• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Spotřeba paliva CX-5 KE - zkušenosti

Tlačítko jsem samozřejmě vyzkoušel, s brzdou jsem také laboroval, vím že autohold se aktivuje po zastavení až silněji stlacim pedál. Prostě v iloopu nesvítí autobaterie modře tudíž se nedá istop spustit. Ta váha je samozřejmě z TP.
 
V poslední době mám spotřebu 8÷8,5. Jezdím prakticky jen krátké trasy po městě a Brno je jedna velká rozkopaná díra s kolonama.
 
Inak ja len taky poznatok ze ja mam permanentne vypnuty i-stop (trvalo stlacene tlacitko papierovou zarazkou :)) a ked vypnem trakcnu kontrolu tak sa zaroven aktivuje i-stop a motor sa vypne. Cudne ale je to tak. Asi to mate vsetci tak. Neviem ci to niekto skusal.
Nemáme to tak. :) Co popisuješ, jsou 4 roky staré pionýrské praktiky, které již snad nikdo dobrovolně neprovádí, páč tím blokuješ všechna tlačítka na tom panýlku. Smysl tohoto počinu spatřuji snad jen u té nejchudší výbavy "žebrák", nebo jak to Mazda nazývá, ale i tam bych se na to vykašlal. (zas na druhou stranu, na tom panýlku jsem jen 2x vypnul ty čáry, když proti mě jezdily náklaďáky na úzké silnici, jinak na to nešahám) Takže doporučuji @shr3k -a a vykašlat se na papírek. A nebo potom pootočit čidlo kapoty, páč auto s alarmem je poslední dobou to samé co auto bez alarmu - nikdo na nějaké houkání nereaguje.
 
Nemáme to tak. :) Co popisuješ, jsou 4 roky staré pionýrské praktiky, které již snad nikdo dobrovolně neprovádí, páč tím blokuješ všechna tlačítka na tom panýlku. Smysl tohoto počinu spatřuji snad jen u té nejchudší výbavy "žebrák", nebo jak to Mazda nazývá, ale i tam bych se na to vykašlal. (zas na druhou stranu, na tom panýlku jsem jen 2x vypnul ty čáry, když proti mě jezdily náklaďáky na úzké silnici, jinak na to nešahám) Takže doporučuji @shr3k -a a vykašlat se na papírek. A nebo potom pootočit čidlo kapoty, páč auto s alarmem je poslední dobou to samé co auto bez alarmu - nikdo na nějaké houkání nereaguje.
Diky za radu. Prave som presiel na vyssiu uroven odstavenia i-stop. Papierik som z panela odstranil a spinac kapoty som pootocil. Zda sa ze je vsetko ok.
 
Ahoj, mám čerstvě Mazdu CX-5 KE 2015 4x4 2,2D 129kW a mám dotaz ohledně spotřeby. Průměrně mi to ukazuje 6-7l/100km. Za posledních 14 dní se mi 2x stalo, že aktuální spotřeba ukazovala vysokou spotřebu - tam, kde běžně po rovině jedu 80-100km/h za 5-6l/100km mi to ukazuje třeba 14-16l/100km (prostě jako kdybych jel na sytič). I když je kousek mírný kopec dolů, kde když dám běžně nohu z plynu mi to ukazuje spotřebu 0l/100km, mi to na stejnem úseku ukazuje třeba 4-5l/100km. Naposledy se mi to stalo dnes, když jsem jel asi 15km dlouhou trasu. Zhruba v polovině trasy je velký kopec dolů, kde se jen brzdí. Při přibrždění se mi zdálo, že to trochu vibrovalo, tak jsem to ještě trochu víc rozjel a razantněji brzdil a pak se spotřeba srovnala na ty hodnoty, které jsem psal výše.
Tedy zajímalo by mě čím by to mohlo být? Máte někdo stejnou zkušenost?

Díky
 
Ano. Probíhající regenerace DPF se pozná například zvýšenou okamžitou spotřebou paliva.
 
Ano. Probíhající regenerace DPF se pozná například zvýšenou okamžitou spotřebou paliva.
Uff - tak to jsem si oddychl. Bohuzel jsem se zrovna potacel po meste a nemohl to trochu rozjet... je mozne, ze to regenerovalo jen cca 15 minut?
 
Ahoj, s DPF (Nissan Qashqai) jsem najezdil pres 200tis km, tak bych mohl vypravet....
Ale spis bych uvedl to, ze vyhodnocovani okamzite spotreby je prece jen ducharina. To neni o spotrebe, to je jen o kakulacich pocitace. Nedelej z toho hned zavery. Proste okamzitou spotrebu vubec nesleduj a uvidis, jak se ti bude lehceji jezdit .
 
Ahoj, s DPF (Nissan Qashqai) jsem najezdil pres 200tis km, tak bych mohl vypravet....
Ale spis bych uvedl to, ze vyhodnocovani okamzite spotreby je prece jen ducharina. To neni o spotrebe, to je jen o kakulacich pocitace. Nedelej z toho hned zavery. Proste okamzitou spotrebu vubec nesleduj a uvidis, jak se ti bude lehceji jezdit .
Ahoj, ne ze bych jen koukal na spotrebu - spis jsem si tak proklikaval ukazatele na displayi na budikach a zaujalo me, ze jedu na 1/4 plynu po ulici a spotreba 12l/100km, tak me to zaujalo a pak uz jsem to sledoval. Samozrejme pokud by to melo takhle zrat bezne, tak si koupim spis nejakou 5.7V8 :D Ne ted vazne - me slo jen o to, aby to neznacilo nejakou zavadu.
 
Proste okamzitou spotrebu vubec nesleduj a uvidis, jak se ti bude lehceji jezdit .
No, to bych tak úplně netvrdil, protože započatou regeneraci DPF je vždy dobré dokončit, což platí pro všechny, nejen pro Skyactiv. To je taky jeden z důvodů, proč bych si naftu nekoupil...
 
No, to bych tak úplně netvrdil, protože započatou regeneraci DPF je vždy dobré dokončit, což platí pro všechny, nejen pro Skyactiv. To je taky jeden z důvodů, proč bych si naftu nekoupil...

Dneska jsem tankoval do služebního nafťáku a jak nejsem zvyklý si brát rukavici,tak sem se bál jít i vychcat
 
Uff - tak to jsem si oddychl. Bohuzel jsem se zrovna potacel po meste a nemohl to trochu rozjet... je mozne, ze to regenerovalo jen cca 15 minut?
Mne to regeneruje zhruba každých cca 200km (podla toho ako jazdím dlhé trasy), ked vidím, ze sa začína regenerovat DPF, spomalim, aby mal filter dost času sa zregenerovat..Ja som s naftou spokojný, dlhodobá viac ako 2 roky (KF) spotreba cca 6,7l/100km, to by som s benzínom nedal :(
 
No 6,7/100 by si fakt asi nedal. Mal by si prisernych 7,5/100 ako ja. Naviac by si bol ochudobneny o zazitky a problemy s dpf, turbom atd. co je teda naftakom blizke. Mam tiez KF a cca 35000km za 1,5 roka. Nemenil by som.
 
Ono hodně záleží na stylu jízdy a lokaci. Takže bych vyloženě netvrdil, že by ten a ten člen jezdil o litr více či méně.
 
@misom porovnáváš FWD a AWD... Ten rozdíl u AWD pak bude víc než toho 0.8l jak píšeš ty. Já bych taky G194 AWD neměnil, určitě ne za G165 či Sky-D. Zvažoval bych 2.5T Sky-G kdyby se v evropě normálně prodával...
 
Poslední úprava:
No, to bych tak úplně netvrdil, protože započatou regeneraci DPF je vždy dobré dokončit, což platí pro všechny, nejen pro Skyactiv. To je taky jeden z důvodů, proč bych si naftu nekoupil...
1.) Je možné, že regenerace probíhala jen asi čtvrt hodiny?
2.) Způsob jízdy při spuštěné regeneraci by měl být jaký? Já měl za to, že je naopak správně to přišlápnout.

G194 by se mi zamlouvala, ale měl jsem požadavek na maximální stáří a nájezd km a finanční strop a navíc jsme "doma" jednu nevyužitou D175, takže volba byla jasná. Ale příště vezmu určitě benzín a to nejsilnější co půjde :) Předtím jsem měl BMW 330d 180kW a byl jsem zvyklí, že to auto jede :D
 
Back
Top