• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

Na víkend jsme si odskočili — dokud nás okolní země pustí — do rakouských Alp, a za těch 980 km jsme to dali s 2019 2.5, v plném obsazení a s narvaným kufrem do kempu, s průměrem 7.1 dle PP.

Nebýt rakouských rychlostních omezení, asi by to nebylo tak slavné, v ČR jsem se držel na dálnici kolem 150 - 170 a 110 - 120 mimo dálnice, ale v rakouských úsecích s rychlostmi kolem stovky spotřeba s dvouválcovým módem padá i pod pět litrů.

Nedávno jsme jeli část stejné trasy s CX5, a je hodně znát, jak proti ní 6 potichu "klouže vzduchem". Jediné, co bych autu takhle v přímém srovnání vytknul, je automat, který rychlejší (nikoliv však sportovní, vezu rodinu) jízdu po horských silničkách tak úplně nedává a poměrně často váhá = zařadí něco, aby řadil zase zpět, nebo podřadí zbytečně moc, nebo se párkrát "zhoupl", kdy nejspíš chtěl řadit, ale nakonec si to rozmyslel. Vím, že od hydroměniče bez čtení profilu trasy nemůžu čekat zázraky, ale na jinak skvělé Mazdě 6 je toho opravdu škoda.
 
Z předvčerejška na včerejšek jsem přesunoval rodinu (dva dospělí, dvě děti, kufr skoro po strop- roletka složená, aby šel kufr vubec uzavřít) z Prahy na ostrov Pag v Chorvatsku - s malým zakufrováním celkem 897km (Praha-Znojmo-Vídeň-Graz-Zagreb-Prizna) se spotřebou dle PP 6,3 (2.0 G145 manuál). Jízdní styl byl: V ČR všude kde to šlo limit+ 5km/h, v Rakousku podle limitu, v Chorvatsku nejdříve limit +5 km/h, ale po zjištění že místní mají limit jen jako doporučenou minimální rychlost z toho bylo limit + 15-25km/h. Zejména poslední úsek po pobřeží mezi Senj a Priznou byl luxusní - nádherné výhledy, skvělý asfalt - pro Mazlíka ta pravá silnice.

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Poslední úprava:
Jediné, co bych autu takhle v přímém srovnání vytknul, je automat, který rychlejší (nikoliv však sportovní, vezu rodinu) jízdu po horských silničkách tak úplně nedává a poměrně často váhá = zařadí něco, aby řadil zase zpět, nebo podřadí zbytečně moc, nebo se párkrát "zhoupl", kdy nejspíš chtěl řadit, ale nakonec si to rozmyslel. Vím, že od hydroměniče bez čtení profilu trasy nemůžu čekat zázraky, ale na jinak skvělé Mazdě 6 je toho opravdu škoda.
No nemá sice nijak přechytralý TCM (prakticky jen údaje z ABS/DSC, náklonové čidlo, baro), ale tyto situace jde bez problémů řešit zatažením za páčku na volantu, nebo se naučit podřazovat krátkým sešlápnutím pedálu plynu. Časem získá člověk i odhad, kolik takové přeřazení bude trvat.
 
No nemá sice nijak přechytralý TCM (prakticky jen údaje z ABS/DSC, náklonové čidlo, baro), ale tyto situace jde bez problémů řešit zatažením za páčku na volantu, nebo se naučit podřazovat krátkým sešlápnutím pedálu plynu. Časem získá člověk i odhad, kolik takové přeřazení bude trvat.

Jako kdybych tohle všechno nedělal :). Ano, jak píšu všude jinde po klanu, páčky jsou můj největší přítel a záchrana automatu, spolu s vracením do auto módu delším podržením... Pokud se ale při té svižné jízdě nechceš nějak zvlášť soustředit na pedál nebo páčky, což ani jedno nemám zažité tolik, jako souhru spojky a pravé ruky u manuálu (což bude v ČR asi případ většiny nových majitelů GJ/GL; nemám pocit, že by tady moc lidí od 90. let řídilo automaty... tzn. s manuálem mám najeto třeba kolem 500 tis km, s automatem tipuju sotva 50), tak se ten automat při častém střídání zatáček, stoupání, rozjíždění a přibržďování prostě chová ve full auto módu zmateně; tzn. mnohem zmateněji, než na nějaké převážně rovinné silnici bez tolika ostřejších zatáček a změn sklonu silnice. Z určitýho pohledu bych přeci mohl napsat, že jsem si přeci nekupoval automat, abych musel při jízdě pro zachování plynulosti řešit řazení :). (A ano, nemusíme si ani opakovat, že to jsem si měl koupit dražší vůz od jiné značky. Za mě je ten postřeh pořád k Mazdě 6 relevantní pro většinu potenciálních kupců.)
 
Tak hlásím návrat z Chorvatska. Celkem najeto 2050 km (přes HUN), natankováno dohromady 137,5 l N95ky, takže reálná vypočítaná spotřeba 6,7 l/100 km (dle palubního PC 6,4 l/100km). Cesta tam nad ránem, takže klima cca polovina cesty, cesta zpátky přes den, klima celý den, zácpy prakticky žádné, na dálnicích 140-150 km/h, v maďarsku na rychlostce 125-140 km/h.
Auto je po úpravě od @shr3k a asi ta spotřeba šla malinko dolů...Loni stejná trasa za cca 7,0 l/100km
Takže max spokojenost...Konečně zase pořádná projížďka:)
 
Mám to rozbitý :mad: s žádnou Mazdou jsem se nedostal pod 7 litrů :cold_sweat:
Nemáš to rozbitý :)

Naše průměrná spotřeba skvělé 2,5 Sky-G 141kW je od vynulování po cca 7 měsících provozu a cca 7 tisících kilometrech následovná. 9,3l/100km při průměrné rychlosti 52km/h. Profil trasy cca 40% město, 30% okresky, 30% dálnice a žádné extra závodění ;)
20200802_101537.jpg 20200802_101528.jpg

Ovšem nerozporuji, že se nedá plachtit za málo při delších ustálených trasách :cool:
 
Když jsem nedávno při mizivém provozu zpočátku koronakrize spěchal k zubaři, dal jsem si 65km dálnice a Prahu bez kolon se spotřebou něco přes 12, přesně si nepamatuju... asi bych se neměl přiznávat k tomu, jakou rychlostí jsem letěl po většinu dálnice :D. Škoda že jsem se nepodíval na PP ještě před začátkem průjezdu Prahou, kde to pak asi díky 80/50/70 hodně kleslo... tipuju že předtím tam mohlo být 16.

U našeho loňského modelu zařizuje nízkou spotřebu dvouválcový mód, kde kdykoliv při nižší ustálené rychlosti a rovném profilu trasy padá okamžitá třeba i na 3.5l, na dálnici kolem stovky na 5. Protože jsou rychlostní omezení, kamery a hustý provoz aspoň v naší oblasti už folklorem, dlouhodobá se pak může držet úplně v klidu na 7.3, protože těch momentů, kdy člověk jede se spotřebou kolem pěti, je fakt dost... a zvýšení nic "nepomůže", když to v okrajových časech a prázdných silnicích proženu okreskou 130 (i 150 nebo 170, jak kde :)) nebo dálnicí dvoustovkou. A jak jsem sem mockrát psal, zásadní je taky poctivě "pádlovat" a pomáhat tak kompenzovat značnou hloupost automatu. Pádla na podřazení a návrat do auto módu použiju snadno představitelně 25x jen za cestu z práce... Pokud jsem na to chvíli kašlal, je spotřeba baj voko až o litr větší.

Navzdory nářkům jiných majitelů 6 s dvouválcovým módem, u nás vibrace prakticky nejsou znát, občas jen přechod z 2 na 4 válce, maličká prodleva, a spotřeba s tím autem je naprosto skvělá vzhledem k tomu, jak je těžké + automat. S o dva roky starším dvoulitrem s manuálem jsem jezdil +- s podobnou spotřebou, menším pohodlím a výrazně vyšším hlukem.
 
Poslední úprava:
Taky doplním info o spotřebě: výsadek do Švýcarska (Saastal) a zpět, celkem cca 1700km, 2 lidi + zbytek auta plný lezeckého materiálu. Přes Německo silně zrychlený přesun, v AT a CH celkem podle předpisů, cestou tam i zpět klasická zácpa v Bregens - výsledek je 7.5l (podle PP), což mi přijde ok. Tankování v Čechách Verva 100, jinde MaxxMotion 100. Jsou v tom i přejezdy Oberalppass a Furkapass tam i zpět. Na místě jen parkování a žádné místní krátké přejezdy, protože v celém Saastal skvěle funguje public transport a není potřeba se obtěžovat s autem :)
 
Víkendový výlet Litoměřicko -> Litomyšl, Česká Třebová a okolí, 480 km, vcelku naložená G194 AT, jízda lehce nad předpisy (100 - 110, dálnice 130 tempomat) a z větší části mimo dálnice, abychom se vyhnuli všem, kteří zrovna jeli z prázdnin = průměr dle PP 6.7.

A i na základě toho dost váhám, jestli na brzkou cestu do Toskánska vzít kvůli spotřebě a pohodlí 6, nebo kvůli praktické světlé výšce a menší délce CX-5. Rozdíl při stejném stylu jízdy není úplně malý, "až" 1.5l na sto, takže při plánovaném nájezdu cca 2800 - 3000 km a vyšší ceně víceoktanových paliv to může udělat i přes 1500 Kč... Moc hezká rodinná večeře k dobru.
 
Víkendový výlet Litoměřicko -> Litomyšl, Česká Třebová a okolí, 480 km, vcelku naložená G194 AT, jízda lehce nad předpisy (100 - 110, dálnice 130 tempomat) a z větší části mimo dálnice, abychom se vyhnuli všem, kteří zrovna jeli z prázdnin = průměr dle PP 6.7.

A i na základě toho dost váhám, jestli na brzkou cestu do Toskánska vzít kvůli spotřebě a pohodlí 6, nebo kvůli praktické světlé výšce a menší délce CX-5. Rozdíl při stejném stylu jízdy není úplně malý, "až" 1.5l na sto, takže při plánovaném nájezdu cca 2800 - 3000 km a vyšší ceně víceoktanových paliv to může udělat i přes 1500 Kč... Moc hezká rodinná večeře k dobru.
Na druhou stranu - stačí nejaká blbá zácpa a poskakováním po pár metrech a úspory ve spotrebě tají jak jarní sníh...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Taky se ted pochlubím..Fuelio mi spočítalo spotřebu na tankování od nádrže k nádrži - 42 l - 662 km, po zajetí motoru, upravě od Shreka na 6,34...tak to jsem ještě doteď nikdy při své jízdě nedal....obvykle jsem jezdil kolem 7 litru..samozřejmě před opravama to asi nejde řešit..to jsem neměl ještě ani appku a hlavně ani motor ..to se jezdilo i za 7,6
 
Poslední úprava:
tak po delší době zase hodím nějaký čísla do placu ;) a musím přiznat- ano dá se jezdit s nízkou spotřebou ( ale nuda a já to neumím :joy: )

dneska cesta N.Strašecí - Blansko ( přes Brno ), vyjížděl jsem ráno v 5.hod, takže mlha,námraza - jízda na pohodu, 285 km s průměrem 6,5l

cesta zpět Blansko - N.Strašecí ( přes Bíteš ), vyjížděl sem v 17.hod, bez mlhy, vesměs suché silnice, trochu svižnější jízda , 265 km s průměrem 7 l.

najeto mám necelých 19 000 km a můj průměr je tak 8,3 :p
 
Tak po 25000km na 3.0 TDI 160kW mám průměr 5,9l/100km dle tankování.

PS: ať víme jak je na tom konkurence

Odesláno z mého SM-N970F pomocí Tapatalk
 
Mazdau mám taky v dehtu a spotřeba je 5,5l/100km. A samozřejmě to tak nejede.




Odesláno z mého SM-N970F pomocí Tapatalk
 
dlouhodoba je okolo 8.6 ... kdyz je dobrej "teren" a hodne se snazim tka jsem na 7.5 :D
 
Prodloužený víkend - z Prahy do Mariánek a zpět, výlety po klikatých cestách Slavkovského lesa. Tedy sem tam dálnice, většinou státovky a okresky, rychlost mírně nad limitem, pokud to provoz dovoloval. Ovšem plně naložený - 4 dospělí a vnouče v sedačce, podélný box na streše, což už jsem dlouho neměl. Výlety pochopitelně bez bagáže a s rodinou samozřejmě nemůžu jezdit na hraně. ale trochu svižně jo - s povolením předjíždět :cool::p Celkový průměr 7,9. Spokojenost, v zimě nebyly, ani nemohly být, žádné dlouhé cesty na lyže :worried:, tak bylo relativně víc cest po městě a spotřeba byla 8,3.
 
Po delší době Praha - Starý Smokovec plné auto 5 lidí batohy do hor ø 6,4
M6 benzin 2.0 107 kW
 
Back
Top