• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vrzání / rány od přední nápravy / kola

  • Vlákno založil Vlákno založil Doofer
  • Datum založení Datum založení
Pokud chas resit výměnu tak se musí sundat cely nosný ram motoru. ALe tím to bouchaní nebude. Pokud ti to nastalo po výměně tlumičů někdo tam nedal horní dorazy a take nenamazal je správou Rubber grease. REsilo se to několikrát. Sochy budu ze by ti po výměně odešly an obou stranách cepy řízení to by to bouchaní nepřestalo.
měnil jsem si je sám, dorazy tlumičů tam mám, myslím, že jsem je stříknul silikonovým olejem zevnitř, kdybych je tam neměl, tak by ani nemohli bouchat snad, nebo jsem něco špatně pochopil
 
Byl jsem na první STK.
Vše OK,jen závěr od technika je,že starší Mazdy reznou a novější klepou od přední nápravy.
Mohu potvrdit CX3 i CX5 to samé,citlivější povahy to asi nedají.
Já si zvykl.:expressionless:
 
Chcem sa opýtať na tie kovové zvuky, resp. rany z prednej nápravy.. Takisto som mal s tým problém a dal som si tam doliat nejaký ten silikónový olej, toto je však dočasné riešenie, koľko to asi tak vydrží? Koľko stojí nový diel? Jedna sa o uloženie tlmičov alebo ako sa to vola? Nech viem co ma do budúcna čaká.. Vďaka
 
Po výměně pravého předního ramene (kvůli vrzaní) se něco stalo s řízením. Auto táhne dost doleva a po nastartování se volant sám stáčí doleva.
Je toto možný stav po výměně?
Mužete prosím poradit, zdali se jedná o nějakou závažnější závadu řízení nebo jde jen o nastavení geometrie a kalibraci řízení?

 
Po výměně pravého předního ramene (kvůli vrzaní) se něco stalo s řízením. Auto táhne dost doleva a po nastartování se volant sám stáčí doleva.
Je toto možný stav po výměně?
Mužete prosím poradit, zdali se jedná o nějakou závažnější závadu řízení nebo jde jen o nastavení geometrie a kalibraci řízení?

Pokud jsi měnil Rameno tak mohla byt vůle jak v silmnblocich tak i v cepu. Zkus prvně zajít na geometrii a od toho se odpíchnout
 
První se dělá geometrie. Pokud technik bude mít problémy geometrii udělat, tak přeměřit délku ramen mezi sebou - hlavně pokud se nejedná o originální ramena. Občas se stane že druhovýrobě (obzvlášť u těch velmi laciných výrobců) ujede přesnost a rameno může být o něco kratší/delší a to rozhodí geometrii pomalu až k neseřiditelnosti.
 
První se dělá geometrie. Pokud technik bude mít problémy geometrii udělat, tak přeměřit délku ramen mezi sebou - hlavně pokud se nejedná o originální ramena. Občas se stane že druhovýrobě (obzvlášť u těch velmi laciných výrobců) ujede přesnost a rameno může být o něco kratší/delší a to rozhodí geometrii pomalu až k neseřiditelnosti.
Diky moc za radu. Rameno jsem kupoval SIDEM zde. Zřejmě to byla chyba, protože dle mechanika musel přelisovat stříbrné gufero, protože bylo obráceně a úplně tam chyběl nějaký otvor na šroub.
 
Diky moc za radu. Rameno jsem kupoval SIDEM zde. Zřejmě to byla chyba, protože dle mechanika musel přelisovat stříbrné gufero, protože bylo obráceně a úplně tam chyběl nějaký otvor na šroub.
Rameno Sidem jsem daval taky a bez problemu
 
Je možné při výměně ramena nějak poškodit servo nebo jinou část řízení, která by odpovídala výše zmiňované závadě? Je tam nějaká vyšší pravděpodobnost při špatném postupu?
 
Je možné při výměně ramena nějak poškodit servo nebo jinou část řízení, která by odpovídala výše zmiňované závadě? Je tam nějaká vyšší pravděpodobnost při špatném postupu?
Ja kdyz je menil, tak bych rekl, ze rizeni bys poskodit teda nemel
 
Je možné při výměně ramena nějak poškodit servo nebo jinou část řízení, která by odpovídala výše zmiňované závadě? Je tam nějaká vyšší pravděpodobnost při špatném postupu?
Udělej geometrii a budeš mít klid, já letos taky měnil jedno rameno na GJ, taky mi auto táhlo do strany a volant byl křivě a po geometrii se srovnal a vše je jak má být
 
Udělej geometrii a budeš mít klid, já letos taky měnil jedno rameno na GJ, taky mi auto táhlo do strany a volant byl křivě a po geometrii se srovnal a vše je jak má být
Jenze jemu se sam po nastartovani pohne volant doleva. Tam s rizenim neco mit bude. Urcite se vymenou ramen geometrie rozhodi, ale volant se sam stocit takhle nemuze po nastartovani.
 
Jednoduchy domaci test správnosti posilnovaca by asi bol auto aspoň vpredu dvihnúť na hever a naštartovat. Extrémny záklon môže ťahať za riadenie pri zaťaženej naprave asi, keď sa pri točeni kolesá mení aj výška od zeme
 
Z hlediska opotřebení pryžových elementů/silentbloků je dosti nevýhodné měnit tyto párové díly po kuse.

Pokud měním z hlediska opotřebení (tedy ne po nehodě) rameno/silentbloky na jedné straně, nikdo mi to nevymluví - mělo by se měnit i na druhé straně. To není jen otázka seřízení geometrie stojícího vozidla. To je o to, že pak při brždění může teoreticky auto i s naprosto správnou geometrií uhýbat jemně do strany apod.

Proč :

1) Nový vs opotřebený díl = rozdílná tuhost těch gumových "puků", čepů etc
2) Aftermarket díl není vyroben ze stejného materiálu, jako OEM díl. Takže ikdyby by byly oba nové, tak ten útlum v tom silentbloku stejný nebude + když to ještě dělám tak, že měním jen "půlku té nápravy", tak to zkrátka může skončit takhle.

Ale samozřejmě každý ať si dělá co chce. Jsou to jeho peníze a jeho auto.
 
Tak problém vyřešen. Naštěstí s velkou úlevou!
V servise kde mi rameno měnili se jen nepodařilo správně inicializovat kalibraci volantu.
Vyřešeno při seřízování geometrie, která byla minimálně hnutá spíše už před výměnou. Technik seřídil geometrii a inicializoval kalibraci a následně se problém vyřešil.

Co se týká výměny obou ramen @jirka87 . Už se snažím ponechávat originál díly co to jde, protože co výměna, to problém a to i "originál Mazda".
 
ZT79 - Jasně, tak to byla taková úvaha navíc prakticky na okraji tématu. Já se kolikrát sám divím, co všechno nejde sehnat. Třeba na GHčku mám ulomenou osičku na čudlíku stahování řidičova okna. Chtěl jsem kupovat celý modul - byl dostupný v druhovýrobě od 2 výrobců a než jsem se rozhoupal není dostupného nikde nic. A už dlouho. Brzdové hadice normálních značek (TRW, Brembo, Bosch...) nejsou...Samé ABE (nikoliv ATE), Triscan, ABS apod...

Kamarád dělá v automotive (sice sedadla a těsnění, ale princip platí stejně) a v zásadě má asi pravdu, že těch "zdrojů" je teď relativně málo a vyrábí a prodává se hlavně do prvovýroby, případně na starší auta jen to, co se prodává hodně. Na okraji zájmu se prostě nedělá nic. Takže člověk zvyklý na autě nešetřit a brát zavedené a ozkoušené značky je nyní odkázán na to, co zrovna je. Smutná realita dnešních dnů.
 
Brzdovy hadice vem HEL pancire cena vyšší ale je to Česká vyroba a máš je za chvílu doma
 
Už OT (a nerad bych to tady rozvíjel, když jsme v jiném vlákně), ale aby i jiní lidé věděli a nemuseli to hledat : http://www.hel-performance.cz/brzdove-hadice/mazda/6-gh-2.5-170-maz-6-030

no_hits : radíš dobře, je to možnost, ale 5000kč za ně já osobně nedám. Já si pamatuju jejich ceny z doby tak před 10lety a to byla sada na předek za 2000Kč. A za 5000Kč by se měli více snažit. Není z toho ani zjevné, jestli je to sada na auto (jediné co vidíš, je univerzální fotka dvou hadic), nebo jen přední náprava, zadní náprava, nebo co...To se mi nelíbí.
 
Já je naposledy tak před těmi 10 lety kupoval nečekal jsem že tak zdražili
 
Ja som ich kúpil myslím za 107€ na celé auto

Odoslané z M2102K1G pomocou Tapatalku
 
Back
Top