Předně olej v motoru je jiné kafe. Za prvé mazda coby velký ředič oleje v motoru palivem jak u benzínu tak hlavně u nafty je asi velký problém. Ono mít litr oleje rozředěným palivem nad ryskou po ujetí 1000 km na krátké vzdálenosti je trochu problém. U škody to tak není. Ta žrala půl litru oleje na 1000 km. To nemluvím o škodlivosti paliva na viskozitu oleje. Hlavně u benzínu. Mazda každopádně je hodně špatné auto, na krátké vzdálenosti. Prostě se to palivo, do oleje dostane. Ostatní auta sice, na to trpí taky, ale ne tak jako mazda. Dělají to zastaralé agregáty 2.0 a 2.5. Ty bohužel mají už 15 letou starou technologii, ale hlavně zvýšená komprese u těchto jednotek. Ještě je mazda nevyvyjela myšleno motory ne kompresi. To byl zas debilní výmysl špatných Japonců. Ty neměli auta vůbec dělat, ale jen televize. Ale nic proti Mazdě jen ten olej musíte měnit každý 4000 km když jezdíte méně než 10 km. U převodovky je to jiné. Tam se olej tak neničí. Slouží jako chladivo převodovky. Když tedy netaháte plaťák za sebou s autem. Tam pak dochází k ničení převodovky. Bohužel i k spálení oleje. Ale spíše než olej odrovnáte díly převodovky. Taky 15 let staré technologie. Jako tu, na videu, kde je vidět spálený olej. Ale ještě není tak černý. Trochu nasazené.