• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

Bratislava - Rovinj (Instria, HR) a naspät, svizna jazda, stale dialnice 140 km/h, spotreba 8l.
 
Tak i já svou trochou ke spotřebě... Dovolená v západní horské části Rakouska, plně naložený kufr, 2 dospělí a 2 dospívající děti. Obě cesty po dálnici deštivé, na místě cestování k túrám a jedná krásná horská silnice - Silvreta. Celkem najeto cca 2100km se spotřebou 6.9l/100km. Neřekl bych, že jezdím na spotřebu, ale taky nejsem žádný drak. Až na tu Silvretu - tu jsem si opravdu užil. Celkem mne překvapilo, že cestou nahoru jsem neměl potřebu používat pádla, auto nádherně reagovalo na rychlost sešlápnutí plynového pedálu, případné použití kickdownu za vrcholem zatáčky vystřelilo otáčky motoru do výšin a syn vzadu jen nadšeně básnil o zvuku a já o akceleraci :). Manželka mlčela a držela se madla pod stropem (díky jí za to :) ). Dolů si to však bez pádel neumím představit, to bych byl asi brzy bez brzd :)
Co jiného než spokojenost?Zobrazit přílohu 23277
Kontrolní dotaz - žádný problém nahoře na kopci se zápachem z automatu? Někteří máme po výjezdu na větší kopec, bez ohledu na to, jestli v Alpách či v Krušných, ale v létě, problém s pravděpodobným přehříváním oleje v automatu. Je o tom diskuse v Automatické převodovce.

Odesláno z mého SM-A320FL pomocí Tapatalk
 
Ne, nic. Dokonce jsem auto obcházel a čichal, četl jsem diskuze. Je fakt, že nebylo horko, nahoře kolem 15st.
 
Kontrolní dotaz - žádný problém nahoře na kopci se zápachem z automatu? Někteří máme po výjezdu na větší kopec, bez ohledu na to, jestli v Alpách či v Krušných, ale v létě, problém s pravděpodobným přehříváním oleje v automatu. Je o tom diskuse v Automatické převodovce.

Odesláno z mého SM-A320FL pomocí Tapatalk

Nevim jestli je to olej v automatu, ale po vyjezdu velkych kopcu smrdela i nase Mazda 6 GL a smrdi CX-3... oboji 2.0 manual. Je to trochu podobny smrad, jako spojka, ale o dost mirnejsi, ale spojku jsem teda citil jen u cizich aut a nemam ji zrovna moc nacichanou, tak nevim. Je to citit i kdyz to clovek jede dlouha stoupani jen na dvojku a neradi, coz jsem pri par vyjezdech zkousel. Extra ostre po rovine nejezdim casto, ale parkrat to bylo citit i po rychlem protazeni okreskou, kde to ale mohla byt i ta spojka nebo brzdy. Druha moznost je, ze to je nejaky velmi mirnoucky prokluz spojky ve velkem tahu i bez razeni, ale to se mi moc nezda, protoze by pak ohrata jinak reagovala. Nikdy jsem to neresil a nehledal, obe auta to delaly od noveho (a obe byla v Alpach nesectnekrat, takze vzorek velky), ale ted jsem si precetl tohle... tak me napadlo, jestli to neni to samy.

Taky jsem tu jednou nekde zahledl, ze nova auta maji vsechno mozne zalite voskem a ten se pak vypaluje, coz by teda taky mohla byt varianta, ale treba po trech letech nevim nevim...
 
Poslední úprava:
Stále nechápu jak s tím jezdíte pod 7-8l/100km... Toto je můj poslední "výkon":
274BA572-09D7-4ADD-8330-8009CA18CE54.jpeg
500 km najeto na plnou nádrž - mix město a dálnice (cca půl na půl).
Ve městě jen popojizdeni do práce (7km za cestu) z kopce a do kopce (nic ostryho), takže se motor sotva zahřeje. Dálnice cca 130-170 km/h.
 
Teď jsem si uvědomil že jsem přesně projel 50L a jsem skoro na nulovém dojezdu s 62L nádrží... To už se tu ale párkrát řešilo.
 
Stále nechápu jak s tím jezdíte pod 7-8l/100km

taky mi to hlava nebere. Teď mám nějaké klidnější období, takže jezdím za míň. Poslední nádrž byla za 7,52 , ale z toho jsem najezdil po dálnici předpisovkou 400km a zbytek velmi klidně po Praze. Jinak mi přijde, že můj dlouhodobý průměr 8,94 je zcela přiměřený výkonu auta, objemu motoru a mojí relativně větší dynamice jízdy. A taky tím, že jezdím dost po Praze....
 
Ja jsem hlavne zvedavy, co se bude dit s mym prumerem, az se za mesic stane Mazda "manzelcino auto" :D. Teda hlavne doufam, ze mi bude schovavat uctenky, aby to vubec slo dale udrzovat :rolleyes:.
 
Z vlastni zkusenosti to mesto (ve spicce) i hodne rychla dalnice (180+) umi narazove znacne zahybat s prumernou za celou nadrz... Zvlast za studena ve meste jsem i s Sestkou s manualem a dvoulitrem nezridka do ujeti prvnich par kilometru k tunelu zacinal treba s 12/100, a kdybych to pak nemel jak srazit na relativne pomale kaskade tunelu, asi bych taky tezko dosahl svuj dlouhodoby prumer pod 7... To samy rychlost, tedza poslednich cca tisic km s Cx3 jsem mel prumer 6.2, stacilo se par veceru cestou domu proletet rychlostma kolem 200 km/h, a byl jsem na 6.6... kdybych k tomu pridal mesto ve spicce, uplne snadno si umim predstavit, ze budu mit treba 7.5 - 8, ac bych porad byl prakticky stejne pomaly/rychly ridic.
 
Včera jsem zaplatil auto a teď tu najednou začne všem růst spotřeba, kua, já sa zahluším :)
 
@Snake Neboj, ne všichni se dostanou tak nízko. je pravda, že při cestách Belgie - ČR se dostanu k 8 (ale tomu pomůže právě Belgická dálnice na začátku), ale jinak popojíždění po Bruselu a pak asi 10 km dálnice a v opačném směru zpět každý den je taky průměr přes 9. myslím, že dnes jsem tankoval po 511 km se spotřebou 9,2 a dojezdem asi 80 km.
 
Stále nechápu jak s tím jezdíte pod 7-8l/100km... Toto je můj poslední "výkon":
Zobrazit přílohu 23306
500 km najeto na plnou nádrž - mix město a dálnice (cca půl na půl).

Na okruh to je málo :)
Nezbývá, než se kvůli spotřebě odstěhovat na venkov... Průměr 10l/100km mívám na dálnici se 4 kolama na střeše.
 
Za měsíc pojedu s kolama k Mazurským jezerům a pak ještě dál k moři. V Polsku je ofiko 140km/hod, to se s kolama na střeše ještě dá. Pak poreferuji o spotřebě.
 
Back
Top