• Prosíme nepište moderátorům a správcům soukromé zprávy s technickými dotazy. Největší šance, jak se Vám dostane odpovědi, je položit dotaz do příslušného fóra. Pokud nenajdete správnou kategorii nebo název, založte nové vlákno. V případě potřeby to přejmenujeme nebo přesuneme.

    Děkujeme za pochopení, tým správců MazdaKlanu

brzdy Brzdy original vs. aftermarket

  • Vlákno založil Vlákno založil Gryllz
  • Datum založení Datum založení
Po brouzdani internetem se jeste zeptam:
Ma nekdo zkusenosti s predelanim prednich brzd u 6 ve smyslu vzit vetsi disky+sedla z dieselu a dat je na benzin? Cili 320mm kotouc misto puvodniho 297?
 
Po brouzdani internetem se jeste zeptam:
Ma nekdo zkusenosti s predelanim prednich brzd u 6 ve smyslu vzit vetsi disky+sedla z dieselu a dat je na benzin? Cili 320mm kotouc misto puvodniho 297?
Ano a funguje to naprosto bezproblemu. Dokonce můžeš dát i dvoupístkové třmeny z CX5 KF 2.5turbo (CX9 TC).
 
Pokud máš GL 2022 2.5 tak s největší pravděpodobností máš už poslední modifikaci předních kotoučů GBFT-33-251A, která má upravený vnitřní chlazení okolo náboje (100% to dokážu říct jen podle VIN)
Zobrazit přílohu 53894

Tak si u těch kotoučů pohlídej aby to taky byly tyhle "nejnovější". Ty starý typy bez těchto chladících děr taky budou pasovat, ale byl by to spíš downgrade než upgrade. Jestli jsou natřený černě nebo stříbrně mi nepřijde jakkoliv důležité.
Jsou tyto kotouče s přidaným chlazením dostupné i na jiné modely? Bral bych je na M3 ale uvádí se u nich M6 či CX5.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Jsou tyto kotouče s přidaným chlazením dostupné i na jiné modely? Bral bych je na M3 ale uvádí se u nich M6 či CX5.

Samsung S22 256GB Tapatalk
Když je dáš na BM/BN tak musí vzít i úchyt destiček a třmen z M6/CX5
 
Na M6 jsou tedy ty kotouče větší? Já myslel že montují totožné na benzín verze. Nebo že ta inovace se týká výroby Ate obecně. Jakože budou dostupné i na menší M3.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Ne ta inovace ve ventilaci předních kotoučů přišla od Mazdy a je zpětně kompatibilní.
Nejmenší přední brzdy má BM/BN 295mm. Trošku větší mají GJ/GL benzín 297mm a pak tam je 2.2 Sky-D která má 320mm.
Ten kdo dělá nějaký laciný upgrade, tak třeba na to BM/BN nandá ty 320mm a k tomu třmeny s úchytama z tý nafty.
Pak se dají ještě namontovat ty 320mm + 2pístkový třmeny od ADVICS z CX5KF Turbo (CX9TC), ale tam je dražší sehnat ty třmeny.
Vše tu už ale bylo probíráno.
 
Jj vím. Četl jsem tyhle možné vylepšení. Mě jen zajímalo jestli ty kotouče jsou inovace od výrobce Ate a jsou dostupné v běžných eshopech i na M3. Škoda.

Samsung S22 256GB Tapatalk
 
Nejsem si uplne jisty, ale tady v Nemecku je pravdepodobne nutna prejimka u TÜV, aby automobil neztrati osvedceni o zpusobilosti k provozu (a tim i pojisteni). Proto me zajima situace v Cesku.
 
Ještě doplním že 6ka 2022 je GL a Facelift, to tu nezaznělo
 
Pokud vymenim kotouce za jiny rozmer a zmenim tim nastaveni balance mez predni a zadni napravou, nemusi se preprogramovat ABS a ESP?
 
Môžem niekoho poprosiť o spresnenie a skontrolovanie postupu?
Budem robiť zadné brzdy na 6 GL. Motorčeky dám do servisnej polohy, piestik zatlačím, vymením čo chcem,
Otázka č 1, niekde som čítal že po výmene jednej strany mám natlačiť pedál, mám to urobiť v servisnom režime alebo ho pri každej strane ukončiť?
Otázka č 2, chcem vymeniť komplet kvapalinu, môžem to robiť zároveň alebo radšej po kompletnej výmene a ukončení servisného režimu?
Otázka č 3, ako sa vo forscane volá aktivácia toho servisného režimu? Akosi som to tam nevidel.
 
Tak bohuzel.
Technik TÜV mi sdelil, ze vetsi brzdy z 6 dieselu budou chtit jednotlivou prejimku vcetne testovaci jizdy a brzdeni nejlepe na testovacim okruhu. Cena nekolik stovek €, spise 4mistne cislo. Tim pro me vetsi kotouce neprichazi v uvahu.
Asi pujdu do kotoucu Tarox zero. Sice nemaji odvetrani okolo naboje, ale jsou dodatecne tepelne upravene(=snd odolnejsi nez ATE)a pasuje k nim vetsina desticek (=perspektivne vetsi skala desticek na vyber).
Desticky pak EBC yellow a uvidim jak se budou sjizdet a jak budou prasit.

Jinak tady testoval ADAC brzdy na Golfu 7:

U 5 nejlepsich (OEM, Bosch , Zimmermann, Brembo, ATE) byl rozdil v brzdne draze do 0,5m. Jedine levny Ridex mel o 1 m delsi drahu. Takze co se tyka brzdneho ucinku, tak u tech zakladnich rad to ocividne je celkem jedno, pokud clovek nekoupi vyslovene sunty.
 
Tak bohuzel.
Technik TÜV mi sdelil, ze vetsi brzdy z 6 dieselu budou chtit jednotlivou prejimku vcetne testovaci jizdy a brzdeni nejlepe na testovacim okruhu. Cena nekolik stovek €, spise 4mistne cislo. Tim pro me vetsi kotouce neprichazi v uvahu.
Asi pujdu do kotoucu Tarox zero. Sice nemaji odvetrani okolo naboje, ale jsou dodatecne tepelne upravene(=snd odolnejsi nez ATE)a pasuje k nim vetsina desticek (=perspektivne vetsi skala desticek na vyber).
Desticky pak EBC yellow a uvidim jak se budou sjizdet a jak budou prasit.

Jinak tady testoval ADAC brzdy na Golfu 7:

U 5 nejlepsich (OEM, Bosch , Zimmermann, Brembo, ATE) byl rozdil v brzdne draze do 0,5m. Jedine levny Ridex mel o 1 m delsi drahu. Takze co se tyka brzdneho ucinku, tak u tech zakladnich rad to ocividne je celkem jedno, pokud clovek nekoupi vyslovene sunty.
Ako prosím? Zlepsenie brzdoveho systemu sa snad nevyzaduje TUV testovanie, nie? Vsak v dnesnej dobe je to uz standartna vec, vylepsit si brzdovy system. By ma ani nenapadlo to konzultovat s TUV uradom.
 
Poslední úprava:
Chtel jsem mit jistotu, kdyby se neco stalo (nehoda s nasledky), tak aby neprisel nejaky soudni znalec, a rekl, ze auto ztratilo homolgizaci= ztrata pojisteni, plna odpovednost. Technik v Mazde nevedel, na internetu se daji zjistit jen obecne informace. Tohle byl 2. telefonat. Beru v potaz, ze TÜV je soukroma firma a chce vydelat. Ale ztratu pojisteni neminim riskovat. A z me zkusenosti pojistovny hledaji velice peclive duvod, aby nemusely platit. Jeste bych mohl zkusit DEKRA (funguje jako TÜV v byv. vychodnim Nemecku).
 
Back
Top