• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

podvozek Vrzání / rány od přední nápravy / kola

Taky mám jednu věc s otazníkem, ale zkušení jistě budou vědět.
Bouchnutí se projevuje pouze v situaci, kdy přejíždím retardéry na vozovce, nebo je ve vozovce "hlubší zhub" a to i při relativně nízké rychlosti. Od přední nápravy zazní spíše takové cvaknutí při nejnižším bodě (pokud si člověk představí, jak jde předek dolů). Subjektivně bych řekl, že dojde ke kontaktu s nějakým dorazem.
Díval jsem se amatérsky na pružiny, jestli nejsou prasklé a přišly mi OK.
Prosím o radu jestli někdo ví konkrétně/přibližně co by to mohlo být nebo jaký směrem jít při diagnostice.
 
Mám úplně stejný problém. Auto 2x kontrolováno v servisu a všechny rástí podvozku jsou krásně pevný.

x-krát se m to stalo na stejném místě, kde se jede z kopce a poto docela ostrá zatáčka doprava, kde se vozovka zase zvedá - tkže asi docela nástlak na tlumiče. Při vytočení volantu doprava a projetí této zatáčky mi vždycky něco strašně rupne od levého kola, ale je to opravdu rána jako kdyby še tlumič nadoraz..
 
Dnes jsem na radu jednoho mechanika zkontrolovat stabilizátory.
Bez jakékoli vůle na obou stranách.
Hmm, pátrání pokračuje.....

EDIT: Subjektivně mi přijde, že za dobu od koupi, auto tak nějak změklo co se týká pružnosti od přední nápravy. Pokud by výše zmiňované bylo v souvislosti s tímto.... jedná se o ochablé pružiny?
 
Zkontroluj,jestli nemáš prasklou pružinu u spodního závitu,možná už tlumiče mají nejlepší za sebou,ale nejdříve promaž sil.olejem nebo Konkorem horní uložení,viz výše,nedostatek maziva se fakt projevuje silným kovovým bouchnutím,člověk by nevěřil.Pak pokračuj dál v pátrání.
 
Hlučné řízení (drnčení, klepání) je u této generace normální jev, hřebenem řízení a pastorkem hřebenu je nějaká vůle. Pokud je klepání zřetelné při pomalé jízdě po nerovném povrchu někde od nohou spolujezdce, hřebenová tyč se může dotýkat pouzdra hřebene. Později tam bylo nasazeno vylepšené řízení s lepším vymezovacím pouzdrem. Platí i pro @kaspik ...
Vetsinou ale toto ma za pricinu spatna tycka stabiku (vseobecne) .. mam na jinem aute i horsi hreben ale pri jizde nic poznat ani slyset neni, ale ta tycka dala zabrat 1.mechanik vse ptosel a zjistil ze trochu klepe ten hreben, pak 2x na stk 2 technici na nic neprisli, pak jiny mechanik proste ty tycky odmontoval a zjistil u jedne ze fakt trochu je vadna, v aute to prenaselo ale hluk jako by tam nejaky permonik busil kladivem ... pritom na stk typek tak 100kg se vesel za stabiky a ani se to nehnulo ;)
 
Tak jsem také metodu promazání silikonovým olejem prověřil,

můžete mně někdo říct jak jste ty tlumiče "zalili" když se silikonovej olej prodává ve spreji? já teda freon odpustil a vylil to do jiné nádoby ale ze 400ml spreje jestli vzniklo tak 200ml kapaliny ... :) dá se sehnat někde v kapalné formě přímo? mám mini trychtýřek s hadičkou připraven na to napuštění, ale další odpouštění spreje si myslím nechám ujít ... :)
 
Poslední úprava moderátorem:
Ty to moc hrotíš.Některé silikonové oleje mají červenou trubičku,vsun do otvoru stříkni,vytoč kola doprava,stříkni,vytoč kola doleva stříkni.Nebo můžeš použít i konkor,odstříkni do skleničky,natáhni injekční stříkačkou a bez jehly do tam natlač.
 
Čemu pomůže to vytočení kol když tam není Mc Pherson náprava a tlumič s e s uložením neotáčí
 
ok neco jsem tam nalil, moc to nepomohlo ... helejte mam dotaz sice je to M5, ale, auto hrozně vrže vepředu když se rozjíždím pak i na různých nerovnostech ... mám měněný komplet spodní ramena, tyčky sabíku, uložení stabíku, tlumiče ... mám podezřejní na držák motoru ten co v něm je olej vypadá že v něm už moc oleje není, je jakoby z vrchu propadlá ta guma a evidentně naprasklá, může to způsobovat toto a případně asi i siletblok toho spodního uložení motoru ... jinak už nevím co by to mohlo být ...
 
Poslední úprava:
ok neco jsem tam nalil, moc to nepomohlo ... helejte mam dotaz sice je to M5, ale, auto hrozně vrže vepředu když se rozjíždím pak i na různých nerovnostech ... mám měněný komplet spodní ramena, tyčky sabíku, uložení stabíku, tlumiče ... mám podezřejní na držák motoru ten co v něm je olej vypadá že v něm už moc oleje není, je jakoby z vrchu propadlá ta guma a evidentně naprasklá, může to způsobovat toto a případně asi i siletblok toho spodního uložení motoru ... jinak už nevím co by to mohlo být ...
Ten postup se vztahuje jen na M6 GH.na M5 ne.
 
ve worshopu na M5 tam to je taky u tech tlumičů ... že se to má mazat ... ale já ted psal výše o problému s vrzáním ... zda nemte zkušenost někdo s tím uložením motoru ...
 
Já to promazal už 2x a nic, řekl bych že po 12 letech už odchází ramena
 
Tak jsem se také stal hrdým majitelem vrzajícího zvuku, viz video. Nejvíce jde asi slyšet okolo desáté sekundy.
Dneska budu měnit silentbloky a stabilizátory a ještě nechám namazat ty čepy, co jsou tady zmiňovány.
Nicméně poslední dobou jsem začal pozorovat nepříjemné klepání od přední nápravy, hlavně při pomalé jízdě.
Mechanik podvozek kontroloval a všechno se mu zdálo OK. Asi nemám problém koupit nové ramena, ale kdyby bylo i jiné řešení, bylo by to super :). Nějaké další tipy? Díky všem za reakce.

 
Zajimavy nesvar M6 GH. Tenhle zvuk se mi objevil od praveho predniho kola ted taky. Ale az potom co jsem promazal to uchyceni tlumicu jak se tady popisuje. Coz pomohlo na klepani/cvakani, ale objevilo se tohle.
Kdyz necham nekoho otocit volantem na miste, tak to ten zvuk vydava take a je to nejaka guma. Takze vysetrovani se ted ubralo jinym smerem. Nejdrive jsem to zacal slyset vevnitr a bal jsem se, ze je to neco vazneho, ale potom jsem se uklidnil, ze jde "jen" o nejakou vrzajici gumu.
 
Zajimavy nesvar M6 GH. Tenhle zvuk se mi objevil od praveho predniho kola ted taky. Ale az potom co jsem promazal to uchyceni tlumicu jak se tady popisuje. Coz pomohlo na klepani/cvakani, ale objevilo se tohle.
Kdyz necham nekoho otocit volantem na miste, tak to ten zvuk vydava take a je to nejaka guma. Takze vysetrovani se ted ubralo jinym smerem. Nejdrive jsem to zacal slyset vevnitr a bal jsem se, ze je to neco vazneho, ale potom jsem se uklidnil, ze jde "jen" o nejakou vrzajici gumu.

tak ještě promáznout čep spodního ramene, jestli to nevrže tam
 
Back
Top