• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Zadírání výfukových vaček motoru 2.2 Skyactiv-D (SH)

Zdravím pánové, jelikož plánuji obnovu nebo spíše doplnění vozového parku, tak první v hledáčku je M6 2,2D Revolution manuál a to co se tady píše je spíše odrazující. Jenomže to auto najede cca 35000 - 40000 km ročně a přiznej me si, že provozní náklady jsou důležité. Benzín je fajn, ale za posledních 9 let jezdím jenom naftou a nějak se mi to měnit nechce. A stále je tam rozdíl minimálně 1kč/1km, což při nájezdu 150000 km je dost peněz (a auto bude stále v záruce) a pak asi by šlo do světa. Ikdyž současná GH co mám, tak má aktuálně 215000 km a je vše v pohodě. Dokonce i kotouče mám původní :-D

U FL by to snad mohlo být lepší. Jenom mě napadlo, jaký používají olej do SkyD? Ono podle příručky se dá použít i ten co leju do GH, tedy originál mazda DPF 5W-30. Nebude to i tím, že Skyativ olej je řídky a vačky dostávají na prdel.
 
Jenom mě napadlo, jaký používají olej do SkyD? Ono podle příručky se dá použít i ten co leju do GH, tedy originál mazda DPF 5W-30. Nebude to i tím, že Skyativ olej je řídky a vačky dostávají na prdel.
Do motoru SH se může používat, na rozdíl od motorů R2/RF, i olej s vyšším obsahem popela dle normy ACEA C3. Motor R2/RF s DPF filtrem vyžaduje nižší obsah popela pro zabezpečení větší životnosti DPF filtru. Co se týká viskozit, tak pro SH jsou doporučené 0W-30 a 5W-30, ale samozřejmě se nic nezkazí ani olejem s vyšším teplotním rozsahem a vyšší výkonovou specifikací, pokud bude min. ACEA C3.

Myslím, že tím že je olej řídký to není, bude to kombinace víc faktorů: ředění naftou, dlouhý interval výměn oleje a zároveň nepříznivé jízdní podmínky (provoz po městě), karbonizace a zvyšující se kyselost. Samozřejmě tomu na životnosti nepřidá ani i-stop.
 
Benzín je fajn, ale za posledních 9 let jezdím jenom naftou a nějak se mi to měnit nechce. A stále je tam rozdíl minimálně 1kč/1km, což při nájezdu 150000 km je dost peněz (a auto bude stále v záruce) a pak asi by šlo do světa.
Co ja mam zkusenost tak ty nove 2,2D jezdi kolem 7 litru (pravda bylo to s automatem, ale normalni bezna jizda) a ty benziny jezdi taky za 7l. Osobne bvych ti doporucil si to vyzkouset, jestli mas moznost. ;) a jit do benzinu. :-)
 
Však vidíte můj podpis, můžete se podívat na spotřebu automatu. Obecně vzato tohle auto žere o litr víc při stejném způsobu jízdy, jako brala moje přechozí 185k R2. Kombinace lapače NOx a suchého DPF si žádá svoje... prostě je to ekologická srajda. :banghead:
 
Já měl půjčenou 2.2SkyD sedan v manuálu na víkend a jezdil jsem do 5,5 litrů/100km. Ono i s GH jezdím dlouhodobě za 5,5l/100km. Když jsem auto vracel, tak dokonce na PP svítilo 4,8l/100km, to když jsem jel tradiční trasu do práce, cca 35 km po okrskách.

A jestli se nepletu, tak olej do RF/R2 byl specifikace ACEA C1, když se podívám na starou litrovku oleje!!!
 
Já měl půjčenou 2.2SkyD sedan v manuálu na víkend a jezdil jsem do 5,5 litrů/100km. Ono i s GH jezdím dlouhodobě za 5,5l/100km. Když jsem auto vracel, tak dokonce na PP svítilo 4,8l/100km, to když jsem jel tradiční trasu do práce, cca 35 km po okrskách.

A jestli se nepletu, tak olej do RF/R2 byl specifikace ACEA C1, když se podívám na starou litrovku oleje!!!
Pardon, je to obráceně, už jsem z toho zmatený, SH může mít ACEA C3, RF/R2 ACEA C1 a nově i C2. Opraveno.
 
V pohodě.

K té spotřebě - eviduji si spotřebu a veškeré tankování od cca 5000 km a dlouhodobou mám 5,5 l/100km. A RF není nějak extra úsporný motor, ale jsem schopen jezdit z spotřebu výrobce. V práci se setkávám s automaty běžně a prostě oproti manuálu je spotřeba vždy o cca 1,5 l/100km vyšší.

Asi si budu muset vyzkoušet ten benzín a nebo počkám na SkyD II. Ale tak to asi nedopadne. Tak budu počítat s 5-tiletou zárukou nebo 150000 km a šup auto prodat :-d
 
Myslím, že jako jiné TDI, kterým se vačka obrušovala díky karbonu v oleji úplně stejně. Čtyřválce, šestiválce, osmiválce, bylo to úplně jedno.
 
A sakra, tak AK startuje na první nakopnutí... :rolleyes: Ta nejhorší věc v PR je, když se necháte zákazníkem vyprovokovat na oficiálních stránkách k osobním útokům.
mkvsak.png
 
mluvi z nej namyslenost z jeho pozice...totalni mimozni nadutost a neucta k zakaznikovi.
 
Jj, taketo oficialne reakcie na firemnych strankach takisto povazujem za nervovo/komunikacne zlyhanie zamestnanca. A ze toto nie je jedina vynimka. No tak,asi uz je dnes ina doba a firmy komunikuju so zakaznikmi zovialnejsie... :eek:
 
Tak co,uz něco pozitivního od pana ředitele?nemám fb,takže se nemůžu mrknout jak to dopadlo :-)

odesláno z mobilu
 
Tak na německém CX-5 fóru právě přibyl příspěvek nějakého Michaela z Dolního Porýní, že má 84 000 km a budou mu měnit vačku podruhé. Poprvé mu měnili při 44 000 km. To se nám to pěkně rýsuje. :rolleyes:
 
Noo to je přesně to, co se dalo s takovým přístupem čekat. Když vymění pouze díl za díl. No bude to sranda si potom takový vůz koupit po záruce..
 
V tomto případě,když by se mu to stalo ještě jednou,chtěl bych nový motor,ale celý včetně příslušenství. V tomto případě je lepší jezdit do autorizovaného servisu,aby bylo možné jim to omlátit o hlavu i po záruce. Zajimalo by mě,jestli třeba u FL M6 či CX5 došlo k úpravě SkyD? Třeba to už takový průser nebude.
A ještě jedna věc,stačilo mi si přečíst dlouhodobý test CX-5 a to co předvedl autorizovaný servis v DE,to jsem nečekal,ale jsou to přece jenom lidi (ale nakopal bych ho někam toho mechoše)
 
Noo to je přesně to, co se dalo s takovým přístupem čekat. Když vymění pouze díl za díl. No bude to sranda si potom takový vůz koupit po záruce..
K žádné konstrukční úpravě nedošlo, jen ten lepší materiál, ale ten nasadili už dřív. Jinak nový 1.5 SKY-D v CX-3 má opět jiné řešení - jednozdvihovou vačku, zdvihátko s rolnou a hydrauliku s větším zdvihem. Nemá tedy ten jejich patentovaný systém IDEVA (Intake Double Exhaust Valve Actuation), snad i díky kompresi 14,8:1, pro obsluhu EGR, ale vrátila se klasická klapka v sání jako u motoru RF/R2.
 
Back
Top