- 1 036
Jak jsem byl upozorněn zaměstnanci Mazdy ČR a SR tady na fóru, pár vozů není přeci plošný problém.
Tak tady si myslím, že trochu kecají. Nebo spíš hodně. Pokud se jedná o tzv. reklamaci z pole, což je Tvůj případ, je to poměrně velký průšvih. Nám se stalo něco podobného, kdy u zákazníka odhalili jeden jediný vadný kus z 0. km. To je situace, kdy automobilka při montáži auta najde vadný díl, tedy auto se ještě nedostalo do prodejní sítě. A i když jsme v tom byli celkem nevinně, prožil jsem si dva týdny dost nepříjemných eskalací a výhrůžek. Náklady na nucené odstávky výrobních linek jsou v podobných případech sedmimístné. Dodnes tento problém řešíme a to se fakt bavíme o jediném kusu, který ani neopustil bránu automobilky. Stačilo, že se k nim dostal.
Tady máš reklamaci z pole, což je ještě horší a navíc se vada objevuje u více lidí. Tohle už se považuje za obrovský průšvih, minimálně na dodavatele to má dost drsný dopad. Automobilky jsou směrem k dodavatelům extrémně tvrdé a za každou chybu účtují šílené pokuty. Jen za kontrolní návštěvu jednoho auditora se platí 2-3 tisíce Euro. V případě 3 lidí to máš 10K ani nevíš jak. Pokuty si pak vynásob klidně 10x.
Samozřejmě, navenek problémy všechny automobilky tutlají, jak to jen jde. Nevím, zda jsi třeba slyšel o samovolně se otvírající přihrádce před spolujezdcem v Superbu? Nebo o zasekávajícím se tlačítku pro reset nájezdu km v OIII? Tyhle šíleně otravné věci se objevily u více modelů Škodovky, ale moc lidí o tom přesto neví. Proto si myslím, že i Mazda tohle intenzivně řeší, respektive dostává informace od svých dealerů. Ale protože zatím nemají řešení nebo neznají příčinu problémů, hrají tuhle zdržovací hru. Věřím, že Ti chtějí pomoci, ale prostě neví jak.