• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

Mazda MX-30 - obecně

  • Vlákno založil Vlákno založil tommas
  • Datum založení Datum založení
Na delsi trasy je tu Sharan a k mori obytne auto. Nekdo se v predchazejicich prispevcich ptal proc uz se nechaji mx 30 koupit v nemecku tak levne. V mazde helwig hoyswerda me prodavajici vysvetlil,ze na auta meli zakaznici pomerne vysokou dotaci a museli je minimalne tri roky provozovat a ted je muzou prodavat.Levne koupili a tak muzou za mensi peniz i prodat. Jestli je to opravdu tak nevim jiste. Pouziji slova politiku"podle mych informaci"My mame po nejake Hildegarde z Lobau😀😀😀
 
Vlna větších mrazů a to hned po sněhové nadílce (jo, i u Prahy) a je tu další zkušenost.
Tentokrát závada EV systému (oranžová) a prý hurá do servisu plus možný snížený výkon.

Odstavit, vypnout, zapnout, pořád tam byla. Projel jsem Google a něco podobného našel zde
Vzal jsem si z toho hlavně to čištění předku, opravdu jsem poctivě (moc toho tam nebylo) vysekal led/sníh vdechů v nárazníku a alarm zmizel a dosud se nevrátil ;) ... třeba to někomu rovněž pomůže.
 
Poslední úprava:
Náhodou super a je smutné, že automobilka a jej 1000 dizajnérov a návrhárov nevie prísť na niečo podobné. Nemusí to byť pekné, stačí ak je to funkčné. Na povinnú výbavu, káble a podobne je to úplne ideálne miesto. Lepšie, ako mať kábel pod naloženým kufrom.
 
Dobry den
uvazuji o koupi mx-30 a resim dobijeni doma. Ve foru jsem se docetl, ze dobijeni z klasicke 230V zasuvky je spise urcene pro nouzove dobijeni a ne pro kazdodenni dobijeni.

Pouzivate nekdo k dobijeni vyhradne 230V zasuvku?

Uvazuju tak, ze budu auto prubezne udrzovat na 80procentech dobiti coz by pri mem najezdu treba 50km denne znamenalo dobijet par hodin denne nebo obden a vystacil bych si bez wall boxu.
 
Provozoval jsem takto cca 3 měsíce a pak jsem přešel na přenosný wallbox.
Ten Mazda Mennekes E-Mobility nabíjecí kabel (230V) byl prostě nestabilní, nespolehlivý, vážně jen emergency.
Vypnulo se to bez mě známého důvodu (nenašel jsem závislost, snad jen teplota), Majda bez ohledu na stav baterie nahlásí "baterie je nabitá" a pokud jsem to nezachytil neprodleně či ještě ten večer (obvykle pomohl "restart nabíjení", i opakovaný), tak ráno bylo překvapení.
Do toho v létě (testoval jsem v měsících 08-09-10) na prostý dotek hřeje i prodlužovací kabel i zásuvka prokazatelně připravená/vystrojená na 16A (technická místnost domu). Valit 13A (tuším, že to bylo na těle toho modrého Mennekes zázraku) hodinu, dvě je asi ok, ale 8-10 hodin v kuse a skoro-denně již někde zapne i zub času.
Wallbox napájím de facto mimo dům přes 400V, proud podobný (omezil jsem na 14A na 1f), tj. nebojím se plus je to 99,99% stabilní.
 
Poslední úprava:
muzete mi prosim vysvetlit jestli wallbox z Lidlu, ta verze 22kw bude dobijet rychleji?
ja to pochopil tak, ze auto prvni verze s 1f nabijeckou to stejne nevyuzije a objednal tu 11kw verzi.

Jak ted ale zpetne procitam forum tak je to teda tak ze
11kw wallbox muze dobijet na 1f az 3,7kw
22kw wallbox muze dobijet na 1f az 7,2kw
je to takto spravne?
v dome mam 3x21A jistic a natahuju stejne 3f kabel k wallboxu

dnes to prislo ale asi nebude problem to jeste vratit a objednat ten silnejsi
 
Ja budem mať 11kW wallbox, pretože k nemu mám len 5x4mm kabel a to je na 22kW údajne málo. 11 je podľa mňa aktuálne dosť, za noc to stihne aj 90kWh Teslu, na tieto malé baterky je to dosť.
Na druhú stranu keď sa na 22 nastaví max 11, možno vydrží dlhšie, keď nepôjde nikdy naplno.
 
muzete mi prosim vysvetlit jestli wallbox z Lidlu, ta verze 22kw bude dobijet rychleji?
ja to pochopil tak, ze auto prvni verze s 1f nabijeckou to stejne nevyuzije a objednal tu 11kw verzi.

Jak ted ale zpetne procitam forum tak je to teda tak ze
11kw wallbox muze dobijet na 1f az 3,7kw
22kw wallbox muze dobijet na 1f az 7,2kw
je to takto spravne?
v dome mam 3x21A jistic a natahuju stejne 3f kabel k wallboxu

dnes to prislo ale asi nebude problem to jeste vratit a objednat ten silnejsi
Pojede Ti to max z 1f 230V*21A=4.83kw/h za předpokladu, že bude nabíječka 22kw 32A
Z aktuální nabíječky 11kw 16A budeš tahat max 3,7kw to na Mazdu stačí bohatě mám vyzkoušeno, že se jedná o nejideálnější rychlost z pohledu křivky a ztrát při nabíjení.
Z pohledu zda silnější 22 nebo 11kw tak asi podle ceny a návratnosti si myslím, že tvůj jistič není stejně alespoň 25A kde by se ještě dalo zauvažovat o rychlejším nabíjení ku vyšší pořizovací ceně, ale takhle jak to máš, je to za mě v pohodě.
Nevim úplně s jistotou jak to má Lidl s nabíječkou, ale většinou lze nastavovat intenzitu proudu po 3-6A do 16A/32A.
 
V neposlední řadě, pokud
Ja budem mať 11kW wallbox, pretože k nemu mám len 5x4mm kabel a to je na 22kW údajne málo.
Třeba tady jsou mm2 vs. A a těch 32A vážně potřebuje už slušnou "anakondu" :)

v dome mam 3x21A jistic a natahuju stejne 3f kabel k wallboxu
Pokud je to hlavní jistič v domě, tak stejně z něj lze brát jen jistou část, anebo je plně jen pro WB?
 
A tím je to dané..., rychlovarná konvice, pračka při ohřevu vody... umí až 2kW, tedy 8-10A (!)
Pokud nemáš optimizer či load balancer či jak tomu různě říkají, tak hezky sám promyslet souběh zatížení a dle toho nastavit WB ;)
Sám mám hlavní 3x 32A a jedu 1f na 11kW WB omezenou na 14A (WB je sice připojen na samostatném 3x 16A jističi, který však nechci vyhřívat naplno).
 
tak jsem od činanu objednal nejakou nabijecku na 380v s udajnou kapacitou nabijeni 11kw.do auta to pousti jen 3kw.viz foto.kde je chyba?elektrice naprosto nerozumim.tak prosim vysvetlit nejak lidsky :) :)
IMG_9994.JPEGIMG_9999.JPEG
 
Poslední úprava moderátorem:
Maximum je 230 * 16A, protože jedna fáze jen (viz. odstavce výše), tj. cca 3,7kW.
Ukázaných 3,05kW je "pouze" o 20% méně.

Pokud se nebudu úplně otírat o China stuff, napadne mě následující:
- nepřesnost měření u těchto strojů bývá 3-5% a v extrému i 10%
- teplotu 23st. vidím (asi okolí), ale co teplota baterky (?)
- plus stav nabití baterky v daném okamžiku (?)

Ona baterka, potažmo palubní elektronika požírá maximum jen za ideálních podmínek.
Tedy zcela jistě teplota baterky vozu je důležitý parametr a taky její stav nabití (zhruba mezi 20-80% jí chutná nejvíce).

Sám dtto pozoruji na CTEK Njord GO, resp. na jejich aplikaci.
 
co je 230?volty?mam to strcene v 380v zasuvce.to je preci nejak trifazova nebo tak nejak.proste na cervenou zasuvku u michacky.co mam tedy jako laik koupit ,abych doma nabijel rychleji ze zasuvky?auto melo zahratou baterku neco pod pulkou a pri pripojeni melo 38procent.foto pojistek prikladam.tenhle cinskej drek stal asi jen 2500kc tak ho klidne hodim do šmelcu.:)
IMG_0004.JPEG
 
Poslední úprava moderátorem:
co je 230?volty?mam to strcene v 380v zasuvce.to je preci nejak trifazova nebo tak nejak.proste na cervenou zasuvku u michacky.co mam tedy jako laik koupit ,abych doma nabijel rychleji ze zasuvky?auto melo zahratou baterku neco pod pulkou a pri pripojeni melo 38procent.foto pojistek prikladam.tenhle cinskej drek stal asi jen 2500kc tak ho klidne hodim do šmelcu.:)
Zobrazit přílohu 55539
Vždyť to tvoje má jednofázové nabíjení, no tak to z toho kabelu bere jen jednu fázi, která je jak vidím na jističi max. 16A. Buď zvýšit kapacitu připojení, nebo použít nabíječku, která umí z 2 fází udělat jednu, jako třeba ACCELEV two https://accelev.vtech.pl/product/accelev-two/ ...
 
Ano 230V (napětí fáze proti pracovní nule/či zemi).
A zbytek je o Mazda, resp. někde jsme se shodli, že máte MX-30 ročník 2021 vybavenou pouze dobíjením na jednu fázi.
V maximu pak vůz umí AC dobíjení 230V * 32A, tj. 7,36kW (1f, tedy třetina z wallbox 22kW). Vy máte WB 11kW, což je na vyfocené jističe 3x16A správně a pak tedy přes jednu fázi poloviční maximum, tedy přibližně těch 3,7kW (anebo zase třetina z WB 11kW).

No, vida, stroj na bonding fází (příspěvek od @shr3k) slyším/vidím prvně :-)
 
Back
Top