• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba paliva CX-5 KE - zkušenosti

Velmi záleží od štýlu jazdy. Mam G160 AWD, naposledy KE-PP, diaľnica, kde sa dalo som to držal na 150-170, spotreba na jazdu skoro 11 litrov na sto.
Pri 120-130 km/h to vychádza do 8 litrov. V opačnom smere,PP-KE, predpisovo, je to dosť pod 7 litrov, lebo sa ide "z kopca".
 
Mam KF 2.0 G-165, manual, FWD, 13500km -- priemer 7,2L/100km. V zapche po BA cca 8,5-9L/100km, ked su prazdne cesty tak cca 6,4L/100km. Dialnica pri 130km/h cca 7,3-7,5L/100km. Tankujem vacsinou plna-prazdna a vzdy pridavam VIF. ;)
 
Mam KF 2.0 G-165, manual, FWD, 13500km -- priemer 7,2L/100km. V zapche po BA cca 8,5-9L/100km, ked su prazdne cesty tak cca 6,4L/100km. Dialnica pri 130km/h cca 7,3-7,5L/100km. Tankujem vacsinou plna-prazdna a vzdy pridavam VIF. ;)
Davam podotazku " v servise mazdy ked som sa pytal na pouzivanie aditiv typu VIF" tak mi povedali, ze vyrobca to nedoporucuje, to iste mi povedal aj znamy, ktory je sudny znalec pre "motory", ma niekto relevantnejsie info ohladne pouzivania aditiv typu VIF ?
Moj nazor je, ze pouzivat kvalitnejsie palivo je sice drahsia alternativa ale vzdy lepsia ako aditiva lejem si sam do nadrze. Moja mazda papa len maxmotion a raz v cesku ked som bol a musel som tankovat, vyskusal som Vervu a skoda, ze na SK ju nepredavaju, motor sa mi zdal, ze bol este tichsi ako pri MM.
 
v servise mazdy ked som sa pytal na pouzivanie aditiv typu VIF" tak mi povedali, ze vyrobca to nedoporucuje, to iste mi povedal aj znamy, ktory je sudny znalec pre "motory", ma niekto relevantnejsie info ohladne pouzivania aditiv typu VIF ?

co proti tomu má výrobce a soudní znalec ??? http://www.petrol.cz/petrol-awards/...zin-aditiv-overeni-cisticich-ucinku-6499.aspx . Já dával a dávám VIF do všech aut co jsem měl, ono dražší palivo neznamená vždy lepší palivo a i do prémiových paliv není na škodu aditivum přidat https://www.nejlevnejsi-aditiva.cz/ma-smysl-aditivovat-premiova-paliva.html
 
Poslední úprava:
Momentálně se pod 8/100 nedostanu ani náhodou. Poslední dvě tankování 8,6 a 8,7l/100km. Cesta z práce je šílená. 3,5km jedu často i 40minut. PP mi vždy ukazuje 20l/100km (víc asi neumí...). Těch dalších 10km domů to pak srazí k osmi litrům. "Promyšlené" uzavírky v Brně dělají z městského okruhu pěší zónu. Tlačit to auto by bylo rychlejší. Ano, tady má hybrid či elmobil reálnou výhodu.
 
PP umí ukazovat do 99,9. Tuto spotřebu mám běžně po natankování a resetu spotřeby když popojedu 6 metrů a ještě čekám s nastartovaným motorem (na zbytek posádky). Jinak včera do práce jsem měl spotřebu 33,5. Ale to jsem jel jen 400 metrů. Co mě však nejvíc překvapilo u Mazdy je přesnost toho PP. PP mi dokonce ukazuje cca o 5% VYŠŠÍ spotřebu než je v reálu přepočítaná po natankování. Za to rozhodně palec nahoru.
Za posledních 10 let jsem ještě nezažil, aby bylo Brno normálně průjezdné (v dopravních špičkách). Tady má výhodu jedině skútr. Velkej je už zazimovanej, ale ten malej(do města) mám stále ještě v provozu, a pohoda; Koliště, Zvonařka..., vše na první dobrou bez zastavování (mimo semaforu). Takže je to jen o tom co kdo chce. Když se plechovkáři chtějí mačkat v zácpách, mají tu možnost; já jim to neupírám. ;)
 
Ano, skůtr je fajn. V dobrém Ti závidím. Nemám na něj koule. Ten PP mi po natankování také běžně ukáže 99/100 a pak se rychle srovná. Ale při dlohodobém poskakování a postávání v koloně se ta spotřeba opravdu zastaví na 20/100. Sloupce měření jsou vyplněné až nahoru třeba všechny (každý sloupec je tuším na 5minut měření). A ukazuje to právě těch 20 max.
 
Nevím, takové vyloženě poskakování jsem s M2 ještě nezažil. Posledních 10 sloupcců (graf mám do hodnoty 15) je po minutách a pak 5 x 10 minut. Ale já se bavil o celkovém průměru za jízdu, kde to může skončit přes 20 za extrémních podmínek.
 
tak snad se jednou taky dostanu na ty cisla co tu pisete... ja s novou 2.5 AWD jel do prace a zpatky (takze 2x 10km po Praze) za 11.5 litru, to mi prijde trochu hodne, ale pri delsi ceste, vcetne dalnice, to bylo o vikendu krasnejch 7.4l
 
Po Praze je to podle toho kolik semaforu potkám, na dojiždění do práce by to pro mě bylo smrtelné, tam jich je cestou 12 po 500 metrech a jsem rád když dojedu tak za 12l/100km... Dlouhodobá je plus mínus 9l/100km.
 
Ahoj, moje spotřeba u cx5 2,5 benzín awd automat je mezi 7-8 litry. Dálniční rychlosti opravdu spotřebě moc nepřejí, ale stačí ubrat ke 120km/hod a je to do 8.
Zatím najeto 1300km. Auto je super. Jediné co mi zatím nefunguje je start stop. O ten mi samozřejmě vůbec nejde, ale asi nejde kvůli autobaterii, která nejspíš není v kondici. Podle prodejce je to normální kvůli krátkým trasam. Jenomže já najel těch tisíc km prakticky v kuse. To už bych předpokládal, že bude dobita. Co vy na to?
 
istop jsem u novy cx-5 taky resil, mel jsem uz jet do servisu, ale dva dny na to, najeto neco pod 1000km, mi to zaclo fungovat (nesel kvuli baterii, bylo videt na displeji, ze nesviti ikonka baterie... ted ve vedrech mi spis casto nefunguje kvuli klimatizaci).

Jinak ta spotreba je fakt strasne individualni, protoze kdyz to je 50% po Praze a celkove kratsi cesty 10-50km, tak se mi nikdy nepovedlo na 1 nadrz ujet vic nez 350-500km, teda ani nechci pocitat jaka je doopravdy mestska spotreba... ale snad se jednou odstehuju na vesnici a budu jezdit za tech 7-8 :)
 
i-stop mi začal fungovat až po odjetí cca 1800km, takže klid :)
 
Ok díky moc za odpověď a rady. Spotřeba mi opravdu připadá výborná na takový motor a navíc SUV s 1,6 tuny.
 
Ověř, že nemáš i-stop vypnuté tlačítkem. Zkus zapnout auto-hold. Pak někde až budeš zastavovat sešlápni brzd. pedál dost silně, aby se zaplo nejen auto-hold, ale i i-stop. Nejlépe už se zahřátým motorem.
 
Inak ja len taky poznatok ze ja mam permanentne vypnuty i-stop (trvalo stlacene tlacitko papierovou zarazkou :)) a ked vypnem trakcnu kontrolu tak sa zaroven aktivuje i-stop a motor sa vypne. Cudne ale je to tak. Asi to mate vsetci tak. Neviem ci to niekto skusal.
 
Back
Top