• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

motor Zvýšení výkonu

Muzes udelat nejake porovnani oproti originalum? Nejaky oblibeny kopec treba a rychlost nahore? ?
 
On bude rozdíl hlavně u pružnýho zrychlení
 
To me zajima, protoze to jediny se v beznem provozu vyuziva ? Mame treba u nas kopec s postupne zvysenym sklonem a porovnavaji se na nem ruzna auta, upravy, zimni vs letni pneu apod. Dole u znacky musi byt 70 a nahore cim vic, tim vetsi pindour ?
 
Zkouška na dálnici (k vyhodnocení výkonu bez zkušebního stavu) na 6. rychlostním stupni v obvyklém bodě v mírném sjezdu:
- 95 RON benzín s originálním vzduchovým filtrem, teplota vzduchu 22 ° = 215 km / h
- 100 RON benzín s originálním vzduchovým filtrem, teplota vzduchu 21 ° = 219 km / h
- 100 RON benzín se vzduchovým filtrem AEM, teplota vzduchu 23 ° = 223 km / h

Poslední test jsem udělal s notebookem s Forscanem, který také monitoroval:
SPARKADV - načasování zapalování
KNOCKR - Hodnota zpomalení vačkového hřídele při zjištění klepání
LRN_KCS - hodnota učení řídicího systému klepání

KNOCKR se pohybuje od +0,17 do -1,00
LRN_KCS vždy zůstává na 0
Ví někdo, jak číst tato data?
 
KNOCK_Retard do -1 stupeň je běžná hodnota i u sériových map. LRN_KCS je ve ForScanu IMO špatně naškálovaný, zkus si přidat desetinná místa.
 
Nemá někdo zkušenost s otevřeným sáním MST? Jde mi čistě a pouze o zvuk od motoru. Celkem se mi líbí to zpracování.

 
A co CorkSport se zajimavou cenou
https://corksport.com/2014-mazda-3-mazda-6-cold-air-box.html

Nebo HPS
 
Mě se líbí to zpracování MST a dle videí na YT to zní i dobře.
Ale vím že spousta lidí to sundalo a vrátilo se na originální box a nevím proč.
Říkal jsem si takový pěkný dárek pro Mazdici po 7letech spolehlivého provozu.
Nehledám v tom žádné koně navíc. Jen ten hutnější zvuk při vytáčení by se mě líbil.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Ty otevřený sání budou mít všechny stejnej zvuk. Mě stačilo z origo boxu sundat nasávač a nechat jen díru, v otáčkách to má pěknej zvuk, ale na volnoběh a hlavně do 2500 to má moc hluboko hučivej zvuk je to dost nepříjemný. Otevřenej filtr to bude mít ještě intenzivnější.

U předchozích aut jsem toto eliminoval delším přívodem do boxu cca 40-50cm s velkým průměrem (75mm), jenže u Skyactivu není v tom motoru prostor, ani koleno s tímto průměrem tam nevleze (proto je origo sání zploštělý). Zatím mám sání bez rezonátoru a v otáčkách to zní trochu líp jak origo ale není to ono
 
No vlastně to je jediné, čeho se obávám, že ten tolik kýžený zvukový efekt při vytáčení bude po nějakém čase či delší cestě už spíše vadit a překážet a proto možná někteří vrací zpět originální sání. Zase si říkám, že to nemůže být takový rozdíl při běžné jízdě, respektive u cestovních otáček (2500 cca) to přeci nejde ani poznat jestli je originál nebo otevřený box.

Hodně se mě líbí varianta od Takeda. Líbí se mi že je vlastně uzavřená stejně jako originál ale má konus a nahledove okénko.
Tohle by nemuselo ani dráždit na STK když vzpomenu i ten japonský nápis. Píšou že ve volnobeznych otáčkách stejný co originál a nad 2800 otáček je zvuk hrubší jak bych chtěl.


Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Akorát tam není ten nápor jak u origo sání, tak jak to má třeba ten CorkSport
 
Originální sání má nápor? Vždyť je tam výřez v kapotě a bere to vzduch normálně z motoru?
 
Tak nevim jak GJ, ale GL má ten nápor od kapoty navrchu, myslím že v té části nemá kapota těsnění... Ale teď jsi mě znejistil
 
Já myslím že těsnění tam je a je to jenom na efekt i u originálu. Vzduch to nasává jen přes chladič do motorového prostoru. Myslím si..

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Tak nevim jak GJ, ale GL má ten nápor od kapoty navrchu, myslím že v té části nemá kapota těsnění... Ale teď jsi mě znejistil
GJ,GL je jedno auto v tomhle (plechařina) ohledu.
Stačí otevřít kapotu a kouknout na ní kam "zapadá" to origo nasávání. Co vím, tak na RAM sání se prodávala jiná kapota alá M3BL MSP (ta byla teda na BM/BN)
 
@Max6 a co si třeba myslíš ty o tom sání co uvádím výše? Chci jen hrubší zvuk v otáčkách a vizuální nenapadnost v motorovém prostoru. Samozřejmě teď se nebavme o té vysoké ceně. Na druhou stranu jiná sání stojí 5 až 9 tisíc taky a tohle působí jako lepší originál. Nějaké recenze ale dohledat nelze..
Navíc teď koukám že to uzavřené sání existuje jen na BP.
Na BN je to otevřené co má nahoře jen těsnící komín co se prisaje ke kapotě.

Samsung S22 256GB Tapatalk
930236f0ed42debe2b8a783489096995.jpg
 
Poslední úprava:
Já jsem používal to od K&N a byl jsem spokojen. Dokonce i technickou jsem s tím prošel, ale dneska bych to před technickou přehodil zpět. Nevýhoda byla, že jak bylo jen částečně otevřený, tak když člověk stal na parkovišti s nastartovaným motorem, tak to tahalo hodně tepla. Stačilo se ale rozjet a už to bralo chladnější vzduch co šel zpod světla.
Ten zavřenej jsem viděl jen od CorkSportu, ale nejel jsem v tom.
Já bych se hlavně zajímal o dvě věci. 1) jak kvalitní je ten filtr 2) jestli sedí průměr trubky u MAF
 
Bod 2) to lze asi ověřit od nějakého uživatele zahraničního fóra, ok dejme tomu.
Bod 1) to netuším jak bych měl ověřit.
Nějaká přesná data materiálu filtru od výrobce?

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Back
Top