KlikPet
rodinný člen KLANu
- 360
Vim, ze to sem nepatri, ale nemuzu se nechytnout te CX-5ky. Ja mam po 8.000 km s moji CX-5kou s 2.5l a automatem dlouhodobou spotrebu 8.4. Jezdim bud Prahu (kolony na jizni spojce a v centru Prahy) nebo pak dalnice v drobne kombinaci s okrskami. Tak to jsem na tom o drobek lepe Sorry za CX-5 plevel v tomto vlakne, zpet k vasim 6kamNěkteří ale těžce nesou, že ty naše dvouapůllitry teď běhají občasně na dva válce. Myslím, že to má vcelku velký vliv na spotřebu, protože to jede na dvouválec skoro kdykoliv bez zátěže a na okamžité je vidět výrazný pokles spotřeby. To diesely zatím nemají.
Kdybych ale jezdil v kolonách po městě, budu mít kolem deseti, což majitelé dieselů určitě ne. Nedávno jsem ve večerní špičce hodinu hledal parkovací místo v Praze na Vinohradech (což jsem vzdal a radši jel domů), a během toho vystoupala spotřeba "za jízdu" dle PP až na 12. Úsporné to auto umí být především při ustálené rychlosti... jako každý benzín. Teď dvojnásob s dvouválcem.
Co ale taky hodně "žere" je aerodynamika a/nebo rozvodovka s kardanem, protože s novou CX5 s dvoulitrem a manuálem se nám se ženou nedaří dosáhnout dlouhodobé spotřeby pod 8.5, jízdní režim relativně podobný k mojí Mazdě 6 (abych zajel první tisíce km, střídám to a víc si půjčuji CX5). Potom jsou tedy proti mojí sedanové Šestce v nevýhodě majitelé Wagonů (splývavá záď sedanu má lepší obtok vzduchu, sedan taky nemá střešní lišty) a dieselů s 4x4 (roztáčejí kardan a tahají kila navíc).