• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

diesel Zadírání výfukových vaček motoru 2.2 Skyactiv-D (SH)

Ahoj, doporučí někdo šikovnou firmu na výměnu vačky v 2,2 rok 2013 ?
Ideálně Středočeský kraj/Praha, do Ostravy jen nechci, díky.
 
tak už je to nějakou dobu, ví se něco víc?
ve smyslu, jak drží ty vyměněné vačky a díly.. stačilo motor propláchnout a jezdí dál v pohodě?
Nebo je to opravdu neřešitelný problém a konec motoru hrozí kdykoliv stále.
 
Zdravím. Už jsem dále nečekal, zdali mě potká přidření vačky. (CX5-2012). Ač jezdila po chiptuningu jako z "praku", dnes prodána s poměrně malým nájezdem. Neměl jsem dobrý pocit z dálkových jizd čekaje na "konvičku". Škoda. Loučím se z Mazdou. Novou jsem již nekoupil, protože byla opět provedena změna v konfiguraci. V Mazde CX-5 neodzkoušený "add blue". A já už nechci být pokusný králík.
 
Zdravím Mazdaře, kluci jsem tu nový a nevím jak to tu chodí s dotazi, ale mám dotaz k motoru, tak snad jsem ve správném vlákně. Mám dotaz na svůj vůz, kdy před 14 dny jsem koupil mazdu 6 sedan, rok vyr. 2015 po FL, motor 2.2 129kw, revolution, najeto 92tis. Na fóru ve vlaknu Trol-byvaly mazdak :D , jsem se dočetl, že se dá podle VIN ověřit, zda se problém s vač. hřídelí týká i mého vozu, prý se to dá ověřit někde podle VIN, je schopen mi s tím někdo pomoci? Díky
 
Díky moc za info, takže teď už jen měnit olej dvakrát za rok, protože používáme auto i na pocuky, a mělo by to být ok motorizace? Jezdím s tím dlouhé i krátké trasy, a občas pocuky do školky jen pár km. Dočetl jsem se o problému s přibíváním nafty v oleji z důvodu pocuků, takže když budu měnit olej častěji, mělo by to být ok? Zatím auto jezdilo převážně Praha - Mnichov.
 
Pekny dobry vecer prajem. Som majitelom mazdy 6 GJ 2.2D 2013. Ano, bola to chyba kupovat dizel, no trochu sa mi zmenila situacia a z planovaneho najazdu 40 000 rocne sa stalo ani nie 10 000. Kazdopadne teraz je to uz jedno, a treba zit s tym, co stoji v garazi :) Auto ma 5 rokov, najazd 47 000km. Moja dilema sa tyka uz niekolkoraz rozoberaneho problemu s konstrukcnou(?) vadou tychto motorov.

Popravde, doteraz som sa tomu problemu nijak nevenoval (hoci som o tom vedel), a bral ho na lahsiu vahu. Myslel som, ze to bude trosku aj nafuknute, a islo to teda uplne mimo mna. Nejak to na mna dolahlo az teraz, co si jeden kolega kupil jazdenu takisto dizlovu 6tku, myslim, ze aj rocnik ten isty, no kupoval ju este v zaruke, viacmenej ako nove auto za super cenu. Jazdi s tym vsak viac dost aj po meste, a pred tyzdnom postihol tento problem aj jeho. So servisom ma trochu problemy, co sa tyka preplatenia atd. a sam nevie ako to dopadne, ale velmi ruzovo to nevyzera. To tu ale nechcem riesit.

Precital som dnes strasne vela diskusnych for na tuto tematiku, kde sa ludia stazovali, ze opravu nepreplacaju (neviem, co je vsak na tom pravdy, no popravde ani by ma to neprekvapilo, kedze som mal sam jeden vacsi problem so servisom, a stalo ma to dost casu, aby som sa domohol spravodlivosti). Druha vec je, ze ked sa to uz aj vymeni ta vacka a vsetky veci okolo, motor zvnutra je s velkou pravdepodobnostou uz poznaceny pilinami, a velku zivotnost uz nema. Cital som aj tu 26 stranovu diskusiu (dalo to zabrat :D ) na tuto temu, a niekolko dalsich tem, a mam fakt velku dilemu, co s autom.

Rad by som sa vas teda spytal na nazor, alebo co by ste mi radili. Ako som uz spominal, auto ma 5 rokov najazd necelych 50 000km. Zatial, musim zaklopat, ziaden problem, co sa tyka motoru. Kedy vsak nastane, to tazko povedat, usudzujem, ze zatial som v pohode kvoli castym vymenam oleja, kedze olej som menil rocne po cca 7-8 tisic km. Mam pocit, ze je najlepsi cas aby auto opustilo moju garaz, no zas si hovorim, ze tomu autu v podstate nic nie je, a strasne na nom prerobim. Druha vec je, ze radsej stratit teraz, ako sa potom natahovat s mazdou, ci to preplatia alebo nie, a druha vec je, ze ten motor uz aj tak najskor dlho nevydrzi. Cize v konecnom dosledku ako tak rozmyslam, mozem prerobit este viac. Je mozne, ze sa vsak mylim a rozmyslam strasne za horuca, kedze ako hovorim, do teraz som sa tomu nejak nevenoval, az dnes, a precital som si aj niekolko dost "tragickych" prispevkov.

Bol by som velmi rad, ak by mi niekto vedel objektivne poradit, co s takym autom. Nechat si ho, alebo predat? Dakujem vsetkym velmi pekne za nazory, prispevky, reakcie a vlastne uz len za to, ze ste si to precitali :) Pekny zvysok vecera prajem.
 
Pokud má takto málo najeto, auto si nechat a vahadla s vačkou vyměnit dobrovolně, stejně ti v rámci svolávací akce budou měnit min. podložky a převlečné matice vstřikovačů, takže domluvit se a shodit víko a vyměnit vahadla s vačkou není už taková práce a náklady navíc. První na ráně je zmiňovaná podtlaková pumpa (v rámci servisní akce kontrola/výměna) a ložiska turbodmychadla, obojí jde lehce zkontrolovat. O zbytek motoru není třeba mít obavy, obzvlášť s tak nízkým km nájezdem na olej.
 
Suhlasim so Shrekom, pokial sa vymeni vacka a olej sa meni v takomto intervalo (newtihne sa prilis zriedit naftou), nebal by som sa toho.
 

Podobná vlákna

Back
Top