• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Zvýšení výkonu

Pokud jde o zvuk/hluk, tak opravdu pěknej zvuk dělá na Sky-G i jenom otevřený sání od K&N s filtrem šiškou. Má trochu nevýhodu, že při pomalý jízdě saje teplo z motoru a chce to jet alespoň +50km/h.
Ohledně výfuku, tak nejlepší řešení je svody 4-2-1 bez katu a druhý/velký kat vyměnit za vysokoprůtokový. Výměna svodů za 4-1 je u Sky-G vysoce kontraproduktivní.
Pops&Bangs - zrovna díky těmhle věcem co serou lidi ve městě se prosazujou kokotoviny jako konec prodeje spalovacích motorů. Je to čistě jen můj názor, ale tahle věc mimo ničení všeho co je za výfukovým ventilem nedělá vůbec nic dobrýho. Za mě je to takový tuning z 90-2000let, kdy se tohle dělalo rychlým mačkáním vypínače zapalování a člověk si připadal fakt cool.
Jako chtít být hustej jen na nějakým srazu, tak si koupím elektronický ovládaný bajpás na výfuk a ten prostě jen tlačítkem aktivuju, ono to bude řvát jako kráva,i ty výbuchy tam můžou být vzdáleně slyšet, a při normální jízdě to zase vypnu. Tahle sranda stojí nějakých 3000-5000Kč.

Bohužel Skyactiv-G je motor už od podstaty vytvořený pro EKO provoz a všechny tyhle upgrady jsou za mě vyhozený peníze (nemluvím o "odemknutí" palivový mapy - to význam samozřejmě má), protože když si člověk vezme ty peníze co do toho vrazí + cenu auta, tak už původně mohl pořídit auto výkonnější.
Já takhle z M3BM přešel na M6MPS a i když jsem na BM dělal všemožný úpravy za xxxxxKč, tak jsem se ani okrajově nedostal na výkonový/zábavový pocit z úplně sériovýho MPSa, který bylo už od podstaty postavený právě pro výkon a takovýhle úpravy.
 
Pokud jde o zvuk/hluk, tak opravdu pěknej zvuk dělá na Sky-G i jenom otevřený sání od K&N s filtrem šiškou. Má trochu nevýhodu, že při pomalý jízdě saje teplo z motoru a chce to jet alespoň +50km/h.
Ohledně výfuku, tak nejlepší řešení je svody 4-2-1 bez katu a druhý/velký kat vyměnit za vysokoprůtokový. Výměna svodů za 4-1 je u Sky-G vysoce kontraproduktivní.
Pops&Bangs - zrovna díky těmhle věcem co serou lidi ve městě se prosazujou kokotoviny jako konec prodeje spalovacích motorů. Je to čistě jen můj názor, ale tahle věc mimo ničení všeho co je za výfukovým ventilem nedělá vůbec nic dobrýho. Za mě je to takový tuning z 90-2000let, kdy se tohle dělalo rychlým mačkáním vypínače zapalování a člověk si připadal fakt cool.
Jako chtít být hustej jen na nějakým srazu, tak si koupím elektronický ovládaný bajpás na výfuk a ten prostě jen tlačítkem aktivuju, ono to bude řvát jako kráva,i ty výbuchy tam můžou být vzdáleně slyšet, a při normální jízdě to zase vypnu. Tahle sranda stojí nějakých 3000-5000Kč.

Bohužel Skyactiv-G je motor už od podstaty vytvořený pro EKO provoz a všechny tyhle upgrady jsou za mě vyhozený peníze (nemluvím o "odemknutí" palivový mapy - to význam samozřejmě má), protože když si člověk vezme ty peníze co do toho vrazí + cenu auta, tak už původně mohl pořídit auto výkonnější.
Já takhle z M3BM přešel na M6MPS a i když jsem na BM dělal všemožný úpravy za xxxxxKč, tak jsem se ani okrajově nedostal na výkonový/zábavový pocit z úplně sériovýho MPSa, který bylo už od podstaty postavený právě pro výkon a takovýhle úpravy.
AEM vlozka do originalneho sania uplne staci aby bol vacsi hluk/zvuk a neprijst o vykon. Realne na vykone to nespravi skoro nic, ale skor je to dobre riesenie na lepsiu odozvu na plyn. K&N je drahsia alternativa AEM filtru.
Pre skyactiv 4-2-1 zvody je najlefektivnejsi variant co sa tyka vykonu, velky kat ktory je vlastne primarny sa nachadza na zvodoch, druhy kat uz je pasivny a nachadza sa pred rezonatorom. Ak sa ten velky kat odstrani, tak bude to efektivne v strednych a vysokych otazkach, ale na nizkich to auto strati vo vykone, ten kat robi do 3% podporu v nizkych otackach. Pre tych co chcu prejst emisiami a nemenit zvody, tak najlepsie a najlacnejsie riesenie je davat prec druhy(pasivny) katalizator, zas to pomoze na odovze a spravi menej utlmenia na zvuk vyfuku. Idealne to mat pre pops&bangs. Zvody 4-1 zas nie je az take zle riesenie, dava to silny vykon pri strednych a vysokych otackach, ale bude velka strata v nizkych a samozrejme pri jazde v meste to auto nebude az take efektivne, taktiez hlucnost vyfuku a vybracie v interieri budu vyssie s tymto typom zvodov.
Pops&Bangs je zas zabavna vec ktoru si vies namapovat tak aby si nemusel mat nejaku klapku a obrazovat spoluobcanov strielanim z vyfuku, ale aby to bolo naozaj take hlucne strielanie ako to maju Golfy, BMW a ostatne nemci u Mazdy to sa tak neprejavuje. Jedine ked mas primarny kat prec a hlucnejsi vyfuk(napr Borla), tak iba v tomto pripade to bude vec ktora bude srat ludi na uliciach. Ked to spravis vo vyssich otazkach napr od 4000-4500rpm tak mozes si to uzit na zrazoch alebo na okreskach a vsetci budu spokojny, lebo v meste nejazdis v takychto otackach.
NA BM viez ziskat vykon ktory bude skoro rovnaky ako seria M6MPS ak tam das napr turbokit z CorkSportu, samozrejme to neni lacna investicia, ale moze to byt moderne a vykonne auticko, otazka len kolko $$$ si si ochtny do toho investovat.
 
AEM vložku sem vozil pul roku a žádný rozdíl proti papíru ani ve zvuku. Naopak auto se mě zdálo línejsi tak šel do světa. Za mě placebo.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
AEM vlozka do originalneho sania uplne staci aby bol vacsi hluk/zvuk a neprijst o vykon. Realne na vykone to nespravi skoro nic, ale skor je to dobre riesenie na lepsiu odozvu na plyn. K&N je drahsia alternativa AEM filtru.
Pre skyactiv 4-2-1 zvody je najlefektivnejsi variant co sa tyka vykonu, velky kat ktory je vlastne primarny sa nachadza na zvodoch, druhy kat uz je pasivny a nachadza sa pred rezonatorom. Ak sa ten velky kat odstrani, tak bude to efektivne v strednych a vysokych otazkach, ale na nizkich to auto strati vo vykone, ten kat robi do 3% podporu v nizkych otackach. Pre tych co chcu prejst emisiami a nemenit zvody, tak najlepsie a najlacnejsie riesenie je davat prec druhy(pasivny) katalizator, zas to pomoze na odovze a spravi menej utlmenia na zvuk vyfuku. Idealne to mat pre pops&bangs. Zvody 4-1 zas nie je az take zle riesenie, dava to silny vykon pri strednych a vysokych otackach, ale bude velka strata v nizkych a samozrejme pri jazde v meste to auto nebude az take efektivne, taktiez hlucnost vyfuku a vybracie v interieri budu vyssie s tymto typom zvodov.
Pops&Bangs je zas zabavna vec ktoru si vies namapovat tak aby si nemusel mat nejaku klapku a obrazovat spoluobcanov strielanim z vyfuku, ale aby to bolo naozaj take hlucne strielanie ako to maju Golfy, BMW a ostatne nemci u Mazdy to sa tak neprejavuje. Jedine ked mas primarny kat prec a hlucnejsi vyfuk(napr Borla), tak iba v tomto pripade to bude vec ktora bude srat ludi na uliciach. Ked to spravis vo vyssich otazkach napr od 4000-4500rpm tak mozes si to uzit na zrazoch alebo na okreskach a vsetci budu spokojny, lebo v meste nejazdis v takychto otackach.
NA BM viez ziskat vykon ktory bude skoro rovnaky ako seria M6MPS ak tam das napr turbokit z CorkSportu, samozrejme to neni lacna investicia, ale moze to byt moderne a vykonne auticko, otazka len kolko $$$ si si ochtny do toho investovat.
CorkSport dělá TurboKit pro BM v Skyactiv-G, ale pouze pro 2.5 co vidím. I kdyby byl vyrobený i na EU 2.0, tak kvůli vyšší kompresi kterou má EU2.0 (14) vs US2.0 (13) bych to tam nemontoval. Zároveň tím turbokitem, který stojí bez poštovného/cla libových 80000Kč se člověk dostane výkonem tam, kde MPS teprve začíná. Spíš si můžu za ty peníze koupit rovnou celý MPS a nechat si BM na "daily driving". O rapidní snížení životnosti celýho Skyactiv-G agregátu při nástupu takového výkonu ani nemusím mluvit. Byly tu borci, kterým ta EU2.0 prdla vejpůl i při nižším překročení 200koňové hranice, natož pak uvažovat o nějaký dlouhodobý funkčnosti.

Srovnávat vložku do origo sání AEM/K&N s otevřeným sáním ohledně zvuku se tak nějak nedá.
 
Poslední úprava:
CorkSport dělá TurboKit pro BM v Skyactiv-G, ale pouze pro 2.5 co vidím. I kdyby byl vyrobený i na EU 2.0, tak kvůli vyšší kompresi kterou má EU2.0 (14) vs US2.0 (13) bych to tam nemontoval. Zároveň tím turbokitem, který stojí bez poštovného/cla libových 80000Kč se člověk dostane výkonem tam, kde MPS teprve začíná. Spíš si můžu za ty peníze koupit rovnou celý MPS a nechat si BM na "daily driving". O rapidní snížení životnosti celýho Skyactiv-G agregátu při nástupu takového výkonu ani nemusím mluvit. Byly tu borci, kterým ta EU2.0 prdla vejpůl i při nižším překročení 200koňové hranice, natož pak uvažovat o nějaký dlouhodobý funkčnosti.

Srovnávat vložku do origo sání AEM/K&N s otevřeným sáním ohledně zvuku se tak nějak nedá.
Udzrba starych MPSiek potrebuje vela investici, nechem nic povedat, ale @nospeed3 mal 60.000mil najazdenych z turbokitom a nemal ziaden problem. Zase nikto neplanuje jazdit na tychto autach do konca zivota a ked to uz aj porovnavame z MPSkami, tak oni sami od seba nemaju velku spolahlivost, skor BM/BN vydrzi viac ako MPSka. Takze ked zratame udrzbu mpsky z investiciami turbokitu do bm/bn moze to byt skoro rovnake, ale pri tom to auto je modernejsie, bezpecnejsie a celkovo bude ma viacej vyhod.
Mam kamarata ktoremu prebilo ojnicou blok motora na m6mps a to mal seriove auto bez upravenej mapy a takychto priebehov uz som dost zazil. Tazke ked hovorime o tuningu MPSiek, riziko ze skape motor rychlejsie raste exponentou.
 
Udzrba starych MPSiek potrebuje vela investici, nechem nic povedat, ale @nospeed3 mal 60.000mil najazdenych z turbokitom a nemal ziaden problem. Zase nikto neplanuje jazdit na tychto autach do konca zivota a ked to uz aj porovnavame z MPSkami, tak oni sami od seba nemaju velku spolahlivost, skor BM/BN vydrzi viac ako MPSka. Takze ked zratame udrzbu mpsky z investiciami turbokitu do bm/bn moze to byt skoro rovnake, ale pri tom to auto je modernejsie, bezpecnejsie a celkovo bude ma viacej vyhod.
Mam kamarata ktoremu prebilo ojnicou blok motora na m6mps a to mal seriove auto bez upravenej mapy a takychto priebehov uz som dost zazil. Tazke ked hovorime o tuningu MPSiek, riziko ze skape motor rychlejsie raste exponentou.
Jasně, každý zná nebo si přečte příběhy. Pokud budu mluvit sám za sebe, tak mi měli M6MPS od nova (rok 2006) do prodeje (rok 2021) tak nějak bez problémů. Schytali jsme výrobní vadu na časování ventilů asi jako každý + jsem někdy v 2018 (už si ani nepamatuju) nechal preventivně přetěsnit turbo, ale jinak nic. Ale nebudu tvrdit, že neznám z dílny případy, kdy si lidi koupily vylítaný hujdy za pár peněz (nebo i za hodně peněz) a měly třeba vydřený válec atd... MPSa si většinou kupovali lidi co ten výkon využívali. Sky-G 2.0 si převážně kupovali lidi, který výkon nepotřebovali a proto bude MPSek vždy víc "vylágrovanejch" než Sky-G "upravenejch"

Skyactiv-G byl postaven pro ekologický provoz. MZR2.3T DISI byl postaven pro výkon. I hubeňour co celý život sedí za PC dokáže rubat pár směn v uranovým dole, ale pak chcípne. Asi takto bych to přirovnal.
 
Poslední úprava:
K&N Performance Intake System 69-6033TTK
Jak dlouho ti zabrala montáž, zvládl bych to jako úplný laik? @Max6
Jako je mi jasné, že se jedná o otevřené sání, které přidá sice více zvuku je trochu odstíněné tak by nemělo nasávat tolik teplého vzduchu z motorového prostoru. Sice zvuk se zlepší, ale dojde k poklesu výkonu vlivem otevřeného sání. Spozorovali jste v létě problémy s otevřeným sáním? Zase otevřené sání spolu s ECU by mohlo něco výkonu přidat (tudiž výkon by byl potom nastejno jak s origo boxem ale do toho o něco lepší zvuk) je nutnost jít hned na ECU jelikož jde do motoru více vzduchu?
Nebo byste doporučili raději ponechat originální airbox lépe ho odstínit a případně do něj vložit sportovní vložku BMC?
 
Pokud jde o zvuk/hluk, tak opravdu pěknej zvuk dělá na Sky-G i jenom otevřený sání od K&N s filtrem šiškou. Má trochu nevýhodu, že při pomalý jízdě saje teplo z motoru a chce to jet alespoň +50km/h.
Ohledně výfuku, tak nejlepší řešení je svody 4-2-1 bez katu a druhý/velký kat vyměnit za vysokoprůtokový. Výměna svodů za 4-1 je u Sky-G vysoce kontraproduktivní.
Pops&Bangs - zrovna díky těmhle věcem co serou lidi ve městě se prosazujou kokotoviny jako konec prodeje spalovacích motorů. Je to čistě jen můj názor, ale tahle věc mimo ničení všeho co je za výfukovým ventilem nedělá vůbec nic dobrýho. Za mě je to takový tuning z 90-2000let, kdy se tohle dělalo rychlým mačkáním vypínače zapalování a člověk si připadal fakt cool.
Jako chtít být hustej jen na nějakým srazu, tak si koupím elektronický ovládaný bajpás na výfuk a ten prostě jen tlačítkem aktivuju, ono to bude řvát jako kráva,i ty výbuchy tam můžou být vzdáleně slyšet, a při normální jízdě to zase vypnu. Tahle sranda stojí nějakých 3000-5000Kč.

Bohužel Skyactiv-G je motor už od podstaty vytvořený pro EKO provoz a všechny tyhle upgrady jsou za mě vyhozený peníze (nemluvím o "odemknutí" palivový mapy - to význam samozřejmě má), protože když si člověk vezme ty peníze co do toho vrazí + cenu auta, tak už původně mohl pořídit auto výkonnější.
Já takhle z M3BM přešel na M6MPS a i když jsem na BM dělal všemožný úpravy za xxxxxKč, tak jsem se ani okrajově nedostal na výkonový/zábavový pocit z úplně sériovýho MPSa, který bylo už od podstaty postavený právě pro výkon a takovýhle úpravy.
elektronický ovládaný bajpás na výfuk = klapka mezi rezonátor a tlumiče mám nabídku instalace za 14k s ovladačem... u 3-5k se bavíme čistě o materiálu klapka+ovladač?
Mám komplet sériovou Mazdu 3 a chtěl jsem s něčím začít tak asi začnu tou první úpravou a to klapkou...

1. INSTALACE KLAPKY POD AUTO (BOČNÍ VÝVOD)
Cena cca 14 tis. Kč
2. ÚPRAVA KONCOVEK VÝFUKU
Povytáhnout ven z difuzoru a zároveň je zvětšit, aby auto na
pohled působilo agresivněji. Cena komplet za úpravu 10–14 tis. Kč

Zvažuji Racing Beat catback,
ale jak jste sami psali změna oproti sérii není výrazná po zvukové stránce, takže mi to začíná připadat jako zbytečná investice.
Možná by přinesl mírný nárůst výkonu (+3–4 HP který by mohl ECU využít) a má i hezčí vzhled oproti sérii.
Ale pokud si stejně nechám udělat zadní část výfuku (2. ÚPRAVA KONCOVEK VÝFUKU) na zakázku podle svých představ a zároveň přidám klapku (1. INSTALACE KLAPKY POD AUTO (BOČNÍ VÝVOD) tak je v podstatě jedno jestli mám originální výfuk nebo Racing Beat.
Klapkou bych tlumič stejně obcházel a co se týče vzhledu ten si mohu vytvořit přesně podle sebe za o něco menší peníze.
 
Poslední úprava:
Ty otevřený sání budou mít všechny stejnej zvuk. Mě stačilo z origo boxu sundat nasávač a nechat jen díru, v otáčkách to má pěknej zvuk, ale na volnoběh a hlavně do 2500 to má moc hluboko hučivej zvuk je to dost nepříjemný. Otevřenej filtr to bude mít ještě intenzivnější.

U předchozích aut jsem toto eliminoval delším přívodem do boxu cca 40-50cm s velkým průměrem (75mm), jenže u Skyactivu není v tom motoru prostor, ani koleno s tímto průměrem tam nevleze (proto je origo sání zploštělý). Zatím mám sání bez rezonátoru a v otáčkách to zní trochu líp jak origo ale není to ono
Sis udělal svůj otevřený box jo? Jsi sundal pouze horní plastový kryt originálního boxu sání?
 
Posílal jsem ti odkaz se svou upravou kde jsou fotky...
 
Back
Top