo neozval, že by byli ochotní to alespoň vyzkoušet, když si sami neví rady. Auto za 1.1 mil Kč, které neumí nikdo v ČR dát dohromady. Je zvláštní, že by ani továrna dodnes neodpověděla? Nejde jenom o navigaci, infotainment ... Jde o způsob jednání. Kdyby někdo zvedl telefon a řekl: „řešíme to, vydržte prosím“. Ne nechají to nakonec padnout na dealera, který mi vůz prodal. Tomu nakonec zůstane takzvaně „Černý Petr“.
1. Špatný čas a místo.
2. Špatný čas.
3. Po 4 min. bez satelitů, logicky špatný čas.
4. Po 5 min. chytila navigace alespoň 3 satelity a po další minutě se chytila už i mapa.
5. Po nastartování zůstal černý displej infotainmentu.
6. Po rozjezdu zůstal černý displej infotainmentu, nerozsvítily se při couvání ani parkovací kamery a při jízdě vpřed začala navigace navigovat (viz. head up displej), ale panel infotainmentu zůstal nadále černý. Nutný restart uprostřed cesty!
11.11.2019_17.03 hod.jpeg14.11.2019_13.44 hod.jpeg16.11.2019_18.01_1 hod.jpeg16.11.2019_18.01_2 hod.jpeg16.11.2019_19.23_1 hod.jpeg16.11.2019_19.23_2 hod.jpeg
 
Poslední úprava:
Dnes jsem volal zástupci vedení Mazdy ČR a SR určenému p. Kiriakovským vyřešit problémy na mém (našem) vozidle. Na mou otázku, co se bude po 5 týdnech jejich další nečinnosti (z mého pohledu – tím nechci říci, že nehledají řešení) dít dále, mi odpověděl: „dle mých informací je vůz je absolutně v pořádku“! Dennodenní trable zaznamenané za půl roku viz. celé vlákno jsou asi fotomontáže? Z jednání za celou dobu, kdy jsem byl opakovaně v minulosti dotazován na neautorizované zásahy do vozu mi nevychází nic jiného, než že nevědí, co problémy na mém, a nejen na mém voze způsobuje, a proto hledají způsoby, jak přehodit zodpovědnost na někoho jiného! Kde jsou ne tak dávná prohlášení Generálního ředitele Mazdy ČR a SR p. Kiriakovského, že se vždy o své zákazníky postarali a nenechali nikdy nikoho na holičkách. Toto prohlášení zaznělo v souvislosti s problémy s dieselovými motory. Mě osobně už nikdo nevezme telefon (vyjma dnešního 3 pokusu!), ani neodpoví na zprávu, či mail. Údajně jim mé maily nepřicházejí. Z mé strany a ze strany mého providera je vše v pořádku.
TOHLE JE VAROVÁNÍ PRO VŠECHNY, KDO BUDOU MÍT S VOZEM PROBLÉM, KTERÝ NEUMÍ MAZDA VYŘEŠIT!!!
 
@Sikyl tady je na tom dobrý, že máš zrovna jen takovou banalitu, co si dokážeš vyřešit sám. To @Byvaly Mazdak je na tom o dost hůř.
Tobě stačí si jen vedle MZD displeje připlácnout mobil (ostatně to čeká i mě, pokud chci jezdit dle aktuálních map). Navíc tím získáš výhodu v podobě zobrazení navigace a třeba okno se speedmetrem, nebo něco jiného současně.
Jinak k tvému problému..., mám hodiny na DCF signál, hned vedle reproduktoru u PC. 8 let vše perfektně fungovalo. Pořídil jsem letos novou lampičku a hodiny musel posunout o 12 cm výše. A rázem byl veliký problém. Při změně času (jinak bych to sám jen tak nepoznal) se to nepřenastavilo. Takže jsem hodiny o kousek posunul a až se přenastavily, tak zase vrátil.
A vzhledem k tomu, jak lajdácky jsou tažené kabelové svazky v Mazdách, bych řekl, že nejen ty máš tento "problém".
 
@Sikyl tady je na tom dobrý, že máš zrovna jen takovou banalitu, co si dokážeš vyřešit sám. To @Byvaly Mazdak je na tom o dost hůř.
Tobě stačí si jen vedle MZD displeje připlácnout mobil (ostatně to čeká i mě, pokud chci jezdit dle aktuálních map). Navíc tím získáš výhodu v podobě zobrazení navigace a třeba okno se speedmetrem, nebo něco jiného současně.
Jinak k tvému problému..., mám hodiny na DCF signál, hned vedle reproduktoru u PC. 8 let vše perfektně fungovalo. Pořídil jsem letos novou lampičku a hodiny musel posunout o 12 cm výše. A rázem byl veliký problém. Při změně času (jinak bych to sám jen tak nepoznal) se to nepřenastavilo. Takže jsem hodiny o kousek posunul a až se přenastavily, tak zase vrátil.
A vzhledem k tomu, jak lajdácky jsou tažené kabelové svazky v Mazdách, bych řekl, že nejen ty máš tento "problém".
Viděl jsem několik aut s tímto problémem v několika evropských zemích. Nejlepší bylo, že mi při posledním servisním zásahu půjčili úplně nové auto, které mělo totožný problém. Ta navigace mě tak neštve, jako zamrzajíci panel infotainmentu. Panel zůstane po nastartování černý téměř každý den. Nepomůže ani trojhmat na jeho restart, který jsem našel OPĚT na stránkách Mazdy USA. Musím auto vypnout a znovu nastartovat. Měl jsem 3,5 roku GJ r.v. 12.2015 a nic z toho jsem nikdy nezažil. Vím jak to vyřešit díky klukům od nás z vývoje. Bohužel Mazda toto řešení odmítá a já kvůli záruky nemohu do vozu zasahovat. Beru to jako gesto síly moci ze strany Mazdy ČR a SR. Když jsme na to nepřišli my, tak žádné pokusy nebudou i přesto, že jsem servisu i vedení Mazdy ČR a SR nabízel, že to uhradím ze svého! Co k tomu chcete dodat? Už po včerejšku nevěřím v nějakou snahu pomoci
 
Já to říkal od začátku že když vyměnili všechny "krabičky", že bude problém v konektorech nebo kabelech .... jenže toto nedokáže opravit, respektive najít už žádný autoelektrikář, maximálně jeden ze sta :-( protože to je strašné složité a zdlouhavé. Jediné řešení je, že někdo má tento problém jinde ve světě a podělí se o něj i kde byla příčina. Ono někdy stačí že upadne nebo není zapojeno stínění v kabelu, kde je nějaké frekvence nebo kde je nějaký velký odběr a to zaruší podélně vedené další kabely a pokud je to kabel od světla, tak se nic nestane, ale kdyby to byl třeba signál z něčeho co je citlivé nebo běhá na malém napětí, tak to prostě zaruší.
Ono kdyby bylo veřejné schéma jednotky a jak je napojen a hlavně jaký je typ toho GPS (si se to dá nějak sehnat), tak prostě koupím nebo si půjčím GPS a napojím to na zkoušku do jednotky jen tak mimo originální vedení a hned uvidím zda bude signál z GPS OK pořád ... pokud bude, tak pak už dokážou v MAZDĚ snad vyměnit tu kabeláž.

Jo tak ty máš jako dvě závady ... GPS mimo mísu a pak nenaběhne LCD nebo celý Info systém. Rádio hraje i při nezapnutém LCD ?

No a záruka ti končí kdy ? To asi nevydržíš psychicky že :-)
 
Poslední úprava moderátorem:
Odpověď všem najednou: vývojáři VW, potažmo i Škody GPS anténu po stejných problémech při vývoji vyhodili mimo přístrojovou desku, protože je velmi obtížné ji tam odstínit! GPS anténu evidentně něco ruší, jelikož je umístěna pod mřížkou na vrchu přístrojové desky, kde je i reproduktor, vyhřívání stěračů a dalších X věcí, které jí mohou rušit. Zažil jsem kdysi dávno stejný problém na VW Passat. Vyřešilo se to jednoduše, tak jak to chci vyřešit. Koupí se cca 400 Kč externí GPS anténa, napojí se na místo původní GPS antény do jednotky CMU a vytáhne se někde doprava před spolujezdce, nebo pod střechu a je klid. Jelikož se kouše GPS při náběhu systému, občas nenaběhnou další systémy a softwarově se to pokouše a zůstane černý panel infotainmentu, který se už pak nerozběhne, nebo třeba až po 2 minutách i přesto, že se někdy jiné systémy spustí (viz. foto výše na skle) vč. rádia. Zatím tento krok nemohu udělat díky neochotě Mazdy ČR a SR i přesto, že jsem nabídl, že anténu uhradím- záruku od Mazdy je do ujetí 100.000 km (to nastane dříve pokud se vozu nezbavím), nebo 3 roky, podle toho, co nastane dříve.

Jednoduchá logika: pokud jsem byl v Alpách nahoře navigace fungovala tak, jak má. Když jsem nedávno vyjížděl po divadle z podzemních garáží z OC Paládium v Praze, byla hustá mlha a navigace se chytla po několika minutách až v Holešovicích.
 
No tak to je tím pádem úplně v pohodě, že máš tu GPS anténu externí možno koupit a zapojit za 400,-Kč ... tak to tak normálně udělej ! Záruku to nemůže zrušit ani náhodu a pokud ve vypjaté situace ano, tak jen na GPS. A když na to přijde, tak přeci klidně můžeš trochu posunout tu originální GPS. No a budeš mít klid na furt a nikdo nebude ani vědět že sis anténu posunul nebo sis tam dal externí jinou a bude třeba v přihrádce u spolujezdce.
 
Back
Top