Si říkám, že kdyby Mazda tu 2,5L motorizaci dávala i s manuálem, jistě by nebyl problém dostat se se spotřebou pod 5,8.
No su zvědavej, jak na tom bude nakonec ten X motor.
Já nakonec často koriguju řazení manuálně, minimálně podřazování při všech zpomaleních, občas i při odřazování nahoru, když by mi při větším stisku pedálu řídící jednotka zbytečně vytáčela motor. Můžu motor víc zatížit při nižších otáčkách, ideál řadit nahoru při 2'700 - 3'000, kdy to po odřazení padá mezi 2'000 - 2'500 dle kvaltu; rozhodně pohodlnější a tišší, než ho nechat řadit až kolem 3'500 - 4'000, což s oblibou dělá a moc to neladí s ekomódem... pozici pedálu tak, aby výrazněji zrychloval, ale neřadil vysoko, jsem se ještě nenaučil. Automat tak sice má možná nějakou nepatrně větší ztrátu a přídává pár (desítek?) kilo, ale jinak ho vlastně pořád hlídám aby řadil tak, jak bych jel s manuálem, takže si nemyslím, že by výrazněji zvyšoval spotřebu, ale těžko říct. Dává smysl, že dvoulitr s lehčím autem a manuálem byl úspornější, už kvůli té hmotnosti a menšímu objemu motoru.
Ale jinak naprosto souhlasím, že proč by člověk kupoval diesel — nevěřím, že by s tím někdo dokázal jezdit dlohodobě rozumně pod pět, a tím pádem rozdíl v ceně na kilometr je při současných cenách paliv třicet haléřů + vyšší pořizovací, nepatrně dražší prohlídky, apod. Větší rozdíl by byly asi výhradně velmi dlouhé trasy po Německých/rychlých dálnicích a opravdu extrémní nájezdy (myslím, že rozdíl třeba 10 tis Kč při ročním nájezdu 30tkm pro člověka s autem za necelé mega není významný), tam věřím že by rozdíl ve spotřebě mohl být třeba i tři litry a to už by možná za úvahu o dieselu stálo (představuju si jednou až dvakrát týdně Hamburg nebo Frankfurt, ročně třeba 80 tis km, tam by asi benzín nebyl ideální. A do města by zdánlivě taky dával smysl, ale tam by zas nadměrně trpěl, takže ne.