Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Poznámka: This feature may not be available in some browsers.
Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.
Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu
V tom případě bych ti doporučil číst pouze téma ,, Co vás pobavilo ,, jinak hrozí, že bys tu mohl dostat deprese.Ajé jestli jsem znovu nezažehl nové dlouho diskutované téma Mám vůz jen chvíli, tak se uvidí, ale jinak spokojenost největší! Měl jsem před tím jiného japonce a také paráda...
Opravný kit vačky a vahadel SHY2-10-YA0 stoji 7480,61 bez DPH (doporučená prodejní koncová cena). Pokud auto jezdí 6 rokem, máš nárok na 20 % slevu u některých servisů. Zavolej si tam nebo napiš, že bys chtěl spolu se svolávací akcí AJ024A udělat také vačku (pokud máš koncových 6 čísel VIN menší než 148781) podle postupu R073/15 a zkontrolovat přitom i vůli ložisek obou turbodmychadel. Pokud se mění jen vačka, je to navíc 2 hodiny maximálně, některý mechanik to má i za půl hodiny. Nebo pokud si chceš udělat výlet na Moravu, doporučím Auto Efekt Zlín, stačí zavolat J. Boučkovi a objednat se dostatečně předem.Dakujem velmi pekne za reakciu. Viete mi povedat orientacne, kolko by ma taka sranda stala?
Vše podstatné tu už bylo napsáno, takže zda měnit nebo ne, to už se musíš rozhodnout sám.Zdravím. Znamená to tedy, že jako nový (a nyní vyděšený) majitel ojeté mazdy z 2013 s tímhle motorem, bych do ni měl investovat, jestli dobře počítám, dle stavu ještě 15-50 000 Kč (když už není v záruce), abych "měl" klid? Nebo to prostě nemá řešení a je to fakt blbá koupě?
Vše podstatné tu už bylo napsáno, takže zda měnit nebo ne, to už se musíš rozhodnout sám.
Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
planujem sa zastavit osobne v mazde, ci sa to da dohladat cez ten system,lebo fakt by ma to zaujimalo. co som si vsimol tak vo vypise knihy bola pri cca 30 tis. kratko po sebe robena vymena oleja a nic viac, potom uz standardne vymeny po cca 20 tis.@cee01 Servis vidí, které díly byly měněny na záruku/v rámci servisních akcí. Pokud někdo měnil často olej, ojetá vačka se projeví jen sníženým výkonem - prostě 4 z 8 výfukových ventilů se neotevírají naplno.
Ahoj @cee01 , máme to velmi podobné.
Mně v servise řekli, že není možné dohledat, jestli byl díl měněn (v servisce se všechny díly nepíšou), že se to dá zjistit pouze rozebráním a vizuální kontrolou. - To by mělo znamenat snad 1-2 hodiny práce a výměnu těsnění.
Na AJ024A mi řekli, že provedena nebyla a VIN se na ni nevztahuje a totéž se vyjádřili i v Mazdě ČR s tím, že komentovat vadnou vačku a nárok na sevisku nijak více nebudou.
A druhá část otázky: Tahle vačka se prý vyráběla jako jediná do 2013/09.
@cee01 Servis vidí, které díly byly měněny na záruku/v rámci servisních akcí. Pokud někdo měnil často olej, ojetá vačka se projeví jen sníženým výkonem - prostě 4 z 8 výfukových ventilů se neotevírají naplno.
Tak pokud někdo dojíždí olej na 20000 km, tam pak funguje karbon jako prima brusivo a opotřebení je větší, takže to stihne dřív, tolik asi k "rovnako". Jinak kolize tvrdosti materiálů je tam prostě u všech vyrobených motorů.a myslis , ze tato zavada sa rovnako objavuje u vsetkych kusov z toho obdobia co maju takto robenu mechaniku dielov alebo sa jedna len o nejake % kazivych aut?
Žádná svolávací akce se netýká vačkového hřídele. Uvedeného VIN se týká minimálně svolávací akce AJ024D - Přeprogramování PCM:zdravim vas, sorry, ze aj ja pridavam techn.poznamku ,no uz som skusal vsademozne a nic. vedel by ste mi prosim pomoct pri overeni mojho vin cisla,ci na auto bola vyhlasena zvolavacka na vymenu toho "slavneho" vacku hriadela, neviem sa k tomu dopatrat cez servis. Jedine co som zistil je, ze sa to doteraz na aute nemenilo, pripominam, ze auto uz ma najzs 184 tis. a zatial ten problem nenastal, no som trochu teraz v neistote co s tym. dakujem
VIN číslo odstraněno, před změnou ve výrobě tzn. poslední šestičíslí menší než 148***
VIN je samozřejmě postiženo tvrdými vahadly a vačka se odírá (na to existuje servisní informace a opravné sady), nicméně Mazda nikdy na vačku žádnou svolávací akci neudělala (patrně z ekonomických důvodů). Svolávací akce se dělají pouze při ohrožení bezpečnosti. Ano stačí zavolat do servisu. Pro pokračování diskuze prosím do fóra, tohle nemá cenu pokaždé psát každému znovu a znovu.vdaka za info. ani v minulosti k tomuto VIN nieco ohladne toho vacku nebolo? je to rocnik 8/2013 preto som trochu prekvapeny.
Je teda podla vasich info mozne kontaktovat autorizovany servis s poziadavkou na uplatnenie zvolavacky aj za podmienky, ze je auto dovezene, budu to akcepotvat? alebo sa nemusim ani namahat?
dakujem
skoro bych řekl, že 190tkm by to s touhle výrobní vadou nenajelo, ale přečti si AJ024A - Podtlakové čerpadlo, poškození vnitřních součástí, netěsné podložky pro 2.2 SKYACTIV-D (SH) a prověř v servisu, jestli se to opravdu měnilo.