Měl jsem teď hezkou šanci srovnat spotřebu 2019 Šestky s 2.5 automatem a 2019 CX-5 2.0 AWD s manuálem. Obě auta jsou podobně zajetá, CX-5 myslím 7 tis km, 6 měla teď po návratu něco přes 11 tis km.
Trasa severní Čechy => Jeseník, 250 km, okresky na Litoměřicku, D8, severní městský okruh Prahy, D11 do Hradce, okresky přes Žamberk, cíl kus za Malou Moravou. Dálnice vychází asi na 60 % cesty.
Srovnatelný provoz, spíše větší, několik předjíždění s pedálem na podlaze (a rychlostí během manévru vysoko nad limity), jinak ale vesměs dodržování předepsané rychlosti +10 % — měřících aut policie jsem potkal při každé cestě několik
. Jednou cestou lehčí déšť, při druhé cestě zas o dvě zastávky navíc (dítě
). Časově taky shodně, lehce přes 2h 45m jízdy v obou případech.
Spotřeby. Mazda 6 dle PP 7.0, Mazda CX-5 dle PP 7.6.
Čekal jsem větší rozdíl v neprospěch CX-5, naopak u Šestky jsem čekal, že to bude ještě za méně. S 6 jsem potom jel do práce do Prahy, 214 km, čistý čas lehounce přes 2h 30m, velmi silný provoz, spotřeba dle PP 7.1, zvednula se nad sedm na dálnici (Malá Morava - HK ukazovalo 6.8).
Když to mám během dvou dnů takto najeté, nakonec nevidím ani velký rozdíl v pohodlí sedadel, aspoň pro mou postavu. V hlučnosti to samozřejmě drtivě vyhrává Šestka, ale to je prostě to AWD, aerodynamika a manuál s krátkými převody u CX-5. Ale z obou aut po takové cestě vystoupím spíš odpočinutý, než unavený, i navzdory provozu. Dohromady jsem teď najel během 48 hodin asi 900 km, do toho byl normálně 8h denně v práci, staral se o dům, na horách si ještě ráno i večer hrál s dětmi atp. Kdo má řízení jako práci, asi ví, že to je v klidu, mně to překvapilo, protože normálně trávím v autě jen kolem 2h denně a delší cesty jsou skoro vždy na dovolenou, takže s psychickou přípravou a možností si po cestě odpočinout aspoň ve směru tam
.
Děkuju evoluci a kapitalismu za moderní pohodlná auta s přijatelnou spotřebou.