• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

Někteří ale těžce nesou, že ty naše dvouapůllitry teď běhají občasně na dva válce. Myslím, že to má vcelku velký vliv na spotřebu, protože to jede na dvouválec skoro kdykoliv bez zátěže a na okamžité je vidět výrazný pokles spotřeby. To diesely zatím nemají.

Kdybych ale jezdil v kolonách po městě, budu mít kolem deseti, což majitelé dieselů určitě ne. Nedávno jsem ve večerní špičce hodinu hledal parkovací místo v Praze na Vinohradech (což jsem vzdal a radši jel domů), a během toho vystoupala spotřeba "za jízdu" dle PP až na 12. Úsporné to auto umí být především při ustálené rychlosti... jako každý benzín. Teď dvojnásob s dvouválcem.

Co ale taky hodně "žere" je aerodynamika a/nebo rozvodovka s kardanem, protože s novou CX5 s dvoulitrem a manuálem se nám se ženou nedaří dosáhnout dlouhodobé spotřeby pod 8.5, jízdní režim relativně podobný k mojí Mazdě 6 (abych zajel první tisíce km, střídám to a víc si půjčuji CX5). Potom jsou tedy proti mojí sedanové Šestce v nevýhodě majitelé Wagonů (splývavá záď sedanu má lepší obtok vzduchu, sedan taky nemá střešní lišty) a dieselů s 4x4 (roztáčejí kardan a tahají kila navíc).
Vim, ze to sem nepatri, ale nemuzu se nechytnout te CX-5ky. Ja mam po 8.000 km s moji CX-5kou s 2.5l a automatem dlouhodobou spotrebu 8.4. Jezdim bud Prahu (kolony na jizni spojce a v centru Prahy) nebo pak dalnice v drobne kombinaci s okrskami. Tak to jsem na tom o drobek lepe :) Sorry za CX-5 plevel v tomto vlakne, zpet k vasim 6kam ;)
 
Když už jim to tady plevelíme, je možné, že část jde na vrub velmi krátkým převodům dvoulitru, a 2.5 má i tu výhodu vypínání válců (však proto mi taky v nové Šest nežere o moc víc, než manuální dvoulitr ve starší). Podobně, jako mi žrala Mazda 3 s dvoulitrem 165k a krátkou manuální převodovkou mnohem víc, než pak Šestka se shodným motorem a výrazně delším manuálem. Ale část bude prostě i můj jízdní styl a jeho nekompatibilita s SUV... ve městě nebo na okresce v převážně legálních rychlostech nebude např. hrát takovou roli aerodynamika.

Šestce fakt vyhovuje "let nad krajinou", takové ty momenty kdy člověk jede v klidu kolem 125, je tam už dostatečná rezerva kroutícího momentu, otáčky někde kolem 2700, auto s malým odporem vzduchu, na palubě absolutní ticho, občas tam padne dvouválec... a tyhle momenty snižují spotřebu natolik, že spolehlivě vyvažují kratší chvíle, kdy s tím letím 180+, nebo je velký provoz. Typicky cestou do práce dopoledne mívám dle PP přes osm, cesty pozdě večer domů téměř vždy pod sedm; efekt dopravy a plynulosti.

Kdežto CX-5 s dvoulitrem v takové rychlosti už hučí od zrcátek/skla, motor má přes 3 tis otáček, krouťák i na zrychlení hraniční, zvlášť v plném obsazení. Bez podřazení se to nad 130 na 6. stupeň moc hýbat nahoru nechce. Ale ne že bych s ní už párkrát 200 neletěl... to zase jo, i ve čtyřech :), akorát už se musí zrychlovat ve fest otáčkách na konci spektra. Spotřebu v takový moment radši neznat (okamžitá naštěstí skáče příliš na to, aby byla vypovídající). Ale třeba to ještě padne, máme najeto 3 tis, Šestka bude mít 8.
 
v setke ten 2l chlasta naozaj malo, dlhodobo G145 je pod 6l, jej maximum na trochu dlhsej trati( cca 160km na dialnici ) zatial 8,6l, minimum okolo 4,5l, absolutne minimum raz 4,1l , zjazdy z hor, kopcov nepocitam
inak hlavne zalezi od trasy, premavky atd, najmenej to berie ked sa ide na tempomat
 
Je fakt, že ty rychlejší přesuny mě u 6ky z hlediska úspornosti stále překvapují. Sice mám celkový průměr o litr výš než @Ondrej K (8,4 za 48 tis. Km) ale to je tím, že tam mám hlavně to poskakování po městě. Teď dokonce zase jedu nádrž celou jen čistě Brusel a to tam jsem za 10,2 asi.
Ale cesty Brusel-ČR ale i po Německu se dají jezdit bez problémů i pod 8..a to v Německu mám stabilně tempomat nastavený na 180+. Ale pak ty úseky, kde je snížení na 120 km/h nebo je provoz to pěkně kompenzují a výsledek je pak tak nízký.

@KlikPet O kolik více to je než jsi měl předtím u 6ky?
 
Tak já u D184 celkovou spotřebu nemazal, takže za těch 26tkm včetně zajíždění mám průměr 6.6l/100km.
nicméně teď registruju, že zimáky zvedly spotřebu tak o půl litru, ale je možný, že teď tomu docela pravidelně nakládám a okresky frkám s řazením kolem 4tis. otáček.
Takže bych reálně rozdíl mezi dieselem D184 a G192 viděl tak na těch 1.8l/100km. S mým nájezdem je to už důvod a pořád si myslím, že G192 nedá vyšší dynamiku než D184.
Takže vždy je to podle toho, co jezdíte, jak jezdíte a co vám vyhovuje. Myslím, že ta nabídka v M6 u benzin/diesel je u Mazdy docela vyvážená.
 
Moje teorie ohledně výrazně vyšší spotřeby zimních pneu je mokrá vozovka. Nevěřím, že jízdní odpor směsi a vzorku je o tolik vyšší, že by to samo stačilo na skoro 10% nárůst spotřeby, zvlášť u dieselu. V létě má asi každý z nás vyzkoušené, o kolik vyšší je spotřeba na silně mokré silnici, a o další stupeň více v dešti... v zimě je pak k tomu občas sněžení nebo břečka, ještě větší odpor. Také déle se ohřívající motor.

Jinak se teda propočítávám k rozdílu spíše necelého jednoho litru, v mém případě. Samozřejmě zůstává faktor rozličných jízdných režimů, ale když ani na dlouhých trasách to s pověstně úsporným 2.0TDCi v Mondeu s manuálem nezvládám pod sedm, což je znatelně víc, než má dlouhodobou můj svižně jezdící otec, myslím že bych asi nepatřil k těm, co jsou na spodní hranici spotřeb.

Roční rozdíl ve prospěch nafty při nájezdu 35 tis km (a kdo ví jestli, když budeme v zimě na hory jezdit s CX-5... čekám nájezd tak o 5 tis ročně méně) bych tak měl dle své tabulky kolem 12 tisíc Kč, proti čemuž pak ještě jde menší zůstatková cena po dvou/třech letech (teď vidím tříletou D184 Revo Top, 28 tkm, za 510, vs. čtyřletá G192 Revo Top, 78 tkm, za 500... dlohodobé sledování inzerce zhruba odpovídá, pokles u dieselu vůči nové při stáří dvou tří let je o cca 100 tisíc hlubší). A nová v dieselu stála o 50 víc.

Ale co se týká výkonu, úplně věřím, že by D184 měla G194 "natrhnout prdel", protože ta synchronizace automatu s motorem, líný spodek s novým naladěním, a kila navíc, tomu benzínu opravdu neprospěly. Jenže... ta cena, viz výše.

EDIT: Aktuálně dle spritmonitoru rozdíl 1.31 litru, ale vzorek pořád docela malý. Navíc je tam ta šance, že diesely si kupují lidé, kteří možná jezdí více na spotřebu, ale je to pouze nepodložená spekulace.
 
Poslední úprava:
Jen jedna poznámka, D184 je tu necelý rok, takže tříletou jsi rozhodně najít nemohl a viz. samostatné vlákno ohledně D184, je to dost hodně pozměněný diesel s močkou. Takže aktuálně, my co máme GL porovnáváme D184 a G194, tzn. 10 koní rozdílu ve výkonu a 187 Nm rozdíl v krouťáku, samo každý ve prospěch jinýho motoru.
A jedne věc off topic - při srovnání GL D184 a GJ G165 musím říct, že GL neskutečně pohazuje prdelkou a vrhá se do zatáček s velkou chutí. To přechozí M6 byla mírně nedotáčivá, člověk musel v zatáčce ubrat, aby se tomu chtělo, možná to dělá ten G-Vectoring.
No a v apexu, ať máš jakýkoliv otáčky, šlápneš na to a vystřelí jak raketa - ale u G165 to byl zase větší handling a tím, že byl manuál, tak člověk musel trošku meziplyny a držet si otáčky.
 
Nehledal jsem přesně D184, ale tříletý 2.2 v nejvyšší výbavě. Nehledám za účelem porovnání výbavy, ale za účelem porovnání poklesu ceny. Uznávám, špatně jsem to označil.

EDIT: Ještě přidám, že mně přišla GL 165k manuál sedan docela dost rozverná, zadek se dá poslat do boku snadno, na ostrém zlomu i jen razantním ubráním plynu a trhnutím volantu...s úplně novou se mi stalo jednou na mokru nechtěně, málem jsem trefil bokem auta vjezd do tunelu, pak už to pokaždé bylo kontrolované :). Ale nemám srovnání s GJ nebo dieselem. Letošní 194 mi přijde mnohem více ukotvená k silnici, pocitově výrazně nižší těžiště, už jsem tu taky spekuloval, zda to třeba není automatem... a GVC stopro zasahuje víc, jak třeba nedovolí přidat v oblouku plyn. Takže zatím s ní žádný zajímavý zážitek nemám, krom klasických kontrolovaně nedotáčivých svižných odbočení za mokra... nějak k tomu automatu nemám důvěru, jak tam není spojka. Vlastně jsem si chtěl delší dobu vygooglit, co třeba dělat s automatem při aquaplaningu. Ty prodleva a propady otáček hydroměničem mi zkrátka pořád nesedí.
 
Poslední úprava:
No, upřímně, když vidím zkušenost uživatelů a to jak technicky funguje předchozí 2.2 diesel a aktuální D184, tak v tom vidim sakra velkej rozdíl a ti, co budou mít o Mazdě něco nastudováno, tak rozhodně budou chtít aktuální diesel a možná to trochu změní poměr zustatkovych hodnot, které aktuálně vidíme. Ale zatím je to jen má logická spekulace.

Odesláno z mého motorola one zoom pomocí Tapatalk
 
No, upřímně, když vidím zkušenost uživatelů a to jak technicky funguje předchozí 2.2 diesel a aktuální D184, tak v tom vidim sakra velkej rozdíl a ti, co budou mít o Mazdě něco nastudováno, tak rozhodně budou chtít aktuální diesel a možná to trochu změní poměr zustatkovych hodnot, které aktuálně vidíme. Ale zatím je to jen má logická spekulace.

Odesláno z mého motorola one zoom pomocí Tapatalk

Když si zaspekuluju sám proti sobě, tak trochu souhlasím, protože se taky dost dobře může ukázat, jaká je zkáza ten dvouválcový mód u benzínu. Vibruje-li lehce u nového auta, jak to bude vypadat po 100 tis km, až budou volnější silentbloky motoru, atp... Jak se znám, tak mi to auto ale tak dlouho nevydrží, tak to snad nebudu muset řešit, i kdyby se s tím problémy objevily :)
 
Je fakt, že ty rychlejší přesuny mě u 6ky z hlediska úspornosti stále překvapují. Sice mám celkový průměr o litr výš než @Ondrej K (8,4 za 48 tis. Km) ale to je tím, že tam mám hlavně to poskakování po městě. Teď dokonce zase jedu nádrž celou jen čistě Brusel a to tam jsem za 10,2 asi.
Ale cesty Brusel-ČR ale i po Německu se dají jezdit bez problémů i pod 8..a to v Německu mám stabilně tempomat nastavený na 180+. Ale pak ty úseky, kde je snížení na 120 km/h nebo je provoz to pěkně kompenzují a výsledek je pak tak nízký.

@KlikPet O kolik více to je než jsi měl předtím u 6ky?
V podstate o litr navic. Jezdim stale stejne trasy, stejny rezim jizdy a v 6ce jsem mel dlouhodoby prumer 7,5.
 
Moje teorie ohledně výrazně vyšší spotřeby zimních pneu je mokrá vozovka. Nevěřím, že jízdní odpor směsi a vzorku je o tolik vyšší, že by to samo stačilo na skoro 10% nárůst spotřeby, zvlášť u dieselu. V létě má asi každý z nás vyzkoušené, o kolik vyšší je spotřeba na silně mokré silnici, a o další stupeň více v dešti... v zimě je pak k tomu občas sněžení nebo břečka, ještě větší odpor. Také déle se ohřívající motor.
.

tak ono rozdiel v spotrebe najdes aj medzi letnymi, takze ak vezmes uspornu letnu a neuspornu zimnu, rozdiel moze byt naozaj slusny.
potom studeny vzduch robi tiez svoje, na zimakoch ked je teplo je nizsia spotreba ako ked je pod nulou. Samo aj po zahriati auta aspon 50km jazdou.
 
Tak tak, nárůst spotřeby na podzim není jen v pneumatikách, ale taky v nižších teplotách, delším zahřívání po startu a v častějším mokru na vozovce.
Jinak nesouhlasím s tvrzením, že používání tempomatu snižuje spotřebu. Pokud řidič umí jet plynule bez střídání rychlostí na rovině a zejména pokud se do kopce nesnaží udržet rychlost jako tempomat a z kopce naopak trochu zrychlí, tak udrží stejný rychlostní průměr jako s tempomatem, ale průměrná spotřeba významně klesne. To jsem pravidelně aplikoval a ověřil kdysi při dlouhých pravidelných jízdách z Prahy do Žiliny se služební oktávkou. Ať už jsem jel do Olomouce po D1 nebo D11/35ka.
 
Naprostý souhlas, bez tempomatu dokážu jet z práce domů cca o půl litru úsporněji, pokud víc přemýšlím nad setrvačností, klesáním a stoupáním. Ale samozřejmě na táhlé rovině bez aut není důvod tam 130 nekliknout.

Ještě k proměnlivosti spotřeb u benzínu:
Včera jsem cestou domů měl naspěch, navíc jsem jel z centra Prahy mimo okruhy, po dálnici 180 - 210, pár preventivních zpomalení na 145 při dojíždění/předjíždění těch několika Superbů a Octavií (nerad bych potkal měřící :)), a když jsem sjížděl o 50 km dál z dálnice, ukazoval počítač průměr za jízdu 9.6. Ale stačilo pak ještě cca 10 km domů skrz maloměsto a okresku, mírně klesající profil, a doma už jsem v tom byl za 8.1... Jako každý benzín, je prostě obří závislost stylu jízdy, a u těch nových 2.5 automatů spotřebu ještě dost sráží relativní podtáčení a dvouválcový mód při klidné jízdě a ideálně mírně klesajícím profilu silnice (klidně pak převaluje jen 1300 ot).
 
Ja jazdim dlhodbo medzi 7,5-8 . Na spotrebu ma vplyv hlavne mokra cesta, vtedy spotreba stupne. Inaknevidim rozdiel medzi letnymi a zimnymi pneumatik, pripadne teplotami vonku.
Inak ta spotreba nie je uz v tejto dobe nijak zazracna. Superb so 190k benzinom uz dokaze jazdit za menej pri podobnom jazdom style.
 
@Ondrej K Když už jsi tu zmínil rychlost při posledním přesunu, jak Ti to přijde při porovnání s minulou slabší 6kou? Pro mne je to do 200 km/h možná těch 210 ok, ale potom je to z mého pohledu docela boj o každý další kilometr (pokud nepřeje profil trasy)
 
Neprijde mi to az tak odlisny. O maximalku jsem se zatim nesnazil, parkrat jsem se pohyboval kolem 215, ty drobny prekoceni 200 jsou vetsinou ze se trochu zapomenu na plynu, zvlast kdyz mam pustenou hudbu. Ale zrychluje ve vysokych rychlostech o neco lepe, nez ta predchozi. Tak do 180 mi to prijde lepsi jen asi neznatelne, ale nad 180 to jde lepe a klidneji - hlavne s tim rozdilem, ze s dvoulitrem to bylo potreba tlacit nad 200 vzdy na 5. stupen, A/Tcko i navzdory delsim prevodum dozrychluje do dvou set v klidu i na sestku (jak rikam - na rovnem useku skoro aniz bych si vsimnul, kdyz ve 180 chvilku nekoukam na rychlomer)... ten drivejsi nastup vyssiho kroutaku je v takove zatezi znat. Ticho a atmosfera na palube vyrazne lepsi, ale to je i odhlucnenim celniho skla, prevodama a jinou pozici repro, kdy hudba u 2019 snaz prebiji hluk auta, protoze ma nejak jinak/blize nastavene stredove nebo stredovyskove repro (pri presednuti je to hodne znat, 2019 hraje jakoby vic z blizka).

Za me je to dostatecny... V silnem provozu nebo za blbeho pocasi jezdim predpisove nebo i podpredpisove, ale kdyz je takhle pul jedenacta v noci, sucho, relativne teplo, prazdna dalnice s plotem ve vetsine useku, je radost s tim preletet ty kilometry "trochu" rychleji. Stejne jako uz s dvoulitrem, ani nyni nechapu povzdechy v ruznych komentarich pod clanky na webu, jak je ta Sestka slaba... I sem uz jsem parkrat psal, ze i kdyz se za me na dalnici nekdo priblizi ve 180, neni v drtive vetsine pripadu (9 z 10) problem takovemu cloveku zase "odjet" (nad nejakych 205 - 210 jsem zazil jet nekoho ciziho jen co bych spocital na prstech ruky), na okresce clovek spis narazi na limity silnic a bezpecnosti. Useku kde se da naplno vyuzit vykon, aniz by clovek ohrozil nekoho ciziho a nebo sebe, at uz vyletem mimo silnici nebo srazkou se zveri, moc neni.

Za me pokud vykonnejsi auto, tak uz jedine plnokrevny sportak, tam je zase adheze, brzdy i presnost rizeni na uplne jine urovni, reakce auta i pri rychlostech kolem 200 nebo pri brzdeni nesrovnatelne presnejsi, a ideal 4x4 nebo zadek. Ve stredni tride je za me - navzdory castemu tvrzeni novinaru - vykon mnoha aut v podstate nad bezpecnymi moznostmi podvozku a rizeni v kontextu realnych silnic. Bez _hodne_ vyrazne lepsich brzd (coz by asi obnaselo i sirsi pneu), tuzsiho rizeni, mozna i tuzsich tlumicu a rozper, by treba 250+ koni a manual v Mazde 6 bylo uz koledovani si o sebevrazdu nebo vrazdu, nebo by to bylo vetsinove nevyuzitelny. Automat to tema vecnyma prokluzama a celkovou mekkosti reakci trochu tlumi, proto asi i US verze s turbem "na zabiti" neni, ale jak rikam... neverim, ze bych si US verzi na normalnich silnicich nejak pomohl.
 
Poslední úprava:
Mám M6 sedan 165-G Revolution, koupil jsem ji novou v červnu 2019, najeto 11500 km, průměrnou spotřebu mám 6,8 l/100km. Jezdím okresky i dálnice. Teď jsem jel trasu Šumperk - Praha a zpět (cca 560 km, z Hradce Kr. po dálnici) průměrná spotřeba 6,5 l/100km za celou trasu. Jsem spokojený :), s Mazdou se mi jezdí výborně.
Předtím jsem měl od roku 2014 slabší M3 (120-G). Dlouhodobou spotřebu po 90000 km jsem měl jako teď na M6.
 
Zatím najeto 1600 km z toho jsem já najel 800 km a spotřeba ukazuje 7,6 (když jsem auto přebíral byla 8), zatím jen okresky a svižnější jízda
 
Tak já mám tuhle zatím 3 měsíc.Má najeto 24t a já s ní mám 2.5t.Měl jsem před tím taky GJ r.v.2013 .Jezdil jsem kolem 6L.Tuhle jsem zatím dál neprovětral.Jezdim jen do práce cca 5km,nebo trasy do 25km kolem města a průměr je 6.9.Včera jsem byl na otočku z Pardubic do Třebový cca 130km a spotřeba odpovídá tomu,co jsem čekal.Jízda normál.Žádný bláznění a max do 110km/h.Na dálku se nechá jezdit kolem 5.5L s rozumnou nohou na plynu.
IMG_20200126_180022.jpg
 
Back
Top