• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vrzání / rány od přední nápravy / kola

Já tomu hovno rozumím, proto se ptám, jestli je v tom rozdíl. Takže bílá je ok. Díky.
Silikónový sprej je lacný a dobrý na tú gumu, ale ak je zvnútra potrhana (na 99 percent) to z väčšiny všetko vytečie cez tlmič pod auto na zem + tlmiče vyzerajú ako vytecene
 
Mohlo se stát že je málo dotáhly. Při výměně ať vzadu nebo vepředu není nic co by mohli poškodit.
K těm ranám zezadu z podvozku - na STK sice řekli, že to servis udělal perfektně a byli spokojení, ale nezmizelo to a po měsíci ježdění jsou ty rány řekl bych častější a výraznější. Nelíbí se mi to a už to půjdu zase řešit do servisu. Ozve se rána zezadu, někde od pravého kola, nebo někde v prostoru mezi zadními koly možná trochu posunutá dopředu. Nemůžu jen zjistit, kdy se to děje - nenašel jsem v tom nějaké pravidlo. Stane se to na rovině, když třeba pomalu jedu z benzínky a v zatáčení ven to prostě bouchne. Nebo přejedu nějaký hrbol a rána, ale jindy na podobném hrbolu nic. Něco se tam muselo po výměně těch stabilizačních tyček změnit a od té doby to bouchá. Do té doby auto jezdilo i s utrženými tyčkami úplně bez jakékoliv rány. Snad na to v tom servisu přijdou.
 
Mě to dělala upadla kost stabilizátoru
 
Mě to dělala upadla kost stabilizátoru
Myslíš ta tyčka? Ty jsou teď nově všechny vyměněné, požadovali to na STK, kde našli dvě utržené (pravá přední a zadní). Od té doby, co to v servisu vyměnili tam jsou slyšet ty rány. Fakt to nechápu, zajíždím do parkování, kde je úplně mělká, nevýrazná nerovnost, auto si tam jen tak lehce zhoupne, rána. Na klasickém žlutočerném retarderu naopak nic.
 
Ať to zkontroluje jinej servis něco tam nesedí
 
Jediný co se mohlo změnit je že tam zase začalo bejt pnutí ve stabilizátoru na úchytovejch gumách.
Na obrázku pod číslem 28-102
dac179b62c78f29f36676ceadf50d605-604x849.gif
 
jen připomínám že jsme v tématu o Přední nápravě, kde je problematika úplně jinde, tak aby to zas někoho nemátlo...
 
Pozerám, že Delphi ma za "dobru" cenu spodné ramena na GH, jedno stojí okolo 2500kc. Nejaké skúsenosti s touto znackou?
 
Pozerám, že Delphi ma za "dobru" cenu spodné ramena na GH, jedno stojí okolo 2500kc. Nejaké skúsenosti s touto znackou?
Delphi je velky vyrobce. Otazka je co vse si dela sam a co si nechava delat. Protoze dela/nabizi od vstrikovacu az po podvozky. Ale zase urcite by si nedovoli si nechavat neco delat tak, aby jim to kurvilo jmeno. Ja daval ted na prelomu roku od nich predni i zadni silentbloky stabilizatoru. Na prvni Primere jsem od nich mel horni ramena a vydrzela o neco dele nez jina. Tam byla jako spotrebni material. Ja na Mazdu daval horni Magneti Marelli. Jedno z nej co bys mohl dat je Sidem nebo Lemforder. Treba ABS si dela cepy svoje a od nich jsem daval spodni predni.
 
Max se tady snad zjeví a osvětlí to, ale upřímně dneska už aby se v těch značkách prase vyznalo. MOOG se vyrábí už snad ve 20 zemích světa. SKF je Čína, ale i Německo, koupíš FEBI a máš tam originál s vybroušeným číslem.

Sachs tlumiče co platily za etalon kvality jsou prý srajda, Monroe s otazníkem. Přitom prvovýrobní značka v obou případech. Tak si vyber.

Delphi alespoň co se týče vstřikovačů žádná sláva. A ostatní ? Obávám se, že nikdo nedělá nic nadmíru kvalitní. On zřejmě ani ten originál nabízený jako náhradní díl není totéž co originál montovaný na lince v době výroby vozu. Peníze na prvním místě a na to pamatujte trošku.

Bohužel na ty naše Japonce je nabídka dílů mnohdy naprosto tristní v současné době (Covid..Ukrajina). Mezitímco na 20letého B5 Passata koupíš přední ramena snad z 10 výrobců, na Mazdu 6 máš štěstí, kdy najdeš 3.
 
jen připomínám že jsme v tématu o Přední nápravě, kde je problematika úplně jinde, tak aby to zas někoho nemátlo...
Omlouvám se, že jsem to dal sem, ale po pročtení tématu jsem viděl, ze se tu objevila i zadní náprava. Jinak teď mi volali ze servisu, že je na pravém zadním kole prasklý čep stabilizátoru, takže to prý dělalo ty rány při přejezdech některých nerovností. Takže to odvrtají a dají tam šroub. Docela by mě zajímalo, jestli to mohlo prasknout když tam měnili předtím ty tyčky.
 
Čep je na té tyčce stabilizátoru, nechápu proč nevymění tu tyčku když je to stovkova položka nehledě na to že šlo zřejmě o nekvalitní díl a měli by ho vyreklamovat
 
Čep je na té tyčce stabilizátoru, nechápu proč nevymění tu tyčku když je to stovkova položka nehledě na to že šlo zřejmě o nekvalitní díl a měli by ho vyreklamovat
Netuším, nerozumím tomu. Ve faktuře je "odvrtání prasklého šteflu zadního stabilizátoru". Tyčky měnili předtím oni, STK technik tu výměnu potvrdil jako dobře udělanou - kontroloval už jen to. Možná pokud tam dali vadný díl, tak než aby to přiznali že se hned rozbil a museli se otravovat s reklamací, tak vymysleli novou závadu, nevím. Ale zase v tom servisu mám jinak dobré zkušenosti.
 
Netuším, nerozumím tomu. Ve faktuře je "odvrtání prasklého šteflu zadního stabilizátoru". Tyčky měnili předtím oni, STK technik tu výměnu potvrdil jako dobře udělanou - kontroloval už jen to. Možná pokud tam dali vadný díl, tak než aby to přiznali že se hned rozbil a museli se otravovat s reklamací, tak vymysleli novou závadu, nevím. Ale zase v tom servisu mám jinak dobré zkušenosti.
Jedná se o to co jsem ti psal předtím
Jediný co se mohlo změnit je že tam zase začalo bejt pnutí ve stabilizátoru na úchytovejch gumách.
Na obrázku pod číslem 28-102
Zobrazit přílohu 40574
a prasknul/uhnil/někdo moc dotáhnul, ať si každý vybere, šteft co drží objímku (obr.28-155) tý gumy (obr. 28-102)

Nechci nějak znevažovat konkrétní auto, ale osobně bych se přiklonil k tomu že ten šteft/šroub uhnil rzí.
Stačí se ohnout pod auto a bude jasný jestli si museli vymejšlet novou závadu a přitom vyměnili znovu tyčku nebo tam opravdu opravovali uchycení příčného stabilizátoru.
 
Poslední úprava:
Jedná se o to co jsem ti psal předtím

a prasknul/uhnil/někdo moc dotáhnul, ať si každý vybere, šteft co drží objímku (obr.28-155) tý gumy (obr. 28-102)

Nechci nějak znevažovat konkrétní auto, ale osobně bych se přiklonil k tomu že ten šteft/šroub uhnil rzí.
Stačí se ohnout pod auto a bude jasný jestli si museli vymejšlet novou závadu a přitom vyměnili znovu tyčku nebo tam opravdu opravovali uchycení příčného stabilizátoru.
Jasně, to co jsi psal a píšeš je zhruba to, co si myslím, určitě s tebou souhlasím. Nějakou dobu tam ty tyčky nebyly, protože byly upadlé, když je vyměnili, tak se zvýšilo (vrátilo) pnutí na ten příčný stabilizátor a ruplo to a objímka to uvolnila a proto to při přejezdech nerovností, ale někdy i při levotočivých zatáčkách bouchalo do nápravy nebo karoserie. Teď když mám nastudované, co to tam vlastně je (doteď jsem to neznal), tak schválně kouknu pod auto abych byl v obraze :) Jinak auto je pořád co se týká rzi docela dobrý, ale tohle určitě nahnít nebo uhnít mohlo. Hlavní je, že to už nemlátí, ale po těhle starostech fakt cítím na silnici každou díru :)
 
Když shodíš kolo tak to uvidíš hned
 
Ahoj, cca před dvěma měsíce jsem měnil přední tlumiče včetně uložení, ložiska, pak zadní tlumiče v servisu, nešli mi sundat, no a pak mi začlo něco bouchat od přední nápravy, někdy mám pocit že i od zadní občas, ale to teď neřeším, hlavní je ten předek. Takže jsem postupně vyměnil tyčky stabilizátoru, ramená komplet a nakonec i čepy řízení, ale boucháni nepřestalo. Řízení super ztuhlo, je zase přesnější, už to asi bylo potřeba vyměnit, ale to bouchání mi nedá spát. Teď už nevím co, neměnil jsem uložení stabilizátoru, jelikož to jenom tak lehce nejde, co jsem koukal pod auto, špatný přístup, tak se chci zeptat, jestli to někdo už řešil na Mazde 3 BM, případně na 6, jestli to tam je podobné, co to tak může stát nechat to vyměnit v autor. servisu.
 
Pokud chas resit výměnu tak se musí sundat cely nosný ram motoru. ALe tím to bouchaní nebude. Pokud ti to nastalo po výměně tlumičů někdo tam nedal horní dorazy a take nenamazal je správou Rubber grease. REsilo se to několikrát. Sochy budu ze by ti po výměně odešly an obou stranách cepy řízení to by to bouchaní nepřestalo.
 
Back
Top