• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

Kdyz se chci projet, tak neni problem skoro jakakoliv hodnota, minuly tyden napr, na 80 km trase po okreskach 9.5... Kdyby clovek nedodrzoval 50 km/h v obcich, uplne snadno treba 12. A s cx5, krabice a AWD, jsem nedavno mel skoro 12 i pri “bezny” rychly jizde v kombinaci okresek a dalnic... Sky is the limit. Zajimavejsi je to tak pro me smerem dolu, kdyz clovek nespecha a potrebuje udelat levnou cestu, napr. jen neco na otocku vyzvednout pres pul republiky, tak na kolik se da dostat smerem dolu. S 6 s 2.5 automatem jsem porad nepokoril 5 litru, relativne tezky je i 5.5, s Cx5 je zatim rekord timhle smerem 6.2...
 
Já mám zatím najeto malinko přes 5000 km a spotřebu (dlouhodobou) 7,9 l/100km. Šlo by to níže, ale to bych musel motor točit mezi 1500 a 2000 ot./min. a to mi vzhledem ke stáří auta nepřijde moc rozumné.
Ano, jsou situace kdy to lze - cesta z práce (Praha Chodov) na Smíchov, kdy není provoz. Po jižní špičce je to pro mě pak víceméně z kopce a to mívám na Smíchově spotřebu i pod 5l/100km. Jenže pak musím vyjet ještě na kopec a tím mi spotřeba vyleze na 6,7 - 6,9...

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
Zdravím. Prosím o názor. Je spotřeba 9.0L/100 po Praze na krátké úseky normální? Jsem čerstvý majitel Mazda 6 2.5 AT. Kupoval jsem ji jako zánovní v Car Star Praha. Měla najeto 20.000 km po cca půl roce. Trochu jsem se bál toho nájezdu za relativně krátký čas, ale údajně auto jezdilo dlouhé trasy (manažerský vůz). Než jsem automobil koupil, tak jsem s ním 2x jel a všechno se zdálo být v pohodě. Na PP byla průměrná spotřeba 7.5 L dlouhodobě. Jezdím teď po Praze zejména krátké úseky cca 10 km z kopce a do kopce a od pondělí bohužel už i opět v kolonách. Průměrnou spotřebu mám 9.1 a to se snažím jet úsporně, jak to jen jde. Netuším, co je v nádrží za benzín. Hodlám do toho pak dávat 98. Nemám v tom ani Jižní spojku apod. Jezdím od jednoho semaforu k druhému.
 
Kdyz jsem jezdil vic ve spicce po Praze, tak jsem se nikdy dlouhodobe nedostal pod osm, a to ani s Skyactiv-G 2.0 165k s manualem v trojce. Ani se starymi ne-Skyactiv motory 1.6 MZR v Mazde 3 a 2.0 FS-DE v Mazde 626. S obema jsem taky mival pri kazdodennim dojizdeni do prace po Praze kolem osmi, a to tenkrat nebyval vubec v Praze provoz jako dnes. Proste benzin v kolonach nebo na semaforech = vyssi spotreba.

95 a 100 z moji zkusenosti rozdil na spotrebe neudela zadny, nebo nepozorovatelne maly. Obecne pomaha radit rucne, automat radi ve meste dost blbe, na semafory dojizdi na brzdach, namisto brzdeni motorem, start-stop obcas vypne motor, aby ho za dve vteriny zapinal (pricemz start motoru sezere narazove vic paliva, startstop se vyplati az treba od 30s dal), atp. — kdyz chci jezdit s 2.5 AT usporne(-ji), musim si sam radit a mit vypnuty startstop. Ale porad to i s tim manualem bude rozdil treba 0.3 - 0.5 na sto, vic bych rekl ze ne, takze vyznamneji pod devet se asi nedostanes.

Nejaky minirozdil by jeste mohly asi udelat nejake eko-pneu, treba 0.1 - 0.2 rozdilu na spotrebe mezi pneu s nejnizsim vs nejhorsim valivym odporem, ale zrovna Bridgestone Turanza 005, ktere ted na Sestkach jsou z vyroby, mely v nejakych testech nejmensi valivy odpor ze vsech. Takze pokud je mas, skrz pneu cesta taky asi nevede.
 
Kdyz jsem jezdil vic ve spicce po Praze, tak jsem se nikdy dlouhodobe nedostal pod osm, a to ani s Skyactiv-G 2.0 165k s manualem v trojce. Ani se starymi ne-Skyactiv motory 1.6 MZR v Mazde 3 a 2.0 FS-DE v Mazde 626. S obema jsem taky mival pri kazdodennim dojizdeni do prace po Praze kolem osmi, a to tenkrat nebyval vubec v Praze provoz jako dnes. Proste benzin v kolonach nebo na semaforech = vyssi spotreba.

95 a 100 z moji zkusenosti rozdil na spotrebe neudela zadny, nebo nepozorovatelne maly. Obecne pomaha radit rucne, automat radi ve meste dost blbe, na semafory dojizdi na brzdach, namisto brzdeni motorem, start-stop obcas vypne motor, aby ho za dve vteriny zapinal (pricemz start motoru sezere narazove vic paliva, startstop se vyplati az treba od 30s dal), atp. — kdyz chci jezdit s 2.5 AT usporne(-ji), musim si sam radit a mit vypnuty startstop. Ale porad to i s tim manualem bude rozdil treba 0.3 - 0.5 na sto, vic bych rekl ze ne, takze vyznamneji pod devet se asi nedostanes.

Nejaky minirozdil by jeste mohly asi udelat nejake eko-pneu, treba 0.1 - 0.2 rozdilu na spotrebe mezi pneu s nejnizsim vs nejhorsim valivym odporem, ale zrovna Bridgestone Turanza 005, ktere ted na Sestkach jsou z vyroby, mely v nejakych testech nejmensi valivy odpor ze vsech. Takze pokud je mas, skrz pneu cesta taky asi nevede.
Děkuji za reakci a typy. Třeba teď jsem jel ze stavby ve Vysočanech domů do Malešic cca 5 km a z 9.1 mi to stouplo na 9.3. Je to trasa 5 km a skoro pořád do kopce s 5 semafory : unamused: Startstop vypínám vždy. A máš pravdu, z výroby jsou tam Bridgestone Turanza, které osobně považuji za nejlepší letní pneu. Vyšší spotřeba mě z hlediska provozu netrápí, spíš jsem chtěl vědět, zdali je to pro tento motor charakteristické. Před měsícem mi ukradli Renault Mégane 1.2 TCe a ten měl po Praze spotřebu 8. Takže pokud mám jezdit s 2.5 AT za 9, tak je to dobrý výsledek, když uvážím, že Mazda je o 270 kg těžší auto. Těším se, až budu moct vytáhnout auto na okresky. Zkusím, jak píšeš, jezdit v manuálním režimu. Jinak, vím, že to sem nepatří, ale doporučuješ/te používat olej Mazda 5W-30 Ultra?
 
Tak já vás benzíňáky uklidním :grinning:
Jestli máš s 2,5 benzínem na cesty kolem baráku 8 - 9 litrů, tak já mám s ,, šetřivou ,, naftou s AT spotřebu pořád 7 v letě a 8 v zimě. Takže nic moc rozdíl. Když jedu jako šnek a opravdu šetřím, tak pod 6 se tomu nechce a je to děsná jízda. Chce to porovnávat dlouhodobou spotřebu. Nová vychvalovaná Octavia 1,5 s 110 kw měla v testu autotipu sice 7,3 ale dlouhodobou dokonce 10 l ale tím se nikdo nechlubí. Takže je Mazda v pohodě.
 
No vidíš a já jezdím z manuálem naftou normálně za cca 5,7 průměr dlouhodobý a když jedu úmyslně jako šnek a opravdu šetřím, tak se v pohodě dostanu pod 5l/100km (rekord mám 3,9l/100km trasa Vsetín-Ostrava) a pak mi to akorát dodrbe regenerace filtru cca na 5l/100km a tak na šnekové ježdění zase chvíli kašlu :)
 
Aktuálně po okreskach do práce cesta kolem 30km a spotřeba mezi 6,8 - 7,2. Lil jsem obyčejnej natural 95, občas jednou za 3 nádrže aditivovany premiovejsi od Globusu (mol?). Nyní začínám přidávat VIF do toho obyč. Takže za mě spokojenost. Předtím, když jsem měl o trochu kratší trasu a bylo často poskakovani v menší kolone ráno, byla spotřeba kolem 8. Styl jízdy normální, nejezdím jako prase ale ani jako důchodce a občas prostě vyfoukam pavouky.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Chlapi, vím že to není Mazda, ale musí se uznat že toto VAG umí a ještě v 3,0TDi. Je to po okrskách. S každou to prostě takto nezajedu.351fe2731c621765b6e4bd89cfd1f816.jpg

Odesláno z mého FRD-L09 pomocí Tapatalk
 
Tak dnes 67 km po Praze - trasa: Malešice -> Hostivice -> Pankrác > Vysočany a výsledná spotřeba 7.0! Normální jízda podle předpisů, občas prudké zrychlení a kde to šlo, tak na tempomat. Na Jižní spojce a okruhu volno, Legerova kolona. Jinak takovou spotřebu jsem neměl ani v Méganu 1.2 TCe :joy:. Před tím měla manželka na krátké poskakování do 5 km po centru 11.4 :cold_sweat:. Překvapilo mě, jak obrovský rozdíl v té spotřebě u motoru 2.5 AT může být.
 
Chci se zeptat, věříte "našeptávači" řazení rychlosti? Pokud bych se jim měl řídit, tak jezdím při normální jízdě mezi 1500 a 2500 otáček. Nejsou to moc nízké otáčky? Říkám si, že výrobce asi ví, proč to tak nastavil a motoru to tedy neškodí. Většinou ho neposlouchám a řadím po svém. Proč tam tedy je zabudovaný? Je fakt, že když ho sem tam poslechnu, tak jezdím obzvláště úsporně, avšak nekazí se tím motor?
 
Chci se zeptat, věříte "našeptávači" řazení rychlosti? Pokud bych se jim měl řídit, tak jezdím při normální jízdě mezi 1500 a 2500 otáček. Nejsou to moc nízké otáčky? Říkám si, že výrobce asi ví, proč to tak nastavil a motoru to tedy neškodí. Většinou ho neposlouchám a řadím po svém. Proč tam tedy je zabudovaný? Je fakt, že když ho sem tam poslechnu, tak jezdím obzvláště úsporně, avšak nekazí se tím motor?
Je zabudovaný proto,protože to někde v laboratoři a občas i v reálu sníží spotřebu a kdo má nižší spotřebu je u úředníků víc EKO a kdo je víc EKO,tak je asi víc Adidas :poop: Ten našeptávač konkrétně u Mazdy je "dobrej" (opravdu jen v uvozovkách) akorát když sešlápneš plnej plyn, tak zhasne a ukáže přeřazení na vyšší stupěň je ve vyšších otáčkach docela v ideálnim pásmu.
Jinak 99% jeho funkčnosti je naprosto nesmyslná = EKO = úředník friendly
A ta druhá odpověď: Pokud se ho budeš opravdu doslovně držet (jeho řadících rad),tak motoru můžeš i ublížit a to obzvlášť v době zajíždění a i po ní.
 
popravdě vůbec na to nekoukám, řadím podle motoru. Osobně bych zrovna tuto "vychytávku" vůbec mít nemusel, raději bych např. teplotu oleje
 
Normálně jezdím 2000ot/min a více. Pod 2000 jdu jen při setrvalé rychlosti prázdného auta po rovině či z kopce.

Odesláno z mého SM-G975F pomocí Tapatalk
 
A ta druhá odpověď: Pokud se ho budeš opravdu doslovně držet (jeho řadících rad),tak motoru můžeš i ublížit a to obzvlášť v době zajíždění a i po ní.

Pak by automat byl docela zabiják motorů, protože ten u mě stabilně jezdí klidně na 1400 otáček, i do mírného kopce. I se starou GG jsem jezdil na pětku +/-57 km/h (tacho) ve městě, což byly taky otáčky kolem 1400~1500 a podělalo se mi na GG všechno možné, ale motor fakt ne ;) No vyslechl jsem si od spousty lidí, jak ten motor ničím, a pak bylo pár Mazda fanatiků na jistém fóru (ne zde), kteří tvrdili, že tenhle motor je dělaný tak, aby jezdil stabilně 3000+ a cokoliv pod je konec světa :D Už jsem si z toho pak přestal dělat vrásky. Myslím, že je důležité vnímat, jak na to ten motor reaguje a adekvátně zacházet s plynovým pedálem dle situace. Je rozdíl v klídku a ustáleně jet 50 a ten plyn jen tak lechtat, takže motor vůbec nevibruje, a nebo být trubka a dát tam v 50ti pětku a podlahu.

EDIT: Ještě doplním, že jsem samozřejmě ten motor občas patřičně protáhl až k červenému poli otáček, ať už cíleně, nebo protože si to žádala situace na silnici.

Jinak abych přidal něco k tématu, tak před vypuknutím koronakrize, kdy jsem jezdil i dálnice a okresky, tak jsem měl na palubním počítači krásných průměrných 7,1 l... s tím, že to je kombinace ježdění po Praze, kde se pod 9 l nedostanu, a kombinace ježdění převážně stovkou po dálnici, kde to vychází na krásných 5,7 až 6,2 l :) Nejlepší jsou dlouhé okresky nebo volná jižní spojka, tam se dá dostat i při jízdě předpisovou rychlostí na 5,2 l za ideálních podmínek (+ vypnutá klima a letní gumy).
 
Poslední úprava:
Tak taky sem přidám mojí zkušenost, nejnižší spotřebu jsem měl zatím na cca 55KM jízda Jindřichův Hradec - České Budějovice a to 6.0l (pro lidi co to znaj jízda byla přes Třeboň)jinak v průměru se pohybuji kolem 7-8l auto mám zatím krátce a prostě nejsem schopen se ubránit nadšení z jízdy.
 
Back
Top