• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vrzání / rány od přední nápravy / kola

Ahoj,
Je to spojené s ovladáním GH co jsem dával pod téma " Tuhost otáčení volantu - špatný posilovač řízení ", ale více se mi to hodí sem.
Mám tam tyto problémy:
1) Auto táhne do prava
2) Volant není kalibrovaný ( otočené logo mazda )
3) Když jedu po kostkých tak celej volant tancuje
4) Jel jsem zatáčku rychleji, vzal jsem nějaký kanála malej jsem z toho naboural jak se celý volant ztočil
5) Točením volant je "kousavé" místo toho aby bylo plynulé

Začlo mi to dělat toto vrzání/bouchání/ "cinkání" (nevím jak to nazvat).
Od 6 sekundy je slyšet bouchání. Volantem otáčeno cca 5 cm na strany.

Nenapadá vás něco co by to mohlo být?

Díky
 
Ahoj,
Je to spojené s ovladáním GH co jsem dával pod téma " Tuhost otáčení volantu - špatný posilovač řízení ", ale více se mi to hodí sem.
Mám tam tyto problémy:
1) Auto táhne do prava
2) Volant není kalibrovaný ( otočené logo mazda )
3) Když jedu po kostkých tak celej volant tancuje
4) Jel jsem zatáčku rychleji, vzal jsem nějaký kanála malej jsem z toho naboural jak se celý volant ztočil
5) Točením volant je "kousavé" místo toho aby bylo plynulé

Začlo mi to dělat toto vrzání/bouchání/ "cinkání" (nevím jak to nazvat).
Od 6 sekundy je slyšet bouchání. Volantem otáčeno cca 5 cm na strany.

Nenapadá vás něco co by to mohlo být?

Díky
Ahoj mas v haji Elektrické řizení, podívej se zda je v pořádku napojena řidiči jednotka která je v motorové masti přesně pod hlavním brzdovým válcem. Většinou tam praská koužek který nedovolí nastavit volant a provést kalibraci. Podívej se na náhradu do Mazdy Palkovice mají tam jedno náhradní.
 
Ahoj mas v haji Elektrické řizení, podívej se zda je v pořádku napojena řidiči jednotka která je v motorové masti přesně pod hlavním brzdovým válcem. Většinou tam praská koužek který nedovolí nastavit volant a provést kalibraci. Podívej se na náhradu do Mazdy Palkovice mají tam jedno náhradní.
Ahoj, to jsi poznal z toho popisu nebo dle těch videi? Díky
 
Podle popisu i chování. Protože to by jsi musel mít pak najet na nějakou stranou díru a mít utrženou axiální tyč rizeni ale to by ti nezatáčelo kolo mel by jsi v haji geometrii. Zkus zvednout auto na vrzající strana podívej se na tyčku která jde do rizeni je tam takovém kloub. viz odkaz.
Muzes to zkusit vyměnit ale pokud to nezmizí tak jediné v rizeni.

https://www.motora.cz/trw/JAR1310.html?KTypNr=25463
 
Poslední úprava:
Toto vyzerá skôr že má vymlateny cap na tyčke riadenia ten zvuk. To by sa prejavovalo tak že musíš stále upravovať smer jazdy lebo sa ti stále mení zbiehavost na nerovnostiach a auto ide kam sa mu zachce.
Najlepšie pre teba je to zobrať mechanikovi , dať dole koleso a vyskúšať všetky čapy a uloženia a zistite zistite odkial ten zvuk je. To že auto ťahá do strany a volant sa trase na dierach bude spôsobovať nejaky problém na geometrii prednej nápravy , ten posilňovač by som riešil až po tom.
Moja skúsenosť je po prejdený diery ktorá bola chýbajúci poklop kanála v ceste mi vytrhlo cap z horného ramena a poskodilo uloženie napríklad.
 
Poslední úprava:
Toto vyzerá skôr že má vymlateny cap na tyčke riadenia ten zvuk. To by sa prejavovalo tak že musíš stále upravovať smer jazdy lebo sa ti stále mení zbiehavost na nerovnostiach a auto ide kam sa mu zachce.
Najlepšie pre teba je to zobrať mechanikovi , dať dole koleso a vyskúšať všetky čapy a uloženia a zistite zistite odkial ten zvuk je. To že auto ťahá do strany a volant sa trase na dierach bude spôsobovať nejaky problém na geometrii prednej nápravy , ten posilňovač by som riešil až po tom.
Moja skúsenosť je po prejdený diery ktorá bola chýbajúci poklop kanála v ceste mi vytrhlo cap z horného ramena a poskodilo uloženie napríklad.

Díky moc za reakci,

1) Výměna oleje a filtru po koupi - mechanik řekl že je auto jako nové
2) Přezutí na zimáky, jiný mechanik a všechno páčila a konstatoval že je všechno krásně pevné
3) Geometrie a test tlumičů, všechno krásně zelené a poprosil jsem je ať to ještě otestují tak za to rvali a nic nenašli.
4) Týden zpět to vzal známej na STK kde kolem toho běhali a opravdu nic nenašli..

4 lidi nezávisle na sobě to zkoumali a nic nenašli.. nemůžu si to nějak zkontrolovat sám? Do Ústecký Mazdy do dávat nechci..

Dík
 
To bude to riadenie... mne auto robi presne to iste co tebe a mam takmer cely podvozok nový.
Bohuzial z amayama je diel uz nedostupny co som naposled pozeral, iba zavlacky a srob sa dali objednat.
 
Toto by mohlo byt riesenie na ten klepotavy zvuk ale ostatne problemy to nevyriesi - trhanie volantom, tahanie..
 
Ahoj taky mám dotaz vyměnil jsem celé ramena i s kuláky a když přejedu zpomalovací prách občas to při propružení dolů klepne jako by byl špatný kulový čep ale při propružení v klidu je vše ticho. nevíte co by to mohlo být? Mazda 6 GH 2,5. Díky
 
Stačí pročíst tohle téma a promazat horní uložení tlumičů ;)
 
Ano přesně to. Dle chatu píšeš, že to na chvíli pomohlo :cool: Chce to namazat něčím lepším (nejlépe mixem tekutého silikonu a vazelíny) viz. tohle téma.
upload_2020-7-17_1-22-7.png
 
Děkuju za radu dva ochotníci mi tu dokázali pomoci jinak ostatní mlčí, nakonec jsem uložení prostříkal (teprve včera) nestékavým mazadlem na ložiska odpuzující prach a vodu a vypadá to že se to zlepšilo, ted ukáže čas. jen ještě najít důvod proč nesvítí světlo v kufru, všechny pojistky ok :-/
 
ahoj, před nedávnem jsem řešil závadu u které byla nakonec poměrně banální diagnóza, ovšem zprvu nebyla tak jednoznačná... možná někomu pomůže ;)

pokud ti vozítko při pomalé jízdě přes příčnou překážku nebo při rozjezdu od nápravy/kola vydává vyloženě vrzající zvuk


= jedná se o vyschlou prachovku čepu nápravy (dále v topicu přiloženo další video).

další možnou variantou v tomto případě je stabilizátor včetně silentbloků, tedy také zkontrolovat tento díl
Zobrazit přílohu 17640

při rozkejvání auta nebo zapérování na blatník se to ozývalo a pak víc když jedeš pomalu přes výmolu nejlépe tím jedním kolem. když to sundáš, můžeš hýbat jak chceš, ale auto není zatížené a čep nevrže nebo musí být hodně vyschlý...

na vině je většinou opravdu čep spodního ramene, který je pod prachovkou vyschlý (časem se vazelína vymačká). vzhledem k tomu, že je čep z výroby natvrdo nalisovaný a není možné ho vyměnit, tak je třeba postupovat opatrně. je třeba sundat kolo a k čepu se dostat = nic složitého je to cca na 2 šroubech. na prachovce čepu je takový kroužek, který se opatrně sundá (poté po otočení bylo jasně patrné vrzání - při zatížení a provozu pochopitelně daleko hlasitější). poté už je možné se dostat dovnitř čepu, kam narvat grafitovou vazelínu nebo nastříkat jiný vhodný olej nebo vazelinu na vysokotlaké spoje, který dobře přilne. poté opatrně vše zkompletovat. vrzání okamžitě ustane. udělal jsem pro jistotu všechny čepy a pohyblivé spoje nápravy.

nedoporučuji to při vzniku vrzání odkládat, čep je nastálo a výměna ramena nápravy je potom doooost drahá sranda

pic
Stačilo vyměnit jen čep nebo se muselo koupit i s ramenem mechanik my řekl že je potřeba koupit s ramenem tak se ptám, když jste s tím měli taky problém. A další otázka pomohlo to?
 
Čaute,
Mám problém s pazvuky od podvozku na mé Mazdě 6 GH.
Napadá někoho, co to může vrzat? děje se pouze při brždění (a to pouze ve směru vpřed), při rozhoupání auta, na nerovnostech nebo při rozjezdu to nedělá, Mazda 6 GH.
Může to být to špatné spodní rameno, resp. jeho čep, jak je tu psané dříve ?
Co pro správnou diagnostiku vyzkoušet ?
Podvozkové díly na GH jsou poměrně drahé, proto bych rád šel na "jistotu" :)

Posílám odkaz na video.


Děkuji
Nazdarek, ja mam úplně stejny problem jen my to ještě piska pri jízdě. Vymenil jsem rameno,lozisko a komplet brzdu a vzdy se to do 5 min jizdy vraci, mohu se zeptat jak jsi to vyřešil? Díky moc
 
Podle toto ze ti to děla jen pro zatiznei nápravy tak by jsme se podíval na pružiny a tlumiče. Někdy ten bordel děla vrzavé pazvuky. Obzvláště po jizde na spine na silnici.
 
Nazdarek, ja mam úplně stejny problem jen my to ještě piska pri jízdě. Vymenil jsem rameno,lozisko a komplet brzdu a vzdy se to do 5 min jizdy vraci, mohu se zeptat jak jsi to vyřešil? Díky moc
Ahoj, já vyměnil kotouče a destičky a přestalo to.
 
Zdravím,

taky teď řeším na autě docela nepříjemný bouchání, nebo spíš chroupání od přední nápravy, které je nejvíc slyšet v malý rychlosti a na nerovnostech.
Ale hlavně se to nejvíc ozývá, když je venku teplo, jako třeba dneska, od dvaceti stupňů vejš. Při chladném počasí, nebylo slyšet vůbec nic.
V servisu mi řekli, že je akorát vůle na uložení př. stabilizátoru.
Musí se prý při výměně vyndat rám motoru.
Myslíte, že by se to tím vyřešilo, jestli se s tím už někdo setkal?
Díky.
 
Back
Top