• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

Mám najeto 2700km = většina na zimákách, auto v záběhu, takže prvních 500 km 2 - 3k ot./min, 500 - 1000km 2 - 4k ot./min,1000 - 1500 2 - 5k ot./min a od té doby už jezdím spíše s ohledem na to nepodtáčet motor ale když je to nutné (nájezd na dálnici), tak tomu dám napít (ale nikdy ještě nebyl plynový pedál na doraz). Prozatím spotřeba 7,78l/100km s výraznou převahou jízd po jižní spojce z a do práce (cca. 17 km).
 
Ja mam najeto tak 10tisic km (80% dalnice) a spotrebu mam 7 az 7.5L/100km, pocitano dle dotankovani do plna a nabehanejch kilometru. Priblizne takovou hodnotu sem taky ocekaval. Moje predchazejici M6 byla diesel (CD143), to sem mel tak o litr mene...
 
Ke spotřebě: lyžovací výsadek do Rakouska, kousek za Villach, cesta tam a zpět, bez boxu a bez popojíždění na místě (jen výjezd do cca 1600m, dál všechno na lyžích). Jsou v tom klasické zácpy v Linci a u Salzburgu a taky hodinové popojíždění v zácpě před Tauernským tunelem kvůli nehodě. Nijak jsme se neloudali :)
IMG_20200126_224425.jpg
 
Kdyz uz sme u te spotreby, zjistil sem ze je skoro putna jak jezdim, na spotrebu to ma minimalni vliv. Kdyz jedu moji trasu jako chci (~140 dalnice, ~100 okresky, vyuzivam dynamiku, atd), mam to za 7-7.5/100. Kdyz se loudam jako dedecek (~120 dalnice, ~85 okresky, a jenom opatrne lechtam plynovej pedal abych nedejbuh neprobudil vsechny kone v motoru), spotreba padne na ~6.5/100. Tak sem si rekl ze kaslu na eko-jizdu, za ten usetrenej pul litr az litr mi to nestoji! ;)

Nevim jestli je to typicka vlastnost techto motoru. Ono je to uz pekna doba, co sem naposled jezdil s atmosferickym benzinem (to byla jeste 105ka v autoskole). Ale celkem prijemne mne to prekvapilo...
 
Ja ten rozpal mam na své +- 60 km dojížděcí trase mám tedy tak 9.5 - 5.5 :). Takže docela velký. Ale i můj rozpal rychlostí je dost velký, nicméně na času jízdy to není moc znát - to je zhruba 45 až 52 minut za nízkého provozu (což umí na 1.5h snadno protáhnout ucpaná Praha a nějaká nehoda, nebo tak na 1h 10m jen hustý provoz v ranní či odpolední dopravní špičce). S tim vlivem dopravy a malým vlivem rychlosti jízdy na celkový čas (protože v Praze na radarech stejně musím 55/85, taky semafory jsou náhoda) si občas říkám, že by největší smysl dávalo jezdit pomalu... Ušetřil bych more peněz, stalo by mě to relativně málo času, a ještě by to asi bylo bezpečnější. Ale nedokážu se ovládat :D
 
Mi se teda teď přes zimu zase průměrná spotřeba posunula přes 9 litrů. Oproti dlouhodobým 8,4, mám teď nějakých 9,1. Je ale fakt, že si často užívám otáčky a hlavně auto prostě nezná okresky, takže spíše semaforový závodník a dálnice.
 
SimSon : "Kdyz jedu moji trasu jako chci (~140 dalnice, ~100 okresky, vyuzivam dynamiku, atd), mam to za 7-7.5/100. Kdyz se loudam jako dedecek (~120 dalnice, ~85 okresky, a jenom opatrne lechtam plynovej pedal abych nedejbuh neprobudil vsechny kone v motoru), spotreba padne na ~6.5/100. "

mozno to je v tom, ze u teba medzi eco a dynamickou jazdou je minimalny rozdiel, dla mna 140 a 100 okreska nieje dynamicka jazda, aj ked pripustam, ze su trasy s tazsou premavkou, kde neustale akcelerator je v polohe 0 - 1 a medzipolohu moc nepozna
 
Kdyz uz sme u te spotreby, zjistil sem ze je skoro putna jak jezdim, na spotrebu to ma minimalni vliv. Kdyz jedu moji trasu jako chci (~140 dalnice, ~100 okresky, vyuzivam dynamiku, atd), mam to za 7-7.5/100. Kdyz se loudam jako dedecek (~120 dalnice, ~85 okresky, a jenom opatrne lechtam plynovej pedal abych nedejbuh neprobudil vsechny kone v motoru), spotreba padne na ~6.5/100.
Podle popisu stylu jízdy tam musí být rozdíl nejméně litr. A pokud jezdíš hodně okresky, tak se snadno vejdeš do 7,5, na dálnici ve 140 těžko. Ale "dědečkovská" okreska v 85 musí vést ke spotřebě kolem 6 l. Ale souhlas s tím, že není třeba spotřebu při těchto hodnotách řešit.
 
Prumerna rychlost 100km/h na okresce neni dynamicka jizda?
A kolik tedy je, abych vedel co za zavodnika to tady mame...
 
@SimSon Můžu se zeptat, čímpak měříš tu průměrnou rychlost?
Já můžu sdělit tak maximálně průměrnou rychlost za celou jízdu a to obvykle okolo 80 km/h. Převaha dálnice.
 
SimSon: chces povedat ze si siel okresku s priemerkou 100km/h, tzn. ze za hodinu jazdy si spravil 100km okreskovych ? to sa mi dako nezda, to by si musel sprasit inac a neviem ci to to auto dokaze ak nebude prazdna a budes trochu dodrziavat MPR v obciach
 
@Ondrej K, nemam co bych dodal ... snad jen ta ... autokorekce :D. Tak hlavne, to poradne rozpal!

No, psal jsem to na mobilu behem pakovani se na sjezdovku... myslim, ze rozpal je ten nejmensi problem, spis ten cestin jako celek. A za rozpal nemuze autocorrect, ale nejaky mentalni zkrat z typografie (rozpal znaku :)).

Abych psal taky k tematu, muj prumer s 2019 6 2.5 AT za poslednich 5 tis km je 7.7 podle PP. Uz dlouhou dobu se to nepohnulo, tak to tak nejspis i zustane :).
 
Mám více méně skoro to samé - 6ka 2019 Revolution G194, a "dlouhodobá" (zatím najeto teprv 6.5k) spotřeba stejná - 7.7. Přijde mi to fajn, na to že je to 2.5l benzín s hydroměničovým automatem a docela slušným výkonem, čekal jsem horší čísla :)
 
Měl jsem teď hezkou šanci srovnat spotřebu 2019 Šestky s 2.5 automatem a 2019 CX-5 2.0 AWD s manuálem. Obě auta jsou podobně zajetá, CX-5 myslím 7 tis km, 6 měla teď po návratu něco přes 11 tis km.

Trasa severní Čechy => Jeseník, 250 km, okresky na Litoměřicku, D8, severní městský okruh Prahy, D11 do Hradce, okresky přes Žamberk, cíl kus za Malou Moravou. Dálnice vychází asi na 60 % cesty.

Srovnatelný provoz, spíše větší, několik předjíždění s pedálem na podlaze (a rychlostí během manévru vysoko nad limity), jinak ale vesměs dodržování předepsané rychlosti +10 % — měřících aut policie jsem potkal při každé cestě několik :). Jednou cestou lehčí déšť, při druhé cestě zas o dvě zastávky navíc (dítě :)). Časově taky shodně, lehce přes 2h 45m jízdy v obou případech.

Spotřeby. Mazda 6 dle PP 7.0, Mazda CX-5 dle PP 7.6.

Čekal jsem větší rozdíl v neprospěch CX-5, naopak u Šestky jsem čekal, že to bude ještě za méně. S 6 jsem potom jel do práce do Prahy, 214 km, čistý čas lehounce přes 2h 30m, velmi silný provoz, spotřeba dle PP 7.1, zvednula se nad sedm na dálnici (Malá Morava - HK ukazovalo 6.8).

Když to mám během dvou dnů takto najeté, nakonec nevidím ani velký rozdíl v pohodlí sedadel, aspoň pro mou postavu. V hlučnosti to samozřejmě drtivě vyhrává Šestka, ale to je prostě to AWD, aerodynamika a manuál s krátkými převody u CX-5. Ale z obou aut po takové cestě vystoupím spíš odpočinutý, než unavený, i navzdory provozu. Dohromady jsem teď najel během 48 hodin asi 900 km, do toho byl normálně 8h denně v práci, staral se o dům, na horách si ještě ráno i večer hrál s dětmi atp. Kdo má řízení jako práci, asi ví, že to je v klidu, mně to překvapilo, protože normálně trávím v autě jen kolem 2h denně a delší cesty jsou skoro vždy na dovolenou, takže s psychickou přípravou a možností si po cestě odpočinout aspoň ve směru tam :).

Děkuju evoluci a kapitalismu za moderní pohodlná auta s přijatelnou spotřebou.
 
Poslední úprava:
najeto 4000 km a spotřeba se pohybuje 7,7 - 8 ( dle pc protože spotřebu nijak neměřím a neřeším ) , je pravda, že i na okreskách se dost často pohybuji na rychlosti kolem 120 km/h :oops:
 
Zdravím všechny, tak už na své M6 (SDN G165 Revolution 2019) mám za 9 měsíců najeto 15000 km a dle PP mám průměrnou spotřebu 6,8 l/100km. Na okreskách i dálnicích jezdím předpsanou rychlostí, moc "nedivočím", ale zase se neloudám :), prostě tak normálně.
 
A já to mám asi zase rozbitý :sob:, mě všechny Mazdy (CX-3,CX-5 a teď i M6) jezdí tak za 8 litrů :joy:. Je pravda, že se plyn hodně často podívá k podlaze :laughing::joy:
 
A já to mám asi zase rozbitý :sob:, mě všechny Mazdy (CX-3,CX-5 a teď i M6) jezdí tak za 8 litrů :joy:. Je pravda, že se plyn hodně často podívá k podlaze :laughing::joy:
Tak je pravda, že já dám plyn na podlahu hlavně když chci rychle předjet, jinak jezdím spíš na pohodu :)
 
Back
Top