• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

Dneska cestou do prace opet na D8 +20 minut kolona, takze jsem zvolil cestu komplet po okreskach a bez Blanky v Praze. Byl jsem docela zvedavy na spotrebu, neco takoveho jsem jeste se zajetym motorem nejel, docela dost krizovatek, par semaforu kvuli rekonstrukcim silnic, v Praze pak na Radlicke jedna cervena za druhou :). Dodrzoval jsem plusminus predpisy, nejak moc jsem nespechal, predjizdel asi trikrat, protoze to vetsinou nema smysl, kazdych par kilometru clovek stejne zas narazi na nakladak, ktery jede max 90... Dokud nenastala ta Radlicka smerem nahoru, a pak i najezd k nam do garazi, spotreba byla 6.8, jen za tech poslednich par minut vystoupala na 7, protoze rozjezdy v kopci. Coz je podle me na automat s 2.5 porad velmi pekny :)

doprace.jpg
 
Bol som na výlet v Maďarsku cca 300km po návrate domov som mal priemernú spotrebu 5,9l . Viac menej jazda predpisovo plus 10Km/h :)
Najmenej sa mi podarilo 5,5l , ale to bolo nejakých 60km. Čiže za mna spokojnosť.
V meste mám priemer 8,7l.
 
Mně osobně aktuální benzíny od mazdy na můj styl jízdy nevyhovují. Když jsem měl příležitost je vzít na trasu, kde jezdím 80% jízd, tak prostě s 2,5 SkyG jsem jel za 7,6l/100km, s 2,0SkyG 121kW a manuálem za 6,8l/100km a se SkyD vždy do 5l/100km (včetně regenerace). Takže u mě je pořád rozdíl 2l/100km. Mazda 3 v sedanu se SkyG 88kW a manuálu zase 6,5l/100km.

Takže tabulka u mě je 2l/100km, 20l/1000km, 200l/10000km, 2000l/100000km.

v 2013 ked som riesil M6, tak som si bol prejst G165 a 2.2 len neviem uz aky vykon, vyslo to 6,5 vs tusim 6,9 v prospech 2.2. Siel som rovnakym stylom, kde som hlavne riesil hlucnost a nie dynamiku auta.
Taktiez neviem ci na tej trase sa vypaloval filter je mozne ze hej. , ale co som tak cital ludi s 2.2, tak rozdiel skor okolo 1l, dokonca aj clovek co mal 2.2 a presiel do G165 , hlasil rozdiel okolo 1l. tie 2l rozdielu su extrem, aj ked nie maximalny, urcite sa da z benzinu vydupat viac , mozno aj 3l rozdiel

inak jazdim G145 , okresky cez 6l malokedy , vacsinou 4,5-5,5l, ale tak snazim sa dodrzovat MPR
dialnice som tiez este cez 8,6l nebol na dlhom useku a aj to mi PP hlasil priemernu rychlost 160km/h, neverim ze by 2.2 sla za 6,6l takym tempom
 
Tak jsem se včera vrátil ze Stubaie..Cesta s manželkou, lyže vevnitř auta, celkem najeto 1500 km...spotřeba dle palubního PC 6,2 l /100, takže reálně to bude asi 6,4 l / 100.
na to, že z těch 1500 km bylo cca 1000 po dálnici tak to je paráda....Jen to blbé IG-L v Rakousku mě štvalo.
 
Vzhledem k údajnému objemu nádrže přes 60 litrů jsem dnes zkoušel jet i po té, co jsme měl dojezd 0. Po ujetí asi 30km auto omezilo výkon, zrychlovalo velmi pomalu a ani když jsem řadil manuálně a podřadil o 2 dolu, se to o moc nezlepšilo. Docela mi lepilo co se stalo, po natankování vše OK. Tak jen pro zajímavost. Jo a dotankoval jsem asi 54 litrů.
 
Normální věc. Už jsem to tu někde psal. Mě už to dokonce před benzínkou trochu cukalo. Načepoval jsem tam potom tuším 56 litrů. Od té doby už jezdím spořádaně. Jinak na nulu jsem ujel cca 50-60 km.
 
Asi máte nějaký promakanější software. Na GH, tedy benzínovém, jsem jednou dojel omylem do skoro prázdné nádrže a žádného poklesu výkonu nebo cukání jsem si nevšiml. Dotáčel jsem skoro 60 l. A na GL jsem jel jednou záměrně asi 60 km přes nulu a taky se to nijak neprojevilo. Dotankovával jsem 55 l.
 
Jo bo máš BENZÍN víš ! Kdyby jsi měl pořádný auto, které šetří planetu (nižší spotřeba paliva, tím pádem méně výfukových emisí, tím pádem tě to stojí méně peněz a tím pádem neodvedeš tolik státu a ten to neekonomicky nemůže promrhat), tzn. na naftu, tak pak by se ti to stalo :)
 
Abych dodržel název topicu - jezdím za 6,8l - dle palubáku. Ať to šetřím nebo na to šlapu, vždycky se dlouhodobá spotřeba srovná na tomto čísle. Mám podezření, že je to tam defaultně nastavené :)
 
Hm, tak to máš celkem velkou spotřebu, ty máš furt připojený vozík nebo přívěs :) ? Koukám že máš první M6 třetí generace a automat, tak to asi jo. Já mám cca 5.8, ale mám GL 2016 WAGON a nemá automat.
 
Mě ukazuje palubní ppočítač 6,0l/100km, ale realita za celé ježdění je 6,8l/100km. Takže stejné :)
 
A já jedu dlouhodobě s dvouapůllitrovým benzínem a automatem o necelý litr výše. Už mi to přestalo kolísat a držím se skoro dva měsíce na 7.5 - 7.6, což je více, než jak to původně vypadalo. Měl jsem předtím delší dobu stabilněji 7.3. S ohledem na denní jízdu nad limity (doznání pro PČR: každý den aspoň párkrát nad 180 :)), velké zastoupení dálnice, a kolony z kraje podzima na D8, nyní u nájezdu v Praze do Blanky - těm, a také častější jízdě na mokré silnici, přičítám právě ono zvednutí z 7.3 - mi to přijde dobré. S dvoulitrem a manuálem jsem sice stabilně jezdil ještě o litr úsporněji, ale zase méně pohodlně... No a zimáky asi zatím bez vlivu.
 
Někteří ale těžce nesou, že ty naše dvouapůllitry teď běhají občasně na dva válce. Myslím, že to má vcelku velký vliv na spotřebu, protože to jede na dvouválec skoro kdykoliv bez zátěže a na okamžité je vidět výrazný pokles spotřeby. To diesely zatím nemají.

Kdybych ale jezdil v kolonách po městě, budu mít kolem deseti, což majitelé dieselů určitě ne. Nedávno jsem ve večerní špičce hodinu hledal parkovací místo v Praze na Vinohradech (což jsem vzdal a radši jel domů), a během toho vystoupala spotřeba "za jízdu" dle PP až na 12. Úsporné to auto umí být především při ustálené rychlosti... jako každý benzín. Teď dvojnásob s dvouválcem.

Co ale taky hodně "žere" je aerodynamika a/nebo rozvodovka s kardanem, protože s novou CX5 s dvoulitrem a manuálem se nám se ženou nedaří dosáhnout dlouhodobé spotřeby pod 8.5, jízdní režim relativně podobný k mojí Mazdě 6 (abych zajel první tisíce km, střídám to a víc si půjčuji CX5). Potom jsou tedy proti mojí sedanové Šestce v nevýhodě majitelé Wagonů (splývavá záď sedanu má lepší obtok vzduchu, sedan taky nemá střešní lišty) a dieselů s 4x4 (roztáčejí kardan a tahají kila navíc).
 
Poslední úprava moderátorem:
Back
Top