• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Zadírání výfukových vaček motoru 2.2 Skyactiv-D (SH)

Ajé :D jestli jsem znovu nezažehl nové dlouho diskutované téma :D Mám vůz jen chvíli, tak se uvidí, ale jinak spokojenost největší! Měl jsem před tím jiného japonce a také paráda...
 
Ajé :D jestli jsem znovu nezažehl nové dlouho diskutované téma :D Mám vůz jen chvíli, tak se uvidí, ale jinak spokojenost největší! Měl jsem před tím jiného japonce a také paráda...
V tom případě bych ti doporučil číst pouze téma ,, Co vás pobavilo ,, jinak hrozí, že bys tu mohl dostat deprese.:D
 
:D Neboj, clovek to musi brat, jak to je a s humorem, pac jinak by se z toho zblaznil. Ale to vlakno je fakt dlouhe a zabavne (kvuli lidske blbosti) nic proti nikomu, ale je to tak. Mam z prace zkusenosti s lidma :D
 
Kluci vim, ze to sem nepatri, ale nejdou mi nahravat fotky na profil, stale to pise, ze to nahrava a furt nic. Nevite nekdo, cim to muze byt? Fotka ma jen 3.6MB...
 
Dakujem velmi pekne za reakciu. Viete mi povedat orientacne, kolko by ma taka sranda stala?
Opravný kit vačky a vahadel SHY2-10-YA0 stoji 7480,61 bez DPH (doporučená prodejní koncová cena). Pokud auto jezdí 6 rokem, máš nárok na 20 % slevu u některých servisů. Zavolej si tam nebo napiš, že bys chtěl spolu se svolávací akcí AJ024A udělat také vačku (pokud máš koncových 6 čísel VIN menší než 148781) podle postupu R073/15 a zkontrolovat přitom i vůli ložisek obou turbodmychadel. Pokud se mění jen vačka, je to navíc 2 hodiny maximálně, některý mechanik to má i za půl hodiny. Nebo pokud si chceš udělat výlet na Moravu, doporučím Auto Efekt Zlín, stačí zavolat J. Boučkovi a objednat se dostatečně předem.
 
Ahoj, skutocne ti dakujem velmi pekne za odpovede :)
Chcem sa este spytat teda pre ujasnenie, cize v tom opravnom kite sa mi vymenia vahadla a vacka, co bude pri tom zasahu, ktoru budu robit pocas zvolavacky max 2 hodky navyse, ano? Navyse sa skontroluje ta vola lozisk pri obidvoch turbach. Co vsak bude znamenat, ak bude s tymi loziskami problem? Bude potrebna vymena lozisk alebo komplet turba? Dakujem este raz.
 
Ano, protože ti budou (možná - podle toho, jestli je zanesené otěrem - i když v tvém případě časté výměny oleje pochybuju) měnit v rámci svolávačky AJ024A podtlakové čerpadlo a měděné podložky pod vstřiky za ocelové, a také matice, půjdou vstřiky stejně demontovat. Sundat víko a vyměnit vačku je už pak maličkost. To samé sundat sání, akumulátor a nosnou desku akumulátoru a otevřít pomocí vakuové pumpy obtokový ventil k malému turbu a prohlédnout pomocí baterky a zrcátka nebo fibroskopu. Stejně tak velké turbo, tam se dá i zatahat za turbínu. Vše 2 hodiny práce navíc max.
Kdyby byla ložiska turbodmychadel na odchodu, je na zvážení, jestli nevyměnit nebo nenechat repasovat nebo koupit repasované. Fungl nová sestava obou turbodmychadel SHY1-13-70Z (resp. SH01-13-700*) stojí 33000 koncová cena bez DPH (opět bez slevy fair service). Každopádně pokud auto doteď jezdilo, bude jezdit nějakou dobu dál - není to potřeba řešit ihned. Možná se pak spíš vyplatí koupit v originál od prodejců v UK nebo použité v Polsku z Allegra nebo nové od Special Turbo. Já bych asi nechal repasovat u Special Turbo, nevím jak jste na tom na Slovensku s kvalitou repasí.
 
Zdravím. Znamená to tedy, že jako nový (a nyní vyděšený) majitel ojeté mazdy z 2013 s tímhle motorem, bych do ni měl investovat, jestli dobře počítám, dle stavu ještě 15-50 000 Kč (když už není v záruce), abych "měl" klid? Nebo to prostě nemá řešení a je to fakt blbá koupě?
 
Zdravím. Znamená to tedy, že jako nový (a nyní vyděšený) majitel ojeté mazdy z 2013 s tímhle motorem, bych do ni měl investovat, jestli dobře počítám, dle stavu ještě 15-50 000 Kč (když už není v záruce), abych "měl" klid? Nebo to prostě nemá řešení a je to fakt blbá koupě?
Vše podstatné tu už bylo napsáno, takže zda měnit nebo ne, to už se musíš rozhodnout sám.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
Vše podstatné tu už bylo napsáno, takže zda měnit nebo ne, to už se musíš rozhodnout sám.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Zdravim, kupil som jazdenu 6, 2.2.d rv.2013 s cca 190 tis km, a az teraz som sa dostal k foru ohladne tejto zavady. Zatial som na aute nespozoroval nejaky problem, ale chystam sa to dat preverit v servise. Moja otazka - je mozne ,ze pri tomto najazde km uz bola vymena vadnych casti spravena alebo sa proste jednalo o nejake % chybnych kusov aut z vyroby a teda auto nemusi mat ziadny problem? V servis.knihe som takuto vymenu nevidel uvedenu, resp. mozno tam nebola evidovana,to uz neviem.
 
@cee01 Servis vidí, které díly byly měněny na záruku/v rámci servisních akcí. Pokud někdo měnil často olej, ojetá vačka se projeví jen sníženým výkonem - prostě 4 z 8 výfukových ventilů se neotevírají naplno.
 
Ahoj @cee01 , máme to velmi podobné.
Mně v servise řekli, že není možné dohledat, jestli byl díl měněn (v servisce se všechny díly nepíšou), že se to dá zjistit pouze rozebráním a vizuální kontrolou. - To by mělo znamenat snad 1-2 hodiny práce a výměnu těsnění.
Na AJ024A mi řekli, že provedena nebyla a VIN se na ni nevztahuje a totéž se vyjádřili i v Mazdě ČR s tím, že komentovat vadnou vačku a nárok na sevisku nijak více nebudou.

A druhá část otázky: Tahle vačka se prý vyráběla jako jediná do 2013/09.
 
Pro upřesnění, vačka je furt stejná, jiná jsou vahadla a jejich povrchová úprava.
 
@cee01 Servis vidí, které díly byly měněny na záruku/v rámci servisních akcí. Pokud někdo měnil často olej, ojetá vačka se projeví jen sníženým výkonem - prostě 4 z 8 výfukových ventilů se neotevírají naplno.
planujem sa zastavit osobne v mazde, ci sa to da dohladat cez ten system,lebo fakt by ma to zaujimalo. co som si vsimol tak vo vypise knihy bola pri cca 30 tis. kratko po sebe robena vymena oleja a nic viac, potom uz standardne vymeny po cca 20 tis.

Ahoj @cee01 , máme to velmi podobné.
Mně v servise řekli, že není možné dohledat, jestli byl díl měněn (v servisce se všechny díly nepíšou), že se to dá zjistit pouze rozebráním a vizuální kontrolou. - To by mělo znamenat snad 1-2 hodiny práce a výměnu těsnění.
Na AJ024A mi řekli, že provedena nebyla a VIN se na ni nevztahuje a totéž se vyjádřili i v Mazdě ČR s tím, že komentovat vadnou vačku a nárok na sevisku nijak více nebudou.

A druhá část otázky: Tahle vačka se prý vyráběla jako jediná do 2013/09.

prave preto, ze som trochu skepticky k tymto udajom zo sevis knih to chcem dat pozriet mechanikovi. len laicky otzaka - je vzdy potrebne rozobrat motor alebo sa to da zistit aj inak ,napr. nejakym prejavenim sa na filtroch ,prip. vyhodi nieco diagnostika?

toto je model co spada do tohto datumu :/

@cee01 Servis vidí, které díly byly měněny na záruku/v rámci servisních akcí. Pokud někdo měnil často olej, ojetá vačka se projeví jen sníženým výkonem - prostě 4 z 8 výfukových ventilů se neotevírají naplno.

a myslis , ze tato zavada sa rovnako objavuje u vsetkych kusov z toho obdobia co maju takto robenu mechaniku dielov alebo sa jedna len o nejake % kazivych aut?
 
Poslední úprava moderátorem:
a myslis , ze tato zavada sa rovnako objavuje u vsetkych kusov z toho obdobia co maju takto robenu mechaniku dielov alebo sa jedna len o nejake % kazivych aut?
Tak pokud někdo dojíždí olej na 20000 km, tam pak funguje karbon jako prima brusivo a opotřebení je větší, takže to stihne dřív, tolik asi k "rovnako". Jinak kolize tvrdosti materiálů je tam prostě u všech vyrobených motorů.
 
Pro doplnění, z diskuze s @cee01 ať to nemusím stále opakovat:
zdravim vas, sorry, ze aj ja pridavam techn.poznamku ,no uz som skusal vsademozne a nic. vedel by ste mi prosim pomoct pri overeni mojho vin cisla,ci na auto bola vyhlasena zvolavacka na vymenu toho "slavneho" vacku hriadela, neviem sa k tomu dopatrat cez servis. Jedine co som zistil je, ze sa to doteraz na aute nemenilo, pripominam, ze auto uz ma najzs 184 tis. a zatial ten problem nenastal, no som trochu teraz v neistote co s tym. dakujem

VIN číslo odstraněno, před změnou ve výrobě tzn. poslední šestičíslí menší než 148***
Žádná svolávací akce se netýká vačkového hřídele. Uvedeného VIN se týká minimálně svolávací akce AJ024D - Přeprogramování PCM:
(1) Přidání funkce diagnostiky poruch
Byla přidána funkce diagnostiky poruch turbodmychadla a podtlakového čerpadla. Je možné detekovat problémy s turbodmychadlem a podtlakovým čerpadlem.
(2) Vysoce přesné řízení plnění DE
Zajištění zrychlení s velmi dobrou reakcí a „citlivé řízení“ v závislosti na použití pedálu plynu
(3) Řízení frekvence přirozeného zvuku
Omezení hluku klepání vznětového motoru na frekvenci okolo 1,3 kHz, 1,7 kHz a 2,5 kHz.
vdaka za info. ani v minulosti k tomuto VIN nieco ohladne toho vacku nebolo? je to rocnik 8/2013 preto som trochu prekvapeny.
Je teda podla vasich info mozne kontaktovat autorizovany servis s poziadavkou na uplatnenie zvolavacky aj za podmienky, ze je auto dovezene, budu to akcepotvat? alebo sa nemusim ani namahat?
dakujem
VIN je samozřejmě postiženo tvrdými vahadly a vačka se odírá (na to existuje servisní informace a opravné sady), nicméně Mazda nikdy na vačku žádnou svolávací akci neudělala (patrně z ekonomických důvodů). Svolávací akce se dělají pouze při ohrožení bezpečnosti. Ano stačí zavolat do servisu. Pro pokračování diskuze prosím do fóra, tohle nemá cenu pokaždé psát každému znovu a znovu.
 
Poslední úprava:
Back
Top