• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

Tak ono to prej opravdu hodne skodi motoru, nebo cerpadlu, nebo cemu... jezdit na konec nadrze nebo chcipnout z nedostatku benzinu. Ale nepamatuju si proc nebo jak, a jsem linej Googlit. Mozna to bylo neco s tim, ze v nadrzi byva troska vody, nebo s tim ze cerpadlo nema bezet naprazdno, nebo tak.
 
Tak ono to prej opravdu hodne skodi motoru, nebo cerpadlu, nebo cemu... jezdit na konec nadrze nebo chcipnout z nedostatku benzinu. Ale nepamatuju si proc nebo jak, a jsem linej Googlit. Mozna to bylo neco s tim, ze v nadrzi byva troska vody, nebo s tim ze cerpadlo nema bezet naprazdno, nebo tak.
To viem, že to nie je nič dobré pre auto, ale pri 700 km jazde v noci s malým dieťaťom, ktorému možno rástli zuby a preto sa budilo každú hodinu a stáli sme vždy aspoň 20 minút, som bol veľmi rád za posledné 2 hodiny bez prestávky :D
 
Voda v nádrži by být neměla, benzín je lehčí než voda, takže jde pryč první. Asi to byl ten druhý důvod.
 
jednotkou nastavený dojezd nula je daný hladinou benzinu tak, aby chladila palivové čerpadlo. Ano dá se s dojezdem nula najezdit ještě desítky kilometrů, taky na to občas hřeším, ale inženýři v Mazdě asi věděli, proč to tak je. A je tomu tak už leta u všech Mazd....

Jinými slovy: pokud je nouze, vím že s dojezdem nula najedu spolehlivě ještě 100km. Ale raději tankuju dřív, než se mi rozsvítí hladové oko...
 
Tedy neřekl bych, že je to furt stejné. U GH na nule zbývalo v nádrži okolo 5 l. U GL je to okolo 11 l, což mě netěší. Čekal bych, že čerpadlo budou zmenšovat, ne zvětšovat :-(

Odesláno z mého SM-A320FL pomocí Tapatalk
 
na tohle téma je tu už tolik vzrušených debat ... slovy klasika: "Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat."
 
Zdravím, začnu trochu zeširoka...
vybírám už nějakou dobu nové auto a už jsem prošel nejednu značku a nejeden kousek. Něco bylo mimo, něco jelo super, ale za šílený servisní ceny, až jsem včera cestou z práce zajel k Mazdě, narychlo si sednou do 6ky s cílem zjistit, zda auto zahrnout do potenciálního okruhu zájmu, protože recenze o něm mluví velice pochvalně a trochu v něm vidím Ford Focus, který jsem kdysi vlastnil a dodnes na něj rád vzpomínám.

Jak jsem si sedl do auta, auto mi sedlo, bílá kůže jasná volba a až na pár menších a větších pih na kráse fakt auto zaujalo... a od té doby čtu a čtu a čtu, sleduju a studuju vše kolem Mazdy 6. A zatím zjišťuji, že možná Mazda je přesně to, co celou dobu hledám. Možná opravdu existuje značka kde ještě lidé víc řeší jízdu než cenu opravy. Už teď se hrozně těším na zkušební jízdu, protože jestli to dopadne, vezmu rovnou funglovku nebo max. předváděčku.

Co je pro mne ale největším překvapením, tak docházím k závěru, že bych si asi vybral 2.5l benzín, přestože jezdím celý život naftu. Ale zatím jen na základě recenzí, videí a čtení. Při pohledu na číslo 258Nm se bojím, že při rozjezdu budu muset vypnout klimu, rádio a nejlépe i světla, ale snad výrobce ví co činí. Jak se bude chovat auto při předjíždění, to jsem fakt zvědav. Ostatně, to si brzy ověřím na vlastní nohy na zkušební jízdě, stejně jako tu podivnost s vypínáním válců či start/stop systém.

A tedy k benzínu směřuje i můj dotaz: kolik reálně mám počítat spotřebu po Praze? Píšete tu něco o až 10l/100km, ale já některé měsíce jezdím jen Prahu, často i centrum, nebo max. s pár výjezdy do blízkého okolí (Příbram, Beroun, Chomutov apod.). Ale opravdu lze i u 2.5l benzínu očekávat spotřebu kolem 10l/100km v Praze? A opravdu mimo Prahu lze jezdit pod 8l/100km a svézt se? To jsou totiž čísla, které jsem u benzínu opravdu viděl, ale u Fabie s nějaký 1.2 motorem, kde ta "jízda" byla asi taková, jako ta "klimatizace".

Budu rád za každou praktickou zkušenost s Prahou, případně mne zajímá i jak se vůbec takový motor do města hodí. Případně mi napište SZ, ať to tu neudálám offtopic, budu i rád za zkušenost/radu co si případně koupi nové M6 pořídit. Zatím jednoznačně vítězí Revolution TOP a uvidíme co bude skladem.

Díky za prostor a já jdu dál číst, studovat a těšit se na testovací jízdu ;)
 
Zdravím, začnu trochu zeširoka...
vybírám už nějakou dobu nové auto a už jsem prošel nejednu značku a nejeden kousek. Něco bylo mimo, něco jelo super, ale za šílený servisní ceny, až jsem včera cestou z práce zajel k Mazdě, narychlo si sednou do 6ky s cílem zjistit, zda auto zahrnout do potenciálního okruhu zájmu, protože recenze o něm mluví velice pochvalně a trochu v něm vidím Ford Focus, který jsem kdysi vlastnil a dodnes na něj rád vzpomínám.

Jak jsem si sedl do auta, auto mi sedlo, bílá kůže jasná volba a až na pár menších a větších pih na kráse fakt auto zaujalo... a od té doby čtu a čtu a čtu, sleduju a studuju vše kolem Mazdy 6. A zatím zjišťuji, že možná Mazda je přesně to, co celou dobu hledám. Možná opravdu existuje značka kde ještě lidé víc řeší jízdu než cenu opravy. Už teď se hrozně těším na zkušební jízdu, protože jestli to dopadne, vezmu rovnou funglovku nebo max. předváděčku.

Co je pro mne ale největším překvapením, tak docházím k závěru, že bych si asi vybral 2.5l benzín, přestože jezdím celý život naftu. Ale zatím jen na základě recenzí, videí a čtení. Při pohledu na číslo 258Nm se bojím, že při rozjezdu budu muset vypnout klimu, rádio a nejlépe i světla, ale snad výrobce ví co činí. Jak se bude chovat auto při předjíždění, to jsem fakt zvědav. Ostatně, to si brzy ověřím na vlastní nohy na zkušební jízdě, stejně jako tu podivnost s vypínáním válců či start/stop systém.

A tedy k benzínu směřuje i můj dotaz: kolik reálně mám počítat spotřebu po Praze? Píšete tu něco o až 10l/100km, ale já některé měsíce jezdím jen Prahu, často i centrum, nebo max. s pár výjezdy do blízkého okolí (Příbram, Beroun, Chomutov apod.). Ale opravdu lze i u 2.5l benzínu očekávat spotřebu kolem 10l/100km v Praze? A opravdu mimo Prahu lze jezdit pod 8l/100km a svézt se? To jsou totiž čísla, které jsem u benzínu opravdu viděl, ale u Fabie s nějaký 1.2 motorem, kde ta "jízda" byla asi taková, jako ta "klimatizace".

Budu rád za každou praktickou zkušenost s Prahou, případně mne zajímá i jak se vůbec takový motor do města hodí. Případně mi napište SZ, ať to tu neudálám offtopic, budu i rád za zkušenost/radu co si případně koupi nové M6 pořídit. Zatím jednoznačně vítězí Revolution TOP a uvidíme co bude skladem.

Díky za prostor a já jdu dál číst, studovat a těšit se na testovací jízdu ;)

Neboj se a jdi do toho. Ostrava sice není Praha, ale řeknu Ti to takhle:
  • běžná normální jízda do práce (cca 35 km) po okreskách, přes vesnice a pak přes celé město s tolerancí 10 km/h nad limit = 5,6 až 7,2 l/100 km (podle provozu a mé chuti předjíždět)
  • jízda jen po okreskách (ne v kopcích) s tolerancí cca 15 km/h nad limit = 6,5 až 7,5 l/100 km
  • jízda po okreskách v kopcích = 7,0 až 8,0 l/100 km
  • jízda po dálnici s tolerancí 15 km/h nad limit = 7,2 až 8,5 l/100 km
  • jízda v městské či jiné koloně nebo zácpě = 8,5 až 9,5 l/100 km
  • divoká jízda s častým používáním kickdownu a vytáčením motoru do 6.500 ot/min. = klidně přes 10 l/100 km
  • jízda s vozíkem (mám brzděný s nosností přes tunu) = žere i trávu kolem cesty, tj. kolem 10 l/100 km a akcelerace nic moc
A teď k tomu točivému momentu - zkus a myslím si, že budeš nadšený. Zvukový projev i samotné zrychlení je nejen pro mě naprosto dostačující. Není to šestiválec od BMW ani Audi (když zůstaneme s nohama na zemi a nebudeme se bavit o supersportech), ale v porovnání s běžnou nabídkou je to prostě pecka. Takže ať to shrnu - při zohlednění poměru cena : výkon, je Mazda 6 GJ/GL s benzínovým motorem 2.5 naprosto skvělá ve všech směrech. Mám s ní osobně najeto za 2 roky a 2 měsíce cca 90 tisíc kilometrů, takže si myslím, že to můžu posoudit. :cool:
 
Je to tak. I s novým G194 ty čísla co napsal @Bielan sedí.
Já tedy jezdím Brusel (Praha je oproti němu většinu času projížďka venkovem - alespoň tedy žebříčky ucpanosti měst a plynulosti dopravy to říkají :D) a i když zrovna nestojím v koloně a jedu jako idi*t stylem brzda plyn tak se přes 10 nedostanu (9,5) to samé i rychlejší přesuny po Německu, kdy pokud to provoz dovolí, se auto podívá ke 200 km/h znamenají spotřebu do 10 litrů. My tedy máme po 30 tis. km průměr okolo 8,5. Ale delší cesty po dálnicích, pokud se člověk drží do 150 km/h se dají bez problémů stlačit pod 8 a v Belgii na dálnici při tempomatu na 130km/h i na nějakých 7,2 cca. Okresky nejezdím, tam neporadím.
Jinak čísla, co jsem napsal jsou při neustálé zapnuté klimatizaci AC Eco a v zimě většinou vyhřívané sedačky, teď přes léto naopak skoro pořád běží odvětrávaní a většinou 2 osoby v autě.
 
A tedy k benzínu směřuje i můj dotaz: kolik reálně mám počítat spotřebu po Praze? Píšete tu něco o až 10l/100km, ale já některé měsíce jezdím jen Prahu, často i centrum, nebo max. s pár výjezdy do blízkého okolí (Příbram, Beroun, Chomutov apod.). Ale opravdu lze i u 2.5l benzínu očekávat spotřebu kolem 10l/100km v Praze? A opravdu mimo Prahu lze jezdit pod 8l/100km a svézt se? To jsou totiž čísla, které jsem u benzínu opravdu viděl, ale u Fabie s nějaký 1.2 motorem, kde ta "jízda" byla asi taková, jako ta "klimatizace".

Budu rád za každou praktickou zkušenost s Prahou, případně mne zajímá i jak se vůbec takový motor do města hodí.

Je to jak píšou @Bielan a @tommas.
S úplně novou M6 G194 jsem teď poskakoval v těch zácpách a vedru po Praze za cca 9.3. Okresky mimo město jsou tak za 7l i s úplně novým nezajetým motorem. Fakt bych se toho nebál.
 
Nenapsal bych to líp jak @Bielan a @tommas čísla jsou u mě téměř identické. Trip B mám nevynulovaný poslední 10000 Km a svítí na něm 7,8l/100 km, přitom město tvoří cca 60% a nejezdím na spotřebu nebo ekorun. Pokud bych měl vybírat znovu, tak bych volil stejně jako předtím Revolution Top, ve výbavě všechno aktivně využívám ke spokojenosti. Předtím jsem si myslel, že věci jako odvětrávání, asistenti nebo vyhřívaný volant jsem nikdy nepotřeboval tak ani teď nebudu, ale už bych auto bez toho nechtěl.
 
Díky za informaci, tak to jsem opravdu zvědav jak mi auto sedne. Jestli testovací jízda dopadne dobře, tak snad rovnou objednám :)
 
Díky za informaci, tak to jsem opravdu zvědav jak mi auto sedne. Jestli testovací jízda dopadne dobře, tak snad rovnou objednám :)
Napiš pak dojmy, já jsem M6 ve výběru ani nezvažoval a na testovačku jsem šel spíš náhodou a do počtu aby se neřeklo. No a jak to dopadlo :).
 
Ještě stojí zato upozornit na rozdíl oproti běžným dieselům. Myslím, že první dojem bude, že se to moc nerozjíždí, že to netáhne. To je ze dvou důvodů. Za prvé, ten krouťák je opravdu menší, takže pokud budeš chtít citelně přidat, musíš jít do otáček. Jelikož budeš mít automat, musíš buď podřadit ručně, třeba pádlama u volantu, nebo řádně sešlápnout plyn, aby automat podřadil sám. Klidně o 2 - 3 stupně. Druhý důvod je ten, že Mazda nastavuje reakci na plyn u nových verzí M6 tak, aby nutil řidiče jet plynule bez výraznější akcelerace, úsporně. Oproti spoustě aut je takový trochu mdlý. V GH byl plyn o dost strmější. Jezdil jsem teď jako náhradním autem naftovým Superbem a jak reakce plynu, tak samozřejmě krouťák, to auto ženou v první fázi dopředu o dost výrazněji. I bez sportovního režimu. Na druhou stranu ten 2,5 l, ostatně i 2,0 l, táhnou s rostoucími otáčkami víc a víc, což je úžasný pocit, který s nafťákem jen tak nezažiješ. Na ten jiný styl akcelerace si musíš chvilku zvykat.
 
I když se pohybuju kolem 9l/100km tak souhlasím s tím co tu padlo. Já na spotřebu vůbec nehledim (což je hlavně tím že v Luxu máme prémiový benzín za EUR 1.2/L) a nad 10L jsem se dostal snad jen 3x a to byly vždy vyjimecny situace jako jizda na sněhu a tak. Jinak jestli neznáš, tak doporučuji projít https://www.spritmonitor.de/en/over...2018&power_s=193&page=2&gearing=2&powerunit=2 ... Osmý od konce jsem já :)
 
Tak máme po 2 týždňovej dovolenke. Obsadenie 4 ľudia z toho 2 deti a plný batožiňák do ktorého som natlačil ešte aj bajk. Týždeň v Pyrenejách ju slušne prevetral (napr. Col du Tourmalet), a cestou od stredozemného mora sme vybehli ešte na Mount Ventoux práve v deň prekonaného teplotného rekordu pre Francúzsko. Cesta na Mount Ventoux má 1600 prevýšenia a samozrejme treba to aj sklesať. V údolí bolo 42 a teplota nám klesla pod 40 až tesne pred Švajčiarskom asi po 500 km. Ešte sme sa zastavili v nemeckom Europarku Rust a cesta domov. Dokopy to dalo 4900 km a spotreba podľa palubáku 6.7, podľa spritmonitora 6.9. Klasická dovolenková jazda s naloženým autom, žiadne preteky. K tomu na diaľniciach je kopec obmedzení, kde nabiehal aj 2 valcový režim a spotreba sa pekne znižovala. So spotreby som vcelku prekvapený, pretože auto ma oproti pôvodnému GH 2009 min o 200kg viac a spotrebou som s GL o chlp lepšie ako s GH, to nehovorím o výkone ktorý bol dostupný aj v naloženom aute, čo sa o 2 l GH nedalo povedať.
Po návrate som mladého viezol do tábora v Rajeckej Lesnej, tankol som 100 benzín a hlavne okolo Myjavy som povyháňal pavúkov z motora. Spotrebu mi doma ukázalo 6.3.

IMG_20190628_133058.jpg IMG_20190628_133802.jpg 20190618_121926.jpg
 
Pěkná cesta @Mamutko a také přidám aktuální report z dovolené. Celkem 3000 Km ze Zlína do Toskánska a zpět s výslednou spotřebou 7,2l. Cesta tam klasika dálnice přes Vídeň a Graz, v Itálii objevování Toskánských vesnic po okreskách a zpět přes Grossglockner Hochalpenstrasse a Salzburg.

bYHjh5a.jpg
 
Tak i já svou trochou ke spotřebě... Dovolená v západní horské části Rakouska, plně naložený kufr, 2 dospělí a 2 dospívající děti. Obě cesty po dálnici deštivé, na místě cestování k túrám a jedná krásná horská silnice - Silvreta. Celkem najeto cca 2100km se spotřebou 6.9l/100km. Neřekl bych, že jezdím na spotřebu, ale taky nejsem žádný drak. Až na tu Silvretu - tu jsem si opravdu užil. Celkem mne překvapilo, že cestou nahoru jsem neměl potřebu používat pádla, auto nádherně reagovalo na rychlost sešlápnutí plynového pedálu, případné použití kickdownu za vrcholem zatáčky vystřelilo otáčky motoru do výšin a syn vzadu jen nadšeně básnil o zvuku a já o akceleraci :). Manželka mlčela a držela se madla pod stropem (díky jí za to :) ). Dolů si to však bez pádel neumím představit, to bych byl asi brzy bez brzd :)
Co jiného než spokojenost?20190705_182218001.jpg
 
Tak i já svou trochou ke spotřebě... Dovolená v západní horské části Rakouska, plně naložený kufr, 2 dospělí a 2 dospívající děti. Obě cesty po dálnici deštivé, na místě cestování k túrám a jedná krásná horská silnice - Silvreta. Celkem najeto cca 2100km se spotřebou 6.9l/100km. Neřekl bych, že jezdím na spotřebu, ale taky nejsem žádný drak. Až na tu Silvretu - tu jsem si opravdu užil. Celkem mne překvapilo, že cestou nahoru jsem neměl potřebu používat pádla, auto nádherně reagovalo na rychlost sešlápnutí plynového pedálu, případné použití kickdownu za vrcholem zatáčky vystřelilo otáčky motoru do výšin a syn vzadu jen nadšeně básnil o zvuku a já o akceleraci :). Manželka mlčela a držela se madla pod stropem (díky jí za to :) ). Dolů si to však bez pádel neumím představit, to bych byl asi brzy bez brzd :)
Co jiného než spokojenost?Zobrazit přílohu 23277

Tak si do to do listu píšu další lokalitu Silvereta, říkáš :) a příště už klesám s pádlami také, na Hochalpenstrasse jsem je uvařil a cestou jsem musel párkrát zastavovat abych je dochladil. Já jsem spotřebou fakt překvapený, nekupoval jsem si ten motor kvůli tomu a čekal jsem na objem a automat vyšší čísla. Já jsem maximálně spokojený. Hlavně, že při vyšší zátěži neletí spotřeba do nebe. Mazdě se ty motory vydařily.
 
Back
Top