• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

Dneska jsem měl pojížďku po Praze a pak jsem se "jel projet", auto už má pár stovek km, motor byl dobře vyhřátý, a tak je čas zvedat laťku (nyní už k 5000 otáčkám). Průmyslová skoro prázdná, tak jsem to vzal až za Prahu, ať mně nebrzdí semafory (a hlavně nechci týrat převodovku). Tak jsem jel a nebyl jsem sám (zdravím tu A5ku a CLko). Kua, to je jízda, některé zatáčky mně až rozesmály... fakt jsem si to užil. Někdy jsem až zapomínal, že řídím rodinné kombi. Auto vůbec nebylo proti, naopak jakoby se na to těšilo a dělalo mu to dobře.

mazda-otacky.jpg
 
Vyrazil jsem si na večerní test světel. Dopadl skvěle a hned jsem udělal krátké video, kde je vidět vypínání válců a infografika. Dneska jsem to vypínání už měl problém zaznamenat, asi i díky horší vozovce, schválně poslechněte.

Mám FW 70.00.335, aktualizovanú riadiacu jednotku pre vypínanie valcov (svolávačka), ale MZD Connect mi nezobrazuje stav valcov.
Možno až novšie vyrobené kusy poskytujú informáciu o stave valcov, ja som kupoval ešte z prvej várky...
 
Úplně stejnou verzi, jako má @Milos nainstalovali v servise teď i nám a je to tak, očividně naše verze z roku 2018 to zobrazovat nebude umět.
Jinak abych napsal i přímo k tématu. Absolvována teď cesta Belgie - Ostrava a následně zpět a teď cesta zpět 1270 km s průměrem 8,3l. Přes Polsko tempomat 150 km/h, přes Německo 170 km/h (většinou s razantnější akcelerací, abych se na tu rychlost dostal co nejrychleji) a posledních 150 km v Belgii s tempomatem na 130 km/h. Dá se říct, že je to pro mne klasická "dálková" spotřeba a považuji ji za velmi dobrou.
Po cestě do Čech jsem nejdříve hledal, kde leží maximální rychlost auta - to je pak v nádrži vítr (delší rychlost přes 200 km/h znamenala ukazatel okamžité spotřeby neustále okolo 15-20 l/100km. Ale následně jsem dojížděl trochu klidněji a výsledná byla nějakých 8,2.
 
Tak dneska návrat z chorvatska přes maďarsko...Do chorvatska dle PC 6,2 l/100, skutečnost dle tankování 6,4 l/100, zpátky 6,5 l/100 dle PC, skutečnost 6,8 l/100...
auto: 2dospělí, 2 děti, plný kufr, celkem cca 1900 km
Je to prostě paráda :)
 
Dneska jsem se vracel z Příbrami do Prahy. Nedávno jsem tu psal jak jsem stejnou trasu dal za 5,7. Dneska motor už trochu zajetý, tak to bylo za krásných 8,5. Silnice prázdné, kazily to jen omezení a díky tomu není spotřeba přes 10l/100km. Jestli se toho nenabažím, brzy tu bude mít @Ter Leeloo II konkurenci :)
 
Cesta z Prahy do Rakouska (Korutany, Klagenfurt, Worthersee) na tydenni pobyt, dva dospeli, dve deti, PLNE nalozene auto (jak jinak ;)), cca 600 km, spotreba 6,8 litru.
IMG_20190728_121532.jpg
 
Tak já mám nyní za sebou dva dny kdy jsme s dětma a ženou najeli cca 600km, z toho jeden výlet na Oravu na Slovensko včetně dálnice a spotřeba celkem cca 5,8 l/100.
Cca před měsícem jsem dostal služebního peugeota 308 SW, trojhrnek 1,2l puretech 110 koníků...a zatím po cca 4 tis km mám průměr 6,6 l/100...Nevím jestli to ještě po delším zajetí klesne, ale co to je????
Mazda forever;)
 
Ja sa akosi nedokazem dostat pod 7.5 litra. Po skusenostiach s roznymi autami mi uz spotreba v Mazde 6 2.5 nepride zazracne nizka. Teraz napr. jazdim s Outbackom 2.5, rovnake trasy a tym istym stylom jazdy za 8,2.
 
Výlet do Švýcarska, 2 lidi, plný kufr lezeckého a fotografického materiálu. V Čechách a Švýcarsku lehce nad povolenými limity, v Německu dost zrychlený přesun. K tomu občas i dlouhé nudné stau (Bregenz, kolem Luzern a Zurich) a taky dost nahoru a dolu přes alpská sedla - Oberalppass, Grimselpass, Furkapass... ten hned 2x :) A trochu horského popojíždění i na místě (Täsch - Saas Fee).
Celkem 7.6l / 100km :)

DSC_0882 1.JPG
 
Já mám teď s 2.5 AT najeto 2500 km, za posledních 974 km se to ustálilo dle PP i dotankování na 7.5 (PP přeskakoval 7.4/7.5, dotankování lehce nad 7.5), jak jsem ji začal víc prohánět na Sport mód... S mým dosti svižným způsobem jízdy jsem naprosto maximálně spokojený, i kdyby to už dál neklesalo. Je to tedy o necelý litr navíc proti předchozí dvouleté 2.0 165, která z dlouhodobého pohledu při podobném používání brala 6.7, ale měl jsem i "pomalejší období", kdy jsem měl třeba měsíc průměr 6.3. U ní mi mimochodem klesala spotřeba celých prvních asi 10 tisíc km. Vzhledem k docela výrazně vyšší hmotnosti 2019 ve vyšší výbavě a s automatem je to vlastně i dost malý rozdíl — asi můžu poděkovat dvouválcovému módu ;)
 
A cestou domů z práce teď večer jsem si schválně zkusil "ekojízdu", tedy jízdu podle předpisů. Výsledná spotřeba dle PP 6.4 l/100 km. Celková vzdálenost 63 km Praha 5 - Litoměřicko, čas jízdy 46 minut, průměrná 79 km/h, tunely Blanka tempomat 75 km/h, dálnice tempomat 137 km/h, okreska 95 km/h a města a obce kolem 53 km/h... předjíždění na dálnici jen dvakrát, abych nemusel zpomalovat, krátkodobě k 155 km/h, na okresce naopak pár minut jízda za pomalejším autem 85 km/h. Stará 6 s dvoulitrem mojí trasu takhle večer dle předpisů uměla kolem 5.7 (jak kdy, 5.5 až 5.9), rozdíl necelého litru tedy platí i pro krotkou jízdu.
 
Tak příznivá spotřeba, že diesel není potřeba :) Jel jsem Zlín>Světla n. Sázavou, 225 km tam i zpět včetně 2x rychlostní zkoušky na buchlovských kopcích se spotřebou 6,4l. Dálnice Brno>Humpolec je ze 70% 80 omezena na 80 km/h ale i tak, vždy mě potěší, že jezdím za míň než předtím z tříválcovým litrem ve Focusu.
 
Taky jsem se teď při víkendové cestě Brusel - Alkmaar dostal na 6,3 l po 260 km. Ale i u mne tomu přispěla situace na holandských dálnicích, které jsou čím dál více omezené na 100 km/h a hlídané úsekovým měřením. Cesta zpátky byla za deště a většího provozu a tam už to v konečném průměru po 500 km dohromady stouplo na 7,1. Ty ustálené nižší rychlosti, případně malý provoz spotřebě hodně svědčí.

Včerejší návrat do práce a pak nějaké přesuny kolonami jen po Bruselu znamenají, že nyní už mi tam zase svítí po posledních 150 km spotřeba 9,1. Takže jako obvykle.:D
 
@tommas , takže nazpět to bylo za 8,0? (7,97) Já bych to nepřičítal jen té dopravní situaci. Jasně, ta mokrá silnice tam hodně udělá, ale ještě bys k tomu měl počítat i to, že do Alkmaar jsi sjížděl cca 100 výškových metrů a měl jsi vítr v zádech; zatímco nazpět tomu bylo opačně.
Si říkám, že kdyby Mazda tu 2,5L motorizaci dávala i s manuálem, jistě by nebyl problém dostat se se spotřebou pod 5,8.
No su zvědavej, jak na tom bude nakonec ten X motor.
 
Si říkám, že kdyby Mazda tu 2,5L motorizaci dávala i s manuálem, jistě by nebyl problém dostat se se spotřebou pod 5,8.
No su zvědavej, jak na tom bude nakonec ten X motor.

Já nakonec často koriguju řazení manuálně, minimálně podřazování při všech zpomaleních, občas i při odřazování nahoru, když by mi při větším stisku pedálu řídící jednotka zbytečně vytáčela motor. Můžu motor víc zatížit při nižších otáčkách, ideál řadit nahoru při 2'700 - 3'000, kdy to po odřazení padá mezi 2'000 - 2'500 dle kvaltu; rozhodně pohodlnější a tišší, než ho nechat řadit až kolem 3'500 - 4'000, což s oblibou dělá a moc to neladí s ekomódem... pozici pedálu tak, aby výrazněji zrychloval, ale neřadil vysoko, jsem se ještě nenaučil. Automat tak sice má možná nějakou nepatrně větší ztrátu a přídává pár (desítek?) kilo, ale jinak ho vlastně pořád hlídám aby řadil tak, jak bych jel s manuálem, takže si nemyslím, že by výrazněji zvyšoval spotřebu, ale těžko říct. Dává smysl, že dvoulitr s lehčím autem a manuálem byl úspornější, už kvůli té hmotnosti a menšímu objemu motoru.

Ale jinak naprosto souhlasím, že proč by člověk kupoval diesel — nevěřím, že by s tím někdo dokázal jezdit dlohodobě rozumně pod pět, a tím pádem rozdíl v ceně na kilometr je při současných cenách paliv třicet haléřů + vyšší pořizovací, nepatrně dražší prohlídky, apod. Větší rozdíl by byly asi výhradně velmi dlouhé trasy po Německých/rychlých dálnicích a opravdu extrémní nájezdy (myslím, že rozdíl třeba 10 tis Kč při ročním nájezdu 30tkm pro člověka s autem za necelé mega není významný), tam věřím že by rozdíl ve spotřebě mohl být třeba i tři litry a to už by možná za úvahu o dieselu stálo (představuju si jednou až dvakrát týdně Hamburg nebo Frankfurt, ročně třeba 80 tis km, tam by asi benzín nebyl ideální. A do města by zdánlivě taky dával smysl, ale tam by zas nadměrně trpěl, takže ne.
 
Poslední úprava:
@xPet Trasa zpět byla lehce rozdílná a byl v ní i průjezd Haagem, takže i to mělo nějaký vliv, ale nejvíce podle mne povětrnostní podmínky (déšť + vítr).

Jinak manuál by určitě nějaký půllitr ubral. Já třeba narozdíl od @Ondrej K manuální řazení používám úplně minimálně, jen když se chci "projet" jinak jezdím pořád na automat. Ale je to tím, že jsem se naučil s plynovým pedálem pracovat tak, že mě ta převodovka docela poslouchá.

Jinak ani já nevidím důvod proč diesel. Zvlášť když jsem přecházel ze 115k dieselové Astry s manuální převodovkou, která při stejném stylu jízdy jako mám teď jezdila za nějakých 6,7 - 7,0 v dlouhodobém průměru (hold nízký výkon a hmotnost přes 1500 kg) - nyní v Mazdě po 40 tis. km máme 8,3 - 8,4. A rozdíl je dostatečně vykompenzovaný výkonem a hlavně i kultivovaností.
 
Vzal jsem si z práce GJ 2,2SkyD 110kW s fofrklackem a po víkendu jsem dojel do práce se spotřebou 4,7l/100km. Průměrná rychlost 69km/h. A najel jsem 450km.
 
Back
Top