• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vrzání / rány od přední nápravy / kola

Ais tak Lemfolder je asi tak jedine co ti tam doopravdy vydrzi vic než dalších 50 tisíc. Meyle se dost poslední dobou padela a vozilo pres Polsko.
Jestli budeš měnit ramena tak pokud mas šikovného mechanika tak vyměn silenbloky na originálu (pokud seženeš A.B.S. nebo TRW)
Co dalšího bych vyměnil by byl řidící tyčky.
BTW. JA měnil přední ramena v 280 tisicih a mam klid.
Když jsem měnil já někdy v loni, tak jsem ramena od Lemforder všemožně konzultoval a i přímo v Mazdě mi bylo řečeno, že bylo vybráno skvěle ? takže já Lemforder dával a spokojenost ?
 
Tak pridam jeden postreh ja som natlacil do horneho ulozenia vazelinu cez tie dva otvory, chvilku bol klud a potom som zabocul ranu PL ,dnes to pozeram a bola normane vytlacena z otvorov ako to pracuje tam ,tak asi je lepsia volba do streknut silikonovym sprejom
 
Trochu oživím problematiku zadní nápravy. Vzhledem k tomu že OEM díly stojí nesmysl, vstupuje do hry přelisování silentbloků.

Nabízí se komplet sada z Polska Tedgum 00391094 za necelý 3000 Kč

Pak jsou tu jednotlivé díly německé firmy Febest:
MZAB-109 - 2ks
MZAB-110 - 4ks
MZAB-111 - 2ks
MZAB-114 - 2ks
0525-GHR - 2ks (rameno se 2 silentbloky)
MZSB-GHR - 2ks
to vychází okolo 6000 Kč

Máte někdo reálnou zkušenost s těmito výrobci? Říkám si, že ty německý díly by 5 let vydržet mohly. Případně má někdo vyzkoušený osazení jiným výrobcem?

Co mě překvapilo tak třeba Powerflex (fialová řada) dělá na mazdu 2,3 a 5 , ale 6ku nedělají :D , Strongflex (červená řada) zas dělá jen na GG MPS
 
Febest jsou Estonci. Slyšel jsem, že gumové díly OK, ale třeba hydrosilentbloky špatný.
 
Febest jako nouzi, Tedgum ne je to rebrandovana levna Cina. Vymenoval jsme tyčku 0525-GHR pod pul roce v haji.
 
Tos mě moc nepotěšil, jinej výrobce nedělá kompletní silentbloky na tu nápravy jsou jen na vlečný a na horní rameno, tj 3/7 na každé straně . potřeboval bych aby to vydrželo tak těch 5 let :D
 
Ja to chtěl dělat taky, jenže kdy jsme zjistil ty náklady tak jsme se na to vykaslal.
Stejně to bylo u předních ramen. Doted mi doma mezi všechny silenbloky od ABS včetně ramen na který to chci prolisovat. Takže pokud ma někdo zajme mohu levně nabídnout an generálku.
 
Přední už mám za sebou :D
 
Tak a je klid! Po 240 tis. km se vrzající pravé rameno už netrápí a bylo vyměněno za nové značky SIDEM. Výše zmiňované Meyle mi nebylo doporučeno z hlediska dlouhodobé výdrže.

Problém byl po dlouhém zkoumání stetoskopem nakonec správně odhalen díky @Max6 . Vzhledem k tomu, že pazvuky byly jiného rázu na rozdíl od většiny předchozích případů GH vrzajících ramen (viz. video), byl v hledáčku problému ještě stabík, pružina a hlavně tlumič. Nakonec tedy odhalen zvuk vycházející ze zakroužkovaného místa :nurse:
Zobrazit přílohu 20667


Výše zmiňovaný čep byl plný vazelíny a v pořádku. Nicméně měl už rozhodně také to nejlepší za sebou .
Zobrazit přílohu 20668

Potom už "jenom" závěrečná geometrie a vzhůru na cesty. A hlavně v tichosti bez rozvrzaného žebřiňáku :D ;)
Ještě poznámka - pravé rameno se dá vyměnit i bez svěšené nápravnice (2.0 RF). Stačí si lehce přizvednout motor :cool:
Ahoj, chystam se na vymenu prednich spodnich ramen, ale co jsem zjistoval a koukal na videa, tak nikde napravnici nesvesovali. Ani motor neprizvedavali.
 
Ahoj, chci se zeptat - nedali mi teď technickou kvůli stavu stabilizačních tyček pravá přední, pravá zadní. Tak jsem je nechal v servisu vyměnit, prý se mění v páru, že je to lepší, tak jsem nechal nakonec vyměnit všechny. Když jsem se vracel ze servisu, tak v některých chvílích bylo slyšet takové ťukání, vždycky jen ťuk - ťuk a pak klid. Snažil jsem se vypozorovat, kdy se to děje a kde, ale nevím přesně. Řekl bych, že to jde spíš zezadu zprava a že se to děje na nějaké malé nerovnosti nebo možná v zatáčce. Dřív to auto ani s těmi zarezlými tyčkami nedělalo. Je to normální? Není to jen nějaký přechodný stav od nových dílů? Auto se chová normálně, ale ten zvuk je prostě otravný, když tam předtím nebyl.
 
Ahoj, chci se zeptat - nedali mi teď technickou kvůli stavu stabilizačních tyček pravá přední, pravá zadní. Tak jsem je nechal v servisu vyměnit, prý se mění v páru, že je to lepší, tak jsem nechal nakonec vyměnit všechny. Když jsem se vracel ze servisu, tak v některých chvílích bylo slyšet takové ťukání, vždycky jen ťuk - ťuk a pak klid. Snažil jsem se vypozorovat, kdy se to děje a kde, ale nevím přesně. Řekl bych, že to jde spíš zezadu zprava a že se to děje na nějaké malé nerovnosti nebo možná v zatáčce. Dřív to auto ani s těmi zarezlými tyčkami nedělalo. Je to normální? Není to jen nějaký přechodný stav od nových dílů? Auto se chová normálně, ale ten zvuk je prostě otravný, když tam předtím nebyl.
Mohlo se stát že je málo dotáhly. Při výměně ať vzadu nebo vepředu není nic co by mohli poškodit.
 
Max6: Dík za komentář, taky si říkám, že tam není moc co zkazit. Zítra to dám na STK a když tam nic neuvidí, tak ještě zavolám do servisu a zeptám se na to. Prý ty tyčky sundávali dvě hodiny, a museli to odřezat, jak to nešlo povolit.
 
Max6: Dík za komentář, taky si říkám, že tam není moc co zkazit. Zítra to dám na STK a když tam nic neuvidí, tak ještě zavolám do servisu a zeptám se na to. Prý ty tyčky sundávali dvě hodiny, a museli to odřezat, jak to nešlo povolit.
To je u auta +8 docela běžný jev, když má ještě origo tyčky že se musí řezat, protože na ty závity cáká všechen bordel světa a ty závity z fabriky nejsou namazaný, tak vyhnijou a nejdou povolit.
 
Pak jsou tu jednotlivé díly německé firmy Febest:
Febest jsem mel na Primere horni loziskova ramena. Vydrela 70k. Takze 5-10x dele, nez silentblokova jakehokoli vyrobce.
Prelisovavani je voser, jestli si to chces delat sam. Ten silentblok na vlecnem ramene take potrebujes menit? Tomu u Primery ani Mazdy nic nebylo. A zbytek bych menil cela ramena. Rovnou i s tlumici, srouby na nastaveni odklonu a ulozenim a tyckami stabilizatoru. Ono se muze stat, ze objednas silentbloky, ale spodni rameno budes muset rezat. Jen je nejek divne resene vnejsi ulozeni spodniho zamene. Ten silentblok je v naboji nalisovany?
 
Na GH v origu (a slušný v druhovýrobě nejsou), nakonec jsem to zavrhnul a místo do auta teď sypu do rekonstrukce bytu
 
Zdravím, taky mě potkalo problém kovového bouchání. Vzhledem k tomu, že mám ramena měněné a problém nezmizel, chci vyzkoušet promazat to horní uložení. Jakou značku silikonového oleje doporučujete? Wdčko tam asi dávat nemám nebo ano?
 
Po 1000 znovu ... WD vysušuje... Má tam přijít vazelína která nerozežírá gumu
 
Ja som tam dal červenu vazelinu-Morris K76 Ruber Grease.
ale dako to nepomohlo, rany pri prejazdoch ostali a po kontrole boli plastove dekle zašpinene , ešte by som to skusil rozobrať a lepšie premazať cele ako len cez tie dva otrvory v hornom uloženi alebo sa u mna porucalo nieco ine o_O
 
Back
Top