• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

interiér Zpevnění sedadla řidiče tlačí do zadku - je to normální?

čau chlape
tak bol som dnes pozret za calunikom........
odkazuje nasledovne....
1./vie si to pomaly opatrne upravit aj laik, demontovat sedacku a pomaly tam natlacat molitan odspodu
on ako profik demontoval aj plastove boky, potom to ide ovela jednoduchsie.
hrubku molitanu u mna pouzil cca 4 cm, tuhost molitanu je na vybere kazdeho, vraj treba odskusat.
ak by ti neslo tam natlacit cely potrebny format molitanu, nie je problem ak ho tam vyskladas po castiach.
2./ usmieval sa, ze to je podobne,ako by sa on pytal hodinara,ako si ma opravit hodinky,ale drzi palce.
ma urcite pravdu v tom, ze vsetko je to o skúsenostiach.
3./ odkazuje tiez, ze kusok od nas je termalne kupalisko Polny Kesov......mate prist na kratku dovolenku a do 24 hod. ti to upravi.

tak sa rozhodni,
čau,
daj vedet či ti pomohli moje rady resp. rady pana čalunika.
ak sa rozhodnes pre alternativu 3....dam ti adresu

Ahoj PETO, díky za info.
Já ani tak nechtěl vědět, jak to udělat, v tom nevidím problém. Spíš ten výběr molitanu, nebo kde vzít ten správný. Proto jsem tu přišel s myšlenkou, jestli by nám pan čalouník nebyl ochoten prodat /poslat ten molitan, když už si vyzkoušel tu jeho vhodnou tvrdost na tobě:-) Toto jsi se nezeptal, nebo s tím nesouhlasil?
Jinak s cestováním to v současné době moc nevidím, jednak kvůli koronaviru a pak taky že jsem na neschopence.
 
Podobně to vidím i v Mazdě 3. Mám 187cm a 100kg a ta levá bočnice je prostě tlačivá (je příliš pevná ale přitom v zatáčkách moc tělo nedrží). Lze trochu laborovat za jízdy a lépe si sednout na střed ale obecně jsou sedadla na evropany příliš úzké. Taky záleží na oblečení. Nejvíce je to znát v džínách. Pokud jedu v teplákách nebo šortkách, tak je to lepší. Delší sedák by taky neškodil. Tady by mohli na tom zapracovat.
 
Uběhlo několik let, řeším podobný problém u nové CX-5.
Jak můžete zpětně zhodnotit zde uvedené řešení, dosáhli jste dlouhodobě kýženého cíle, je vše ok i pár letech provozu?
 
Podložení molitanem pomohlo, už pár let to tak mám a bočnice sedáku netlačí, takže směle do toho 👍
 
Jak tlustý molitan jste tam dával (nechal dát)?
Sám bych se do toho asi měl strach pustit, demontáž sedadla je prý podle servisu tak na půl hodinky, předběžně říkali, že by mi to vyndali. Pokud se domluvím ještě i s čalouníkem, aby mi tam ten molitan dal.
Zatím jsem to vyřešil takhle, pěkné to moc není, ale funguje na 100 %.
0b144ed5be1309b228c4cd74177f9339.jpg
 
Sám jste vytahoval i to sedadlo? Mám vyhřívané i větrané, takže asi nejdřív odpojit od elektřiny (ještě jsem se nedíval, tak nevím, jak to tam je), pak nějak vytáhnout, no abych nenadělal nějakou škodu při "učení se".
Ten molitan jste dával ten rozměr, nebo nějak řezal?
Včera jsem koukal u dealera, ty sedačky s textilním čalouněním mají ty bočnice mnohem, ale mnohem měkčí. Hernajs.
Nějaké fotky z té montáže náhodou nemáte?
 
Jo vše sám, mám obyčejné textilní, bez vyhřívání i větrání. Molitan jsem samozřejmě řezal, na šířku jen pod tu prostřední část sedáku, aby se jen ten prostředek pozvednul vůči těm bočnicím. Foto bohužel žádné nemám.
U aut po faceliftu 2022 už ty bočnice měly být údajně lepší, nižší, ale i tak to prý není úplně ono
 
Nevím jak oproti těm textilním, ale ty nové kožené jsou nepříjemně tvrdé.
A máte novou CX-5 kožené Exclusive line nebo Homura? Je ta konstrukce stejná jako u Takumi, které jsou z Nappa kůže? Uvažuji o koupi CX-5 a četl jsem, že je ten problém po updatu 2022 vyřešen, takže toto je poměrně nepříjemné zjištění. Textilní sedačky jsem moc nechtěl.
 
CX-5 12/23, chtěl jsem ty černé plasty lakované, takže Takumi, umělá kůže Nappa. Byl jsem před 2 týdny měnit olej, během té 3/4 hodinky jsem v showroomu sedal do vystavených vozů, ty s textilním čalouněním mají výrazně měkčí bočnice než ty v kůži, bohužel.
Včera jsem seděl v autě 11 hodin, bez toho mého vyrobeného podsedáku bych se zbláznil.
Jinak auto super, z Dolomitů spotřeba 7.0 litrů/100, po dálnicích 130 - 145 na tempomatu, obce kolem 55, mimo lehce přes 100, taky ten rakouský benzín bude lepší, s naftou tomu tak vždy bylo.
Nevím teda, jak tomu bylo před 2022, neumím si představit, že by to mohlo být ještě horší.
Ale je to velmi specifické, každý na tom jsme tělesně jinak.
 
Poslední úprava:
CX-5 12/23, chtěl jsem ty černé plasty lakované, takže Takumi, umělá kůže Nappa. Byl jsem před 2 týdny měnit olej, během té 3/4 hodinky jsem v showroomu sedal do vystavených vozů, ty s textilním čalouněním mají výrazně měkčí bočnice než ty v kůži, bohužel.
Včera jsem seděl v autě 11 hodin, bez toho mého vyrobeného podsedáku bych se zbláznil.
Děkuju moc za rychlou reakci, to je velké zklamání. CX-5 jsem si chtěl koupit s tím, že ji budeme mít pak v rodině velmi dlouho (klidně 10 let+), takže se mi nechce brát textilní sedačky a dělat kompromisy ve výbavě. Ale komfort jízdy na delších trasách je pro mě zásadní. Jel jsem testovačku v Homuře a po hodinové jízdě jsem neměl vyloženě problém, ale nebyl jsem si jistý, jestli bych tak chtěl jet stovky kilometrů. V Takumi jsem seděl v showroomu a tam se mi sedělo dobře a taky se mi líbí více lakované prvky, takže to byla u CX-5 moje volba.
Jinak jsem nerozhodnutý mezi CX-5 a CX-30, takže toto bude zřejmě argument pro třicítku...
 
Žena, syn i další lidé ten problém nemají. Oni s tím zas ale nejezdí tak často. S nostalgií vzpomínám na alacantaru ve staré Q5, ty sedačky byly naprosto geniální.
Ale s tou mou "podestýlkou" jsem vážně velmi spokojený, ba dokonce ráno teď v zimě je to příjemnější než sednout na promrzlou kůži, lépe to i větrá. Vyřešeno za pár stovek.

K vlastní jízdě - je až fascinující, jak se to vysoké SUV (světlá výška 20 cm) s radostí vrhá a krásně projíždí zatáčkami, tam zas ten těžký předek třílitrové naftové Q5 byl cítit.
Teď se už do Mazdičky zase každý den těším.
2,5 atmo benzín mi dnes už naprosto stačí, necítím žádný nedostatek výkonu. Už mi ale taky není 25, že.
Ale na svižnou a úspornou jízdu je to dostačující.
 
K vlastní jízdě - je až fascinující, jak se to vysoké SUV (světlá výška 20 cm) s radostí vrhá a krásně projíždí zatáčkami, tam zas ten těžký předek třílitrové naftové Q5 byl cítit.
Teď se už do Mazdičky zase každý den těším.
2,5 atmo benzín mi dnes už naprosto stačí, necítím žádný nedostatek výkonu. Už mi ale taky není 25, že.
Ale na svižnou a úspornou jízdu je to dostačující.
Žena, syn i další lidé ten problém nemají. Oni s tím zas ale nejezdí tak často. S nostalgií vzpomínám na alacantaru ve staré Q5, ty sedačky byly naprosto geniální.
Ale s tou mou "podestýlkou" jsem vážně velmi spokojený, ba dokonce ráno teď v zimě je to příjemnější než sednout na promrzlou kůži, lépe to i větrá. Vyřešeno za pár stovek.
Já chápu, že když už to auto máte, tak hledáte nějaké řešení, jak si s tím poradit a něco tam dát, aby to nebolelo. Ale já hrozně nemám rád nestandardizovaná řešení, těžko se mi překousává jít si koupit nové auto se sedačkami v Nappa kůži s tím, že přes to musím nacpat nějaké polstrování, abych v tom mohl jezdit:(
Jízdních vlastností jsem si vědom, proto se mi to auto líbí. Ale představa, že se mi v tom buď bude blbě sedět, nebo budu vymýšlet co si nacpat pod zadek... to asi nepřekonám.
 
Jo, přesně chápu. Taky nemám rád nějaké dodělávky jak kdysi u škodovky.
Já s tím měsíc jezdil bez problémů. Jediné, co mě napadá, že když pak byly mrazy a pouštěl jsem si vyhřívání, jestli se ten sedák nějak "nepropadl" níž a tím pádem mě ty bočnice víc tlačily. Je to ale neměřitelné a nereklamovatelné. Napohled tam změna není a jestli to nějak "vyměklo", to už je dost na subjektivním posouzení.
 
Jo, přesně chápu. Taky nemám rád nějaké dodělávky jak kdysi u škodovky.
Já s tím měsíc jezdil bez problémů. Jediné, co mě napadá, že když pak byly mrazy a pouštěl jsem si vyhřívání, jestli se ten sedák nějak "nepropadl" níž a tím pádem mě ty bočnice víc tlačily. Je to ale neměřitelné a nereklamovatelné. Napohled tam změna není a jestli to nějak "vyměklo", to už je dost na subjektivním posouzení.
Teď jsem poslouchal nějakou americkou recenzi majitele, který si na to taky stěžuje. Bude tam nedostatečná výplň toho sedáku...
 
Výplň sedadla bude ina pri kožených sedadlách a ina pri textilných? Ak áno, čo tak ju vymeniť kus za kus?
 
Nevím jak u ostatních, ale u mne to bude dáno mojí malinko předimenzovanou postavou. Původně jsem chtěl M6, ale byla mi trochu malá, drhnul jsem hlavou o střechu. CX-5 je mi dobře, ale je fakt, že ta sedačka není na dlouhé cesty moc pohodlná. Ostatní u nás doma si ale nestěžují, takže to bude prostě jenom tím, že Mazda nemá dobře zvládnutou ergonomii pro hodně velké jedince. Myslím si, že pokud nemáte hodně přes metr devadesát a před sto řicet kilo, tak se vám bude sedět fajn. Sedák je na velké lidi prostě jenom úzký.
 
Já mám 176 cm a asi 93 kg, zadek mám pevný z kola a lyžování, dobře se mi ale nesedí. Vlastně nesedělo, teď s tou mou vychytávkou už jo.
Ten tlak býval ze stran do kyčlí a taky trochu levé stehno.
 
Poslední úprava:
Všechny bočnice stojí u Mazdy za ho… cx3 i cx30 úzký posed bohužel. Mam to do práce 25 km a při 24 km si konečně najdu pohodli a po 1 km vystupuji 😁
 
Back
Top