A ta druhá odpověď: Pokud se ho budeš opravdu doslovně držet (jeho řadících rad),tak motoru můžeš i ublížit a to obzvlášť v době zajíždění a i po ní.
Pak by automat byl docela zabiják motorů, protože ten u mě stabilně jezdí klidně na 1400 otáček, i do mírného kopce. I se starou GG jsem jezdil na pětku +/-57 km/h (tacho) ve městě, což byly taky otáčky kolem 1400~1500 a podělalo se mi na GG všechno možné, ale motor fakt ne
No vyslechl jsem si od spousty lidí, jak ten motor ničím, a pak bylo pár Mazda fanatiků na jistém fóru (ne zde), kteří tvrdili, že tenhle motor je dělaný tak, aby jezdil stabilně 3000+ a cokoliv pod je konec světa
Už jsem si z toho pak přestal dělat vrásky. Myslím, že je důležité vnímat, jak na to ten motor reaguje a adekvátně zacházet s plynovým pedálem dle situace. Je rozdíl v klídku a ustáleně jet 50 a ten plyn jen tak lechtat, takže motor vůbec nevibruje, a nebo být trubka a dát tam v 50ti pětku a podlahu.
EDIT: Ještě doplním, že jsem samozřejmě ten motor občas patřičně protáhl až k červenému poli otáček, ať už cíleně, nebo protože si to žádala situace na silnici.
Jinak abych přidal něco k tématu, tak před vypuknutím koronakrize, kdy jsem jezdil i dálnice a okresky, tak jsem měl na palubním počítači krásných průměrných 7,1 l... s tím, že to je kombinace ježdění po Praze, kde se pod 9 l nedostanu, a kombinace ježdění převážně stovkou po dálnici, kde to vychází na krásných 5,7 až 6,2 l
Nejlepší jsou dlouhé okresky nebo volná jižní spojka, tam se dá dostat i při jízdě předpisovou rychlostí na 5,2 l za ideálních podmínek (+ vypnutá klima a letní gumy).