• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba Mazda6 GJ/GL - pochlubte se za kolik jezdíte

Efektivita Dieselu je a bude vždy vyšší, já bych ale diesel nebral ani kdyby byl rozdíl ve spotřebě větší. To bych radši šetřil v životě na něčem jiném abych si mohl dopřát zvuk a otáčkový charakter benzínu, ale i tu vůni naturalu při tankování :).
 
Vzal jsem si z práce GJ 2,2SkyD 110kW s fofrklackem a po víkendu jsem dojel do práce se spotřebou 4,7l/100km. Průměrná rychlost 69km/h. A najel jsem 450km.

No... kdybych se na to zaměřil, dokázal bych celý víkend jezdit bez problémů s dvoulitrem s manuálem kolem 5.5 — stačilo by na dálnicích se držet kolem 120, nedupat na plyn na konci obcí... Takže rozdíl by byl 0.8 litru. Když jsem měl ženu v nemocnici, a jezdil jsem tam zhruba týden delší trasy po okreskách a bral si na to CX3, měl jsem kolem 5.5 - šestka mi přitom vždy brala při stejném stylu jízdy zhruba to samé, co ta CXka (jak je to možné navzdory větší hmotnosti nevím, nejspíš aerodynamika, i-Eloop a lehounce delší převody). Z práce domů se dalo s tou šestkou i pod pět (rekord 4.7), když jsem jezdil v noci a byl energeticky na dně a na dálnici jel tempomat 110; průměr mi taky nejspíš musel vycházet kolem 70 km/h+, protože čas i při pomalé nikdy nebyl o moc více, než 50 minut, to mám vyzkoušené třeba za silného deště, kdy taky jedu jen kolem sto až sto deseti (ale spotřeba v takovém případě min. o litr vyšší).

Takže pořád ten důvod pro diesel nevidím. S automatem a při "normálním" ježdění, tzn. prostě svižně a lehce nad limitem, pochybuju, že by s ním někdo mohl dlouhodobě jezdit pod 6. Ostatně i na spiritmonitoru je průměr 6.8, kdežto u 2.5 je to 8 a umím si představit, že lidi s benzínem nejspíš budou jezdit o špetku dynamičtěji, protože k tomu točivá atmosféra dost vybízí... ale i kdyby ne, rozdíl 1.2 litru dělá 30 haléřů na km, při nájezdu 30 tisic km ročně pak 8940 Kč při ceně 31.50 za naftu a 30.50 za benzin (nepočítám, že naftu by to auto chtělo ideál prémium, kdežto 2.5 s nižším kompresním poměrem, než měla 2.0 SkyG, určitě bude v poho s N95).

Vzhledem k vyšší pořizovací ceně, vyšší ceně servisní prohlídky a potenciálně (nyní už snad ne, ale dřív jo) na zacházení citlivějšímu motoru mi pořád nepřipadá, že by to nahrávalo naftě :)

-- A jak jsem určitě tady na forech někdy psal, kdyby tam byl rozdíl pro naftu výrazný, jako v době, kdy přijatelně jedoucí 1.9tdi žraly kolem 5 a benzínové dvoulitry kolem sedmi a půl, klidně bych o té naftě do Šestky i uvažoval; přecejen je to pro mě do značné míry nástroj na udržení práce, takže řešit ekonomiku provozu by dávalo smysl. Jenže ono to prostě nevychází, a to ani s mým nájezdem, který je spíš 40 tis km ročně (a kdyby auto jezdilo za 4.5, možná bychom ještě víc víkendově výletničili do Rakouska a Německa, takže potenciálně bych s naftou možná najel ještě více). Nevychází a nevychází. Bohužel.
 
Poslední úprava:
Jen koukám, že mám ve své tabulce nějaké starší ceny paliv, takže teď by ten výpočet vyšel lehce lépe pro naftu, ale pořád to nemá vliv na celou úvahu...
 
Ono to takhle sedí u Mazdy, kde ty atmosferické benzíny si prostě moc nevezmou. Resp. nejsou tak závislé na stylu jízdy. Proto bych u 6ky asi nikdy nad naftou neuvažoval.
Možná například u CX-5 a dalších SUV to dokážu více pochopit, případně ač nerad, tak při výběru auta, kdy nakonec máme 6ku, bylo zvažováno Volvo V60 a tam jsem si silně pohrával s myšlenkou i nafty, protože spotřeba motoru T5 byla docela odrazující. A tam se pak ty rozdíly lehce zvětšují.
 
Mně osobně aktuální benzíny od mazdy na můj styl jízdy nevyhovují. Když jsem měl příležitost je vzít na trasu, kde jezdím 80% jízd, tak prostě s 2,5 SkyG jsem jel za 7,6l/100km, s 2,0SkyG 121kW a manuálem za 6,8l/100km a se SkyD vždy do 5l/100km (včetně regenerace). Takže u mě je pořád rozdíl 2l/100km. Mazda 3 v sedanu se SkyG 88kW a manuálu zase 6,5l/100km.

Takže tabulka u mě je 2l/100km, 20l/1000km, 200l/10000km, 2000l/100000km.
 
Mně osobně aktuální benzíny od mazdy na můj styl jízdy nevyhovují. Když jsem měl příležitost je vzít na trasu, kde jezdím 80% jízd, tak prostě s 2,5 SkyG jsem jel za 7,6l/100km, s 2,0SkyG 121kW a manuálem za 6,8l/100km a se SkyD vždy do 5l/100km (včetně regenerace). Takže u mě je pořád rozdíl 2l/100km. Mazda 3 v sedanu se SkyG 88kW a manuálu zase 6,5l/100km.

Takže tabulka u mě je 2l/100km, 20l/1000km, 200l/10000km, 2000l/100000km.

Zvyk je železná košile... teď máš dle spritmonitoru 5.5 s autem, se kterým mají Němci průměr 6.63 (a vzorek obří), takže nevěřím, že bys po přeučení na benzín mohl jezdit naopak se spotřebou z nejvyšších, stejně jako nevěřím, že bys dlouhodobě udržel novou 2.2D pod pět, podle mě bys zase měl spotřebu o podobný procentuální rozdíl nižší, než ostatní (jestliže pro tu mají Němci 6.8, čekal bych v Tvém případě 5.6). Ale samozřejmě to jsou jen "co by kdyby". I kdybys byl výjimka, pořád bude platit, že drtivé většině řidičů se nemůže Sky-D proti Sky-G čistě finančně vyplatit v prvních pěti letech při zohlednění nákupní ceny a servisních nákladů... pak dál už to jsou emoce nebo specifické potřeby, někdo miluje turbozátah, někdo nerad točí, někdo jezdí pořád dálnici, někdo chce čtyřkolku, kterou Mazda s benzínem nedělá. Počítám, že svou rekordmanku MZR-CD stejně asi jednou prodáš, tak pokud to další bude naftová Mazda, jsem zvědavý (zcela upřímně!), za kolik se s ní taky nechá jezdit... jak jsem psal, já tomu v zásadě fandím, když tím někdo dokáže ušetřit ranec peněz, ale v mém případě to prostě nevycházelo.

Jo a zjistil jsem, proč jsem v tabulce měl dražší naftu než benzín — vyhrabal jsem, že jsem si to naposled počítal v lednu před objednávkou svého 2.5, kdy byly ceny benzínu paliv níž než teď, a naftu jsem automaticky dával cenu za prémiovou. S obyč to opravdu vychází o něco líp, zvlášť teď po zdražení paliv; když jsem tam nahodil aktuální data a novou zkušenost se spotřebou 2.5, pak při rozdílu 1.2 na spotřebě (G 7.3, D 6.1) a nájezdu 35 tisíc ročně (konzervativnější odhad) 16500 ve prospěch nafty, tzn. rozdíl nákupní ceny by byl pryč za 3 roky, nepočítaje servisní rozdíl, který ale není takové drama, v zásadě asi jen 10x výměna oleje (tam je rozdíl myslím cca pět stovek v neprospěch nafty?)... Takže po čtvrtém roce už by byl diesel výhodnější. Pak ale zase kdyby člověk počítal až do konce, jsou další faktory, jako je třeba (dnes nepochybně výrazně nižší) zůstatková cena, která bude závislá na pověsti, kterou ty motory v té době budou mít. Tedy jak dobře dokáže trh zapomenout na několik problematických naftových let, a jaký bude v té době stav regulace/boje aktivistů proti naftě a tím ovlivněné veřejné mínění.
 
Kurnik, hezké kdyby. :D Ale fakt, že mi benzín nevyhovuje je prostě fakt. A zatím mě mazda a její SkyG nepřesvědčil a to jsem s nimi najel dost km, abych si udělal obrázek.

Se SkyD jsem najel přes 3000km a nešel jsem přes 5 litrů. Takže věřit tomu můžeš. A se SkyG 2,0 121kW cca 1000 km a pořád to jezdilo za 6,5 litru a pocitově to nejelo. Ano zátah turba mi vyhovuje.
 
No jo, ale tady si začali porovnávat pinďoury (2,5) a když jsem ukázal jiného pinďoura (2,2), tak to vadí :D
 
Teď teda jedno měření "kdo ji má menší" ;)

Protože ráno jsem se "rozohnil" v dopravní špicce při stíhání termínu u zubaře na 8.9 na sto, nedalo mi večer nezkusit opačný extrém. Tak 5.2 dle PP, pod pět jsem to nesrazil, ale prvních asi pět minut jsem jel normálně, než mě napadlo vyzkoušet za kolik to dokážu směrem dolů. Takže pod 5 by to asi šlo. Dálnice 105 km/h, okresky homeopaticky 80 - 85 km/h, města a obce normálka, ale skoro celý jsem to jel na manuál a snažil se držet někde mezi 1800 - 2200 otáčkami.

Důkaz místo slibů příkládám. Až budu mít zas úspornou náladu, zkusím to srazit pod pět... ta dálnice je tam asi největší faktor, stoupání ukazuje palubní počítač okamžitou třeba 7.8 i při těch 105 km/h, klesání přitom neukazoval pod 2.8, rovinky jak kde, podle toho jestli naskočil dvouválec nebo ne (často ukazoval něco mezi 5.6 - 3.6).

m6_consumption.jpg
 
Takové číslo mám já skoro pořád .... páč mám naftu :) a když jsem měl náladu já jednou a chtěl jsem vyzkoušet, zda se dá jet za ty papírové údaje, tak Vsetín-Ostrava za 3.9 !!!
 
Hmm, hezké číslo @Kozlik. To jsem na své Mazdě zatím za celou jízdu neměl. Dneska do práce 7.2 s regenerací, bez klimatizace.
 
Jen ze zvedavosti - bez klimatizace? On to nekdo vypina? Proc?

Ja casto taky, pokud neni horko. Alergie/astma, vicemene celorocni chronicka ryma... klima vysousi vzduch, u dlouhych cest (zvlast letadlem, hlavne nad 8 hodin) me temer bez vyjimky par dni boli dutiny a zhorsi se mi ryma. I ocni sliznice trochu vic trpi, ale s tou se lip bojuje ocnima kapkama. V letadle jeste docela pomaha kazdou pulhodinku si striknout osvezovac (voda ve spreji :)) do obliceje, a samozrejme nejaky kapky se slanou morskou vodou, ale stejne to neni uplne ideal. V nasem pracovnim tymu nas na tohle mimochodem trpi snad polovina... chcipacci z IT.
 
Já také zapínám klimu jen v největších parnech.Otevřu střešní okno a mírně pootevřu pravé zadní okno.Krásně to uvnitř cirkuluje bez průvanu a hluku.Je to pro mne velké příjemné překvapení,myslel jsem,že střešní okno je více na efekt.
 
Já se tedy přiznám, že jsem naopak za celou dobu klimu snad nevypnul. Jak jsme auto převzali a nastavili AC ECO, tak je tam doteď. A musím říct, že jsem byl klimatizací v Mazdě překvapen, protože v předchozím Oplu jsem i u automatické klimy musel často regulovat teplotu, protože buď to chladilo málo, nebo naopak hodně foukalo a tady mám po většinu času prostě 22°C a je to.
 
Coz je mimochodem zajimava vec na novy sestce. Na 2015 trojce i 2017 sestce jsem jezdil skoro porad s nastavenim klimy 20.5, s novou 22. Bud se mi za ten mesic a pul mezi prodejem stare a koupi nove zmenila termoregulace, nebo ta nova chladi jinak kvuli jine izolaci palubni desky a jinak resenym vydechum... nebo je jinak naprogramovana. Realisticteji. Protoze myslim, ze pri 20.5 bych v kosili umrzl, jak se znam z kancelare.
 
Back
Top