• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

Přesně. Ale stejně se mi ta spotřeba nějak nezdá, jak tu pořád píše @petrs, že má 5,0 l/100 km. Uvidíme, jestli se spotřeba nějak pohne, když mi udělají těsnění vstřikovačů, někde jsem četl, že by se měla spotřeba snížit.
Jinak palivo tankuju většinou Verva Diesel. Ale EuroOil má taky solidní naftu.
Jinak 5 minut je prostě 5 minut, které můžu věnovat spaní příspěvků na fórum :)
 
@Ter Leeloo II ..., aneb tvými slovy: 1 litr na cestu, 2litry denně, 8 litrů za týden, což je cca 35 litrů za měsíc. Já vím, je to jen jen půl vyjeté nádrže navíc, ale pro někoho to může být pěkných 1000,- Kč k výplatě.
 
Prijde na to, zda si tech 1000,- vydelas za onech 3.5 hodin. Nekdo asi jo, nekdo asi ne. Ja jsem ale jen chtel rict, ze takove to tvrzeni, ze jet trosku rychleji kvuli peti minutam, je nesmysl (ted to tu primo nepadlo, ale obcas se to v tomto duchu objevi), co nic neprinese. A jako spousta veci, me subjektivne prijde, ze prinese.
 
No, já si zase myslím, že pět minut nic nepřinese. Navíc jsem takto jezdíval na JE Dukovany 45km jedna cesta. A když jsem přijel do práce o pět, 10 minut později, tak se z toho nikdo nepodělal. Naopak cestou domů jsem to zase trochu pohonil, páč to bylo celkově více z kopce a na spotřebu to nemělo negativní vliv, hlavně jsem chtěl být dřív doma. A s dlouhodobým průměrem 5,3 L/100km (Mazda 323/1,5 benzín) si myslím, že jsem se ani neměl zač stydět. A tak chápu oba světy, jak lidi co chtějí ušetřit a jedou ekonomicky, tak i ty co pospíchají.
Ale ať si každý jezdí jak chce/potřebuje, když to bude bezpečně. Jedno ale vím jistě, nové Sky motory nejsou o tolik úspornější, co marketing tvrdí. Respektive pravda je někde uprostřed - ty nové motory jsou o tolik úspornější až ve druhé polovině otáčkového spektra.
 
A to bych si zas ja tradicne dovolil nesouhlasit :). Mel jsem 3 ne-Skyactiv Mazdy (626, 2, 3), obcas jsem na zaskok mel od rodicu z firmy pujcenou starsi 323 (1.5) rv cca 2000, a s nicim jsem nedokazal jezdit tak usporne, jako s novou sestkou s dvoulitrem; a to ani v absolutnich cislech, a uz vubec ne, kdyby se spotreba vztahnula k vykonu a kroutaku. Podobnou spotrebu jsem mel s dvojkou 1.3, ac jsem mozna malicko vic jezdil jeden cas kolem mesta, ale ani na dlouhych trasach nekam do stredni Italie jsem se nedokazal dostat pod 6 pri jizde podle predpisu. S sestkou nalozenou podobne, tzn jen dva lidi, kola, stan a par veci, bych to dal hrave. Neni to samozrejme jen zasluha motoru, ale taky aerodynamiky a zprevodovani (coz skvele doklada to, ze s trojkou 165k i cx-3 120k mame vyssi spotrebu, nez s sestkou), ale ve vysledku jsou ta moderni auta az neskutecne usporna, pokud se to vztahne k vykonu...
 
No já vám nevím,při výměně 2,5 MZR za 2,5 Skyactiv je u mého profilu spotřeba tak nějak úplně stejná.V žádném případě ten pokles spotřeby,co je napsaný v TP se nekoná.
 
No já vám nevím,při výměně 2,5 MZR za 2,5 Skyactiv je u mého profilu spotřeba tak nějak úplně stejná.V žádném případě ten pokles spotřeby,co je napsaný v TP se nekoná.

A nemá stará 2.5 MZR o 15 % slabší výkon, krouťák, a nižší hmotnost auta? Měla vůbec MZR automat?
 
MZR měl v automatu pouze dvoulitr.GH má vyšší hmotnost.GJ má výkon a krouták vyšší,ale zrychlení je +-stejné,kolem 8 s.Já si nestěžuji,ale u GH se dalo v pohodě dosáhnout deklarovaných spotřeb,u GJ nikoliv.Například spotřeba ve městě byla napsána přes 11 l,já jsem jezdil po Ostravě za 8-9 l.
 
MZR měl v automatu pouze dvoulitr.GH má vyšší hmotnost.GJ má výkon a krouták vyšší,ale zrychlení je +-stejné,kolem 8 s.Já si nestěžuji,ale u GH se dalo v pohodě dosáhnout deklarovaných spotřeb,u GJ nikoliv.Například spotřeba ve městě byla napsána přes 11 l,já jsem jezdil po Ostravě za 8-9 l.

Provozní hmotnost vidím 1420 - 1430 kg GH MZR 2.5 GTA sedanu s manuálem, proti 1360 kg u GJ 2.5 AT sedanu. Takže spolu s tím, že novější je větší, těžší, o 15 % výkonnější a má automat, si nemyslím, že by to Skyactiv byl více žravý :)
 
Novější není těžší,jak píšeš,ale lehčí a já jen říkám,že spotřeba je skoro stejná.
 
Novější není těžší,jak píšeš,ale lehčí a já jen říkám,že spotřeba je skoro stejná.

u mě je celková dlouhodobá spotřeba po více než 50tkm s GJ G192 AT stejná jako u předchozí GH 108kw manual. Respektive o 0,03 menší :)
 
Tak o víkendu se podařil rekord v dojezdu. Absolvována trasa Brusel - Emmen - Brusel na jednu nádrž. Spotřeba 7,1, po dotankování dokonce 7 rovných. Zároveň po ujetých 693 km dotankováno jen 48,7 litru. Celou cestu dálnice v Belgii 130 km/h tempomat v Holandsku 125 - 135 tempomat podle rychlostních limitů. Rozhodně žádná economy run, navíc dost foukalo.
No byl jsem docela v šoku, většinou je problém se dostat pod 8. každopádně za posledních 1000 km i vypozorováno, že na letních originál Bridgestone je spotřeba o 0,7-0,8 l/ 100km nižší než na zimních Pirelli Sottozero 3 ve stejném rozměru.
 
Ja se pridam. Mam za sebou druhy letosni vylet na lyze do Alp. Neco malo pres 1300 km tam a zpet vcetne popojizdeni od chaty k vleku, ctyri lidi, plne nalozene auto, skibox na strese, stale jeste zimni gumy (Goodyear UltraGrip Performance Gen-1) a prumer 7,5 litru. Nesnazil jsem se lamat rychlostni rekordy (coz by s rakvi na stresne ani moc neslo), ale vylozene na spotrebu jsem take nejel. Ja jsem spokojen :)

IMG_20190407_154237.jpg
 
Tak M6 GL D184 automat Wagon - má za sebou 5.300km a teď cesta Olomouc - Vídeň, kdy jsem jel po CZ dálnici 140km/h, na Rakouské straně tempomatových 133km/h a samozřejmě přes Mikulov a Vídeň, co provoz dovolil (na letiště), tak spotřeba 5.5 l/100km
Oproti předchozí M6 GJ 2.0 G165 manual, kterou teď užívá moje ženuška to je více choulostivé na to, jak s tím člověk jede, takže 7.5 - 8l není problém, když to člověk honí - zajíždím, tak jak má najeto 20km a olejíček zahřátej, tak dostává na prdel.... (ale to až tak od 1600km).
Jak se vrátím domů, dostane novej olej a tu zajížděcí sračku jdu vylejt...

Tak jen zkušenost s posledním dieselem od Mazdy - jo a olej je teď na horní hraně rysky (k označení X tomu chybí ještě 1,5cm), ale něco málo tam očividně přibylo (počítám tak 5mm na měrce)
 
Prvních 1000 km s GJ 107kw 6,5/100. Na to že jsem přešel od dieslu, s autem trochu blbnul a podle všech rad zde natankoval 100 oktanů to považuju za celkem slušný výsledek.
 
Po prejdených 4500 km, na 1 nádrž 640km do bodu nula + 80 km do black out. Nečudujem sa že sa zaťala 200m pred benzinkou. Už to skúšať nebudem. Po naliati 10l benzinu chvalabohu chytila
 
Po prejdených 4500 km, na 1 nádrž 640km do bodu nula + 80 km do black out. Nečudujem sa že sa zaťala 200m pred benzinkou. Už to skúšať nebudem. Po naliati 10l benzinu chvalabohu chytila
Mne sa už podarilo 850km na jednu nádrž, z toho asi 85km pri nule na palubnom počítači (najazdených som mal určite viac ako 15 000). Tankoval som potom tuším 58 litrov do plna.

Mal som už odsledované koľko litrov tankujem keď mi zasvieti rezerva a vedel akú mám spotrebu, takže som očakával, že sa mi podarí dôjsť do cieľa.
 
Já jsem taky zkoušel ten dojezd s nulou a už to víckrát dělat nebudu. Po cca 30ti kilometrech citelně poklesne výkon motoru. a před benzínkou cca 60-70 km na nulu auto začalo cukat, tak jsem byl rád, že jsem na místě a už to riskovat nebudu a v nule to raději vždy dočerpám, i když tam je ta rezerva cca 10 litrů. Teď jsem načerpal necelých 57 litrů, takže nádrž už byla skoro na dně.
 
Back
Top