• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Zadírání výfukových vaček motoru 2.2 Skyactiv-D (SH)

Zdravím. Ráda bych navázala na tuto konverzaci a požádala o názor.
Řeším problém s poklesem výkonu u Mazdy 6 2,2D (129kW) z roku 2014 (najeto 130 tis). Stává se to jenom někdy posledních asi 5 měsíců (celkem možná tak 20krát, poslední měsíc třeba jen jednou), nejčastěji kolem rychlostí přes 100km/h - chci zrychlit, ale po sešlápnutí plynu auto stále jede stejnou rychlostí a zrychlení se nekoná. Většinou jsem podřadila a auto se opět "chytlo" a i po přeřazení zpět na vyšší rychlost už se chovalo normálně. V servise mi řekli, že žádné chybové hlášky nenašli a že neví čím by to mohlo být. Je možné, že by to mohlo souviset s problémy popisovanými tady? Co jsem zatím pročetla, tak v roce 2014 už by povrchová úprava vahadel měla být vylepšena (někde v diskuzi padlo, že problém se týká aut do 09/2013 a i moje VIN je vyšší než tady zmiňovaných *143xxx), ale přesto... Auto bylo servisovaný vždy až po 20tis. Ohledně svolávačky AJ024D mi v servisu řekli, že budou auto potřebovat asi na hodinu, protože se jedná jen o přeprogramování SW.
Když jsem četla jaké problémy tento motor má, tak se začínám bát, aby mě auto někde nenechalo (jezdím občas i docela dálky do zahraničí).
Moc děkuji za vaše názory.
 
Ahoj, tak k mému tématu (auto dovoz z Německa a údajně nepatřící do žádné svolávačky)
Nechal jsem udělat kontrolu v servisu a ověřil jsem, že do žádné svolávačky nepatří. To potvrdilo přímo i zastoupení Mazda.
Následně jsem to chtěl nechat pro klid duše rozebrat a ověřit, jakou soustavu vačky to obsahuje a nechat případně vyměnit. Objednání bylo v době přezouvání týden a kus. Dnes jsem to tam dával a jaké bylo mé překvapení, když jsem se dozvěděl, že auto JE zařazeno do AJ24A,D,E.
- Čili rada pro všechny, co by dováželi auto ze zahraničí, je zkontrolovat auto v autorizovaném servisu, deset dní počkat a pak teprve řešit servisní svolávací akce.

@Jitka Ahoj Jitko, sám jsem čekal, co ti na to kdo napíše, ale asi jsi sama napsala všechno známé kolem toho tématu. Že tě auto někde nechá, bych se osobně vůbec nebál. Pokud v něm nějaký problém je, tak ho ty svolávačky řeší. Jasně že benzínové motory jsou u Mazdy super, ale kolem dieslů je to dle mne zbytečná paranoia, protože krom tohoto jediného problému jsou taky fajn, se všemi přednostmi nafty, a mají hromadu naprosto spokojených uživatelů.
 
Čili rada pro všechny, co by dováželi auto ze zahraničí, je zkontrolovat auto v autorizovaném servisu, deset dní počkat a pak teprve řešit servisní svolávací akce.
Přesně jak jsem předpokládal...
 
Ahoj, tak k mému tématu (auto dovoz z Německa a údajně nepatřící do žádné svolávačky)
Nechal jsem udělat kontrolu v servisu a ověřil jsem, že do žádné svolávačky nepatří. To potvrdilo přímo i zastoupení Mazda.
Následně jsem to chtěl nechat pro klid duše rozebrat a ověřit, jakou soustavu vačky to obsahuje a nechat případně vyměnit. Objednání bylo v době přezouvání týden a kus. Dnes jsem to tam dával a jaké bylo mé překvapení, když jsem se dozvěděl, že auto JE zařazeno do AJ24A,D,E.
- Čili rada pro všechny, co by dováželi auto ze zahraničí, je zkontrolovat auto v autorizovaném servisu, deset dní počkat a pak teprve řešit servisní svolávací akce.

@Jitka Ahoj Jitko, sám jsem čekal, co ti na to kdo napíše, ale asi jsi sama napsala všechno známé kolem toho tématu. Že tě auto někde nechá, bych se osobně vůbec nebál. Pokud v něm nějaký problém je, tak ho ty svolávačky řeší. Jasně že benzínové motory jsou u Mazdy super, ale kolem dieslů je to dle mne zbytečná paranoia, protože krom tohoto jediného problému jsou taky fajn, se všemi přednostmi nafty, a mají hromadu naprosto spokojených uživatelů.

z toho teda vyplyva, ze ti tu vacku a ostatne idu menit alebo nie?
 
Včera mi dorazil také email, abych se neprodleně dostavil kvůli vačce (samozřejmě psali o jakémsi "prášku" co způsobuje přidření) na svolávačku. My poučení za těch 7 let již víme o co jde..! Jak jsem psal dříve, Mazdy CX-5 2.2 jsem se zbavil dokud do ještě šlo. U dealera mi řekli natvrdo, že můj ročník 2012 nechtěj vykupovat už ani v Auto ESA a že mě to čeká dříve či později. Oddálil jsem to jenom tím, že jsem měnil olej kolem 10 000 km a dojížděl regenerace... Takže asi tak... Obrovské zklamání!! Bohužel nevím, kdo si v autobazaru mou Mazdu dále koupil a jestli ho svolávačka dostihne. Přál bych mu to.
 
Dobrý den,

Chci se zeptat zda-li problém zadírání vaček motoru+ nafta v oleji (u motoru 2.2,CX-5) přetrvává i po faceliftu 2018 ?
Zvažuji její koupi z důvodu vysokého nájezdu km.

Děkuji za odpověď. J.K
 
Dobrý den,

Chci se zeptat zda-li problém zadírání vaček motoru+ nafta v oleji (u motoru 2.2,CX-5) přetrvává i po faceliftu 2018 ?
Zvažuji její koupi z důvodu vysokého nájezdu km.

Děkuji za odpověď. J.K
Ne, není tam co by se zadíralo, systém IDEVA chybí úplně.


Mazda tvrdí, že ne . Uvidí se za pár let
Mazda nic netvrdí, vyplývá to z konstrukce.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
 
To jsem rád že to Mazda konstrukčně vyřešila, něco ještě dalšího co se týká poruchovosti u těchto motorů FL ?
Ještě se chci zeptat na interval výměny oleje, je stanoven na 15 000 km, dočetl jsem se že je vhodnější ho zkrátit ?
Jezdím 50/50 krátké a dlouhé trasy (ročně cca 35 000km)
 
To jsem rád že to Mazda konstrukčně vyřešila, něco ještě dalšího co se týká poruchovosti u těchto motorů FL ?
Ještě se chci zeptat na interval výměny oleje, je stanoven na 15 000 km, dočetl jsem se že je vhodnější ho zkrátit ?
Jezdím 50/50 krátké a dlouhé trasy (ročně cca 35 000km)
Stačí vkládat pouze do jednoho tématu, nemusíš do dvou současně ;)
 
To jsem rád že to Mazda konstrukčně vyřešila, něco ještě dalšího co se týká poruchovosti u těchto motorů FL ?
Ještě se chci zeptat na interval výměny oleje, je stanoven na 15 000 km, dočetl jsem se že je vhodnější ho zkrátit ?
Jezdím 50/50 krátké a dlouhé trasy (ročně cca 35 000km)
Interval je 20, ale používá se sledování degenerace. 15 bych nepřejížděl, to je pro použitá aditiva asi limit.
 
Zdravím pánové, dnes jsem byl v Mazdě Car Star Praha- mám auto od min. týdne - a potvrdili mi že spadám pod blbou sérii s vačkou. Projevil jsem zájem o preventivní výměnu vačky, bohužel mi nedokázali říct, kolik by to stálo. Cenu mi pošlou emailem - OK. Co mi řekli hned - že nějaká kulance nepadá v úvahu. Auto je z ČR koupeno 2014 (výroba ale 2013) a jezdilo na prohlídky, já jsem 2 majitel. Dal jsem řeč s kamarádem technikem z jiného servisu a ten mi řekl, že takhle šmahem je to celkem divný, že by to měli nějak minimálně posoudit a ne že hned mi přejímací technik řekne, že ne. Ale třeba to ví, to já nevím, nejde mi o technika. Napsal jsem tedy žádost na Mazdu před webový formulář a teď konečně ty dotazy :)
- máte někdo zkušenost jestli po záruce byla Mazda vstřícná nějak se fin. podílet?
- kolik tak koštuje výměna vačky, ví někdo?

Nechci to samozřejmě nechat do KO motoru. Auto je krásný, tak myslím, že když vyřeším vačku, jsem v poho.

Ď.
 
Projevil jsem zájem o preventivní výměnu vačky, bohužel mi nedokázali říct, kolik by to stálo. Cenu mi pošlou emailem - OK. Co mi řekli hned - že nějaká kulance nepadá v úvahu. Auto je z ČR koupeno 2014 (výroba ale 2013) a jezdilo na prohlídky, já jsem 2 majitel. Dal jsem řeč s kamarádem technikem z jiného servisu a ten mi řekl, že takhle šmahem je to celkem divný, že by to měli nějak minimálně posoudit a ne že hned mi přejímací technik řekne, že ne. Ale třeba to ví, to já nevím, nejde mi o technika. Napsal jsem tedy žádost na Mazdu před webový formulář a teď konečně ty dotazy :)
- máte někdo zkušenost jestli po záruce byla Mazda vstřícná nějak se fin. podílet?
- kolik tak koštuje výměna vačky, ví někdo?
Nechci to samozřejmě nechat do KO motoru. Auto je krásný, tak myslím, že když vyřeším vačku, jsem v poho.
Ne, vstřícnost (nějaký goodwill třeba na díly) občas je, jen když se to posere komplet. Jinak není.
Ad cena, u Car Staru bude asi dražší, ale jiné servisy mají mechaniky, co to stíhají za 2 hodiny i s cigárem (protože jich už tolik udělali) https://www.mazdaklan.cz/threads/snizeni-intervalu-vymeny-oleje-u-skyactiv-d-2-2.2420/#post-41019
 
Tys to dělal přes tu pojišťovnu? Nějaké pojištění ojetého auta mám, teď nevím od koho (nemám to u sebe) a je to na 3 roky nebo 30 tis. km. Ale nejsem si jistý jak postupovat - auto jede bez zjevné vady. Jedině mě napadá nechat to na dílně preventivně zkontrolovat a když se zjistí problém, kontaktovat pojištovnu.
 
Tak pánové já jsem v tom taky. 2013 2.2 129kW najeto čerstvé 100 450km odeslo turbo Vacková hřídel a je chycena Klikovka cena u mazdy 180k
 

Podobná vlákna

Back
Top